Přejít na obsah

2.0 FSI (110 kW)


DIAGNOSTIK

Doporučené příspěvky

zvuk motoru bude asi tak jediný, co bych u benzínu týhle kategorie hodnotil jako pozitivum (myslím proti naftě). Musel bys moje auto řídit, abys věděl, o čem mluvím.

Ahoj Jirko, především bych rád kdyby to tu probíhalo v přátelském duchu i když třeba s jinými názory na věc.O dynamických kvalitách tvého motoru nepochybuji, občas jezdím i s 2.0 TDI bez úprav takže tvůj upravený motor běží v rozmezí svých otáček bezesporu pěkně ale tento příspěvek jsem spíše pochopil jako debatu jak provozovat FSI motory v přijatelných nákladech na spotřebu a s dosažením dobré dynamiky.Asi se oba schodneme, že FSI a tvůj TDI jsou velice rozdílné motory a od každého z nich majitelé očekávají něco jiného.Mě je prostě FSI milejší nežli TDI.Je to můj osobní názor, který nebudu nikomu nutit-jízda s ním mi připadá daleko komfortnější,jsem ochoten si za to přplatit, to je vše.Ferda má s tímto motorem sice dost velkou spotřebu a špatný zkušenosti ale připadá mi, že buď má opravdu nepovedený kus, nebo má na motor velké dynamické požadavky, které není schopen atmosférický benzín plně uspokojit a jsou tedy vykoupené větší spotřebou.Přesto tento motor považuji za dobrý a spolehlivý, hodící se především k pohodovému cestování zvláště v zimě kdy na sněhu či ledu vadí zvlášzě u 2.0TDI jeho turboefekt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

postřehy člověka, jako jseš ty, mají pro mně vypovídající hodnotu o tom, jestli je nebo není auto kvalitní. Diskuze hochů, který o víkendu auto naleštěj a jedou k babičce na husu nebo se rekreovat na chalupu jsou o.k. a taky si to přečtu. Když ale někdo napíše, že za 2,5 roku najel 30 t. a je max. spokojenej, není to pro mně reprezentativní vzorek pro nějakej výzkum nebo hodnocení. Při takových kilometrech bych i já s tím svým kouskem říkal totéž, protože všechno začalo až v cca 60 t.. Proto taky tihle majitelé možná nikdy žádnou prekérku nezažijou. A samozřejmě taky nemá pro ně cenu vyhazovat prachy za dražší TDI. Jde-li jen o přepravu a ne o nějaký sportovní zážitky, tak i to turbo je tam zbytečný.

S tímto názorem musim jedině souhlasit :palec2: Taky mě točej do max.názory lidí typu můj soused z chaty kterej má Oct.OII 2.0TDi a za 2.roky najel fakt asi 10.000km (v týdnu auto v garáži a v pátek výjezd směr chata a tam zas celý víkend parking.)a když se někdy bavíme o autech a když dojde na 2.0TDi a já nedej bůh po mojich hořkých zkušenostech o něm něco řeknu tak je oheň na střeše a on dokola argumentuje s tim jak za 2.roky neměl jedinej,tomu se vždy musim jen smát a myslet si své.

brot1cz: To jsme na tom stejně,před 1.9TDI-PD jsem měl taky ještě v Passatech před r.v.2000 ty 1.9TDi 81kw a taky na něj vzpomínám velmi rád,to byl nejsympatičtější motor vůbec co jsem kdy co měl a hlavně nezničitelnej.Taky já a moje ostat.auta jezděj ročně víc jak 100.000km a taky za cca 400.000km na něj bylo nesáhnuto,u mě byla dvakrát jen závada Váha vzduchu,což je pakatel,jinak taky opravdu nic víc,pak ty násled.PD motory hlavně ty první ve 2000 v Passatech už měli nějaké mouchy,ale nic hroznýho to zas nebylo oproti 2.0TDi co jsem zažil před nedávnem.

Ty současné 1.9TDi 77kw nejsou ale špatné motory,hlavně s nimi taky nic nemám za závady,zatim držej a to už na dvou Oct.II je na nich natočeno přes 340.000km.Souhlasim ale s tim že když ho srovnám s TDI 81kw tak víc žere jak olej tak naftu,motor má kovovější zvuk a ten nástup výkonu je takovej mdlejší.Přesně jak si řekl tak se s tim stotožnuju že kdyby ted do Oct.II začali dávat ten starej 81kw tak neváhám ani sekundu.

