vorlajz Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 Podle tacho když si nastavíš 53-54 km/h jseš v určitě v toleranci radaru. mě to podel GPSky přeměřuje přesně o 10% ... zjednodušeně řečeno 55 (na tacháči) = 50 ve skutečnosti... 130 = 117 atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirik.DC Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 btw. nastavujes ho na 50 podla tacho, 50 podla gps, alebo 50 podla gps + tolerancia radaru? co sa tyka spotreby, pridavam sa k nazoru ze po rovine je to ale v kopcoch to clovek lepsie zvladne manualne ked je mozne korigovat stupanie miernym zrychlenim a jazdu dolu kopcom vyradenim rychlosti alebo zaradenim spravneho stupna, podla potreby... Tak z kopce vyřazovat? Dobrý zvyk z Š105, kde to opravdu šetřilo benzín, tady je to naopak, při zařazené rychlosti a brzdění motorem=spotřeba 0. Jinak korigovat stoupání zrychlením pod kopcem..když budu jezdit jak se má, tak s tempomatem i bez něj pojedu pořád konstantní rychlostí před kopcem i následně do kopce..a to tempomat zvládne i bez podřazení, na rozdíl od nohy. Elektronika si prostě dávkuje přesněji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bburago Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 Tak to je vážně už extrém , abych na dálnici z kopce vyřadil rychlost. Tak s takovým řidičem bych chtěl jezdit. Pokud potřebuji šetřit palivo ,tak ho prostě nezapnu . Ale většinou na delší trasy ho mám zapnutý na dálnicích pořád a neřeším jestli jedu úsporněji nebo né. Prostě kdo chce jezdit za méně tak ať ho nezapíná a komu je spotřeba jedno tak si odpoví sám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misom Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 O kolik máš vyšší spotřebu když ho zapneš? Sluzobna fabia 1.9 tdi trasa NR-Ba tam a spat asi 200km robi mi to asi 0.2-0.5 litra ale zalezi kolko aut ide a hlavne ci prsi snezi atd. Cez zimu je ten rozdiel vacsi cez leto mensi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 je to zvláštní, já jsem to konkrétně testoval na stejné trase a skutečně v tom nevidím rozdíl... jestli decilitr, ale půl litru nebo snad litr, to fakt ne... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 Tak to je vážně už extrém , abych na dálnici z kopce vyřadil rychlost. Tak s takovým řidičem bych chtěl jezdit. Pokud potřebuji šetřit palivo ,tak ho prostě nezapnu . Ale většinou na delší trasy ho mám zapnutý na dálnicích pořád a neřeším jestli jedu úsporněji nebo né. Prostě kdo chce jezdit za méně tak ať ho nezapíná a komu je spotřeba jedno tak si odpoví sám. naprostej souhlas, prostě na dálnici hodím šestku 130 km/h... zapnu tempomat a když je dobrej provoz, tak se o to do Prahy nestarám... a jestli mě to z nějakýho mírnýho kopečku přidávám 3,5 l... tak to neřeším...s vyřazenou rychlostí by to taky žralo, navrch bych ztrácel rychlost... z prudčího kopce, by se dalo brzdit motorem, aby to jelo za 0 l, ale to by musel bejt pořádně dlouhej kopec, aby se to vyplatilo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Komárek Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 je to zvláštní, já jsem to konkrétně testoval na stejné trase a skutečně v tom nevidím rozdíl... jestli decilitr, ale půl litru nebo snad litr, to fakt ne... Mě se spotřeba taky liší jen o 0,2l s tempomatem a bez něj.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 Mě se spotřeba taky liší jen o 0,2l s tempomatem a bez něj.. Myslím, že je to způsobeno velikostí kroutícího momentu a profilem cesty-je-li kopcovitá trať je to jiné než na rovině-a v tvém případě máš nejlepší benzínový v OII s největším krouťákem a tedy i kopcovitý profil trati tvůj motor překoná ze všech benzínových OII nejlépe. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 já jsem si myslel, že když pojedu dálnici s tempomatem, tedy konstantní rychlostí, tak bude počítadlo spotřeby ukazovat přesně. Není to pravda, kecá stejně, jako kdykoliv jindy. Do toho systému, jak to vlastně měří, bych rád proniknul. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 mě to podel GPSky přeměřuje přesně o 10% ... zjednodušeně řečeno 55 (na tacháči) = 50 ve skutečnosti... 130 = 117 atd. mám uplně jinou zkušenost, mě to vlivem špatnýho rozměru zimních gum proměřuje o 10km/h skoro v celým rychlostním spektru, rozhodně to není procentuelní odchylka... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Komárek Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 Taky sem něco podobného postřehl po přezutí na zimní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 mám uplně jinou zkušenost, mě to vlivem špatnýho rozměru zimních gum proměřuje o 10km/h skoro v celým rychlostním spektru, rozhodně to není procentuelní odchylka... u tvýho auto to je prostě jinak, já jsem to porovnával s GPS v těchto rychlostech a takhle mi to vyšlo... vážně, tady sem nesmíš nic postnout... protže vždycky se najde někdo, kdo tě bude přesvědčovat o opaku... prostě mě to vychází přesně na odchylku 10% a basta! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 (editace) u tvýho auto to je prostě jinak, já jsem to porovnával s GPS v těchto rychlostech a takhle mi to vyšlo... vážně, tady sem nesmíš nic postnout... protže vždycky se najde někdo, kdo tě bude přesvědčovat o opaku... prostě mě to vychází přesně na odchylku 10% a basta! hele hod se do klidu, sám tu píšeš, že tě někdo bude přesvědčovat o opaku, ale já tu píšu pouze svojí zkušenost, nic ti necpu... tobě to prostě měří jinak než mě, jestli tě to sere, tvuj problem... rozhodně ode mě nemůžeš očekávat, že tě budu poplácávat po zádech za cokoliv tu napíšeš, když u mě se to děje jinak, nejsem ovce Editováno: 17. Prosinec 2007, autor: Luke288 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 rozhodně to není procentuelní odchylka... hele hod se do klidu, sám tu píšeš, že tě někdo bude přesvědčovat o opaku, ale já tu píšu pouze svojí zkušenost, nic ti necpu... tak já nevím Luke... ale tady si nějak protiřečíš... takže do klidu se hoď ty! hh Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 (editace) protiřečim? kde? to že u mě to rozhodně není procentuelní odchylka je protiřečení? Editováno: 17. Prosinec 2007, autor: Luke288 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 seš natvrdlej? to že píšeš, že to rozhodně není procentuální odchylka a potom tvrdíš, že tu vyjadřuješ svoje zkušenosti a bla bla bla Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 nevim čoveče, nějak tě nepobírám, takže asi budu natvrdlej no... ale abych ti udělal radost, když jedu 80, skutečnost je 71, když jedu 90, skutečnost je 81-82, když jedu 140, skutečnost je cca 132...velice se ti omlouvám, že to není procentuální odchylka. začnu to asi dělat jinak, až někdy budu zase prezentovat nějaký čísla, tak např když ujedu na nádrž 800km, pro jistotu napíšu, že to bylo 650, abys měl radost... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honza72 Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 Proboha, jak jste na tuhle vec prisli, ze by tempomat mohl setrit palivo?? Pouze muze mit lepsi krivku pridavani a ubirani plynu pri jizde do kopce/z kopce, zrychlovani a zpomalovani oproti Vasi noze...Ale logicky nemuze usetrit ani kapku paliva...Priroda je nekompromisni a tak spotreba je pri stejnych okolnich podminkach samozrejme stejna..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 nevim čoveče, nějak tě nepobírám, takže asi budu natvrdlej no...ale abych ti udělal radost, když jedu 80, skutečnost je 71, když jedu 90, skutečnost je 81-82, když jedu 140, skutečnost je cca 132...velice se ti omlouvám, že to není procentuální odchylka. začnu to asi dělat jinak, až někdy budu zase prezentovat nějaký čísla, tak např když ujedu na nádrž 800km, pro jistotu napíšu, že to bylo 650, abys měl radost... seš hlupák... nikdy jsem netvrdil, že to může být u tvého auta jinak... u mě je to prostě o 10% ... dál se s tebou nebudu hádat... evidentně tě to baví! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 OK, jsem hlupák Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirik.DC Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 Proboha, jak jste na tuhle vec prisli, ze by tempomat mohl setrit palivo??Pouze muze mit lepsi krivku pridavani a ubirani plynu pri jizde do kopce/z kopce, zrychlovani a zpomalovani oproti Vasi noze...Ale logicky nemuze usetrit ani kapku paliva...Priroda je nekompromisni a tak spotreba je pri stejnych okolnich podminkach samozrejme stejna..... Čistě teoreticky, tobě se nikdy nestalo, že jsi díky noze např. do kopce dusil motor větším množstvím paliva, než je zdrávo? To se elektronice rozhodně nestane. I na rovince je moje zkušenost taková, že někdy ten "plyn" přišlápneš víc, než je třeba, tím nemyslím, že pak začneš drasticky zrychlovat, ale prostě i podle PC okamžitá spotřeba víc kolísá, než při jízdě s tempomatem, ten se přeci jen úspěšněji snaží o přesnější dávkování směsi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Romariooo Vloženo 17. Prosinec 2007 Autor Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 OK, jsem hlupák Kluci!!! Jsou Vánoce a Vy se tady dohadujete jako na trhu.K..rva a neni to jedno.Podivejte se oba na základní otázku...šetři tempomat nebo ne? Ano či ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vinca Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 kluci a nemuze tempomat fungovat jinak pri pridavani smesi do kopce ci z kopce jinak u benzinaku a jinak u naftaku? preci plati, ze u naftaku plati,ze pri nizsich otackach to vali, jak slak a naopak benzinak se musej trochu vic vytacet do vyssich otacek, tak est-li to nema nejaky vliv, ze nekdo ma spotrebu vetsi s tempomatem a nektery bez tempomatu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 jasně, spíš pozoruju takovou zvláštní věc, alespoň u sebe. možná bude lepší se do budoucna vyjadřovat jenom ke kravinám, protože jak už JirkaK někde psal, "moudrost" tohodle fóra už je dost vyčerpaná a ve chvíli, kdy přijdeš se zkušeností trošku jinou, okamžitě jseš za hlupáka, protože říkáš něco jinýho Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 kluci a nemuze tempomat fungovat jinak pri pridavani smesi do kopce ci z kopce jinak u benzinaku a jinak u naftaku? preci plati, ze u naftaku plati,ze pri nizsich otackach to vali, jak slak a naopak benzinak se musej trochu vic vytacet do vyssich otacek, tak est-li to nema nejaky vliv, ze nekdo ma spotrebu vetsi s tempomatem a nektery bez tempomatu nevim jestli jsem to správně pochopil, ale u naftaka když se dostaneš pod určitý otáčky při těžkým kvaltu, tak se dusí a žere víc, než když ho víc roztočíš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.