Přejít na obsah

Dovoz auta z EU


karlos3

Doporučené příspěvky

Nepleť definici NOVÉHO auta podle zákona o DPH a podle zákona č.56/2001, podle kterého se schvaluje. Ten doklad o zaplacení DPH potřebuješ, pokud má auto méně než 6 měsíců od 1.registrace NEBO najeto méně než 6000 km. Ty uvádíš a (nebo), což je velký rozdíl, protože pokud tam je NEBO (a to je), tak může být auto třeba 4 roky registrované v SRN, ale pokud má najeto méně než 6000 km, tak se ho ta povinnost týká taky..musí být prostě splněna alespoň jedna z podmínek. velký problém to působí hlavně u motorek, které prostě tolik km nenajezdí a pak se jich to tedy týká, i když jsou starší.

No a pokud jde o schvalování, pak za nové vozidlo se považuje takové, které nebylo v jiném státě jakkoliv registrováno, tdy bohužel ani na vývozní RZ. Pokud tam bylo zaregistrováno, nepovažuje se za nové s ohledem na zák.56/2001, a musí se tedy se vším všudy schvalovat..a pokud plní alespoň jednu ze shora uvedených podmínek, tak dokládá i zmíněné potvrzení.

Takže neplést obě definice vzájemně, vůbec spolu nekorespondují, káždá si "hlídá" něco jiného.

Jinak v případě pochyb..celý postup je i metodikami MD ČR upraven a máme je samozřejmě na registru k dispozici..prostě tak to je

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jirko, vymysli něco, jak dovézt nový combi, aby šlo tady přihlásit jako N1. Už jsme o tom diskutovali, ale tohle přeci nějak jít musí. Pokud to muže českej dealer jako N1 objednat, měl by to umět i ten německej. Jestli nám chce Unie diktovat, jak se maj dělat špekáčky a podobný blbosti, tak v tomhle by ta jednotnost měla být nepochybně taky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No dle mého se má věc s převozními značkami trochu jinak než jak to prezentuje Jirik. Dle zákona se jedná o nové vozidlo pokud má najeto méně než 6000km a (nebo) je mladší šesti měsíců. V tom případě se v Německu Mwst. 19% neplatí a musí se zaplatit u nás. Tedy by se na to měla vztahovat potom registrace, kde člověk dokládá zaplacení DPH u nás na finančním úřadě a nahlíží se na to jako na nový automobil. V Německu záleži na obchodníkovi zda prodá automobil bez Mwst. tzv. netto preis nebo pak musiš čekat na vrácení Mwst. z Německa pokud jsi ho tam zaplatil. Zrovna dnes jsem se bavil s němcem který má stránku http://www.jsm-automobile.de/wDeutsch/rabatte/skoda.shtml a prodává více značek, že není problém koupit u něho netto preis. Mám si jen nakonfigurovat auto, zadat nezávaznou objednávku, pak mi pošle objednávku závaznou a počkám si na nové auto. Když by prý měl nějaké problémy u nich s finančákem tak bych mu poslal potvrzení o zaplacení našeho DPH.

Koukal jsem na ty stránky a pokud jsem vše dobře pochopil, jedná se o neoficiálního prodejce značky. Co by případně znamenalo pro mně, jako zákazníka, že se nejedná o oficiálního prodejce?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to by znamenalo, žes to koupil podstatně levnějc a v tom spočívá celý to kouzlo. Pokud to auto někde nešlukli, tak budou i papíry v pořádku a tudíž nic nebrání uplatňování záruk i u nás.

Moc se v tom nevyznám, ale jak se k tomu dostane ten prodejce tak levně, aby mi mohl dát slevu a neprodělal na tom?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsi to napsal: nemusí mít kamenný obchod a platit ho, prodavače, atd.

No jasný, chápu, že internetový obchod vyjde levněji, než kamenný. Taky mě překvapuje, že škodovka nechá prodávat auta i neoficiálním prodejcům, myslel jsem, že podporuje pouze oficiální siť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že Škodovka v rámci liberalizace obchodu v EU musí. Ale jistě to nevím jakým způsobem je toto ošetřeno. Jinak dle Jirky vychází daleko lépe zajet si pro nové auto s tahačem a poté ho tady přihlásit. Nedávat mu převozní značky. Já o tom silně uvažuju. Vychází to zrovna u toho prodejce poměrně slušně a přes telefon se zdál taky slušný. Pokud bych už do toho šel tak bych si po objednání auta zašel na finančák a složil bych tam zálohu na daň a tu by již potom při registraci měli uznat a potom bych podal klasické daňové přiznání a doplatil případně zbytek. Jen nevím jestli mi při novém autě stačí COC. Ale kde mi potom vystaví velký techničák?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že Škodovka v rámci liberalizace obchodu v EU musí. Ale jistě to nevím jakým způsobem je toto ošetřeno. Jinak dle Jirky vychází daleko lépe zajet si pro nové auto s tahačem a poté ho tady přihlásit. Nedávat mu převozní značky. Já o tom silně uvažuju. Vychází to zrovna u toho prodejce poměrně slušně a přes telefon se zdál taky slušný. Pokud bych už do toho šel tak bych si po objednání auta zašel na finančák a složil bych tam zálohu na daň a tu by již potom při registraci měli uznat a potom bych podal klasické daňové přiznání a doplatil případně zbytek. Jen nevím jestli mi při novém autě stačí COC. Ale kde mi potom vystaví velký techničák?

o tom už jsem psal..stačí COC list a český TP se vystaví v Čechách na úřadě v rámci registrace..stačí, když v COC listu budou veškeré údaje potřebné pro vypsání TP, což by měly, maximálně můžou poslat na evidenční kontrolu kvůli barvě, jinak se ušetří za dovozovou technickou, za poplatek za schválení..platí se jen 800 registrace

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...