Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Vážení, jaké máte zkušenosti s kvalitou metly na svých miláčcích ?

Já musím přiznat, že je to snad jediná věc, která mě na Octávce opravdu nebaví.

Mám už na druhym autě bohužel stříbrnou metlu, která je měkká jak bláto, kdykoliv se o ní něčím tvrdším otřu/ někdo se otře při parkování o mne, tak jde metla dolů na bílou základovku.

Na Méganu jsem měl šedou metlu 10 let starou a patinu špatně parkujících spoluobčanů jsem jen stíral - barva držela a vždy mi na ní ulpěla barva toho druhého.

Je to problém jenom tohoto odstínu, nebo je to všeobecná věc......?

To musim souhlasit, mam tmavezelenou metlu a jeden chytrak uz mel dotaz jestli to neni strikany, ze z vyroby ta barva musela byt tvrdsi, staci opravdu malo! Uz jsem premyslel i o nejakem pevnem bezbarvem laku a ty nejvic exponovane casti nechat poprskat...

No něco na tom bude.Mám taky stříbro a místy na kapotě od kamínků krátery až na základ.

Take zalezi ,na ktere casti auta se nejvic oderky ci rozprskly lak nachazi.Nejhorsi je lak na naraznicich..ono to preci jenom z toho plastu ma tendenci se odloupnout,ale da se to udrzet.Autak myju skoro kazdy tyden ,kdyz je cas,chut a hlavne pod dostatkem fyzickych sil.nejhur na tom je asi kapota,na te uz je vic nez dost znatelnych bilych dobku,ale z dalky to neni tak videt.

Kdyz se objevi nejaka mensi oderka tak to hnedka osetrim tempem a je to zase jak novy :) ..hkavni pricinou tech lakovych vad je hlavne stari vozu...zalezi jak se o karku clovek stara..

post-4984-1186404956_thumb.jpg

post-4984-1186404977_thumb.jpg

prvu Octu som mal cervenu rallye 8180 a ta isla dole hodne lahko. ostavala mi tam vacsinou taka tmava cervena farba, tak som to steteckom opravoval. bol som prvy majitel. druhu Octu som si kupil metalizu /myslel som ze bude lepsie drzat :prc: / je to bezova cappuccino 9202 a za 3/4 roka je tam tiez zopar oderkov od kamienkov. hlavne na kapote. tomu sa proste neda zabranit a umyvanie auta raz za tyzden ako pise Jeronymo to tiez nezachrani. akorat si to skor vsimnes a mozes to opravit.

prvu Octu som mal cervenu rallye 8180 a ta isla dole hodne lahko. ostavala mi tam vacsinou taka tmava cervena farba, tak som to steteckom opravoval. bol som prvy majitel. druhu Octu som si kupil metalizu /myslel som ze bude lepsie drzat :prc: / je to bezova cappuccino 9202 a za 3/4 roka je tam tiez zopar oderkov od kamienkov. hlavne na kapote. tomu sa proste neda zabranit a umyvanie auta raz za tyzden ako pise Jeronymo to tiez nezachrani. akorat si to skor vsimnes a mozes to opravit.

Myslel jsem to tak ze je treba se o to auto starat aby vypadalo k svetu,voda tomu nepomuze,ale vic si vsimnes novych veci a stihas to postupne pekne opravovat.pokud to ovsem jde :)

a není to náhodou o laku ? a né o barvě ?

suhlasim,mam striebornu metlu a kapota je po 2 rokoch hrozna....zajtra ju idem dat nastriekat, je to uz v takom stave ze nic ine nepomoze :)

a není to náhodou o laku ? a né o barvě ?

no tak ano, ale my sme to brali z globalneho hladiska, lebo ta farba je vidiet viac ako lak. ;) inak je rozdiel ci odprskne len lak alebo aj farba.

Řeknu to po vlastní zkušenosti že sériová výroba Škoda = co kus to originál.

