Přejít na obsah

2.0 TDI PD (103 kW)


Ludvíček

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Zdravim,

Uz asi mesic spekuluju , mam takovy problem.. pokud by nekdo poradil budu rad.

Octavia II , r.v. 2006 , najeto cca 140.000 km, 2.0 TDi , 103 kW

V zari sem dojel z dovolene z Chorvatska a po ceste nazpet me zacalo auto kourit.

Pri studenem aute nic..prvni rozjezd v poradku. Pokud prijedu napr. na krizovatku a stojim 2-3 min a rozjedu se,tak se jde z vyfuku

bily kour na cca 2-3 vteriny a potom uz nic. Podobne se to chova pri akceleraci z nizsiho na vyssi stupen. Opet bily kour z vyfuku.

Je zvlastne citit ...jak bych to rek..smrdi to tak nasladle...jako neco spaleneho. (AVIA ?)

Delal jsem test ... necham auto stat a bezet motor ..cca 3-4 min...potom pridam plyn (3000 otacek) vyvali se bily kour... pokud pridam plyn

ihned potom tak nic.. a pokud to zase stoji nastartovane tak opet za 3-4 minutky po zmacknuti plynu bily kour.

Nez jsem jel na dovo tak sem menil olej a filtry... prvni sem si myslel ,ze je to spatnou naftou v Chorvatsku - INA

Olej se extremne neztraci ,ale trochu zmizelo (ale vim ,ze si olej bere i normalne) voda nemizi ... drzi

Jen jednou cca pred 2 mesici me behem tydne zmizela 2 po sobe...auto na me kricelo ,ze neni chladici kapalina a zkoumal jsem co by mohlo byt spatne,ale od te doby nic....dal jsem do nafty cistici aditivum a vymenil palivovy filtr.

Jen na rychlovku jsme zkusili s kamosem jestli neni v hadici od turba olej - neco tam bylo ,ale minimum...

Diagnostika OK - jen tam byla jedna stara chyba ( 4 zhavic)

Po resetu uz nic...

Tak predpokladam ,ze zacina odchazet turbo.

Nebo jste se nekdo uz s podobnym problemem setkal ?

Díky za kazdou odpoved

Zizi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bílej kouř je nedostatečně spálená nafta. Používá se to například u sportovních letadel, kde se vstřikuje nafta do žhavých výfukových plynů. Nafta se úplně nespálí a vytvoří bílý dýn za letadlem. S výměnou turba bych rozhodně nespěchal. Servisní příručka stanovuje postup jak ho změřit, doporučuji nejdřív měření. Vyjde to levněji. Také doporučuji změření komprese. Doporučuji, aby sis od měření ponechal protokoly. Osobně jsem dal na rady odborníků, nechal jsem si vyměnit turbo a ukázalo se, že turbo bylo v pořádku. 23k v h-jzlu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Libero a Octavian II : Diky za tipy... ty to vidis na prasklou hlavu ?

Ja mel teorii,ze jde do turba olej...ale ne moc...proste kdyz jedes to tu kapku spali bez viditelneho koure.

Pokud zastavim a stojim kapka dale a oleje pribyva...pri rozjezdu to spali turbo a foukne ven spalene.

Auto nijak nehonim ...je to rodinne auto zadné F1 ..vozim dve deti ,tak opatrno.

NAjezdim cca 15.000 / rok , olej menim po 15.000 nebo roce a doposud zadne problemy.

Spotreba okolo 6l/100 na dalku 5,5 L

Nemate tip na nejakeho " odbornika znaleho" v okoli UH.Hradiste ?

Diky Zizi

Editováno: , autor: Zizi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...je to len jedna z možností,ale zasa by ten úbytok chlad.zmesi bol pravidelný...

...bolo by asi fakt najrozumnejšie nájsť človeka čo má diagnostiku a pozrel sa trebárs aj na hodnoty vstrekovačov...

...dovtedy to bude len hádanie cez obrazovku

tak nech sa to podarí k spokojnosti vyriešiť ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Zdravím mám menší problém nebo spíš mě trápí nešvar u mého motoru 2,0L tdi 103kw? Nevém jestli už to tu někdo řešil co jsem procházel fora tak jsem našel jen podobné závady. Takže mám 2l tdi a převodovka DSG při rozjezdu a při druhém a třetím rychlostním stupni mě cca pži 2000t otáčkách zapíská něco někde kolem turba,ale je to piskot ne houkání prostě to udělá ppppsssssszzzzpsssssss a když neuberu tak se to drži akdyž přidím tak se z toho stane ssssssszzzzzz a pak to ustane. Mechanik ze škodovky mě řekl že je to klasický problém těchto motorů a že je to nevyvážení lopatek v turbu a že by to neřešil,ale lidi kolem když jedu se otáčejí co to jede že to tak píská.... Je to tím turbem nebo mám hleda problém v některé hadišce či trubce? Díky za rady...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahojte,

nakolko mam moznost kupit za dobry OII r.v. 2008 s motorom BKD, chcel by som sa tu opytat na tento motor. Z pociatku sa na nom vyskytovalo dost zavad ako praskanie hlavy, zle mazanie, zadrhavanie vackoveho hriadela, vedeli by ste mi pls povedat vas nazor na tento motor v tomto roku?

Vyskytovali sa na nom nejake zavazne poruchy, ci nie?

