Přejít na obsah

Škubání HTP na volnoběhu


Růža

Doporučené příspěvky

Zdravím pánové,

nejdřív omluva, jestli to co tady popíšu už tady někdo nepsal. Můj problém je motor v mojí fabii(8/2003) 1,2HTP 47kW, který má teď najeto 100 000km. Začalo to cca před 10-ti tisíci km, výměnou zapalovacího modulu, poté následovala výměna EGR ventilu, poté další zapalovací modul. Všechno to beru jako provozní věci, který je potřeba asi časem vyměnit, ale od výměny toho EGR ventilu cca 4000km, je ten motor vyloženě divnej. Předtím jsem byl zvyklý ráno přijít k autu (zima,léto), auto normálně chytlo bez plynu a motor šel pravidelně. Teď se to chová málem jako diesel, odmítá chytnout na první pokus, kloktá to jakoby na dva válce, problikává diagnostika motoru a trvá pár vteřin, než se to normálně chytne.Jinak ten EGR ventil mi měnili z toho důvodu, že motor vůbec nešel na volnoběh-prostě chcípal. Docela sranda na křižovatkách, brzdíte, vyřazujete a zároveň přidáváte plyn, aby to nechcíplo. Zkuste poradit pánové, jinak na diagnostice jsem byl před třemi týdny a to mi měnili ten druhej zapalovací modul, problém ale stále trvá, že by se netrefili??? Jinak doteď všechny opravy v autorizovaným serrvisu...

Zdravím NiceOne a ostatní co kdysi přispívali do autohitu, či přispívaj do Sobáthora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové,

nejdřív omluva, jestli to co tady popíšu už tady někdo nepsal. Můj problém je motor v mojí fabii(8/2003) 1,2HTP 47kW, který má teď najeto 100 000km. Začalo to cca před 10-ti tisíci km, výměnou zapalovacího modulu, poté následovala výměna EGR ventilu, poté další zapalovací modul. Všechno to beru jako provozní věci, který je potřeba asi časem vyměnit, ale od výměny toho EGR ventilu cca 4000km, je ten motor vyloženě divnej. Předtím jsem byl zvyklý ráno přijít k autu (zima,léto), auto normálně chytlo bez plynu a motor šel pravidelně. Teď se to chová málem jako diesel, odmítá chytnout na první pokus, kloktá to jakoby na dva válce, problikává diagnostika motoru a trvá pár vteřin, než se to normálně chytne.Jinak ten EGR ventil mi měnili z toho důvodu, že motor vůbec nešel na volnoběh-prostě chcípal. Docela sranda na křižovatkách, brzdíte, vyřazujete a zároveň přidáváte plyn, aby to nechcíplo. Zkuste poradit pánové, jinak na diagnostice jsem byl před třemi týdny a to mi měnili ten druhej zapalovací modul, problém ale stále trvá, že by se netrefili??? Jinak doteď všechny opravy v autorizovaným serrvisu...

Zdravím NiceOne a ostatní co kdysi přispívali do autohitu, či přispívaj do Sobáthora.

A co časování rozvodů ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se pánové ráno naštval a jel do jiného servisu kde mi udělali diagnostiku a zjistili tyto závady: sporadická porucha zapalování 1.válce (cívka byla měněná teď v prosinci), sporadická chyba od lambda sondy. Nejzajímavější ovšem bylo, že jsem se dozvěděl, že Škodovka drží záruku na zapalovací moduly 5let a já jsem v posledních čtyřech měsících dva zaplatil. Auto nemám starší pět let... Holt jinej servis, jinej přístup. Jinak mi vyměnili zapalovací moduly mezi válcem jedna a dva, aby do příštího týdne kdy mám jet znova na diagnostiku, zjistili jestli se závada s tím zapalovacím modulem přesune na druhý válec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar, tak mam podobnej problem, auto se na neutral pri stani klepe.

