Jump to content

FINANCOVÁNÍ PŘI KOUPI AUTA


jvees69
 Share

Recommended Posts

Zdravim lidi, jak myslíte, že je v dnešní době nejvýhodnější financovat koupi auta? Všeobecně je známo, že při leasingu se dost přeplatí...

Jasné, že nejlépe koupit auto v hotovosti, ale pokud toto zavrhneme, jak jinak nejvýhodněji pořídit jetý vůz?

Děkuji každému kdo se zapojí do diskuze..

Mějte se..

Link to comment
Share on other sites

No, obecně je při leasingu úroková sazba kolem 15%, což je celkem dost... Navíc teď is nejsem jistej, jestli je to garantovaná sazba, myslim že ne.. No a služby v tom jsou, pojištění (všechny druhy) atd.

Já ti nevim no.., furt si tak nějak říkám, že nejvýhodnější v dnešní době asi bude, vzít si spotřebitelskej úvěr..., ale pokud má někdo jiný nápad, či zkušenost...

Link to comment
Share on other sites

Možná půjčka z banky taky nebude špatná....

nejlepší je úvěr, protože auto je hned tvoje a mužeš si ho kdykoliv prodat a dluh doplatit, u měsiční splátky je rozdíl minimální. Jako dobrá leasingovka je Credium, dá se tam dostat na moc pěkný mesiční splátky, nebo ČSOB leasing.

Link to comment
Share on other sites

jj, úvěr.. já si taky myslim, že to je v dnešní době nejlepší volba pro koupi auta... A jak píše NEXUS, auto koupim a je moje, když se dostanu nedejbože do nějakýho průseru, tak auto můžu kdykolik prodat a úvěr doplatit...

díky moc za příspěvky... :palec2:

co jsem se zajímal, tak ČS má zajímavý úvěr... tzv. Americkou hypotéku, úrok něco kolem 4,5% pa s možností mimořádných splátek, stačí jen ručit nemovitostí.. jinak ty spotřebuitelský, tam jsou úroky od 8mi %, což je skoro 2x víc... co jsem si to tak propočítával, kdybych vzal půl mega a splácel dejme tomu 15.000,- měsíčně, přeplatil bych cca do 60.000,- což je na 500.000,- supr... no ne??..

Edited by jvees69
Link to comment
Share on other sites

průser u leasingu je hlavně ten, že auto není kupujícího dokud nezaplatí poslední splátku.., navíc jsou na leasing vázány další služby, které ze zákazníka tahaj peníze, viz. pravidelné servisní intervaly..

nevim no, ale všichni kolem mi říkaj, že nejlepší je afkt úvěr, auto bude hned moje, no a když se pak člověk nedejbože dostane do nějakýho průseru, že nebude moct splácet, je proti tomu buď pojištěný, nebo v nejhoršim případě auto střelí a úvěr doplatí...

mym favoritem je spotřebitelská americká hypotéka od české spořitelny.. fixní úrok 4,5% pa :)

Link to comment
Share on other sites

A hlavně úvěr si můžeš vzít jen na část kupní ceny, zbytek dáš z úspor, u leasingu musíš platit hned od začátku většinou pevné splátky bez možnosti vzít si leasing jen na půlku.

Já osobně si asi půjčím v příbuzenstvu, lepší je, když peníze zůstávaj v rodině a když náhodou nemáš na splátku, tak se to dá vždycky nějak domluvit ;)

Link to comment
Share on other sites

jj, úvěr.. já si taky myslim, že to je v dnešní době nejlepší volba pro koupi auta... A jak píše NEXUS, auto koupim a je moje, když se dostanu nedejbože do nějakýho průseru, tak auto můžu kdykolik prodat a úvěr doplatit...

díky moc za příspěvky... :palec2:

co jsem se zajímal, tak ČS má zajímavý úvěr... tzv. Americkou hypotéku, úrok něco kolem 4,5% pa s možností mimořádných splátek, stačí jen ručit nemovitostí.. jinak ty spotřebuitelský, tam jsou úroky od 8mi %, což je skoro 2x víc... co jsem si to tak propočítával, kdybych vzal půl mega a splácel dejme tomu 15.000,- měsíčně, přeplatil bych cca do 60.000,- což je na 500.000,- supr... no ne??..

