Přejít na obsah

Dieselove a benzinove FLAME


creck

Doporučené příspěvky

Dosvedcujici video ceho ? Ze jede TDi lip jak benzin? ..nebo jestli narazis na kour z RS koncovky tak video bylo natocene s Race520 tryskama ale bez 12mm hlavy cerpadla, takze to muselo hulit ..zasvedceny vedi... ted to huli mene, a pokud bych chtel hulilo by to mene jak benzin v zime, ale proc bych to delal prisel bych o par koni lol

hulilo ? hulilo :D bez debat a tecka

jinak podle tech kecu tady , zitra volam Flaviovi do renaultu , proc kua kokoti nelijou do tech formuli naftu, odkazuju ho na tady ty profiky , ze rekli ze benzin je mrtvy ;)

Editováno: , autor: creck
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hulilo ? hulilo :D bez debat a tecka

jinak podle tech kecu tady , zitra volam Flaviovi do renaultu , proc kua kokoti nelijou do tech formuli naftu, odkazuju ho na tady ty profiky , ze rekli ze benzin je mrtvy ;)

Uvidíme až vstoupí VW/Audi do F1 jakej diesel nasadí :D třeba bude první F1 1,2TDi hybrid bluemotion, která všechny porazí díky brutálnímu přečipování a následnýmu kouři za ní a v neposlední řadě i ve spotřebě, kdy mu bude stačit natankovat 3litry nafty na všech 65kol a po závodě mu ještě 6litrů zbyde :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvidíme až vstoupí VW/Audi do F1 jakej diesel nasadí :D třeba bude první F1 1,2TDi hybrid bluemotion, která všechny porazí díky brutálnímu přečipování a následnýmu kouři za ní a v neposlední řadě i ve spotřebě, kdy mu bude stačit natankovat 3litry nafty na všech 65kol a po závodě mu ještě 6litrů zbyde :D

lol lol lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvidíme až vstoupí VW/Audi do F1 jakej diesel nasadí :D třeba bude první F1 1,2TDi hybrid bluemotion, která všechny porazí díky brutálnímu přečipování a následnýmu kouři za ní a v neposlední řadě i ve spotřebě, kdy mu bude stačit natankovat 3litry nafty na všech 65kol a po závodě mu ještě 6litrů zbyde :D

a motor vydrzi nalitat 270 000 a bude teprv zajety :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvidíme až vstoupí VW/Audi do F1 jakej diesel nasadí :D třeba bude první F1 1,2TDi hybrid bluemotion, která všechny porazí díky brutálnímu přečipování a následnýmu kouři za ní a v neposlední řadě i ve spotřebě, kdy mu bude stačit natankovat 3litry nafty na všech 65kol a po závodě mu ještě 6litrů zbyde :D

Vy ste fakt pacienti!! :plol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tjn , ja taky kupoval octuli s kamosem , on koupil 1.9TDI a ja 1.6 75Kw, samozrejme jsme si vyslechl ze jsme debil atd.... podotykam ze za skoro podobne auta , jsem ja dal 220 k a on skoro 300 k , on natoceno 120 tisic a ja 89 tisic, tak a pak to zaclo , on vymena turba, kladky a dalsich asi 8 veci cca za dalsich 50 tacu , ja skontrolovani , vymena oleje a takovych tech provoznich kravinek za 8 tacu ,ale samozrejme mohl trefit na spatne auto , nikomu netvrdim ze diesel je spatny, ale kdybych chtel usetrit , tak rozhodne benal + plyn a vyjde to levneji nez nafta

Co se týká tolo LPG a benzínu, tak v octavii nevím ale měl jsem ho ve felicii a už bych do toho asi znovu nešel. cenově to vyjde skoro stejně jako ježdění s dieselem. Náklady na 1 km byli v felicii 1,45 kč a s octavii jezdím za 1,5 kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týká tolo LPG a benzínu, tak v octavii nevím ale měl jsem ho ve felicii a už bych do toho asi znovu nešel. cenově to vyjde skoro stejně jako ježdění s dieselem. Náklady na 1 km byli v felicii 1,45 kč a s octavii jezdím za 1,5 kč.