1,2 HTP 40kW

70 000Km

Pri rocni prohlidce sem nechal menit vejfuk (dobre vydrzelo to skoro 5 let),ale pri vyzvednuti auta mi v servisu rekli, ze odchazi hlava na motoru. pry je to celkem bezne u tohodle typu motoru. (to bych si spojil s tim klepanim, prej to ztraci tlak a proto to obcas bezi na 2 valce) Vymena hlavy nutna. O autech vim prd, ale stejne se mi to nezda. Tenhle motor ma tolik lidi a jakop bezna zavada :kuk:

V jinem sesrvise, kde sem se bylze zvedavosti zeptat o tom vubec neslyseli. Nabid mi, teda udelat tesneni.

Prvni musi auto na VAG to je mi jasne.

Dik za jakou koli informaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar, tak mam podobnej problem, auto se na neutral pri stani klepe.

1,2 HTP 40kW

70 000Km

Pri rocni prohlidce sem nechal menit vejfuk (dobre vydrzelo to skoro 5 let),ale pri vyzvednuti auta mi v servisu rekli, ze odchazi hlava na motoru. pry je to celkem bezne u tohodle typu motoru. (to bych si spojil s tim klepanim, prej to ztraci tlak a proto to obcas bezi na 2 valce) Vymena hlavy nutna. O autech vim prd, ale stejne se mi to nezda. Tenhle motor ma tolik lidi a jakop bezna zavada :kuk:

V jinem sesrvise, kde sem se bylze zvedavosti zeptat o tom vubec neslyseli. Nabid mi, teda udelat tesneni.

Prvni musi auto na VAG to je mi jasne.

Dik za jakou koli informaci.

Tak tos byl u nějakejch garážníku nebo dělali blný protože ty hlavy odcházej jak na běžícím pásu.A z 99% je to na 3 válci podpalují se ventily a nemá to tlak.Když si dáš na VAGu 01 el.motour pak 08-načtení naměřených hodnot a pak kanál 015 tak tam pěkně vidíš jak to na tom či oném válci bude nabíhat to je to vynechávání

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Hellou zdravím všechny asi mám podobný problém Můj příspěvek bude možná popsán trochu krkolomně, ale jsem ženská navíc blondýna tak mě omluvte. Mám Fabii r.v.2004 je to 1,2HTP 40KW najeto ca 55 tis. každopádně asi měsíc mám problém, auto nedrží volnoběh, cuká jako blázen , při pokusu o rozjezd jede na 2 válce- tedy někdy,někdy v pohodě. když vypnua nastartuju znova tak v poho do dalšího stání na volnoběh. Někdy se rozsvítí kontrolka motoru, někdy se chyba zapíše, po napíchnutí na komp píše závadu č. 16685(P0301)- 1. válec - zjištění vynechání zapalování- přechodná závada. Svíčky jsme zkusili vyměnit , zkusili jsme přehodit cívku z prvního válce na druhý ale chyba je pořád u prvního. Chystám se do servisu nebot to mám na leasing, četla jsem něco o špatné kabeláži, ale vzhledem k tomu že se v autě nemůžem vrtat bych ráda měla nějaký tip nebo něco čím se budu moci potom ohánět. Vím že těchto závad je hodně ale většinou si prý v servisu nedovedou poradit. díky Hanka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to houmr: díky určitě na to mrkneme, ale jak to tak vidim může to být cokoli. Můj příte je mechanik ale vzhledem k tomu že není z autor. servisu tak se na to podívat nemůže pokud to je na leasing, nicméně mám pocit že mi v servisu vymění svíčky, pak se závada ukáže znovu, pak mi vymění cívky, ventily atd a než se dopracujou ke klapce tak budu chudá jak kostelní myš . Nicméně díky za každý tip

