Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Mám problém s tím, že patrně odešel hřeben řízení, servo jako takové funguje. Ale auto v rejdu strašně tříská (jiné podvozkové díly vyloučeny). Dělal někdo repas?

Zdravím, pročetl jsem poctivě celé téma, ale stejně si pořád nejsem jistý "svou" závadou.

Pacient:

Fabia I Combi, 1.2 47kW HTP, r.v. 2007, kola 15' 195/50, najeto 25.000 a něco, garážováno v parkovacím stání pod barákem,

v zimě s tím nejezdím.

Symptomy:

Letos v březnu jsem v jedné táhlé levé zatáčce do kopce při rychlosti cca. 40 km/h držel natočený volant jenom levou rukou ve stejné poloze s "příjemným" odporem kol, jak se snaží vrátit zpátky.

Najednou volant povolil a řízení šlo zlehka bez odporu. Připisoval jsem to mokru a oleji na silnici, protože to pak fungovalo normálně. Pak jsem ještě asi týden potom jel asi půl hodiny v silném dešti a v zalitých kolejích.

O té doby (asi 14 dní potom) pozoruji, že si servo posiluje jak se zrovna vyspí. Ve vyššich rychlostech někdy až moc, projíždět s tím táhlé zatáčky třeba ve 100 - 120 km/h bylo někdy o ústa, protože to nemělo žádnou zpětnou vazbu.

Při nižších rychlostech ve městě mám taky pocit, jako by to chodilo lehčeji, než jsem byl zvyklý. Ale je to stylem jedna jízda normálně, druhá jízda lehčeji.

Kontrolka serva nesvítí, interiér, palubka, ani světla neproblikávájí, pouze klasicky při stání na místě v garáži při plném rejdu na obě strany malinko pohasnou světla a to je v tom okamžiku slyšet pískání serva jak jede naplno.

Čekal jsem s návštevou servisu na pravidelnou roční prohlídku - výsledek:

Baterie - pořád původní z výroby (2007) - zátěžový test 100%

Kontrola oleje v nádržce servořízení - OK.

VAG - žádné chyby

Snímače - čtení hodnot při natáčení kol - v pořádku.

Komponenty servořízení: TRW

Servismana jsem se ptal ještě na vlhkost, takže v rámci prevence vytáhl mřížku od levé mlhovky a říkal, že to profoukne vzduchem a ještě prostříkne kontakty Concorem.

Nynější stav:

Pořád to funguje jak se tomu zrovna chce. Při zatáčení doleva se mi to pocitově zdá již OK i při vyšších rychlostech, doprava

to někdy zhruba od 60-70km změkne, jde to lehce, pak to zase po chvíli i během té samé jízdy funguje normálně.

 

V autorizovaném servisu samozřejmě nabidnuta postupná výměna komponent servořízení.

Zatím je u mě osobně na prvním místě v žebříčku snímač úhlu natočení kol, ale rád bych si to nechal posvětit od místních odborníků, než do toho začnu sypat peníze.

 

Díky předem za odpovědi.

Upraveno od Neo.One

Servo bere informace rychlost jízdy a rychlost otáčení volantem. Já myslim, že bude kravnout ten druhej signál. Oni si načetli měřený hodnoty a usoudili, že když to nějaký čísla píše, bude to ok. Nebo ti to třeba zrovna fungovalo dobře. Někde jsem četl, že ten plíšek kterej jezdí kolem toho snímače se může povolit a protáčet. Pokud otáčíš volantem rychle, mělo by to posilovat silně. Takže bych prvně sundal snímač, mrknul do tej díry, zkusil nějakým šroubovákem lehce pevnost toho plíšku co se tam točí. Když bude pevnej, zkusil bych tedy snímač vyměnit a nějakej čas jezdit. 

Mám stejný problém. Posiluje to jak se tomu zrovna chce. Co ten plíšek ? Když se bude protáčet tak co s tim ? 

Upraveno od Torro

Když se bude protáčet, tak je to špatný. Rozborka řízení nebo výměna. Tak dalece jsem to neřešil. Možná by to mohl dělat i servomotor, že by dával nestálej tlak, ale tomu bych moc nevěřil. 

Chalani zial bolo to servo...400€ v prdeli :-(

Nějak moc ne? Na inzerát se dá koupit to čerpadlo za 4000Kč, repas za 6000Kč. 

Tak jestli to dával měnit celý plus práce...

V servise kde som to dal menit o repase nechceli pocut, pretoze nemozu nan dat zaruku a ked som im chcel doniest cerpadlo sam, tak mi povedali ze montuju iba suciastky ktore maju od svojho distributora, ktoremu mozu verit. Daval som to menit cele aj s pracou...

tak to je IMHO načase změnit servis.. 

 

jim nejde o záruku.. ale oni na tom díle mají marži.. na tom co si doneseš mají hovno..

Upraveno od Royce

Přesně tak. Šel bych jinam. Oni si mohli navýšit cenu za práci nebo tě varovat, že na díl nedaj záruku, ale udělat ti to mohli. Btw. na ty repasy je záruka taky. Minimálně rok. 

  • 2 týdny později...

není tady nekdo z ostravy kdoby semi koukl na servo?svítí mi na budiku volan,servo slo kdyz venku prselo nebo bylo vlhko ale teka uz je naky cas v nouzaku,nevite presnou pricinu?dekuji

co píše vag?

ahoj poradí někdo jak se spojit s řídící jednotkou serva ve vagu? svítí mi kontrolka serva a řízení jde ztuha tak bych se chtěl podívat co to je za chybu ale nemůžu to tam nikde najít, díky

Adresa 44

tak vag píše:

1 Nalezeny chyby:
00816 - Snimac servorizeni (G250)
30-10 - preruseni n.zkrat na plus - Sporadicky

 

ten snímač je senzor natočení? dík

Ano, to je on. Buď je vadnej a nebo kabeláž k němu.

ještě poslední otázka a to jak se na něj dostanu, jestli stačí jenom sundat podběh a nebo musí jít dolů nárazník

Podběh ani nárazník. Snímač je nad převodkou řízení. Sundat stačí kryt pod motorem a levou mlhovku, abys mohl na konektor.

ok díky

dneska sem ve vagu našel tuhle chybu: 

2 Nalezeny chyby:
01309 - rid.jedn. servorizeni (J500)
49-00 - bez komunikace
01598 - Napeti akumulatoru vozidla
07-00 - signal prilis nizky

 

může bejt řj v háji? jestli jo tak se musí vyměnit celý čerpadlo?

Zoxidovaný spoje od baterky přes pojistky k řídicí jednotce serva a k motoru. Všecko postupně povolit, očistit oškrabáním až na kov, nakonzervovat máznutím vazelínou a pokud možno s novýma vějířovýma podložkama nebo pérovkama znovu utáhnout.

To by mohl dělat i přerušenej CAN v motorovým svazku. 

A byla by tam přitom i ta 01598 - napětí akumulátoru? Myslím si, že ne....

Ekkar_z_Bastlírny: jj byla, bylo to v ELEKTRONIKA 1

 

co je přesně CAN?

 

//edit: taky mi to pořád píše příliš nízkej singnál na baterce ale to se servem nemá asi nic společnýho

Upraveno od jimmy3

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.