Tatík je autolakýrník, takže jsem tomuhle oboru neuniknul.

Můžu říct, že alespoň donedávna pokud mělo auto na sobě ve fabrice nějaký vady, jezdilo na lakovací lince dokola, dokud nebylo dobrý. To pak člověk potkal novou feldu se škrábancema při dopravě, kde se ten škrábanec nemusel ani kytovat, stačilo ho ubrousit, akorát to pak vypadalo jak léta na dřevě, co tam bylo vrstev vrchního laku.

Osobně mám doma oktávku, která byla původně tmavomodrá met, pak na lince přestříkaná na zelenou pastelku a nakonec furt nějak nebyla dobrá, tak ještě 3 vrstvy bílý - taky jezdila na kolotoči v lakovně.

Veselo to auto budí hlavně na školeních, když někdo přinese měřič vrstvy laku, tak normální auto má cca 70-100 um, tohle je šlupka 300-450 um, ale každej chválí jaká je pěkně nalitá na hranách.

Zřejmá nevýhoda tohoto provedení je, že min. poslední vrstvy jsou napálený do bez broušení lesku (ví bůh, jestli to někdo vomet aspoň rohožkou), tudíž se auto na některejch místech loupe vesele, když přiletí šutr, udělá kráter jak hrom a kde jsou u normálně nalakovanýho auta jenom odřený hrany, tady jsou okousaný a zubatý jak pila.

Co se OII týče, je vidět, že musej ve výrobě šetřit, tak se naučili lakovat a takovýhle skvosty se neviděj.

Řeknu to po vlastní zkušenosti že sériová výroba Škoda = co kus to originál.

Tatík je autolakýrník, takže jsem tomuhle oboru neuniknul.

Můžu říct, že alespoň donedávna pokud mělo auto na sobě ve fabrice nějaký vady, jezdilo na lakovací lince dokola, dokud nebylo dobrý. To pak člověk potkal novou feldu se škrábancema při dopravě, kde se ten škrábanec nemusel ani kytovat, stačilo ho ubrousit, akorát to pak vypadalo jak léta na dřevě, co tam bylo vrstev vrchního laku.

Osobně mám doma oktávku, která byla původně tmavomodrá met, pak na lince přestříkaná na zelenou pastelku a nakonec furt nějak nebyla dobrá, tak ještě 3 vrstvy bílý - taky jezdila na kolotoči v lakovně.

Veselo to auto budí hlavně na školeních, když někdo přinese měřič vrstvy laku, tak normální auto má cca 70-100 um, tohle je šlupka 300-450 um, ale každej chválí jaká je pěkně nalitá na hranách.

Zřejmá nevýhoda tohoto provedení je, že min. poslední vrstvy jsou napálený do bez broušení lesku (ví bůh, jestli to někdo vomet aspoň rohožkou), tudíž se auto na některejch místech loupe vesele, když přiletí šutr, udělá kráter jak hrom a kde jsou u normálně nalakovanýho auta jenom odřený hrany, tady jsou okousaný a zubatý jak pila.

Co se OII týče, je vidět, že musej ve výrobě šetřit, tak se naučili lakovat a takovýhle skvosty se neviděj.

Tak nevim kde jsi vzal že na autech má bejt 70-100 mikronu.Jsem autolakýník a na autě musí bejt min.150um.A ty škábance-jestli taky není tím že jse dnes používají vodou ředitelné barvy a laky. ;)

Řeknu to po vlastní zkušenosti že sériová výroba Škoda = co kus to originál.

Tatík je autolakýrník, takže jsem tomuhle oboru neuniknul.

Můžu říct, že alespoň donedávna pokud mělo auto na sobě ve fabrice nějaký vady, jezdilo na lakovací lince dokola, dokud nebylo dobrý. To pak člověk potkal novou feldu se škrábancema při dopravě, kde se ten škrábanec nemusel ani kytovat, stačilo ho ubrousit, akorát to pak vypadalo jak léta na dřevě, co tam bylo vrstev vrchního laku.