Ahoj, úvěr je samozřejmě lepší vzhledem k vlastnictví vozidla-je Tvoje.Dále to má výhodu možnosti volby pojišťovny protože v pokud už máš nějaký bonus u pojišťovny tak se rovnou dostaneš na lepší pojistnou výši splátky-výše pojistky na OII není zanedbatelná.Jen tu volbu se zástavou nemovitosti si dobře promysli je to přeci jen riziko.Dobře si přečti obchodní podmínky, zvláště dodatky psané malým písmem, není-li tam nějaká klauzule, která by tě dostala do maléru.Možná konzultace s právníkem by nebyla od věci.Zjisti si možnost připojištění pro případ nemožnosti zaplatit splátky.A teprve pak se rozhodni.

Link to comment
Share on other sites

lidi, co Vám říká pojem "referenční vůz" ?

Mám to chápat tak, že to bylo auto pro pořeby prodeje, předváděcí jízdy atd.? V tom případě takový auto muselo dostat pořádně pokouřit, ne? Nebo myslíte, že toho bych se bát neměl? Každopádně, v tomhle to si asi moc nevybru, která ojetá RS nedostalo pokouřit, že??

jo a díky rosta1.8, máš rech, veškerý podmínky úvěru si poctivě urovnám v hlavě, každopádně by to byl úvěr od ČS a u té je předpoklad solidního jednání, to není žádná kampelička, no ne? :) a za druhé jak já říkám, fakt bych se bál, pokud bych si takhle bral úvěr mega a výš, půl mega to zas tak strašné není... ;)

Link to comment
Share on other sites

lidi, co Vám říká pojem "referenční vůz" ?

Mám to chápat tak, že to bylo auto pro pořeby prodeje, předváděcí jízdy atd.? V tom případě takový auto muselo dostat pořádně pokouřit, ne? Nebo myslíte, že toho bych se bát neměl? Každopádně, v tomhle to si asi moc nevybru, která ojetá RS nedostalo pokouřit, že??

jo a díky rosta1.8, máš rech, veškerý podmínky úvěru si poctivě urovnám v hlavě, každopádně by to byl úvěr od ČS a u té je předpoklad solidního jednání, to není žádná kampelička, no ne? :) a za druhé jak já říkám, fakt bych se bál, pokud bych si takhle bral úvěr mega a výš, půl mega to zas tak strašné není... ;)

Ahoj, referenční vozidlo ve velkých firmách nebo show roomech je vůz, který mají k dispozici technici firmy pro služební cesty.Tedy je to vozidlo na kterém se střídá nekolik řidičů a používají ho i na dlouhé cesty.Nejedná se o předváděcí vůz v show roomu,ten je na tom lépe protože se se zákazníkovi přeci jen předvádí velice rozumná jízda na krátké vzdálenosti, kdežto na referenčním vozidle si každý řidič vyzkouší co to vlastně umí.Samozřejmě každý řidič ukojí svou zvědavost a jezdí pak víceméně normálně ale v každém případě referenční vůz občas dostane pořádně zabrat.Útěchou Ti může být ujištění, že RS rozhodně nepatří k běžným referenčním vozům toto se týká hlavně 1.9TDI, 1.6 MPI a omezeně 2.0TDI a 2.0FSI.Já docelá rád navštěvuji bazary jen tak pokoukat se a odpočinout si tam a RS bez ohledu na motorizaci je tam velice vzácný vůz-zatím jsem viděl asi 3 ks 2.0TSI ( ve velmi pěkném stavu) ale žádný 2.0 TDI. Ahoj.Rosta :)

Link to comment
Share on other sites

jj, dík.. Tyhle asi fakt dostávaj zabrat... :feve:

A máš pravdu, že v bazarech je RS vzácnost, já si vyhlídl v Praze kde jsem ve škole Autojarov, jetsli to tam někdo znáte, tam právě prodávaj referenční vozy... A RSek tam pár maj..., snad dokonce i TDi, ale máš pravdu, že těch je fakt málo, většinou jsou to ty benzíny.. Motorizaci jsem už ale asi přestal řešit, budu vycházet z konkrétní aktuální nabídky než abych za každou cenu hledal TDi...

