Lancelot Vloženo 13. Červen 2013 Vloženo 13. Červen 2013 Mám problém s tím, že patrně odešel hřeben řízení, servo jako takové funguje. Ale auto v rejdu strašně tříská (jiné podvozkové díly vyloučeny). Dělal někdo repas? Citovat
Neo.One Vloženo 17. Červen 2013 Vloženo 17. Červen 2013 (editace) Zdravím, pročetl jsem poctivě celé téma, ale stejně si pořád nejsem jistý "svou" závadou. Pacient: Fabia I Combi, 1.2 47kW HTP, r.v. 2007, kola 15' 195/50, najeto 25.000 a něco, garážováno v parkovacím stání pod barákem, v zimě s tím nejezdím. Symptomy: Letos v březnu jsem v jedné táhlé levé zatáčce do kopce při rychlosti cca. 40 km/h držel natočený volant jenom levou rukou ve stejné poloze s "příjemným" odporem kol, jak se snaží vrátit zpátky. Najednou volant povolil a řízení šlo zlehka bez odporu. Připisoval jsem to mokru a oleji na silnici, protože to pak fungovalo normálně. Pak jsem ještě asi týden potom jel asi půl hodiny v silném dešti a v zalitých kolejích. O té doby (asi 14 dní potom) pozoruji, že si servo posiluje jak se zrovna vyspí. Ve vyššich rychlostech někdy až moc, projíždět s tím táhlé zatáčky třeba ve 100 - 120 km/h bylo někdy o ústa, protože to nemělo žádnou zpětnou vazbu. Při nižších rychlostech ve městě mám taky pocit, jako by to chodilo lehčeji, než jsem byl zvyklý. Ale je to stylem jedna jízda normálně, druhá jízda lehčeji. Kontrolka serva nesvítí, interiér, palubka, ani světla neproblikávájí, pouze klasicky při stání na místě v garáži při plném rejdu na obě strany malinko pohasnou světla a to je v tom okamžiku slyšet pískání serva jak jede naplno. Čekal jsem s návštevou servisu na pravidelnou roční prohlídku - výsledek: Baterie - pořád původní z výroby (2007) - zátěžový test 100% Kontrola oleje v nádržce servořízení - OK. VAG - žádné chyby Snímače - čtení hodnot při natáčení kol - v pořádku. Komponenty servořízení: TRW Servismana jsem se ptal ještě na vlhkost, takže v rámci prevence vytáhl mřížku od levé mlhovky a říkal, že to profoukne vzduchem a ještě prostříkne kontakty Concorem. Nynější stav: Pořád to funguje jak se tomu zrovna chce. Při zatáčení doleva se mi to pocitově zdá již OK i při vyšších rychlostech, doprava to někdy zhruba od 60-70km změkne, jde to lehce, pak to zase po chvíli i během té samé jízdy funguje normálně. V autorizovaném servisu samozřejmě nabidnuta postupná výměna komponent servořízení. Zatím je u mě osobně na prvním místě v žebříčku snímač úhlu natočení kol, ale rád bych si to nechal posvětit od místních odborníků, než do toho začnu sypat peníze. Díky předem za odpovědi. Editováno: 17. Červen 2013, autor: Neo.One Citovat
SpeederBB Vloženo 17. Červen 2013 Vloženo 17. Červen 2013 Servo bere informace rychlost jízdy a rychlost otáčení volantem. Já myslim, že bude kravnout ten druhej signál. Oni si načetli měřený hodnoty a usoudili, že když to nějaký čísla píše, bude to ok. Nebo ti to třeba zrovna fungovalo dobře. Někde jsem četl, že ten plíšek kterej jezdí kolem toho snímače se může povolit a protáčet. Pokud otáčíš volantem rychle, mělo by to posilovat silně. Takže bych prvně sundal snímač, mrknul do tej díry, zkusil nějakým šroubovákem lehce pevnost toho plíšku co se tam točí. Když bude pevnej, zkusil bych tedy snímač vyměnit a nějakej čas jezdit. Citovat
Torro Vloženo 17. Červen 2013 Vloženo 17. Červen 2013 (editace) Mám stejný problém. Posiluje to jak se tomu zrovna chce. Co ten plíšek ? Když se bude protáčet tak co s tim ? Editováno: 17. Červen 2013, autor: Torro Citovat
SpeederBB Vloženo 17. Červen 2013 Vloženo 17. Červen 2013 Když se bude protáčet, tak je to špatný. Rozborka řízení nebo výměna. Tak dalece jsem to neřešil. Možná by to mohl dělat i servomotor, že by dával nestálej tlak, ale tomu bych moc nevěřil. Citovat