Osobně mám doma oktávku, která byla původně tmavomodrá met, pak na lince přestříkaná na zelenou pastelku a nakonec furt nějak nebyla dobrá, tak ještě 3 vrstvy bílý - taky jezdila na kolotoči v lakovně.

Veselo to auto budí hlavně na školeních, když někdo přinese měřič vrstvy laku, tak normální auto má cca 70-100 um, tohle je šlupka 300-450 um, ale každej chválí jaká je pěkně nalitá na hranách.

Zřejmá nevýhoda tohoto provedení je, že min. poslední vrstvy jsou napálený do bez broušení lesku (ví bůh, jestli to někdo vomet aspoň rohožkou), tudíž se auto na některejch místech loupe vesele, když přiletí šutr, udělá kráter jak hrom a kde jsou u normálně nalakovanýho auta jenom odřený hrany, tady jsou okousaný a zubatý jak pila.

Co se OII týče, je vidět, že musej ve výrobě šetřit, tak se naučili lakovat a takovýhle skvosty se neviděj.

Tak nevim kde jsi vzal že na autech má bejt 70-100 mikronu.Jsem autolakýník a na autě musí bejt min.150um.A ty škábance-jestli taky není tím že jse dnes používají vodou ředitelné barvy a laky. ;)

S tou tloušťkou mě ber s rezervou, klidně beru to, že jsem podstřelil. zvlášť na novejch autech je tovární lakování trochu něco jinýho, než opravárenský a třeba japonci a nemluvim o korejcích na tloušťce laku šetřej, osobně jsem na mazdě naměřil 90um na střeše i na sloupku.

Škodovka není jediná firma, která zdá se má problémy s měkkym lakem, třeba na Mitsubishi Carismách byly problémy s tvrdostí.

Jako myslíš, že by ten vodou ředitelnej lak v noci za rosy navlhnul a povolil ? :)

Fakt je, že jsem včera zaznamenal, že se mi někdo otíral o zadní nárazník a nic se neloupe (jenže ten jsem si dělal sám :p ),

takže zejtra kytička, pasta, leštička a jdu z toho uleštit ty černý šmouhy.

Ted neco malinko nahodim jineho, ale taky se to tyka kvality laku - mam doma jednu Octu 98 rok a Fabii 2000 - ta fabie rezne snad kde se ji zachce.

U zadniho okna jak ne feline, pak u prahu a jinych mistech no bublinek mrte ale dam to do kupy.

Na octe me nic nerezne, jenom tam kde bylo neco opravovano ci odreno a roky nikdo neopravil.

Upraveno od Host

Ted neco malinko nahodim jineho, ale taky se to tyka kvality laku - mam doma jednu Octu 98 rok a Fabii 2000 - ta fabie rezne snad kde se ji zachce.

U zadniho okna jak ne feline, pak u prahu a jinych mistech no bublinek mrte ale dam to do kupy.

Na octe me nic nerezne, jenom tam kde bylo neco opravovano ci odreno a roky nikdo neopravil.

tam mě nereznou ani horší škrábance, akorát ten sloupek v zad. dveřích si trošku kvete, ale jen malé kvítí lol

ja som si vsimol, ze moja octavka ma celulitidu :) na niektorych dieloch je ako pomaranc a to nema este ani rok...

Tak me pripada ze uz lak stoji na novejch vozech za prd.

Starsi jsou na tom mnohem lepe. I kdyz jsem mrkal a fabia me taky pekne vystrikane prahy voskem :)

trochu odbočím, včera jsem oblejzal referentskýho kombíka s reklamou O2, a to auto nemá nástřik ani samolepky, ale je kompletně zafóliované. Takže referentík, který se k tomu bude chovat jako ke svému a pak si po event. odkupu dá tu pakárnu se sundáváním, má nový lak !!!

