Přejít na obsah

Servisní prohlídky


lišák

Doporučené příspěvky

hmm, toto som tam mal od nova, olej mením zásadne len v aut. servise, nikdy som olej sám nekupoval atď atď.

"Castrol TXT 505 01

5W-40

Castrol TXT 505 01 5W-40 je špeciálny motorový olej vyvinutý v spolupráci s VW do dieslových systémov čerpadlo-dýza (PD). Ľahkobežné vlastnosti tohto oleja zaisťujú vynikajúcu tekutosť i pri nízkych teplotách, a tým i rýchly nábeh mazania. "

a výťah z dokumentácie k OII, zdroj Skoda auto a.s.

"Vznětové motory

VW 505 01 - pouze pro motory bez filtru pevných částic"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ta norma jestli to je pravda co tu píšeš že tam je uvedená je pro PDčka..to je pravda..to uznávám,ale co vim tak Castrol TXT(táta ho nalejval ještě kdysi do Felicie 1.6) a byla to norma úplně jiná a známej co si vylágroval takhle Passata tam taktéž nalejval TXT a pak když mu přišly na tak ojebanou vačku kolem těch 100.000km a v servisu jim ukázal jakej olej tam nalejval tak mechnikům bylo hned jasno proč tomu tak je z jeho vačkou..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bravo.....tak i zde se najdou borci co do TDI-PD lejou klasickou syntetiku :help: .............doufám že jsem pak napíšete až se vám zadře vačka :) ..řekl bych že to už asi ne ........

Nebudu vám to vymlouvat je to vaše kárka respektive motor.....ale já mám z TDI-PD mnohamiliónové(km) zkušenosti,tak vim o čem mluvim a rozhodně to neřikám schválně....jen vim jak dopadlo pár známých z branže(autodopravci) co si mysleli to samé co vy.......Nikomu z nich ten motor nevydržel bez poškození nad 160.000km a to je opravdu strop....většině začínali problémy už tak po překročení 100.000km.

Jen by mě zajímalo do jakýho "bezvadnýho" servisu jezdíte na výměnu oleje že vám to tam vůbec nalejou........usuzoval bych že k nějakýmu známýmu na dvoreček,jinak to neni možný.............No vlastně pardón....oni to dokážou zkurvit i borci ze Škodovky....slyšel jsem něco podobného o Veroldu-Benešov....tak "odborníci".. :palec2:

P.S. ....takových borců co se jim zdál longlife drahej a přešlo na klasickou syntetiku u TDI-PD znám tak min.pět osobně(+z doslechu dalších 10) a každýmu později začly potíže....

Zkusim říct tomu jednomu známýmu co se takto poučil u Passatu TDI-PD..nedal na rady ..at se tu registruje a napíše vám....třeba uvěřitě jemu...

Neřikám to naschvál...určitě ne to mi věřte...

Hele, "borče" ;), za prvý dneska už nejsou oleje "syntetický", "polosyntetický" atd... Za druhý jsem tam lil to, co bylo v návodu k autu (je možný, že 505.01, nebo 505.02, prostě olej pro TDI-PD QG0, jestli ti to něco řiká :) ) a mezi výměnama i přes jízdy z 80% po Praze to auto nepotřebovalo dolévat víc než 1/4 litru. Tvoje "mnohamiliónové" zkušenosti tu máme zatím jen na papíře a to, že tvůj známej od dětství z "renomovaného" servisu v Praze, kam se nikdo, kdo do toho trochu vidí, nehrne, tvrdí něco, neznamená ještě svatou pravdu. Až ti tenhle známej poví, že je dobrý si mazat po deklu motoru hovna ;), tak to taky budeš dělat? ;) Ono koukám, že dost tvých zkušeností je "jeden známej", "z doslechu" atp. Nic osobně, ale moc to nevypovídá oproti tomu, že se tu dost lidí zná osobně a asi na svoje info a zkušenosti dá víc, než na tyhle JPP.