juicy51 Vloženo 17. Červen 2013 Vloženo 17. Červen 2013 Chalani zial bolo to servo...400€ v prdeli :-( Citovat
SpeederBB Vloženo 17. Červen 2013 Vloženo 17. Červen 2013 Nějak moc ne? Na inzerát se dá koupit to čerpadlo za 4000Kč, repas za 6000Kč. Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 17. Červen 2013 Vloženo 17. Červen 2013 Tak jestli to dával měnit celý plus práce... Citovat
juicy51 Vloženo 18. Červen 2013 Vloženo 18. Červen 2013 V servise kde som to dal menit o repase nechceli pocut, pretoze nemozu nan dat zaruku a ked som im chcel doniest cerpadlo sam, tak mi povedali ze montuju iba suciastky ktore maju od svojho distributora, ktoremu mozu verit. Daval som to menit cele aj s pracou... Citovat
Royce Vloženo 18. Červen 2013 Vloženo 18. Červen 2013 (editace) tak to je IMHO načase změnit servis.. jim nejde o záruku.. ale oni na tom díle mají marži.. na tom co si doneseš mají hovno.. Editováno: 18. Červen 2013, autor: Royce Citovat
SpeederBB Vloženo 18. Červen 2013 Vloženo 18. Červen 2013 Přesně tak. Šel bych jinam. Oni si mohli navýšit cenu za práci nebo tě varovat, že na díl nedaj záruku, ale udělat ti to mohli. Btw. na ty repasy je záruka taky. Minimálně rok. Citovat
ladislav fab Vloženo 28. Červen 2013 Vloženo 28. Červen 2013 není tady nekdo z ostravy kdoby semi koukl na servo?svítí mi na budiku volan,servo slo kdyz venku prselo nebo bylo vlhko ale teka uz je naky cas v nouzaku,nevite presnou pricinu?dekuji Citovat
jimmy3 Vloženo 29. Červen 2013 Vloženo 29. Červen 2013 ahoj poradí někdo jak se spojit s řídící jednotkou serva ve vagu? svítí mi kontrolka serva a řízení jde ztuha tak bych se chtěl podívat co to je za chybu ale nemůžu to tam nikde najít, díky Citovat
jimmy3 Vloženo 29. Červen 2013 Vloženo 29. Červen 2013 tak vag píše: 1 Nalezeny chyby:00816 - Snimac servorizeni (G250)30-10 - preruseni n.zkrat na plus - Sporadicky ten snímač je senzor natočení? dík Citovat
SpeederBB Vloženo 29. Červen 2013 Vloženo 29. Červen 2013 Ano, to je on. Buď je vadnej a nebo kabeláž k němu. Citovat
jimmy3 Vloženo 29. Červen 2013 Vloženo 29. Červen 2013 ještě poslední otázka a to jak se na něj dostanu, jestli stačí jenom sundat podběh a nebo musí jít dolů nárazník Citovat
SpeederBB Vloženo 29. Červen 2013 Vloženo 29. Červen 2013 Podběh ani nárazník. Snímač je nad převodkou řízení. Sundat stačí kryt pod motorem a levou mlhovku, abys mohl na konektor. Citovat
jimmy3 Vloženo 30. Červen 2013 Vloženo 30. Červen 2013 dneska sem ve vagu našel tuhle chybu: 2 Nalezeny chyby:01309 - rid.jedn. servorizeni (J500)49-00 - bez komunikace01598 - Napeti akumulatoru vozidla07-00 - signal prilis nizky může bejt řj v háji? jestli jo tak se musí vyměnit celý čerpadlo? Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 30. Červen 2013 Vloženo 30. Červen 2013 Zoxidovaný spoje od baterky přes pojistky k řídicí jednotce serva a k motoru. Všecko postupně povolit, očistit oškrabáním až na kov, nakonzervovat máznutím vazelínou a pokud možno s novýma vějířovýma podložkama nebo pérovkama znovu utáhnout. Citovat
SpeederBB Vloženo 30. Červen 2013 Vloženo 30. Červen 2013 To by mohl dělat i přerušenej CAN v motorovým svazku. Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 30. Červen 2013 Vloženo 30. Červen 2013 A byla by tam přitom i ta 01598 - napětí akumulátoru? Myslím si, že ne.... Citovat
jimmy3 Vloženo 1. Červenec 2013 Vloženo 1. Červenec 2013 (editace) Ekkar_z_Bastlírny: jj byla, bylo to v ELEKTRONIKA 1 co je přesně CAN? //edit: taky mi to pořád píše příliš nízkej singnál na baterce ale to se servem nemá asi nic společnýho Editováno: 1. Červenec 2013, autor: jimmy3 Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.