Link to comment
Share on other sites

Zdravim, myslíte, že pokud bych RSko kupoval jako funglovku, že by se leasing vyplatil?? Jaké máte s leasingem zkušenosti??

Naši brali před 4mi lety fabii na leasing a od té doby leasing proklínaj, že je na to vázána spousta dalších věcí, které musíš zaplatit, viz pravidelné servisní intervaly atd. Na druhou stranu, když se bere auto úplně nové, přijde mi "zvláštní" brát si na to úvěr.., klasikou je přece leasing..

:help:

Link to comment
Share on other sites

Zdravim, myslíte, že pokud bych RSko kupoval jako funglovku, že by se leasing vyplatil?? Jaké máte s leasingem zkušenosti??

Naši brali před 4mi lety fabii na leasing a od té doby leasing proklínaj, že je na to vázána spousta dalších věcí, které musíš zaplatit, viz pravidelné servisní intervaly atd. Na druhou stranu, když se bere auto úplně nové, přijde mi "zvláštní" brát si na to úvěr.., klasikou je přece leasing..

:help:

S tou klasikou je to pravda pro firmy a podnikatele protože je to pro ně jediná cesta jak auto odepsat z daní a je to pro ně výhodné.Pokud chceš auto domů pro sebe je bezesporu lepší úvěr-jednak je auto hned tvoje a úroky jsou nižší než u leasingu a můžeš mít i delší splátkové období.Ono splácet OII z výplaty není zase taková legrace, měsíční splátky jsou dost vysoké.Pokud bys měl možnost půjčit si od přátel či zaměstnavatele bezúročnou půjčku byl bys na tom lépe protože platba hotově je dalece nejlevnější.

Link to comment
Share on other sites

jj, taky jsem o tom diskutoval s pár lidma a v dnešní době jedině úvěr.. To víš, že bych rád půjčil bezúročně, ale bohužel nemám kde... :feve::feve:

Tak teď pomalu začínám řešit, zda koupit jetou RS za cca 600.000,- nebo si půjčit o 200.000,- víc a koupit ho nové s možností vlastní konfigurace, což mi poslední dobou začíná připadat, že za to těch 200 tisíc stojí..

Při koupi ojeté budu dost omezován a limitován ve výběru, když už najdu správnou barvu, tak zas bude mít jinou motorizaci než chci a tak dál a tak dál.. Ale 850.000,- za konfiguraci kterou bych chtěl, to je vážně balík, ale žiju jen jednou sakra.. :aggressive::aggressive::aggressive:

v sobotu bych měl mít schůzku s člověkem se kterym nějaký ty úvěry rozeberem, tak jsem zvědav, co mi nabídne.. Co jsem si zjiš´toval, tak pokud bych vzal 800.000,- od ČS, přeplatil bych v rámci svých možností splácení cca 150.000,- což si myslim je na takovej balík 800.000,- celkem přijatelné..

Ještě mě ale dost děsí představa, že koupim nové, vyjedu za bránu prodejny a upsss, auto v ten moment bude o 150.000,- levnější.. :feve::feve::kuk::kuk:

:help: PROSÍM PORAĎTE NĚKDO JESTLI JETÉ NEBO NOVÉ..???? je to asi složité radit takhle někomu když každý je na tom finančně jinak, ale pokud by se našli nějací zarputilí zastánci ojetin, nebo naopak nových aut a poradili mi, byl bych moc vděčný.,. díky :palec2:

