noneac Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Mám problém s dobíjením. měření multimetrem na baterii: při volnoběhu 13.5V to samé s plynem ale při zapnutí spotřebičů u volnoběhu dojde k poklesu až na 12V. Při přidání plynu se rozvěcuje kontrolka dobíjení se stoupajícíma otáčkama, a to i když jsou všechny el. spotřebiče vypnuty. Vyměnil jsem uhlíky, které byly dost sjety, zajímavé je že se baterie nevybije ani po hodinové jízdě. Má někdo schéma zapojení dobíjení? Popřípadě, je ve feldě někde relé pro dobíjení? kde? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krejajiri Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Mám problém s dobíjením. měření multimetrem na baterii: při volnoběhu 13.5V to samé s plynem ale při zapnutí spotřebičů u volnoběhu dojde k poklesu až na 12V.Při přidání plynu se rozvěcuje kontrolka dobíjení se stoupajícíma otáčkama, a to i když jsou všechny el. spotřebiče vypnuty. Vyměnil jsem uhlíky, které byly dost sjety, zajímavé je že se baterie nevybije ani po hodinové jízdě. Má někdo schéma zapojení dobíjení? Popřípadě, je ve feldě někde relé pro dobíjení? kde? A skousels us vymenit i diodovi blok v alternatoru?ve vetsine pripadu je tam prdla dioda a to relatko je vestaveny i s tema uhlikama.a jinak ten regulator ma oznaceni 131136. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remus by skoda Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 Mám problém s dobíjením. měření multimetrem na baterii: při volnoběhu 13.5V to samé s plynem ale při zapnutí spotřebičů u volnoběhu dojde k poklesu až na 12V.Při přidání plynu se rozvěcuje kontrolka dobíjení se stoupajícíma otáčkama, a to i když jsou všechny el. spotřebiče vypnuty. Vyměnil jsem uhlíky, které byly dost sjety, zajímavé je že se baterie nevybije ani po hodinové jízdě. Má někdo schéma zapojení dobíjení? Popřípadě, je ve feldě někde relé pro dobíjení? kde? A skousels us vymenit i diodovi blok v alternatoru?ve vetsine pripadu je tam prdla dioda a to relatko je vestaveny i s tema uhlikama.a jinak ten regulator ma oznaceni 131136. Měnil jsi samotné uhlíky?nebo celý regulátor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juros Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 (edited) pokud jsou v kotvě vyjeté drážky, tak Ti to tak bude dělat. zkus si nechat stočit u soustružníka kotvu, nebo si kup novou. mělo by to pomoct. Edited September 13, 2007 by Juros Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dedo.miki Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 (edited) Relé je zároveň ten držiak uhlíkov.Ked ti svieti kontrolka tak musíš rozobrať alternátor a po odpojení tých troch drôtov zo statora premeráš diody všetky to jest 9ks stačí premerať skúšačkou-žiarovka.Ak máš na rotore vydreté drážky viac ako 1mm tak je potrebné vzmeniť ,ale stačí tie krúžky .Ja tam dávam bežne krúžky z Bosch alternátora a to čo majú priemer 32mm. Inak existujú aj s 28mm,ale do Škody musia 32mm.Ja ich kupujem -ELIT. Objednávacie číslo Bosch je: 1 124 303 015 alebo 1 124 304 007 Edited September 13, 2007 by dedo.miki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delong Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Presne tak ako vraví dedo.miki a Juros .Dávam im za pravdu.Dnes som opravoval taký istý problém. Altík pri 3000otáčkach prestal dobíjať a kontrolka sa rosvietila ako semafor.Rozobral som to a zistil som že diodové mostíky neboli dotiahnuté smerom k obalu alternátora (asi 4-ka šrób)boli sícce zaistené žltou farbou ale boli voľné. Premeral som diody tie boli OK.Pre istotu všetko dobre precínoval a rotor zrovnal na sústruhu.Uhlíky som dal nové.Po zložení altík šlapal ako hodinky.Napetie merané na VAGu ukazovalo 13.98V. pri 3000 otáčkach.Pri záťaži (tlmené svetlá +ventilátor kúrenia) kleslo na 13.72V čo je OK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.