Taky by ho tam mohly šoupnout co když u současného Golfa 5 je v nabídce ten 1.9TDI 66kw ještě teď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rosta: no, že zrovna ty píšeš o tom, jak utrácíš za benzín, protože se chceš kvalitně svézt, když spotřebuy, který tu občas hodíš jsou stejný, jakých občas dosahuju já s ropákem...zvláštní

Ale Luku kvalita svezení není přeci jen o rychlosti ale i o komfortu jízdy a z radosti z ní.Mě bohužel TDI k srdci nepřirostly a tak se samozřejmě snažím jezdit s benzíny.Zvlášť když si můžu vybrat s čím chci jet.To, že tu uvádím spotřeby z normální běžné plynulé jízdy je snad pochopitelné-každého přeci spíše zajímá za kolik se dá jezdit běžně nežli když je plyn až na podlaze.Když jsem jednou zmínil, že s RS TFSI jsem jel za 17 litrů a suše konstatoval, že by byla dobrá větší nádrž vzbudilo to velkou nevoli.Zamyslel jsem nad sebou dospěl k názoru, že kolegy spíše bude zajímat ta běžná spotřeba něžli vyšší.U své soukromé 1.8T počítám i se spotřebou okolo 18l v rychlostech nad 200 km, zvláště na dlouhé cestě po německé dálnici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jediné co je tu zbytečné jsi ty! bez tebe bych se nebál možná i něco napsat!

na rovinu, tohle sem moc nepochopil, protože v tom z mý strany naprosto nebyl žádnej konfrontační záměr. Naopak jsem dal za pravdu majitelům FSI. A tebe jsem teda rozhodně na mysli neměl ani náhodou.

Editováno: , autor: jirkaK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Rosta : s přátelským duchem jedině souhlasím, a proto taky nikomu nenadávám, jako někteří, když ztratěj nervy. Ale o tom už dost.

Já jsem se nechtěl bavit o svým motoru, jen říkám, že krom tý zvukový pohody s ním docílím totéž, jako se silným benzínem (v mým případě dokonce bez výraznýho turboefektu), ovšem s podstatně nižšími náklady. Konstatuji pouze tohle. Nic víc, nic míň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rosta: no, že zrovna ty píšeš o tom, jak utrácíš za benzín, protože se chceš kvalitně svézt, když spotřebuy, který tu občas hodíš jsou stejný, jakých občas dosahuju já s ropákem...zvláštní

Ale Luku kvalita svezení není přeci jen o rychlosti ale i o komfortu jízdy a z radosti z ní.Mě bohužel TDI k srdci nepřirostly a tak se samozřejmě snažím jezdit s benzíny.Zvlášť když si můžu vybrat s čím chci jet.To, že tu uvádím spotřeby z normální běžné plynulé jízdy je snad pochopitelné-každého přeci spíše zajímá za kolik se dá jezdit běžně nežli když je plyn až na podlaze.Když jsem jednou zmínil, že s RS TFSI jsem jel za 17 litrů a suše konstatoval, že by byla dobrá větší nádrž vzbudilo to velkou nevoli.Zamyslel jsem nad sebou dospěl k názoru, že kolegy spíše bude zajímat ta běžná spotřeba něžli vyšší.U své soukromé 1.8T počítám i se spotřebou okolo 18l v rychlostech nad 200 km, zvláště na dlouhé cestě po německé dálnici.

mě šlo spíš o to, že jsi psal jak někdo utrácí za ženský, chlast, drogy a že ty radši utrácíš za benzín, ale přitom budeš jezdit za podobný náklady jako já s dieslem. pro mě to vyznělo tak, že máš na mysli, že holku protahuješ a dáváš jí za uši, ale to mi nějak právě nešlo dohromady s těma spotřebama. a samozřejmě souhlas, že jsou daleko hodnotnější spotřeby reálnýho "rozumnýho" provozu a ne stylu cihla...

btw. dneska při cestě do Linze mi k nákladům na palivo přibyl i náklad za čtyři útržky od policie na 140euro...