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zakládal jsem toto vlákno když jsem ještě měl fabii, teď už jí nemám, protože jsem jí prodal. Závada byla podobná co tady popisuje Haneline. Po dlouhém bádání v autorizovaných servisech mi bylo sděleno že je víc než pravděpodobný, že je prasklá hlava. To mi stačilo, abych to auto prodal a vyhlásil, že HTP už raději nikdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to houmr: díky určitě na to mrkneme, ale jak to tak vidim může to být cokoli. Můj příte je mechanik ale vzhledem k tomu že není z autor. servisu tak se na to podívat nemůže pokud to je na leasing, nicméně mám pocit že mi v servisu vymění svíčky, pak se závada ukáže znovu, pak mi vymění cívky, ventily atd a než se dopracujou ke klapce tak budu chudá jak kostelní myš . Nicméně díky za každý tip

Ahojky to že musí autí po dobu leasingu jenom do autorizovaneho servisu je belbost,opravit ho mužou kdekoliv,pouze pokud máš záruku což už asi ne tak na servisní prohlídky do aut. ser.,a opravy taky tam,a pokud máš zaruku mobility tak to potom zkus přes ten autor. servis. třeba to zaplatí a když nee tak stím jdi jinam bude určo o dost levnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
Zdravím pánové,

nejdřív omluva, jestli to co tady popíšu už tady někdo nepsal. Můj problém je motor v mojí fabii(8/2003) 1,2HTP 47kW, který má teď najeto 100 000km. Začalo to cca před 10-ti tisíci km, výměnou zapalovacího modulu, poté následovala výměna EGR ventilu, poté další zapalovací modul. Všechno to beru jako provozní věci, který je potřeba asi časem vyměnit, ale od výměny toho EGR ventilu cca 4000km, je ten motor vyloženě divnej. Předtím jsem byl zvyklý ráno přijít k autu (zima,léto), auto normálně chytlo bez plynu a motor šel pravidelně. Teď se to chová málem jako diesel, odmítá chytnout na první pokus, kloktá to jakoby na dva válce, problikává diagnostika motoru a trvá pár vteřin, než se to normálně chytne.Jinak ten EGR ventil mi měnili z toho důvodu, že motor vůbec nešel na volnoběh-prostě chcípal. Docela sranda na křižovatkách, brzdíte, vyřazujete a zároveň přidáváte plyn, aby to nechcíplo. Zkuste poradit pánové, jinak na diagnostice jsem byl před třemi týdny a to mi měnili ten druhej zapalovací modul, problém ale stále trvá, že by se netrefili??? Jinak doteď všechny opravy v autorizovaným serrvisu...

Zdravím NiceOne a ostatní co kdysi přispívali do autohitu, či přispívaj do Sobáthora.

Stejný problém s chcípáním Fabia 1,2 HTP r.v. 2004, svítila kontrolka elektromotoru po zavezení do servisu je závada odhalena - prasklá hlava. Auto mám 3 roky tudíž rok po záruce a najeto 54 tis. - škoda uhradí 80% matroš a 50% práce zbytek já což je 10 tis. Kdo má zkušenosti s prasklou hlavou ozvěte se mi a pište jaké Vám bylo nabídnuto řešení , mně se to teda vůbec nelíbí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

pánové - ještě než odjedu do Chorvatska ( za týden ) - tak bych se rád jen ujistil - na jednom fóru psali, že poměrně často u motorů HTP odchází cívka na válci , mám 47kW - ale nerad bych abych náhodou někde visel a nechat se někam táhnout to by byl asi příjemný začátek dovolené :aggressive: nechci se stresovat, ale jen tak pro jistotu - mám najeto cca 80 000 km a na tom fóře psali, že tu cívku si uživatel vymění i sám a doporučují mu ji koupit do "zásoby" - mam to řešit anebo se na to mám vykašlat? čím víc člověk čte - tím víc má starostí lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

Já měl taky problém s modulama. vyměnil jsem už všechny tři. Měl jsem nakonci index A .... teď mám F a zatím šlapou. Diagnostikoval jsem si to teda sám. Vadnej modul poznáš jednouduše.

