Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Zdravím, pročetl jsem poctivě celé téma, ale stejně si pořád nejsem jistý "svou" závadou.

Pacient:

Fabia I Combi, 1.2 47kW HTP, r.v. 2007, kola 15' 195/50, najeto 25.000 a něco, garážováno v parkovacím stání pod barákem,

v zimě s tím nejezdím.

Symptomy:

Letos v březnu jsem v jedné táhlé levé zatáčce do kopce při rychlosti cca. 40 km/h držel natočený volant jenom levou rukou ve stejné poloze s "příjemným" odporem kol, jak se snaží vrátit zpátky.

Najednou volant povolil a řízení šlo zlehka bez odporu. Připisoval jsem to mokru a oleji na silnici, protože to pak fungovalo normálně. Pak jsem ještě asi týden potom jel asi půl hodiny v silném dešti a v zalitých kolejích.

O té doby (asi 14 dní potom) pozoruji, že si servo posiluje jak se zrovna vyspí. Ve vyššich rychlostech někdy až moc, projíždět s tím táhlé zatáčky třeba ve 100 - 120 km/h bylo někdy o ústa, protože to nemělo žádnou zpětnou vazbu.

Při nižších rychlostech ve městě mám taky pocit, jako by to chodilo lehčeji, než jsem byl zvyklý. Ale je to stylem jedna jízda normálně, druhá jízda lehčeji.

Kontrolka serva nesvítí, interiér, palubka, ani světla neproblikávájí, pouze klasicky při stání na místě v garáži při plném rejdu na obě strany malinko pohasnou světla a to je v tom okamžiku slyšet pískání serva jak jede naplno.

Čekal jsem s návštevou servisu na pravidelnou roční prohlídku - výsledek:

Baterie - pořád původní z výroby (2007) - zátěžový test 100%

Kontrola oleje v nádržce servořízení - OK.

VAG - žádné chyby

Snímače - čtení hodnot při natáčení kol - v pořádku.

Komponenty servořízení: TRW

Servismana jsem se ptal ještě na vlhkost, takže v rámci prevence vytáhl mřížku od levé mlhovky a říkal, že to profoukne vzduchem a ještě prostříkne kontakty Concorem.

Nynější stav:

Pořád to funguje jak se tomu zrovna chce. Při zatáčení doleva se mi to pocitově zdá již OK i při vyšších rychlostech, doprava

to někdy zhruba od 60-70km změkne, jde to lehce, pak to zase po chvíli i během té samé jízdy funguje normálně.

 

V autorizovaném servisu samozřejmě nabidnuta postupná výměna komponent servořízení.

Zatím je u mě osobně na prvním místě v žebříčku snímač úhlu natočení kol, ale rád bych si to nechal posvětit od místních odborníků, než do toho začnu sypat peníze.

 

Díky předem za odpovědi.

Editováno: , autor: Neo.One
Vloženo

Servo bere informace rychlost jízdy a rychlost otáčení volantem. Já myslim, že bude kravnout ten druhej signál. Oni si načetli měřený hodnoty a usoudili, že když to nějaký čísla píše, bude to ok. Nebo ti to třeba zrovna fungovalo dobře. Někde jsem četl, že ten plíšek kterej jezdí kolem toho snímače se může povolit a protáčet. Pokud otáčíš volantem rychle, mělo by to posilovat silně. Takže bych prvně sundal snímač, mrknul do tej díry, zkusil nějakým šroubovákem lehce pevnost toho plíšku co se tam točí. Když bude pevnej, zkusil bych tedy snímač vyměnit a nějakej čas jezdit. 

Vloženo (editace)

Mám stejný problém. Posiluje to jak se tomu zrovna chce. Co ten plíšek ? Když se bude protáčet tak co s tim ? 

Editováno: , autor: Torro
Vloženo

Když se bude protáčet, tak je to špatný. Rozborka řízení nebo výměna. Tak dalece jsem to neřešil. Možná by to mohl dělat i servomotor, že by dával nestálej tlak, ale tomu bych moc nevěřil. 

Vloženo

V servise kde som to dal menit o repase nechceli pocut, pretoze nemozu nan dat zaruku a ked som im chcel doniest cerpadlo sam, tak mi povedali ze montuju iba suciastky ktore maju od svojho distributora, ktoremu mozu verit. Daval som to menit cele aj s pracou...

Vloženo (editace)

tak to je IMHO načase změnit servis.. 

 

jim nejde o záruku.. ale oni na tom díle mají marži.. na tom co si doneseš mají hovno..

Editováno: , autor: Royce
Vloženo

Přesně tak. Šel bych jinam. Oni si mohli navýšit cenu za práci nebo tě varovat, že na díl nedaj záruku, ale udělat ti to mohli. Btw. na ty repasy je záruka taky. Minimálně rok. 

  • o 2 týdny později...
Vloženo

ahoj poradí někdo jak se spojit s řídící jednotkou serva ve vagu? svítí mi kontrolka serva a řízení jde ztuha tak bych se chtěl podívat co to je za chybu ale nemůžu to tam nikde najít, díky

Vloženo

dneska sem ve vagu našel tuhle chybu: 

2 Nalezeny chyby:
01309 - rid.jedn. servorizeni (J500)
49-00 - bez komunikace
01598 - Napeti akumulatoru vozidla
07-00 - signal prilis nizky

 

může bejt řj v háji? jestli jo tak se musí vyměnit celý čerpadlo?

Vloženo (editace)

Ekkar_z_Bastlírny: jj byla, bylo to v ELEKTRONIKA 1

 

co je přesně CAN?

 

//edit: taky mi to pořád píše příliš nízkej singnál na baterce ale to se servem nemá asi nic společnýho

Editováno: , autor: jimmy3

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...