Editováno: , autor: Luke288
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě šlo spíš o to, že jsi psal jak někdo utrácí za ženský, chlast, drogy a že ty radši utrácíš za benzín, ale přitom budeš jezdit za podobný náklady jako já s dieslem. pro mě to vyznělo tak, že máš na mysli, že holku protahuješ a dáváš jí za uši, ale to mi nějak právě nešlo dohromady s těma spotřebama. a samozřejmě souhlas, že jsou daleko hodnotnější spotřeby reálnýho "rozumnýho" provozu a ne stylu cihla...

btw. dneska při cestě do Linze mi k nákladům na palivo přibyl i náklad za čtyři útržky od policie na 140euro...

tak tos udělal teda výhodnej předvánoční nákup, co ? Za co to bylo ? V Linci jezdím velice ostražitě, díky radarům, na každým rohu. Takže asi něco jinýho, což ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v Linzi to znám, ty stacionárky mam najetý, tohle bylo před nim ještě na dálnici a pan policajt povídal něco o 181km/h

stáli normálně v zatáčce tak, žes je viděl až když jsi do tý zatáčky vjel a hned na začátku už tě měli změřenýho, protože měl tu laserovou pistoli, no a pak nakopnul sharana, rozsvítil diskotéku a vyrazili za mnou. tam kde je první omezení před Linzem na 100km/h mě svedli z dálnice. původně mi chtěl rovnou sebrat papíry...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v Rakousku se bojím jezdit rychle už i na dálnici. Ty po nás jedou, jak slepice po flusu. Jednou mě takhle s pistolí vylosovali za výjezdem z tunelu. Ten dobrej člověk do mně hustil chvíli různý poučky a pak mi nadělil asi 30 euro nebo tak nějak. Byl fakt hodnej. Ale jestli jsi jel až takhle rychle, tak to možná mohlo dopadnout i hůř. Byls na nákupech ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro mě to vyznělo tak, že máš na mysli, že holku protahuješ a dáváš jí za uši, ale to mi nějak právě nešlo dohromady s těma spotřebama.

Ne u mě je to trochu jiné, jasně taky se někdy rád svezu rychle ale to v celkové spotřebě nemá vliv, u mě je to spíše o tom, že ročně najedu okolo 35 000 km a i při průměrné spotřebě okolo 7 litrů spálím okolo 2 450 litrů benzínu při průměrné ceně 32,50 je to okolo79 000 Kč ročně takže jak vidíš za benzín utratím docela dost.Nenajezdím to s jedním vozem ale rád si půjčím i jiné abych mohl porovnávat.

K tvému podivení nad mojí spotřebou s benzíny vůči tvému TDI mám myslím přijatelné vysvětlení.Ty bydlíš tuším že v Českých Budějovicích a tam je bohužel stálá přeplněnost silnic na denním pořádku takže o nějaké plynulé jízdě se nedá moc mluvit.Velice často musíš řešit předjíždění náklaďáků, popojíždění v kolonách takže se svým autem jsi nucen jezdit dost stylem brzda plyn a to se samozřejmě projeví ve spotřebě i u úsporného TDI.Já jsem v nesporně lepší situaci.Jezdím často směry Liberec, Hradec Králové,Jihlava-tyto silnice i dálnice nejsou nijak frekventované a tak mi dovolují jezdit velmi plynulou jízdu, což je pro benzín z hlediska spotřeby velice důležité.Sazřejmě mám prostudované výkony a kroutící momenty motorů u vozů s nimiž jezdím talže optimální řezení je samozřejmostí a v poslední řadě největším přínosem k úsporné jízdě je bodový systém-mám 5 bodů za rychlost a už mě nesmí muži zákona znovu změřit -přišel bych o řidičák.Takže dodržuji rychlostní limity a musím přiznat, že to spotřebě mnou ježděných vozů velice pomáhá.I se Superbem 2.8 V6 dokážu jet za 9 litrů, což jsem si dříve myslel, že není možné.Za hvězdný kousek považuji spotřebu 11l u BMW B10 4,8 V8, tento osmiválec normálně chroupá kolem 13,8l při úsporné jízdě a není problém se dostat na 25 když se zkouší co to vlastně umí.

