Jump to content

problém s dobíjením


noneac
 Share

Recommended Posts

Mám problém s dobíjením. měření multimetrem na baterii: při volnoběhu 13.5V to samé s plynem ale při zapnutí spotřebičů u volnoběhu dojde k poklesu až na 12V.

Při přidání plynu se rozvěcuje kontrolka dobíjení se stoupajícíma otáčkama, a to i když jsou všechny el. spotřebiče vypnuty.

Vyměnil jsem uhlíky, které byly dost sjety, zajímavé je že se baterie nevybije ani po hodinové jízdě.

Má někdo schéma zapojení dobíjení? Popřípadě, je ve feldě někde relé pro dobíjení? kde?

Link to comment
Share on other sites

Mám problém s dobíjením. měření multimetrem na baterii: při volnoběhu 13.5V to samé s plynem ale při zapnutí spotřebičů u volnoběhu dojde k poklesu až na 12V.

Při přidání plynu se rozvěcuje kontrolka dobíjení se stoupajícíma otáčkama, a to i když jsou všechny el. spotřebiče vypnuty.

Vyměnil jsem uhlíky, které byly dost sjety, zajímavé je že se baterie nevybije ani po hodinové jízdě.

Má někdo schéma zapojení dobíjení? Popřípadě, je ve feldě někde relé pro dobíjení? kde?

A skousels us vymenit i diodovi blok v alternatoru?ve vetsine pripadu je tam prdla dioda a to relatko je vestaveny i s tema uhlikama.a jinak ten regulator ma oznaceni 131136.

Link to comment
Share on other sites

Mám problém s dobíjením. měření multimetrem na baterii: při volnoběhu 13.5V to samé s plynem ale při zapnutí spotřebičů u volnoběhu dojde k poklesu až na 12V.

Při přidání plynu se rozvěcuje kontrolka dobíjení se stoupajícíma otáčkama, a to i když jsou všechny el. spotřebiče vypnuty.

Vyměnil jsem uhlíky, které byly dost sjety, zajímavé je že se baterie nevybije ani po hodinové jízdě.

Má někdo schéma zapojení dobíjení? Popřípadě, je ve feldě někde relé pro dobíjení? kde?

A skousels us vymenit i diodovi blok v alternatoru?ve vetsine pripadu je tam prdla dioda a to relatko je vestaveny i s tema uhlikama.a jinak ten regulator ma oznaceni 131136.

Měnil jsi samotné uhlíky?nebo celý regulátor?

Link to comment
Share on other sites

Relé je zároveň ten držiak uhlíkov.Ked ti svieti kontrolka tak musíš rozobrať alternátor a po odpojení tých troch drôtov zo statora premeráš diody všetky to jest 9ks stačí premerať skúšačkou-žiarovka.Ak máš na rotore vydreté drážky viac ako 1mm tak je potrebné vzmeniť ,ale stačí tie krúžky .Ja tam dávam bežne krúžky z Bosch alternátora a to čo majú priemer 32mm. Inak existujú aj s 28mm,ale do Škody musia 32mm.Ja ich kupujem -ELIT. Objednávacie číslo Bosch je: 1 124 303 015 alebo 1 124 304 007

Edited by dedo.miki
Link to comment
Share on other sites

Presne tak ako vraví dedo.miki a Juros .Dávam im za pravdu.Dnes som opravoval taký istý problém. Altík pri 3000otáčkach prestal dobíjať a kontrolka sa rosvietila ako semafor.Rozobral som to a zistil som že diodové mostíky neboli dotiahnuté smerom k obalu alternátora (asi 4-ka šrób)boli sícce zaistené žltou farbou ale boli voľné. Premeral som diody tie boli OK.Pre istotu všetko dobre precínoval a rotor zrovnal na sústruhu.Uhlíky som dal nové.Po zložení altík šlapal ako hodinky.Napetie merané na VAGu ukazovalo 13.98V. pri 3000 otáčkach.Pri záťaži (tlmené svetlá +ventilátor kúrenia) kleslo na 13.72V čo je OK.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...