michalkot Vloženo 11. Březen 2008 Sdílet Vloženo 11. Březen 2008 Ahoj všem Chci si koupit Octavii 1.8T 20V 110kW. Sháním něco do 240 000,- takže r.v.2002/2003. Hodně lidí mě odrazovalo, že u ojetin jsou pryč turba a že to má šílenou spotřebu. Já si myslím že i se svižnou jízdou se do 10 litrů vejdu. Mohli by jste mi o tomto motoru něco říct. Je náročný na údržbu, nebo nějak zvlášť poruchový? Máte nějakou radu na co si při koupi dát pozor? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
turbokar Vloženo 11. Březen 2008 Sdílet Vloženo 11. Březen 2008 Ahoj všemChci si koupit Octavii 1.8T 20V 110kW. Sháním něco do 240 000,- takže r.v.2002/2003. Hodně lidí mě odrazovalo, že u ojetin jsou pryč turba a že to má šílenou spotřebu. Já si myslím že i se svižnou jízdou se do 10 litrů vejdu. Mohli by jste mi o tomto motoru něco říct. Je náročný na údržbu, nebo nějak zvlášť poruchový? Máte nějakou radu na co si při koupi dát pozor? Ahoj, mám 1,8T20V kombíka r.v. 1998, do provozu šel 2000 a já ho koupil v 2004 a měl najeto 75 tis. Servisní knížka, v servisu o něm měli info a tam jsem ho i jako ojetý koupil. Mohu doporučit, je to motor, co člověku dělá radost a z něj přesedlám na novou 1,8T v OII. Důležité jsou pravidlené výměny oleje, 20V a turbo potřebují plnou syntetiku buď 5W40 nebo 0W40. Já mám ještě "staré" turbo na motoru (AGU) ale ty budeš mít již novější. Zajímavé jsou také výměny rozvodů - někde říkají měnit v 90tis, jinde 105-120tis, někteří říkaj dokonce 180 tis - to platí ale pro Audi, naše škodovky mají prý jiné rozvodové řemeny. Já měnil rozvody ve 145 tis, kdy se mi rozlétlo vodní čerpadlo a to je mé doporučení - měnit rozhodně s rozvody i čerpadlo! Svíčky používám po celou dobu brisk se 4 elektrodami - tunning a nemohu si je vynachválit - vůbec se neopotřebovávají. No a klasické rady - nevypínat motor po využití výkonu turba ihned po dojezdu ale dochladit pomalejší jízdou nebo ho nechat běžet cca 1min na volnoběh. Navíc ty budeš mít už elektrickej plyn, takže pokud nebudeš mít tempomat, tak si můžeš jednoduše dodělat. Co mi chybí, je 6, motor má sílu, ale zbytečně na dálnic točí otáčky a tím roste spotřeba, zcela zbytečně. JInak když mám auto zcela zatížené - dobrá kinetika - tak mimo město po silnicích I. třídy dám spotřebu za 5,4-5,5 při rychlostech do max 100 km. Průměr v létě cca 7,3 - to je včetně města. Prostě jak na to šlapeš, tolik si to vezme. 9,5 - 10 při 200 u bratří v německu:-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michalkot Vloženo 11. Březen 2008 Autor Sdílet Vloženo 11. Březen 2008 Ahoj, mám 1,8T20V kombíka r.v. 1998, do provozu šel 2000 a já ho koupil v 2004 a měl najeto 75 tis. Servisní knížka, v servisu o něm měli info a tam jsem ho i jako ojetý koupil. Mohu doporučit, je to motor, co člověku dělá radost a z něj přesedlám na novou 1,8T v OII. Důležité jsou pravidlené výměny oleje, 20V a turbo potřebují plnou syntetiku buď 5W40 nebo 0W40. Já mám ještě "staré" turbo na motoru (AGU) ale ty budeš mít již novější. Zajímavé jsou také výměny rozvodů - někde říkají měnit v 90tis, jinde 105-120tis, někteří říkaj dokonce 180 tis - to platí ale pro Audi, naše škodovky mají prý jiné rozvodové řemeny. Já měnil rozvody ve 145 tis, kdy se mi rozlétlo vodní čerpadlo a to je mé doporučení - měnit rozhodně s rozvody i čerpadlo! Svíčky používám po celou dobu brisk se 4 elektrodami - tunning a nemohu si je vynachválit - vůbec se neopotřebovávají. No a klasické rady - nevypínat motor po využití výkonu turba ihned po dojezdu ale dochladit pomalejší jízdou nebo ho nechat běžet cca 1min na volnoběh. Navíc ty budeš mít už elektrickej plyn, takže pokud nebudeš mít tempomat, tak si můžeš jednoduše dodělat. Co mi chybí, je 6, motor má sílu, ale zbytečně na dálnic točí otáčky a tím roste spotřeba, zcela zbytečně. JInak když mám auto zcela zatížené - dobrá kinetika - tak mimo město po silnicích I. třídy dám spotřebu za 5,4-5,5 při rychlostech do max 100 km. Průměr v létě cca 7,3 - to je včetně města. Prostě jak na to šlapeš, tolik si to vezme. 