Takže k úspornosti v jízdě s benzínovými motory mě dohnala především bodová tíseň.Znáš to-nouze naučila Dalibora housti a mě jezdit úsporně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych se rád vrátil k původní otázce příspěvku a to je spokojenost s motorem 2.0FSI.Bohužel se sešlo jen málo příspěvků na nějaký solidní závěr.Realita je taková, že já a kolega Vorlajz jsme s motorem spokojeni kolega Ferda nikoliv což při jeho spotřebě okolo 12l je pochopitelné.Osobně mám zkušenost jen s jedinou naší služební FSI, která má v současnosti najeto cca 170 000 km bez servisních problémů,jen běžná údržba.Vůz je používán výhradně na delší (nad 100km) a dlouhé cesty (až 1300 km do Seatu ve Španělsku).I mezi kolegy je velmi oblíben pro tichý běh takže jízda je opravdu velice příjemná.Moje postřehy s tímto motorem jsou následovné:

-je velmi háklivý na zacházení s plynem-při nutnosti rychlé akcelerace je lepší pedál stlačovat plynule pomaleji nežli ho rovnou sešlápnout na podlahu.Po překročení 4000 ot je dobré trochu plynu ubrat(jen malinko) a motor se rozeběhne o poznání rychleji-domnívám se ta prodleva dovolí ŘJ lépe vyhodnotit celkové nastavení všech snímačů a optimalizuje dávkování paliva do válců.

-z hlediska spotřeby se mi osvědčilo raději rychlejší akcelerace nežli plynulá pomalejší.Např. při nájezdu na dálnici jedu na 3, vytočím ji na 130 km/h a řadím rovnou 5 a pak rychle i 6-motor se rychleji stabilizuje a spotřeba se sníží.Já vzhledem k bodovému postihu nemohu jet rychleji než 135 km/h takže na rovném úseku dálnice z 3 řadím ve 130 rovnou 6 stabilizuji pracovní otáčky motoru a spotřeba jde dolů.4 rych. st. za této situace nepoužívám vůbec, jen prodlužuje dobu stabilizace otáček motoru a zvyšuje spotřebu.

- při jízdě na dálnici je lepší (pokut to situace dovoluje) je lepší jet z hledika spotřeby 160 než 180 a více-časová ztráta ani na dlouhé vzdálenosti není tak veliká ale úspora paliva je citelná.Jízda 130 je samozřejmě nejúspornější ale na dlouhou vzdálenost např. po Německu je to nesmysl.

-jízda po velkoměstě je na spotřebu špatná, tady asi neexistuje žádný recept jen se snažit jet co nejplynuleji, moc nebrzdit a snažit se předvídat co udělají ostatní.Např. jižní spojku v Praze při plynulém provozu projedu brzy ráno za 7,8L a dopoledne v zácpě mi 10L nestačí-na to je motor opravdu choulostivý ale to je koneckonců bolest všech benzínových motorů.

-velikou předností motoru je jízda na ledě kdy se plyn nechá dávkovat opravdu s citem v tomto směru jsou přeplňované motory moc hrr....

-tím že motor nemá turbo je mnohem lépe přístupný pro běžnou údržbu a samozřejmě odpadají lapálie s opravami a výměnami turba, což vždy dobře vyvětrá peněženku a pocuchá nervy i flegmatikovi.

- když tento motor porovnám s mojí 1.8TSI-má menší dynamiku, trochu větší spotřebu cca 0,8l (v mém případě) ale je lepší na údržbu.Já mám vodou chlazené turbo a tak mám v motorovém prostoru tolik trubek a hadic, že jen utřít prach v motoru je docela problém.

Na závěr, když ten motor tak chválím proč jsem si ho domů nekoupil: když jsem se během dubna, května a června, kdy jsem si Okinku objednával, rozhodoval mezi motory 1,6 FSI, 2,0 FSI a 2,0TFSI (1.8 ještě v květnu nebyla), byl jsem zaslepen výkony 2,0TFSI a byl jsem přesvědčen, že bez něj nemohu být.Potřeboval jsem ho ale na zvýšeném podvozku jako je 4x4 a to se ukázalo jako neřešitelný problém-továrně to nešlo objednat a dodatečná úprava v autorizovaném servise by mohla ohrozit záruku.Také nezávislé topení nešlo realizovat.Byl jsem z toho velmi rozčarovaný a když se v červnu objevila 1.8TSI, která dokázala splnit všechny mé požadavky, okamžitě a možná i zbrkle jsem ji objednal.Nyní s odstupen několika měsíců musím konstatovat, že moje volba nebyla špatná ,1.8T běhá k mé spokojenosti a rozhodně v dynamice i spotřebě předčila má očekávání,jen mi občas vadí houkání turba-je to jako když jede v dáli sanitka.Lze si na to samozřejmě zvyknout. Možná jsem ne dost dobře zvážil a podcenil koupi 2.0FSI s automatem ale už se stalo.