Koukneš diagnostikouk který válec ti vynechává. Pak prohodíš. A když se ti s modulem stěhují i výpadky stačí vyměnit modul.

EGR ventil ti pouští vejfukový plyny zpátky do sání a spaluješ je znova. to je kvůli emisím. Ten myslím má být při startování zavřený. Ale to si nejsem jist.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 let později...

Ahoj,

mám F1 HTP 1.2 12V 47KW (chip cimbu skoro 10let) - kod motoru AZQ rok 2004 nájezd pouze 56000km

Nedávno mi začal motor po vlažném startu cukat a až po chvilkovém tůrování na volnoběh to ustalo a potom jede normálně. Cívky jsem již dříve preventivně vyměnil všechny 3 když 1 odešla. Nyní se ale kontrolka motoru nerozsvítila a podezření padlo na svíčky které jsem měl stejně jako ty nové cívky cca 6 let. A měl jsem tam NGK ZFR5P-G, tak jsem zase koupil ty samé a vyměnil je. Původní vypadali velmi zachovale, krásně do cihlova a jen jedna byla trochu načernalá a to i na závitu. Po výměně se zdálo že problém je pryč, ale ujel jsem asi 70km a problém byl v menší míře zpět a možná nyní spíše při studených startech. Začal jsem laborovat s cívkama, které jsem měl v zásobě a problém asi v nich nebude. Nějaké nápady čím by to mohlo být?

Napadlo mě jestli třeba tomu motoru nepřestali ty svíčky vyhovovat z důvodu něčeho okolo EGR ventilu nebo šktrtící klapky nebo palivového filtru apod. On mě jeden mechanik napíchnul za teplého motoru na diagnostiku a tam nebyla vůbec žádná chyba, ale je mi divné že ani nic sporadického, možná měl nějakou odrbanou, protože dříve v jiném servise vždy něco bylo. Ale hlavně mě začal strašit s podpáleným ventilem a to si mi zdá na můj nájezd brzy.

 

Předem díky za pomoc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tlaky nechám ověřit, jinak za běhu mi to Vagem sledoval za teplého motoru žádná chyba. Jedině ještě za studena. Pokud budou tlaky v cajku tak můžu vyloučit ventily? Ty svíčky ZFR5P-G jsou ok? Někde jsem tu narazil že s nimi měl někdo problém ve stejném motoru ale s kodem BME.

Editováno: , autor: drejk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a ještě mě napadlo teplotní čidlo, na budíku mi ukazuje normálně, ale třeba jestli do jednotky neposílá špatné informace. Jinak kamarád automechanik mi tvrdí že tu klapku si můžu vyčistit i sám jen odendat kryt a prstem zatlačit na klapku a vyčistit třeba acetonem, ale to se mi nezdá když tu všude čtu že se potom musí nechat nastavovat vagem.

Ještě asi zkusím jak jsem se tu někde dočetl odpojit konektor od EGR ventilu, sice se rozsvítí kontrolka motoru, ale pokud by byl problém tam tak se to možná zlepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na měření tlaků si musím počkat, zkusil jsem zatím odpojit konektor od EGR, jízda možná o něco hladší, ale problém se studeným startem přetrvává. Mechanik mě říká že vyčištění klapky taky spíš nepomůže a že kdyby bylo vadné teplotní čidlo svítila by kontrolka. O víkendu vyměním palivový filtr, ale údajně také nebude zdrojem problému. Mě pořád vrtají hlavou ty svíčky, jestli by to třeba s nějakými Brisky neustalo. Ono je mi divné že NGK je už pro stejný motor jen s kodem BME přestalo doporučovat, já mám sice AZQ, ale tam vyřadili snad jen ten EGR. Každopádně jestli se ukáže že mám po 55tis. KM podpálený ventil tak to budu hodně naštvaný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...