lec lpg jede jak kolobezka :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No inak ked kupujes diesel tak návratnost na palive sa ti vyrovna az po cca 120000 ked beres do uvahy vysiu cenu a ze nafta je uz drahsia ako benzin (u nas 1sk), tak ked si najaky sulin kupi 2.0tdi a najazdi 6000 km rocne tak klobuk dole ale je to riadny kus K.k..a Inak ja mam 1,8T a v meste mam dlhodoby priemer 7,3 teraz po zime pri normalnej jazde

:p:p:p

post-15833-1207737837_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zábavné čtení ... přidám můj pohled bez emocí a výpadů, podepřený technickými fakty.

Mě osobně je jedno, jestli moje auto jezdí nebo bude jezdit na benzín, naftu, jehličí nebo třeba písek … chci po něm, aby JELO. Bohužel, když se podívám zpětně na produkci MB počínaje OI, tak prostě srovnatelný benzín vždycky jel a jede líp než nafta. U nafty nemá smysl řešit atmosférické plnění, takže jedině turbo. Když kouknu na nabídku motorů všech modelů od OI po Roomstra, tak vidím, že „běžné“ TDi se výkonově i parametrově +/- vyrovná stejnému objemu benzínu v atmosféře, u O např. 1.6 MPI/FSI vs. 1.9TDi nebo 2.0 FSi vs. 2.0TDi, popř. mnoho dalších obdobných srovnání.

A ty nejlepší nafťáky končí tam, kde atmosférické benzíny začínají a mají výkonový potenciál dalších několika desítek procent, např. do OI se sice nedostal tehdy vrcholný TDi 110kW, ale toto nabídla 1.8T již v základu a její vrcholná vyráběná verze měla 165. Kde asi leží sériový potenciál 2.0TFSi? Teď v OII je vrcholná nafta podle údajů výrobce co se týče výkonů dokonce horší než lehce slabší a menší přeplňovaný benzín v „základním“ provedení (RS TDi vs. 1.8TSi).

Takže když to vztáhnu na „dobré svezení“, tak u mne zcela z logických důvodů vítězí benzín. A spotřeba? To, že nafta málo žere je sice pěkné, ale ona taky prostě málo jede. Kam se dostanu, když budu chtít porovnat auta stejných jízdních parametrů? Rozdíl klesne na nějakých 1,5 litry kombi, což při současných cenách paliv (kde je navíc nafta ještě zvýhodněna cca. 2Kč/l spotřební daní vč. DPH), dělá okolo 0,4 Kč/km. A tohle s bídou pokryje v nějaké rozumné době cenový rozdíl dražších nafťáků.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je moc pěkné když s TDI valím někde po dálnici a RSa ve zpětném zrcátku..... Nějak vám to sinci netáhne.... Čím to sakra je?? že by chyběl krouťák??? Nebo mezikus mezi sedadlem a volantem?? Hm zamyslete se..... :t

je to mozna tim , ze kdyz vlastnis RS tak si fakt nepotrebujes nic dokazovat , proste vis ze kdyz chces a potrebujes tak to :scooter:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je moc pěkné když s TDI valím někde po dálnici a RSa ve zpětném zrcátku..... Nějak vám to sinci netáhne.... Čím to sakra je?? že by chyběl krouťák??? Nebo mezikus mezi sedadlem a volantem?? Hm zamyslete se..... :t

Samozřejmě , proč bys neujel RSu ... teda pokud máš 3.0TDi a výš :p

Bohužel, krouťáku máme dost a skoro všude stejně, nechybí spíš tobě otáčky? ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to mozna tim , ze kdyz vlastnis RS tak si fakt nepotrebujes nic dokazovat , proste vis ze kdyz chces a potrebujes tak to :scooter:

přesně tak, většinou si něco dokazujou ti, kteří maj slabší nafty nebo prostě slabší auta....tak ať, že je RS v zrcátku, to já s RS neřeším, já si jedu svůj styl, pohodově a když potřebuju, tak dupnu až na podlahu a kdejakej nafťák si může nechat jen zdát o tom, že uvidí v zrcátku odznáček RS, ale brzy si ho může přečíst na zádi....