9,5 - 10 při 200 u bratří v německu:-) Díky za vyčerpávající info....hodně se na to auto těším Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JasteR Vloženo 12. Březen 2008 Sdílet Vloženo 12. Březen 2008 (editace) Ahoj všemChci si koupit Octavii 1.8T 20V 110kW. Sháním něco do 240 000,- takže r.v.2002/2003. Hodně lidí mě odrazovalo, že u ojetin jsou pryč turba a že to má šílenou spotřebu. Já si myslím že i se svižnou jízdou se do 10 litrů vejdu. Mohli by jste mi o tomto motoru něco říct. Je náročný na údržbu, nebo nějak zvlášť poruchový? Máte nějakou radu na co si při koupi dát pozor? Je to nejlepsi motor co se do Octavky v benalu daval...kolem 10L se da jizdit v pohode...(turbo se da vymenit) ..za 240by se dala uz mozna sehnat spis RSka bude mit lepsi vybavu i podvozek, nebo taky zajimava varianta 4x4 1,8T i v Liftbacku ma lepsi podvozek nez serie a 4x4je hodne znat.. ..spise bych htedal treba konec 2001 ale v dobrem stavu a s mene kam...2003za 240v dobrym stavu nevim nevim... Editováno: 12. Březen 2008, autor: JasteR Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hoblik Vloženo 12. Březen 2008 Sdílet Vloženo 12. Březen 2008 Mam O1 Combi 20VT rv. 98 AGU, najeto pres pul mega jiz, auto chipnute v roce 98 na 180koniku, nejlepsi auto ktere jsem mel a podle do konce zivota nejspolehlivejs. S tím olejem je to pravda, bohuzel pri nabehu okolo 300-400 tis.km zacne chcat olej vsude kde to jde takze sem presel na 10W/40 a je to lepsi.Turbo mam porad puvodni, zabira pravidelne bez skubani a bez silene prodlevy. Spotreba dlouhodoba je kolem 8,5l - 9l, pokud pojedes 200 po dalnici v nemecku stabilne tak neposlouchej kecy ze to zere do 10l, v tudle chvili to veme kolem 15-18l:-)ale takovy extrem v cesku nenastane za bezneho provozu. Dulezite je aby se clovek o to auto staral, tzn dodrzoval prohlidky,daval kvalitni olej, tankoval vhodne palivo, menil filtry tak jak ma, pri vysokem prubehu pouzival obcas cistice motoru ktere se naleji do motoru. Za 10 let co to auto mam odesel akorat vyfuk, tzn vlnovec na 1casti, a komplet koncova cast ale to se da cekat rez je svina. Spojka neni nic moc dimenzovana pravidelne co 100tis/km odejde lamela a prokluzuje - dusledek cipu. Dneska je razeni trosku jako v autech z francie, hledaji se kvalty atd.Jo a jeste mi odesla skrtici klapka.Tod za 10 let vse. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
olafcv Vloženo 12. Březen 2008 Sdílet Vloženo 12. Březen 2008 Souhlasím mám Ocatvii 1,8 T 1999 motor Agu a super spokojenost, minulý víkend jsem jel se spotřebou 5,9 l , jenom jsem lechtal motor okolo 90km/h, přemýšlím o chipnutí a ještě jsi nejksem úplně jistej zda to má smysl, jinak mohu doporučit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MichalF Vloženo 12. Březen 2008 Sdílet Vloženo 12. Březen 2008 (editace) U me AUQ a je fakt, ze po okreskach se da jet krasne do 6,5l/100km pohodickovou jizdou, ale mne to moc nejde Jinak co casto odchazi je vaha vzduchu, jinak asi bezproblemovy motor. U me najeto 80tis km a neveme ani kapku oleje Editováno: 12. Březen 2008, autor: MichalF Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mi-rek1,8T Vloženo 12. Březen 2008 Sdílet Vloženo 12. Březen 2008 (editace) Přesně jak píšou kluci v předchozích příspěvcích, já ji mám v kombi s motorem AUM r.v.2002, mělo to nějaké "dětské nemoci" chyba 17705 - hadice u turba a škrtící klapky- častá bolístka těchto motorů, ale jinak to je v pohodě dá se jet i do 7,0 L , ale taky klidně za 10 L, courání po městě je za 9 L, delší trasy do 7,5 L nebo i méně . Perfektní výkonová rezerva, a když potřebuješ, jen sešlápneš a jedeš jak pila ! Editováno: 12. Březen 2008, autor: Mi-rek1,8T Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukash Vloženo 12. Březen 2008 Sdílet Vloženo 12. Březen 2008 Určitě bych se toho nebál. Jak tu už zanělo, tak 1.8T je asi nejlepší motorizace, pokud se chceš pěkně svést. Argumenty že ojetiny moc chlastají, mají v háji turba, atd. atd. Možná pokud by jsi šel koupit do AAA. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danone Vloženo 12. Březen 2008 Sdílet Vloženo 12. Březen 2008 JO neboj sa ho chod do toho ak nenatrafis vyslovene na vadny kus budes spokojny, ale na vadny kus mozes natrafit pri kazdom aute takze tak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michalkot Vloženo 12. Březen 2008 Autor Sdílet Vloženo 12. Březen 2008 Je to nejlepsi motor co se do Octavky v benalu daval...kolem 10L se da jizdit v pohode...(turbo se da vymenit) ..za 240by se dala uz mozna sehnat spis RSka bude mit lepsi vybavu i podvozek, nebo taky zajimava varianta 4x4 1,8T i v Liftbacku ma lepsi podvozek nez serie a 4x4je hodne znat.. ..spise bych htedal treba konec 2001 ale v dobrem stavu a s mene kam...2003za 240v dobrym stavu nevim nevim... Do RS se mi nechce. Mám představu o klasické seriovce bez tuningu. 4x4 bude mít asi horší akceleraci a možná vyšší spotřebu. I když v zimě je to určitě k nezaplacení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirda h Vloženo 12. Březen 2008 Sdílet Vloženo 12. Březen 2008 já ji mám od 12.2.2008. 1.8T AGU má 140000 a je v háji spojkové ložisko. Jinak svezení super. Spotřeba 8.3 dle PP a podle výpočtu 8.8. Už jsem to přes vag zvedal aby to ukazovalo víc tak uvidíme. Zatím mám najeto 1500 km a spokojenost. O proti Formanovi luxus, ale na něj si nemůžu stěžovat!!!!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tesna Vloženo 12. Březen 2008 Sdílet Vloženo 12. Březen 2008 Nevím, co ti kdo navykládal o šílené spotřebě. Tenhle motor je právě výjimečný poměrem výkon/spotřeba. Běžně se dá jezdit dlouhodobá kombi 7 - 7,5l, chce se to jen naučit s tímhle motorem jezdit. Když na to šlápneš, tak to jde samozřejmě pěkně nahoru jako u každého jiného benzínu. Já mám za posledních cca. 40tkm průměr 7,22, což vztáhnuto na deklarovaný výkon po čipu je myslím víc než dobrá hodnota. Když to srovnám s předchozím autem - upravenou Feldou 1.6, tak tam to při polovičním výkonu a hmotnosti o 3 metráky nižší bralo rovných 7. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sltuning Vloženo 14. Březen 2008 Sdílet Vloženo 14. Březen 2008 Ahoj všemChci si koupit Octavii 1.8T 20V 110kW. Sháním něco do 240 000,- takže r.v.2002/2003. Hodně lidí mě odrazovalo, že u ojetin jsou pryč turba a že to má šílenou spotřebu. Já si myslím že i se svižnou jízdou se do 10 litrů vejdu. Mohli by jste mi o tomto motoru něco říct. Je náročný na údržbu, nebo nějak zvlášť poruchový? Máte nějakou radu na co si při koupi dát pozor? ahoj.mam 1.8t AGU...MAM JU NECELY ROK A ZATIAL SOM SPOKOJNY..IDE AKO HODINKY...DA SA S TIM IST AJ USPORNE,ALE AJ ZRAVO...ZALEZI NA TEBE... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michalkot Vloženo 14. Březen 2008 Autor Sdílet Vloženo 14. Březen 2008 ahoj.mam 1.8t AGU...MAM JU NECELY ROK A ZATIAL SOM SPOKOJNY..IDE AKO HODINKY...DA SA S TIM IST AJ USPORNE,ALE AJ ZRAVO...ZALEZI NA TEBE... Asi trochu blbá otázka: co znamená AGU Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinRS Vloženo 14. Březen 2008 Sdílet Vloženo 14. Březen 2008 Ahoj...mám 1.8T AUQ najeto 35Tkm a spokojenost až na modul zapalování na válci vše OK....dále 1.8T AUM najeto 150Tkm a také spokojenost na 15Tkm si veme trochu olej ale ne moc a když člověk chce tak také nežere benzím a jede v pohode ..... slabost 1.8T je zapalovací modul na válčích jiný problem tam dle zkušeností vysloveně neni........!!!! M. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MichalF Vloženo 14. Březen 2008 Sdílet Vloženo 14. Březen 2008 Asi trochu blbá otázka: co znamená AGU Kod motoru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xkali Vloženo 14. Březen 2008 Sdílet Vloženo 14. Březen 2008 (editace) Taky doma mám 1.8T - AGU - spotřeba je "šílená" při opravdu extrémním zacházení, ale i dálnici v D kde jsem osciloval mezi 200-230 km/h (má to čip). tak jsem jel za 13 l. Jinak jak se píše nahoře - dá se s ní jezdit kolem 7-8 l dálka při dodržování rychlost. limitu i kolem 6 - 6,5l. Spolehlivost celkem uspokojivá. Dynamika motoru super !!! Doporučuju. Pokud je to auto OK tak vzít. Jinak doporučuju pokud na tom autě budou 15" kola tak dolů a min. jsou 16" - (mám 205/55/16 Bridgestone Turanza ER300 rychl. W (do 270)) na nich to jede super a tolik to "neplave" Editováno: 14. Březen 2008, autor: xkali Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tesna Vloženo 14. Březen 2008 Sdílet Vloženo 14. Březen 2008 Po mých osobních zkušenostech bych se hlavně bál, že mi těch 150 Psích Sil po pár měsících ježdění přestane stačit. Vždyť dneska "prémiová" funglovka deht´ák (RS TD) jede málem skoro stejně jako obstarožní sériovka 1.8T A když mrtě firem nabízí za pár šestek posílení o 30-50 koníků, tak vím , co by následovalo ... Jak se píše výše, 15´´ kola je dobré vyměnit za větší. Stejně tak je dobré přitvrdit tlumiče, HPčka nejsou o moc dražší než sériovky,ale rozdíl při jízděě je zásadní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alegro Vloženo 15. Březen 2008 Sdílet Vloženo 15. Březen 2008 Po mých osobních zkušenostech bych se hlavně bál, že mi těch 150 Psích Sil po pár měsících ježdění přestane stačit. I kdybych měl 280 PS, tak to je po pár měsících málo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bak Vloženo 15. Březen 2008 Sdílet Vloženo 15. Březen 2008 I kdybych měl 280 PS, tak to je po pár měsících málo Jo jo přesně tak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
goku Vloženo 15. Březen 2008 Sdílet Vloženo 15. Březen 2008 Mno tak se taky přidám . Mam 1,8 T 20V combi rok výroby 2001 kod motoru je AUM najeto mam asi 85000 .Sem sní z holkou moc spokojenej spolehlivá , dostatek síly a spotřeba nevim no nejezdim zrovna pomalu a udržim se na 8,5 l což si myslim celkem jde samozřejmě že se sní da jet i usporněji he ale to mě moc nebaví . Jinak vysloveně žadný problemy sem s ní neměl odešla mi jedna zapalovací cívka a ventyl deceleračního odpojejí nebo jak se to jmenuje . Jinak uplně pohoda , mno jinak ja psali kluci výše je lepší ji postavit na větší kola ,sice trošku ubereš komfortu ale stabilitě to jenom prospěje ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danone Vloženo 16. Březen 2008 Sdílet Vloženo 16. Březen 2008 Taky doma mám 1.8T - AGU - spotřeba je "šílená" při opravdu extrémním zacházení, ale i dálnici v D kde jsem osciloval mezi 200-230 km/h (má to čip). tak jsem jel za 13 l. Jinak jak se píše nahoře - dá se s ní jezdit kolem 7-8 l dálka při dodržování rychlost. limitu i kolem 6 - 6,5l. Spolehlivost celkem uspokojivá. Dynamika motoru super !!! Doporučuju. Pokud je to auto OK tak vzít. Jinak doporučuju pokud na tom autě budou 15" kola tak dolů a min. jsou 16" - (mám 205/55/16 Bridgestone Turanza ER300 rychl. W (do 270)) na nich to jede super a tolik to "neplave" jakto ze mne to pri 200 zere 20l ??????????????? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
R_CZf Vloženo 16. Březen 2008 Sdílet Vloženo 16. Březen 2008 Muzu jen doporucit. Ted po chipu je to navic opravdu zabavne auto. Zatim jedinou zavadou byla jedna mrtva zapalovaci civka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jakub - škodík Vloženo 17. Březen 2008 Sdílet Vloženo 17. Březen 2008 Bát se motoru 1,8T - určitě ANO, ale jen pokud si koupíš něco jiného a potkáš se s ním na silnici . 1,8T = nejlepší motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.