Edited by jvees69
Link to comment
Share on other sites

Klasika neklasika..v dnešní době už o leasing moc nezavadíš.. I pro klasické leasingové firmy je úvěr podstatně výhodnější záležitost (bráno z hlediska jejich finančních záležitostí..nikoliv vůči spotřebiteli) , proto cca 90 % všech vozidel pořízených v dnešní době formou splátek je na úvěr. pokud jde o rozdíl mezi úvěrem a leasingem, u leasingu je vždy vlastníkem vozidla leasingová společnost, u úvěru tomu tak nebývá..jsou ale společnosti, které i u úvěru trvají na zápisu vlastníka do TP.. Takže pravidlo leasing=vozidlo není moje a úvěr= je moje, neplatí vždy. Pojištění také záleží na domluvě, jde uzavřít i leasing s pojištěním a i bez pojištění, jen musí být vozidlo na 100% pojištěné. Tady jde o to, že vzhledem k vysokému počtu vozidel, které mají leasingovky pojištěné, jsou jim poskytované slevy na pojistném mnohdy zajímavější, než všechny bonusy pro jednotlivce za ježdění bez nehod..to samé u havarijního pojištění, které je u leasingu povinné a tam platí totéž. tady ale, pokud má člověk někde bonus a přejde kvůli leasingu jinam, bonus mu končí, protože se uznává jen v té konkrétní pojišťovně a nepřevádí se. Úvěr může být uzavřen na část ceny, to samé ale platí i u leasingu..záleží jen na kupujícím, jakou přece složí akontaci..vše je na domluvě..v obou případech.

Jinak další alternativou je právě spotřebitelský úvěr u klasické banky..já to např. takhle řešil , byl uvedený jako na koupi vozidla, tedy s výhodnějšími úroky a mohl jsem ho kdykoliv doplatit. navíc jsem nebyl vázaný na pojistky, tzn. vozidlo jsem si povinně i havarijně pojistil, kde jsem potřeboval s tím, že veškeré bonusy mi běží na obou pojištěních.

Závěr..úvěr i leasing jsou vesměs srovnatelné produkty, jen úvěry jsou dnes pro poskytovatele výhodnější (dnes jej právě proto stále více nabízejí i klasické leasingové společnosti)

Edited by Jirik.DC
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Já mám s leasingem dobré zkušenosti,od roku 93 mám všechny auta od Škofinu ( v součastnosti už mám od nich min.za sebou 25x aut )a naprostá pohoda a spokojenost,vždy mi dali spostu zvýhodnění jako např.Havarij.pojištění a povinn.ručení po dobu leasingu zadarmo,zdarma zimní gumy,navigace a hodně slev ze samot.auta (a né malé),takže já si nemůžu stěžovat,naopak.Posledních 10let při jakékoliv koupi auta už ani nepředkládám žádné papíry,jen moji koncesní listinu pro ověření IČ a tím to končí,leasing.smlouvu mám max.vyřízenou tak za 5-10min.

Teď naposled jsem potřeboval vykoupit(doplatit) 3x auta,z důvodu nespokojenosti s nimi jsem se rozhodl je prodat,tak jsem dal žádost a do 24hod.bylo vyřízeno a ani mi neúčtovali poplatek 10.000kč/1ks za předčasné ukončení smlouvy naopak mi ještě vyšli ve všem max.vstříct.

Ted ale od 2008 je pro mě leasing tabu protože od nového roku je min.doba leasingu 5.let (soukrom.i podnikatel),což u mě když mi jedno auto jezdí ročně v rozmezí 100-150.000km je naprosto nereálné,takže od 2008 budu financování aut řešit přes moji banku kde už mi dlouho nabízejí jejich služby (vychází to u nich jako leasing,nějaký jakoby rychloúvěr na dobu splácení od 3 do 6.let,dle vlastní volby) a pak taky něco hold budu muset zacvakat hotovka.Ještě uvidim,ted v úterý vyzvedávám poslední auto na leasing a pak uvidim až tak na jaře kdy plánuju nákup dalších dvou aut + tři vyměnit za nové,tak až se to bude blížit tak se začnu pídit.

Link to comment
Share on other sites

A nebude to proto, že "leasingovky" budou tímto omezením tlačit klienty do úvěrů, které jsou pro ně jako poskytovatele zjevně výhodnější? nebo i na úvěry bude min. doba 5 let? podle mně ne..

Vyjímku by měli mít jen firmy co maj auta na Operativní leasing,o těch to zůstává stejné (3.roky nebo 150.000km),vše ostatní 5.let,je i změněna doba odpisování auta do daňí na min.5.let,takže po novém roce ty rychlo odpisy na 3.roky už nehrozej.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...