kdejakej člověk si myslí, že je RS na závodění...ale já mám dobrý zkušenosti jezdit s ním kolem devadesáti-sta a jet v klidu. Moc to nežere, je to velice tichý a když člověk potřebuje předjet, krásně si využije výkon podřazením na 3ku, kdy je vzápětí před autem co předjíždí....

Nekupoval jsem si RS kvůli rychlý jízdě, ale kvůli bezpečnému předjíždění a to mohu říct, že je parádní...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já si jedu svůj styl, pohodově a když potřebuju, tak dupnu až na podlahu a kdejakej nafťák si může nechat jen zdát o tom, že uvidí v zrcátku odznáček RS, ale brzy si ho může přečíst na zádi....

Nekupoval jsem si RS kvůli rychlý jízdě

Já si jedu taky svůj styl ale když vidím v zrcátku znáček RS tak si narazím rádiovku víc do čela přikrčím se za volantem aby mně to nesfouklo a pak si řeknu dědku neblázni a nech ho ať si jede protože asi nechce čuchat ten smrad z nafty. :)

Chlapi neblbněte copak jste to celé nepochopili? ;)

Mnoho štastných návratů domů ať jezdíte na cokoliv.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zábavné čtení ... přidám můj pohled bez emocí a výpadů, podepřený technickými fakty.

Mě osobně je jedno, jestli moje auto jezdí nebo bude jezdit na benzín, naftu, jehličí nebo třeba písek … chci po něm, aby JELO. Bohužel, když se podívám zpětně na produkci MB počínaje OI, tak prostě srovnatelný benzín vždycky jel a jede líp než nafta. U nafty nemá smysl řešit atmosférické plnění, takže jedině turbo. Když kouknu na nabídku motorů všech modelů od OI po Roomstra, tak vidím, že „běžné“ TDi se výkonově i parametrově +/- vyrovná stejnému objemu benzínu v atmosféře, u O např. 1.6 MPI/FSI vs. 1.9TDi nebo 2.0 FSi vs. 2.0TDi, popř. mnoho dalších obdobných srovnání.

A ty nejlepší nafťáky končí tam, kde atmosférické benzíny začínají a mají výkonový potenciál dalších několika desítek procent, např. do OI se sice nedostal tehdy vrcholný TDi 110kW, ale toto nabídla 1.8T již v základu a její vrcholná vyráběná verze měla 165. Kde asi leží sériový potenciál 2.0TFSi? Teď v OII je vrcholná nafta podle údajů výrobce co se týče výkonů dokonce horší než lehce slabší a menší přeplňovaný benzín v „základním“ provedení (RS TDi vs. 1.8TSi).

Takže když to vztáhnu na „dobré svezení“, tak u mne zcela z logických důvodů vítězí benzín. A spotřeba? To, že nafta málo žere je sice pěkné, ale ona taky prostě málo jede. Kam se dostanu, když budu chtít porovnat auta stejných jízdních parametrů? Rozdíl klesne na nějakých 1,5 litry kombi, což při současných cenách paliv (kde je navíc nafta ještě zvýhodněna cca. 2Kč/l spotřební daní vč. DPH), dělá okolo 0,4 Kč/km. A tohle s bídou pokryje v nějaké rozumné době cenový rozdíl dražších nafťáků.