Vůbec tu neřešíme cenu oleje, nevšiml jsem si, že by to tu někdo zmiňoval jako důvod k přejití na QG0...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele, "borče" ;), za prvý dneska už nejsou oleje "syntetický", "polosyntetický" atd... Za druhý jsem tam lil to, co bylo v návodu k autu (je možný, že 505.01, nebo 505.02, prostě olej pro TDI-PD QG0, jestli ti to něco řiká :) ) a mezi výměnama i přes jízdy z 80% po Praze to auto nepotřebovalo dolévat víc než 1/4 litru. Tvoje "mnohamiliónové" zkušenosti tu máme zatím jen na papíře a to, že tvůj známej od dětství z "renomovaného" servisu v Praze, kam se nikdo, kdo do toho trochu vidí, nehrne, tvrdí něco, neznamená ještě svatou pravdu. Až ti tenhle známej poví, že je dobrý si mazat po deklu motoru hovna ;), tak to taky budeš dělat? ;) Ono koukám, že dost tvých zkušeností je "jeden známej", "z doslechu" atp. Nic osobně, ale moc to nevypovídá oproti tomu, že se tu dost lidí zná osobně a asi na svoje info a zkušenosti dá víc, než na tyhle JPP.

Vůbec tu neřešíme cenu oleje, nevšiml jsem si, že by to tu někdo zmiňoval jako důvod k přejití na QG0...

Koukám že si velkej borec ty!!!!!! já to myslel jedině dobře a ty se tu hned navážíš do někoho kdo má z TDI-PD nacouváno to co ty máš s tim najeto dopředu ty machře.....

Takový frajery zbožňuju...jeden tu napíše dloholetou zkušenost(o nic víc mi nešlo) a myslí to jedině dobře..rozhodně jsem sem nepřišel machrovat nebo psát něco co mi někdo řekl(píšu jen své zkušenosti nebo zkušenosti z AutoJarov)a ty budeš takhle vyskakovat hošánku......Hele jestli si měl blbej den nebo ti stará nedala tak se tu prosimtě nenavážej do mě..........

Hlavně o tématu Oleje a TDI-PD se toho taky mraky napsalo protože hlavně zpočátku výroby TDI-PD(2000 rok) měli ohromné problémy z mazáním a zadíráním se....a právě VW vydalo prohlášení že většina těchto závad je způsobena nevhod.používáním olejů a že ani nejlepší syntetic.oil neni pro TDI-PD vhodné a že tento motor vyžaduje jen oleje do nich určené(LONGLIFE).....

Přeber si to jak chceš,lej si tam co chceš......já jen přidávám svoji zkušenost na Longlife a zkušenost svých blízkých na klasickou syntetiku....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty vole já jsem ale megačůr...... já se tu handrkuju o olejích,zkušenostech a počátcích TDI-PD z někym kdo při jejich zrodu ještě neměl ani řidičák :D ...tak to je hustý,to jsem se zas jednou zasmál.......

Speeder: jestli tam máš u toho TXT fakt normu 505.01 tak to bud fakt v klídku ten pro PDčko je(krátkodobý)......Já se ted díval na stránky olejspolu a staré TXT měli normy jiné (505.00)...Tyhle TXT jsou asi ty co se dřívě prodávali pod TOPUP.....ale jak řikám nikdy jsem je nepoužíval....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Speeder: tak máš recht.....jsou fakt dva typy "TXTéček"......První TXT-Softec 505.00(neni pro PD-viz.obr.)ten jsem myslel já.....další obr.je TXT-505.01 a ten pro PD samozřejmě je....netušil jsem že se vůbec dělá,ten byl dřív pod názvem TopUp a to byl jediný olej pro PD na krátkodobé prohlídky....

post-12679-1216050782_thumb.jpg

post-12679-1216050791_thumb.jpg

Editováno: , autor: karlos3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsi fakt borec, opravdu, nandal jsi mi to a stačily ti jen dva příspěvky :palec2::D

Nic ve zlém, než se začněš ohánět svýma km, stářím a zkušenostma, tak si ověř fakta, pak tu kecáš kraviny, blbneš lidi a cucáci jako já tě musí opravovat...

Edit: a pravopis pomineme...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsi fakt borec, opravdu, nandal jsi mi to a stačily ti jen dva příspěvky :palec2::D

Nic ve zlém, než se začněš ohánět svýma km, stářím a zkušenostma, tak si ověř fakta, pak tu kecáš kraviny, blbneš lidi a cucáci jako já tě musí opravovat...

Edit: a pravopis pomineme...

Já to nikomu nenandal a ani nechci to nikomu nandavat.....ty si nastartoval první...já ne..připomínáš mi mého 17let.synka.....ten jde taky na první našlápnutí,akorát že jeho mám většinou po ruce :)

Jak jsem napsal........co jsem ještě inovace olejů tak nějak sledoval...cca do roku 2003-2004,tak nic jiného do PDček než longlife a TopUp neexistovalo,až když napsal Speeder že má na TXT z normou 505.01,tak mi to nedalo a podíval jsem se na stránky castrolu a ejhle.bylo to pravda.