Mam dalej spekulovat na kupou, ci mam dat ruky prec?

Mozno sa to tu uz riesilo, ale prehladavat tuto siahodlhu temu nemam momentalne cas. Ospravedlnujem sa vopred.

Vdaka za akukolvek odpoved.

Editováno: , autor: kinjeril
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

ja na nom mam uz 268 000km, MR 2006, a stale bez jedinej vaznej zavady, jazdim prevazne dialnicu. Povodne turbo, povodne zhavice, len menene rozvody 2x a pravidelna vymena oleja. Minule leto som menil nejaku napinaciu kladku na remeni, bola zadreta ale to je po tolkych km asi normalna vec.

Motor startuje na prvy drnc ci je teplo alebo mrzne. Jazdim s nim setrne, studeny motor nevytacam, na dialnici jazdim dlhodobou jazdou max do 150km/h (otacky cca do 2800), davam vzdy kvalitny olej castrol edge.

Ano, je tu toho popisaneho vela, je to asi najhorsi motor od VW, mozno zo 100kusov sa 10 pokazi, co je oproti 1-2 kusom pre ine motory asi velmi vela. Hlavy praskali tusim len v prvom modelovom roku 2004. Ak sa s nim jazdi slusne tak asi nie je dovod na pokazenie, aj ked musim si zaklopat na drevo, tuk tuk tuk.

Takze zalezi kto ho mal pred tebou, ci ho poznas, vies ako jazdi a ako sa o auto stara. Z bazaru by som ho asi nekupil.

Johny

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně mi při necelých 200 tis. km začal ukrutně žrát motor olej. Pečí autorizovaného servisu to došlo až k vylomení části pístu. takže škrábanec ve válci, rozsekaný sedla ventilů a ventily.Nouzák - motor ven a koupě jinýho. Na motor osobně nemůžu nadávat a to nepatřim mezi šneky. Dávám mu co proto. Rozbít se může kdeco. Spíš mě parádně namíchl autorizovaný servis a škodovka vůbec. Přístup úplně na ho-no. Zákazník je na posledním místě. Požadavky zákazníka nikoho nezajímají - jeho prachy zajímají každého.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem JohnyBA za odpoved. ;-) Nieco v tomto duchu som myslel.

Na margo k spravaniu sa k motoru - imho, ked lumpacis a tyras motor, tak je v podstate jedno, ci je to BMM, AZV alebo nejaky iny. V tomto zmysle niektorych uzivatelov nechapem. Kazdy jeden motor potrebuje aspon aku-taku "uctu". U naftakov je to obvzlast.

Ak by vedel niekto nieco ohladom, uvital by som to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím mám menší problém nebo spíš mě trápí nešvar u mého motoru 2,0L tdi 103kw? Nevém jestli už to tu někdo řešil co jsem procházel fora tak jsem našel jen podobné závady. Takže mám 2l tdi a převodovka DSG při rozjezdu a při druhém a třetím rychlostním stupni mě cca pži 2000t otáčkách zapíská něco někde kolem turba,ale je to piskot ne houkání prostě to udělá ppppsssssszzzzpsssssss a když neuberu tak se to drži akdyž přidím tak se z toho stane ssssssszzzzzz a pak to ustane. Mechanik ze škodovky mě řekl že je to klasický problém těchto motorů a že je to nevyvážení lopatek v turbu a že by to neřešil,ale lidi kolem když jedu se otáčejí co to jede že to tak píská.... Je to tím turbem nebo mám hleda problém v některé hadišce či trubce? Díky za rady...

Trubkama to nebude, když je v háji trubka nebo hadice, nemáš potřebný tlak(podtlak) a turbo nejede. Takže jak zaznělo, je to postavením lopatek v při určitém tlaku v turbu. Může být jedna načatá, ale spíše to bude tím, že máš lopatky zasrané. Solidní mechanik turbo rozdělá, vyčistí a jezdíš dál. Investice cca 3000 Kč

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem stejný problém. Několikrát jsem dolil nemrzku a přestalo to. Nevím jestli vzduchová bublina, ale už to nedělá.

takže výměna těsnění pod hlavou mě neminula, a to, co jsem našel v motoru, fuj bylo mi zle a auto najeté 115000km

Editováno: , autor: Peeetrs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím nikde jaksi nemůžu najít moc informací o motoru 2,0TDI CR 103kW

Zvažuji koupi oktávky z nabídky ročních vozů,na výběr je buď 1,6TDI CR nebo právě tento 2,0Tdi CR 103kW!

U dvoulitru PD se dost mluvilo o jeho nespolehlivosti,jak je na tom dvoulitr CR s poruchama a nedostatky?

Editováno: , autor: Sanek81
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dobrý den, pomalu se mi blíží druhá garančka u Scouta 2.0 TDI motor BMM s DPF a prodlouženým intervalem. Poprvé jsem byl na garančce při cca 21500 km, nyní to tipuju opět po cca 21000 km. Poprvé jsem použil olej Total INEO ECS 5W-30 a teď přemýšlím co tam dát. Zda-li Mobil1 ESP Formula 5W-30 nebo Shell Helix Ultra Extra (nebo VX) 5W-30 nebo opět ten Total. Cenu neřeším, vychází to skoro stejně. Který by jste doporučili? S ohledem na ten DPF bych asi volil ten Mobil, ale zřejmě budou vyhovovat všechny dle normy. Díky za názor :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...