Ono si clovek moc nevybere. Lak, ktory je tvrdy je zasa krehky. Mam teraz octu, ten lak je dost tvrdy, len tak sa niecim neposkriabe, ale ked napr. kapotu riadne trafi kamen tak kus odleti. Predtym som mal 307cku, te take nieco nepoznala, ale zasa sa dala poskriabat aj pohladom. Ked porovnam ten lak po rovnakom obdobi, tak ta octa je na tom o poznanie lepsie... az na tych par dier na kapote :aggressive:

trochu odbočím, včera jsem oblejzal referentskýho kombíka s reklamou O2, a to auto nemá nástřik ani samolepky, ale je kompletně zafóliované. Takže referentík, který se k tomu bude chovat jako ke svému a pak si po event. odkupu dá tu pakárnu se sundáváním, má nový lak !!!

A pak si třeba bude drbat hlavu až tu fólii sundá i s lakem. :p

trochu odbočím, včera jsem oblejzal referentskýho kombíka s reklamou O2, a to auto nemá nástřik ani samolepky, ale je kompletně zafóliované. Takže referentík, který se k tomu bude chovat jako ke svému a pak si po event. odkupu dá tu pakárnu se sundáváním, má nový lak !!!

A pak si třeba bude drbat hlavu až tu fólii sundá i s lakem. :p

Pod to bych se podepsal. Na mým autě byly polepy - sanitka a šlo to dolů i s lakem, skoro 40% auta je přestříkaný znovu.

  • 3 roky později...

Tak pani mam 7 rocnu agave metalizu a vsimol som si na streche matne oruhle miesta s priemerom asi 5 mm nerovnakej velkosti, vyzera to akoby tam zliezol ten vrchny lak alebo co. Neviem ako sa to stalo ale padali dost velke krupy tak asi to mohlo byt ono. Co s tym, vobec sa mi to nepaci. Ten lak asi velmi dobre nedrzi. Farba tam zostala.Ako to riesit?? Mam to dať prestriekat celé nanovo aj farba aj lak, alebo ako sa to rieši?

Upraveno od vladoc

Tak já mám octavii 13 let starou v původním laku 9102 stříbrná diamant a lak drží perfektně, o lak se starám velmi dobře jsem lakyrník a jde jen o to jak člověk s tim jezdí v jakych podmínkách a jak se o ten lak pečuje, každej měsíc když už je ato uplně černé od smogu tak atuo na fabce vystříkam, vymydlim doma vysušim specialním hadrem od 3M nedostatky umeju ručně celej lak rozleštím zalešteťovačkou a pastou od 3M a lak je jak když vyjede z výroby, taky se mi stane že se mi nejdo na parkovišti opře o auto že je tam čmouha ale vždycky to šlo rozleštit.. Je jasný že lak nevydrží všechno a ty z výroby nejsou 100% kvalitní, na trhu jsou 1000 drhů laku ale to už je jen o penězích a nechat si stříkat auto z lakem co stojí 50 000,- to už je dost a to nepočítam barvu a práci. Ale když už bych si auto nechal stříkat tak obyč lak bych nikdy nedal a když už tak ve dvou vrstvách. Jinak když lak tak jedině od specializovaného výrobce autolaku a ne z baumaxu a pod. :palec2:

post-15424-025951100 1284590054_thumb.jp

post-15424-031314700 1284590074_thumb.jp

post-15424-002102800 1284590091_thumb.jp

Upraveno od SilverGT

  • 4 týdny později...

čus lidi měl bych dotaz sice ne ohledně kvality laku, ale ohledně barvy. Můžete mi někdo říct jaká je tohle barva? U1/U1 Béžová Atacama metalíza

díky moc

lepší obrázek jsem nenašel ....

post-34550-003334900 1286953978_thumb.jp

u nas v zime asi v useku 25 km je zakaz soleni, takze tam sypou sterk. Jezdim tam denne tam a zpatky. To si neumite predstavit jak vypada moje metaliza od tech sutru. :aggressive:

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.