Já znám totiž ještě TXT od Castrolu jako Softec 5W-40 z normou 505.00(ten dával táta kdysi do Felicie)...tak proto jsem se ohradil že to je nesmysl protože ten do PD opravdu nepatří a ono jak jsem koukal tak i dnes máj klasický syntetiky 5W-40 normy 505.00....takže to moje psaní bylo pravdou..protože takové oleje jsem měl namysl a bohužel znám takový co ho tam lejou a né a né si to nechat vymluvit.

Pravopis si strčte někam......z 90% tu píšu s tim že mi do toho někdo min.10x zavolá a žvaní do mobilu,tak píšu tak nějak po paměti a vim moc dobře že těch super chyb tu nadělám mraky.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to nikomu nenandal a ani nechci to nikomu nandavat.....ty si nastartoval první...já ne..připomínáš mi mého 17let.synka.....ten jde taky na první našlápnutí,akorát že jeho mám většinou po ruce :)

Jak jsem napsal........co jsem ještě inovace olejů tak nějak sledoval...cca do roku 2003-2004,tak nic jiného do PDček než longlife a TopUp neexistovalo,až když napsal Speeder že má na TXT z normou 505.01,tak mi to nedalo a podíval jsem se na stránky castrolu a ejhle.bylo to pravda.

Já znám totiž ještě TXT od Castrolu jako Softec 5W-40 z normou 505.00(ten dával táta kdysi do Felicie)...tak proto jsem se ohradil že to je nesmysl protože ten do PD opravdu nepatří a ono jak jsem koukal tak i dnes máj klasický syntetiky 5W-40 normy 505.00....takže to moje psaní bylo pravdou..protože takové oleje jsem měl namysl a bohužel znám takový co ho tam lejou a né a né si to nechat vymluvit.

Pravopis si strčte někam......z 90% tu píšu s tim že mi do toho někdo min.10x zavolá a žvaní do mobilu,tak píšu tak nějak po paměti a vim moc dobře že těch super chyb tu nadělám mraky.....

Karle, byl jsi to ty, kdo tu začal s tím, že i tady jsou "borci", co lejou do PD syntetiku atd...

Fábii RS jsem kupoval v záři 03 a v prosinci byl na prvním oleji po 15tkm. Když jsem zjistil, kolik si účtuje servis za litr 505.01 do PD, pohledal jsem na netu a během 10ti minut měl 5L Mobil1 Syst S Special V 5W40 splňující 505.01, tedy požadavky pro PD na 15tkm intervaly. Takže už v tý době byly dávno alternativy na Long Life a ten tvůj TopUp (o tom jsem nikdy neslyšel).

A jak píšeš ohledně Speedstera - na jeho post, kde psal, že do PD leje TXT, jsi se začal hrnout, že kolega s passatem měl díky tomu motor na kaši atd., a to všecko bez ověření si faktů. Je pěkný, že si pak uznal chybu, ale celkem to trvalo a myslim si, že dotyčnej asi těch pár desítek minut neměl zrovna nejlepší pocit z toho, že má v motoru něco, co tam nepatří.

Ještě jednou opakuju, je fuk, jestli je olej jak ty říkáš polo, nebo plná syntetika, důležitý je to, jestli plní dotyčnou normu pro ten a ten motor.

Ujeli jsme oba, o tom žádná, ale příště si dohledej info a netahej sem zmatky.

PS: Cena těch 5L Mobilu1 byla ještě vloni cca 1300,- s DPH, což mi (i přes to, že problémy s financema rozhodně nemám) přijde jako podstatnej rozdíl oproti 500Kč za 1L nějaký sudovky Shell, co by mi tam nalil servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Karle, byl jsi to ty, kdo tu začal s tím, že i tady jsou "borci", co lejou do PD syntetiku atd...

Fábii RS jsem kupoval v záři 03 a v prosinci byl na prvním oleji po 15tkm. Když jsem zjistil, kolik si účtuje servis za litr 505.01 do PD, pohledal jsem na netu a během 10ti minut měl 5L Mobil1 Syst S Special V 5W40 splňující 505.01, tedy požadavky pro PD na 15tkm intervaly. Takže už v tý době byly dávno alternativy na Long Life a ten tvůj TopUp (o tom jsem nikdy neslyšel).