Pokud tady ve fóru je ještě nějaký majitel 2.0FSI prosím ozvete se a podělte se s vašemi zkušenostmi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

postřehy člověka, jako jseš ty, mají pro mně vypovídající hodnotu o tom, jestli je nebo není auto kvalitní. Diskuze hochů, který o víkendu auto naleštěj a

jedou k babičce na husu nebo se rekreovat na chalupu jsou o.k. a taky si to přečtu. Když ale někdo napíše, že za 2,5 roku najel 30 t. a je max. spokojenej, není to pro mně reprezentativní vzorek pro nějakej výzkum nebo hodnocení. Při takových kilometrech bych i já s tím svým kouskem říkal totéž, protože všechno začalo až v cca 60 t.. Proto taky tihle majitelé možná nikdy žádnou prekérku nezažijou. A samozřejmě taky nemá pro ně cenu vyhazovat prachy za dražší TDI. Jde-li jen o přepravu a ne o nějaký sportovní zážitky, tak i to turbo je tam zbytečný.

To Jirkak

Máš nějakej problém s mými najetými kilometry? To se mám stydět, že najezdím mín než ty? Anebo opačně hraješ si tu na kinga, že najezdíš víc? To mám jezdit jak šílenec a čekat až se něco vyjebe jen pro to, aby TY jsi měl reprezentativní vzorek? Neživim se jako dealer a věř tomu, že se dovezu kamkoliv potřebuju. Ale bohužel to dá jen tyhle kilometry. Přečti si prosim tě název tohoto vlákna, možná sis ani nevšim, žes vlez kam nepatříš. Pro mě třeba zase tady nejsou ničím přínosný tvoje příspěvky jakožto TDI-čkáře. FSI nemáš, takže všechno co o tomhle motoru řekneš jsou pouhé dohady anebo to, co jsi slyšel někde jinde.

Editováno: , autor: waleri
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já sem prostě s tímhle motorem v současné chvíli spokojenej. Netvrdim že je to žihadlo a že kdyby tenkrát bylo RS, koupil bych si ho stejně. Ale už ho mám a hanit si ho nebudu.

Co by jiný dali za takový auto s takovým motorem ...

Máš pravdu, že je určitě spousta řidičů, kteří by tento vůz brali s nadšením.Pro soukromé účely je to jistě skvělý motor.Jaké máš zkušenosti se spotřebou?Mě pořád vrtá hlavou ta Ferdova vysoká spotřeba-já takové zkušenosti nemám ani z doslechu ale je to tím, že znám jen dva majitele s tímto motorem.Osobně se mi motor jeví velice dobrý a ani o poruchovosti nemám žádné informace.Naše má najeto těch 170 000, co k nám jezdí obcchodní partner ten má najeto asi 130 000 a ta poslední ( je to ale BLX 4x4) má asi 25 000 a vše bez poruchy, jeen běžný servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Walwri : když jsem to psal, vůbec jsem si nepamatoval, kde jsem to o těch kilometrech četl. Takže tě ujišťuju, že mi je naprosto jedno, jestli právě ty jezdíš hodně, málo, blbě, dobře, rychle nebo pomalu. To, co jsem napsal bylo myšleno naprosto obecně, takže se to vztahuje k jakýkoliv motorizaci a dokonce i k jakýkoliv značce auta.

