Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Dobry den.

Chcel by som sa spytat. Mam Roomster 1,4/63kw, r. v. 2008 a pri nastartovanom motore ked pustam spojku tak pocujem cvaknutie, ako ked udriete kov o kov alebo nieco podobne. Neviete v com by mohol byt problem? Robi to aj ked nie je zaradeny prev. stupen.

Tip: vypínací páka nebo vypínací ložisko spojky?

Hm. Zvlastne, v praci mame toho isteho roomka a robi to iste.

Ekkar, ak by to bolo to lozisko, alebo paka nerobilo by to aj pri nenastartovanom aute?

Ked mam otvorenu kapotu, tak sa zda ze ten zvuk ide niekde z vrchnej casti a nie od spodu motora.

Inak dik moc za skoru odpoved.

....

Ekkar, ak by to bolo to lozisko, alebo paka nerobilo by to aj pri nenastartovanom aute?

...

Mohlo a nemuselo by - když se netočí motor, jsou silové poměry na soustavě hřídel - ložisko - lamela jiné, takže to dělat může a nemusí. Chtělo by to porovnat s nějakým dalším kusem auta.

este skusim fabiu II kombi. ma ten isty motor ... tusim:(

dik

Mě to dělalo také od nového na Roomster 1.4 63kW a myslím si že to nic není

ja seslapnu spojku a kdyz ji vyslapuji tak v 15% vyslapnuti se taky ozve mirne cvaknuti ,taky jsem se pri prohlidce ptal ,je to normalni :)

neriešiť,bežný jav...

buď rád že cvaká. až nebude bude to rozbitý.

dik.

upokojili ste ma.

dufam ze sa to tak skoro nerozhodi. to by bolo moje druhe auto, ktoremu odisla prevodovka. to by ma asi slahlo.

Ale dělá to asi je 1.4 u TSi mě to nedělá, u TSi je o hodně tužší spojka když sednu do otcové 1,2 (naj.8000km) tak je to proti mé spojce bláto trvá mě než si na to zvyknu

tak, robi to aj u tej fabii.

moje to dělá taky, jel sem i v TSI 63kW 2012 (najeto 600 km) a dělala to taky, chod spojky tam byl úplně stejný, včetně tuhosti

Lidi chcu se zeptat ,jednou svou 1.4 16V nastartuju a jede to jako kdyby me nekdo drzel za zadek ,pak dojedu tipnu to a pak jak zase nastartuju cca za hodinu jede to jako o 10KW vic,toto presne delalo u felicie 1.3 50KW ,nebo dojizdim na krizovatku na cervenou ,stojim cca minutu pak zaradim 1 a seslapnu plyn ,jako kdyby nekdo utahl plynovy lanko -najednou citlivy a odpich jak rikam (jako 10KW navic) .Mate nekdo taky takove zkusenosti nebo je to vlastnost toho mpi motoru?U te Felicie jsem si myslel ze je to vyklondanej 160tiskm motor ale fabka je rok nova a najeto 9tiskm :kol-140:

Vlastnost Mpi motoru to určitě nebude - aspoň u těch felicii mám Mpíčko 1.6 a nic podobného mě motor nedělá, najeto má přes 160 tis. Pokud sem měl někdy podobný jen podobný problém, bylo to tím, že lanko u škrtící klapky má několik zarážek a u mě to chodilo s prodlevou než došlo k záběru lanka, posunul jsem ,,segrovku" aby lanko zabíralo hned při ,,zatáhnutí" od té doby výrazně lepší.