Jen jsi zapomněl na jednu "drobnost": Pro dobré svezení není až tak důležitá absolutní výše výkonu, ale spíše průběh výkonové křivky a točivý moment. Ano, je velký rozdíl mezi dieselem se 66kW a benzínem 130 kW benzínem, ale už ne mezi dieselem 96kW a 130 kW benzínem. Navíc má nafta ještě jednu vlastnost, ve které se jí zase benzín rovnat nemůže - maximálních výkonů dosahuje při relativně velmi nízkých otáčkách a tudíž opotřebení motoru čistě z mechanického hlediska je výrazně nižší.

Jo a jak už jsem napsal, kvalita jízdy záleží především na řidiči. Blbeček v silném autě se nesveze, ale je jen nebezpečím pro své okolí a skutečný machr si užije jízdu i s trabantem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omyl, na žádnou "drobnost" jsem nezapoměl. Nevím, Podle mne je plynulý nárůst výkonové křivky (= plynulý průběh krouťáku) pro dobré svezení podstatně příjemnější než křivka běžného turbodieselu - nic, zátah, nic ... tohle já, obzvláště na místě spolujezdce příliš nemiluju.

Nevím, ale srovnávat TDi 96kW a benzínové RSo, koukni na technické parametry ... ;)

Ano, nafta táhne dobře ve středních otáčkách někde v rozmezí 1900-2500, ale tam se obvykle člověk pohybuje, když jede "běžně" a je mu jedno, jestli využívá potenciál motoru na 20 nebo 50%, protože víc na prostý pohyb vpřed nebo normální akceleraci není potřeba. Ano, v tomhle má nafta jednoznačně navrch.

Problém je v tom, že nafta jede dobře v otáčkách, kdy to nemáš šanci pro rychlou jízdu využít. Ve chvíli, kdy potřebuješ dosáhnout maximální akcelerace je ti brutální zátah ve 2000 ot. naprd. Maximální zrychlení je totiž dáno maximálním možným výkonem, který jsi při dané rychlosti schopen dostat na kola (tzn volbou co nejnižšího převodového stupně). Když podřadíš v turbobenzínu, který má obecně velmi plochou křivku krouťáku, tak zvýšíš otáčky o X a zhruba o X (popř. lehce míň) ti naroste výkon. Když totéž uděláš v naftě, tak zvýšíš otáčky sice ve stejném poměru, ale výkon ti naroste podstatně méně, protože podřazením se dostaneš výrazně za maximum svého krouťáku, který navíc dále jen padá. Teda aspoň já i v naftě podřazuju na nějakých 2800-3000, a kde je tam pak krouták vůči maximu?

To vše znamená jediné - při běžné pohodové jízdě má nafta relativní výhodu, kterou u benzínu jednoduše eliminuješ podřazením. Při vysokých otáčkách má jednoznačnou výhodu benzín, prootože ty v naftě můžeš řadit jak chceš, ale výkon prostě nenaženeš, protože v těchto otáčkách ti krouťák padá jak sekera, zatímco u benálu je stále plochý nebo mírně klesající.

Jak píšu výše, porovnej si třeba RS TDi a 1.8TSi, mají 6-ti kvalt, podobný výkon, ale nafta přesto zrychluje hůř. A proč? Protože má strmou křivku krouťáku, která znamená, že výkon ve vysokých otáčkách narůstá podstatně pomaleji než u benzínu.

A ještě jedna poznámka. Nafta běžně točí 4500 ot., benál 6500ot. a víc. Při stejném zpřevodování to znamená, že u nafty můžeš mít o 45% větší krouťák než benzín, ale obě auta budou zrychlovat stejně. Takže se koukni na oblast otáček, kde má tbou zmiňované TDi 96kW krouťák větší 340Nm, protože RS má velmi plochých 235Nm. Z toho ti pak jasně jasně vyplyne, proč srovnání těchto dvou motorů není zrovna to pravé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě drobná poznámka k opotřebení. Sice nejsem technik, ale předpokládám, že každý motor je stavěn na nějakou zátěž. Podle mne pokud, nafta dosahuje 70% maxima už polovině svých otáček a benzín tam tlačí jen 50% výkonu, tak je na tom ta nafta co se týče zátěže a opotřebení hůř ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...