Ale jak vidím, tak se tu profiluje partička lidí, který budou určovat, co se smí kam psát a co ne. Vždycky tady bylo (a myslím, že je pořád) normální, že do příspěvků o OII chodili lidi z OI nebo z Fabie, vnášeli tam svoje rozumy a nikomu to nevadilo. Když se píše o naftě, běžně se do toho taky montuje kde kdo. Takže si prosím tebe odpusť rady k tomu, kdo kam patří nebo nepatří.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JirkaK: no, budeš se smát, ale jeli jsme na nákupy, ale do Vídně, jelikož je cesta od nás přes Halámky do Vídně hrozně nudná, tak jsme si s tatíkem řikali, že to střihnem přes Linec a po dálnici, no, nakonec jsme si najeli 100km navíc. co se týče pokuty, tak byl fakt hodnej, původně přišel, že mi bere papíry a povídá, že kdybych byl rakušák, tak to mam za 700e, 6 měsícu bez řidičáku a ještě navrh návštěva policejního psychologa, kterej může šmahem napsat, že nedoporučuje další řízení. vím, že nám říkal známej z německa, že jakmile se dostaneš k tomuhle psychoušovi, tak nesmíš za žádnou cenu jednu věc. on se vždycky zeptá, z jakýho důvodu jsi jel rychle a když řekneš že nevíš, tak jsi v prdeli, protože on řekne, že tím pádem jsi magor.

Rosta: aha, tak najezd máme stejnej, spotřebu taky, jen s tim rozdílem, že já jezdim svižnějc. jinak ano, bydlím v Č.Bud, ale převážně času trávím v Praze, takže neustálý cestování po městě, kde jezdím i za 9l, trasa Praha- C.B má přesně ten průběh jakej jsi psal, takže spotřeba je, jaká je. jinak teda, minulej tejden jsem jel směrem na Mladou Boleslav a provoz večer taky jako prase, samej kamion.

Waleri: uklidni se, vůbec nechápeš, že postřehy k motorům jsou daleko hodnotnější u aut, který už maj najetý nějaký km než u aut, co najedou prd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak co jsem pochopil od nich, oni snad žádnej bodovej systém nemaj, ale vychutnaj si tě jinak. nevim jestli třeba u nich neexistuje něco jako u nás dopravní zpravodajství na radiu impuls.

byli fakt rozumný, hlavně říkal, že minulej tejden se na tom místě kde měřili zabil 20ti letej kluk co letěl asi 200km/h a že to fakt nejsou hezký pohledy, když k těm bouračkám jezdí...ale za těch let co tam jezdím dost svižně mě chytli prvně

Editováno: , autor: Luke288
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Walwri : když jsem to psal, vůbec jsem si nepamatoval, kde jsem to o těch kilometrech četl. Takže tě ujišťuju, že mi je naprosto jedno, jestli právě ty jezdíš hodně, málo, blbě, dobře, rychle nebo pomalu. To, co jsem napsal bylo myšleno naprosto obecně, takže se to vztahuje k jakýkoliv motorizaci a dokonce i k jakýkoliv značce auta.

Ale jak vidím, tak se tu profiluje partička lidí, který budou určovat, co se smí kam psát a co ne. Vždycky tady bylo (a myslím, že je pořád) normální, že do příspěvků o OII chodili lidi z OI nebo z Fabie, vnášeli tam svoje rozumy a nikomu to nevadilo. Když se píše o naftě, běžně se do toho taky montuje kde kdo. Takže si prosím tebe odpusť rady k tomu, kdo kam patří nebo nepatří.

Ale mě vůbec nevadí tvoje příspěvky ... dokud se nezačneš otírat o ty moje. Rekl jsem svůj názor a zkušenosti ve vztahu k mým najetým kilometrům. Reprezentativní vzorek to určitě není, to máš pravdu. Ale s tím jsem to sem nepsal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu, že je určitě spousta řidičů, kteří by tento vůz brali s nadšením.Pro soukromé účely je to jistě skvělý motor.Jaké máš zkušenosti se spotřebou?Mě pořád vrtá hlavou ta Ferdova vysoká spotřeba-já takové zkušenosti nemám ani z doslechu ale je to tím, že znám jen dva majitele s tímto motorem.Osobně se mi motor jeví velice dobrý a ani o poruchovosti nemám žádné informace.Naše má najeto těch 170 000, co k nám jezdí obcchodní partner ten má najeto asi 130 000 a ta poslední ( je to ale BLX 4x4) má asi 25 000 a vše bez poruchy, jeen běžný servis.