Ale tím sem ti asi moc nepomohl, tak uvidíme kdo dál. :kol-32:

Jenže Toome není MPI jako MPI. Stejný název pro různé motory. U Pitrsmanova MPI by měl být "elektronický" plyn,takže žádné táhlo ke klapce nemá.

jako kdyz jedete citite zaber ze ale proste nektere starty jsou lepsi a nekre jak rikam ,auto je proste shnily jako kdybych jel na natural 75 a musim pri predjizdeni podrazovat,potom dojedu na krizovatku ,cekam na zelenou cca 30sek -1min a seslapnu pedal jak jsem zvyklej s te momentalni jizdy a pomalu zarazeni do sedacek ,jako kdyby to chytlo dech :)

Jenže Toome není MPI jako MPI. Stejný název pro různé motory. U Pitrsmanova MPI by měl být "elektronický" plyn,takže žádné táhlo ke klapce nemá.

Rozumím ti, možná když si přešteč ještě vícekrát můj příspěvek poznáš, že jsem konkretizoval felicii a popsal jen drobný vlastní problém, ...

Takže by se dalo hledat v tom ,,elektronickém" plynu nebo cestou palivového systému, či jít směrem komponentů plynový pedál vs. reakce na něj motoru.

(Berte to jen jako laicky popis, odborník nejsem, mě to většinou postačí k odhalení problému na vlastním autě ).

Obávám se, že to může mít v šak daleko více příčin. :kol-25:

  • 2 měsíce později...

Ahojte

mam jeden dotaz na motor 1,4 63kw rano ked cez noc stoji nastartuje pohode ale strasne tam nieco cvaka asi tak minutu a potom to pomaly ustupuje a ide normalne ticho co som sa bavil zo znamym ze vraj to moze byt zdvihatko ventilu nedrzi tlak oleja moze nieco na tom byt ???? a ako by sa to dalo vyriesit????

Dakujem

Kovové cvakání, které mění rychlost s otáčkama motoru, bude pravděpodobně hydraulické zdvihátko. Zkusil bych jiný olej. Když se to nezlepší, tak jedině výměna. Není to nijak zvlášť složitá oprava. Nejobtížnější je určit, které vyměnit. Proto někteří opraváři mění všechna a to už jde dost do peněz.

Jestli to dělá jenom někdy, tak je to normální.

Cvakanie je len za studena kazde rano a potom to prestane je to len ked dlho stoji, cez den ked jazdim a ked vychladne potom nastartujem tak to cvaka chvilu az vobec. Tak ze pomoze len vymena no nic este 5tis. km do vymeny oleja asi ho dam snim. Preto ze treba dat dole aj rozvody tak ze pre mna je to zlozite ale kamos to zvladne ;) Inac som s nim spokojny velmi len toto ma trapy.

  • 2 měsíce později...

Kdyby nebyli tak daleko, už jsem u nich dávno byl...

Jsou 3 firmy v ČR, který tenhle motor s ŘJ Magnetti Marelli umějí načipovat - PowerTec je jedna z nich, druhá je Bit Power ve Vrbně pod Pradědem, třetí firma MaxPower je v Praze Dejvicích - a ta používá techniku Bit Power. Bohužel to nemám dost blízko ani k jedněm...

Ten graf je NĚJAKEJ DIVNEJ - sériovej motor 1,4 16V 63kW má omezovač na 5500rpm, vejš jednoduše nejde - pokud ho nevyřadili při tom čipování, do 6000rpm se s ním rozhodně při měření před úpravou nemohli dostat - tudíž graf ukazující křivku "před úpravou" až do otáček 6000rpm je už jen z tohoto pohledu podezřelej. A dál - fábule má těžší stálej převod než roomster ve stejný motorizaci, přitom já mám s roomem 1,4 16V 63kW maximálku 171km/h - ověřenou i podle GPS a to ten motor točí kolem 5000-5200rpm. V tabulce dole jsou nejvyšší dosažený otáčky udaný na hodnotu 6090 při rychlosti 165km/h - což je další podezřelej údaj, protože pokud má fábule těžší převod než room, musela by při 6090rpm jet minimálně 185-190km/h. Sériově má udanou maximálku 175 nebo 176km/h podle nasazených gum. No, posuď sám, jestli jsou ty údaje v grafu pravda nebo vejmysl....

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.