Mě se ta spotřeba taky jeví trošku vyšší. Ale zase, závisí to od stylu jízdy. Já mám dlouhodobej průměr něco málo přes 9 l. Ale třeba včera jsem kvůli vorlaizovi zkoušel ty otáčky. Jel jsem z vánočního nákupu ve 4 lidech, plnej kufr. Při 140 km/hod mi točila 4000 ot a spotřeba byla 9,5l, při 160 km byly otáčky 4500 a spotřeba 11,5l, při 180 km točila 5000, spotřebu jsem neměřil, protože to bylo z kopce. Vše na 5 rychlostní st. V létě jsem dělal Chorvatsko v 5 lidech s prům spotřebou okolo 7 l, už si to přesně nepamatuju. V Chorvatsku po dálnici. To podle mě není špatný. Ikdyž jedu "jako kretén", tak v cíli jsem neměl nikdy vyšší průměrnou spotřebu než 11l/100km.

Editováno: , autor: waleri
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se ta spotřeba taky jeví trošku vyšší. Ale zase, závisí to od stylu jízdy. Já mám dlouhodobej průměr něco málo přes 9 l.

OK. Tomu rozumím, zapoměl jsem zdůraznit, že jezdím sám a tak ta spotřeba je zákonitě nižší.Na dvoulitr plně obsazený je 9l akceptovatelné ale Ferdova spotřeba 12l je přeci jen dost vysoká-to je na úrovni 6ti válců 2,5l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chorvatsko za 7 je dost dobrý. Já se na tuhle trasu nikdy nedostanu pod 6, i když mám dlouhodobou cca 6,2 - 6,3 . Naopak zase jsem schopen jezdit po městě s průměrem do 7 litrů. Benzín se prostě chová úplně jinak, a proto veškerý jitření vášní je zbytečný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čau chlapci... o víkendu jsem najel kolem 200 km... vesměs okresky... průměrná spotřeba 7,7 l / 100 km... (jen připomínám, že mám Scouta - větší odpor vzduchu, 4x4) ... celkovou průměrnou za těch 2500 co mám najeto mám zatím 9,2 l... bohužel jedzím hlavně hodně ve městě, kde mám obvykle spotřebu kolem 10,5 - 11,5 l... každopádně dnes jsem tomu skutečně šlapal na krk... neříkám, že jsem valil na devadesátce 130 to né, ale takový ty kopečky, který přejždím jsem jel kolem 110 km na 5. stupeň... tam ta spotřeba taky rostla... z toho plyne, že kdybych asi chtěl jet úsporněji, tak by to určitě ještě dalo nějaký deci dolů...

jinak souhlasím s Rosťou v tom, jak motor reaguje na přidání plynu... reakce jsou teda okamžité... rozhodně je lepší takové to plynulé zrychlení... i to dokáže lehce zarazit do sedačky, ale samozřejmě to není jako turbo. jinak auto zrychluje velmi plynule a ten motor prostě neztrácí sílu... furt "táhne"... maximální výkon je udáván v 6 tis. ot... já jsem zatím točil max kolem 4,8 tis. ot... až najedu trochu víc... tak mu přidám...

krátce k vrstvennému spalovní u FSI 4x4... skutečně, když jedu konstatní rychlostí v otáčkách kolem 1,5 - 1,9 tis. ot. a rychlsti dle rychloměru cca 55 km/h, tak mi to žere v rozmezí 3,8 - 5,0 l... samozřejmě mluvím o jízdě na rovince... ;)

co se mi na tom motoru líbí, že zvukový projev je prostě i v těch vyšších otáčkách příjemně tlumenej... spíš je ten zvuk takový sportovnější... ale tohle asi každý vnínáme trochu jinak... jinak musím říct, že tu spotřebu moc neřeším... neříkám, že chci každý týden tankovat plnou (vzhledem k mým km) ... ale prostě když potřeubuju natankovat, tak jedu na pumpu... dřív jsem v autě neměl žádný palubní počítáč a nikdy jsem spotřebu nepočítal... takže jestli mě tehdá jezdila Felda 1.3 50 kW za 7,5 l na 100 a já teď jezdím jednou tak těžkým Scoutem s 4x4 jenom o 1,5 víc... tak si nemůžu stěžovat... nehledě na komfrot svezení, dynamiku motoru... atd.

jinak dost dobře nechápu, jak může někdo jezdit s tímto motorem trvale za 12 litrů... to je prostě bud vadnej kus anebo řidič na h.... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...