A jak píšeš ohledně Speedstera - na jeho post, kde psal, že do PD leje TXT, jsi se začal hrnout, že kolega s passatem měl díky tomu motor na kaši atd., a to všecko bez ověření si faktů. Je pěkný, že si pak uznal chybu, ale celkem to trvalo a myslim si, že dotyčnej asi těch pár desítek minut neměl zrovna nejlepší pocit z toho, že má v motoru něco, co tam nepatří.

Ještě jednou opakuju, je fuk, jestli je olej jak ty říkáš polo, nebo plná syntetika, důležitý je to, jestli plní dotyčnou normu pro ten a ten motor.

Ujeli jsme oba, o tom žádná, ale příště si dohledej info a netahej sem zmatky.

PS: Cena těch 5L Mobilu1 byla ještě vloni cca 1300,- s DPH, což mi (i přes to, že problémy s financema rozhodně nemám) přijde jako podstatnej rozdíl oproti 500Kč za 1L nějaký sudovky Shell, co by mi tam nalil servis.

Jasně že si to člověk radši koupí na netu než dávat např.u pumpy za longlife u Shellu kolem 1.000kč/1L..to že taky nemám ropzhodně problém z prachama,tak tyhle prachy bych jim nedal ani omylem...(v autor.servisu je to o kapku levnější,ale i tak)....já ted kupuju Longlife od Shellu 5W-30(507.00) a ted zrovna mi to v pátek přišlo domu a 6L=1.964kč....to neni o čem že!

Jinak k těm borcům co nekoukaj na normy a prostě koupěj syntetiku 5W-40(jiné normy než 505.01 !!!!) první co jim padne pod ruku jsou mraky a to nehledě ty kterým je auto ukradený.....ty rozhodně na nějaký normy nekoukaj.....prostě koupěj nějakej olej a basta a takový jsem právě myslel.

Neni to tak dlouho co jsem do sekce MOTOR psal nějakej chlapík(nováček-byl to jeho první příspěvěk) a ptal se jakej olej má lít do OII 1.9TDI..že má servis po 30.000km a že on tam dolívá 5W-40 ;) .....Tam už mu předemnou někdo psal ohledně těch norem a on jen odepsal v tom smyslu jako že AHA tak to mám špatnej..... ;)

Blbý ale je že dnes už v hodně servisech když tam dáváš auto na servis nechtěj brát žádné vlastní díly včetně olejů.......např.u mého známého který mi dělá auta je to zrovna tak,ale on mi to dělá bokem tak mi tam dá co si přinesu,ale jinak bych měl smůlu(a to že jiné než orig.díly nepoužívám..akorát je prostě kupuju jinde za poloviční ceny)........a to samé je co zatim vim od kolegů u dalších min.5x Pražských autor.servisů.....a to nehledě na to jestli je auto v záruce nebo ne...prostě vlastní díly ne....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to nikomu nenandal a ani nechci to nikomu nandavat.....ty si nastartoval první...já ne..připomínáš mi mého 17let.synka.....ten jde taky na první našlápnutí,akorát že jeho mám většinou po ruce :)

Jak jsem napsal........co jsem ještě inovace olejů tak nějak sledoval...cca do roku 2003-2004,tak nic jiného do PDček než longlife a TopUp neexistovalo,až když napsal Speeder že má na TXT z normou 505.01,tak mi to nedalo a podíval jsem se na stránky castrolu a ejhle.bylo to pravda.

Já znám totiž ještě TXT od Castrolu jako Softec 5W-40 z normou 505.00(ten dával táta kdysi do Felicie)...tak proto jsem se ohradil že to je nesmysl protože ten do PD opravdu nepatří a ono jak jsem koukal tak i dnes máj klasický syntetiky 5W-40 normy 505.00....takže to moje psaní bylo pravdou..protože takové oleje jsem měl namysl a bohužel znám takový co ho tam lejou a né a né si to nechat vymluvit.

Pravopis si strčte někam......z 90% tu píšu s tim že mi do toho někdo min.10x zavolá a žvaní do mobilu,tak píšu tak nějak po paměti a vim moc dobře že těch super chyb tu nadělám mraky.....

Karlos = venezuela telenovela prej synka :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Budu ted muset na servisku ve 150 tis. Jeli by jste do autorizovaneho nebo jinam? Kolik by jste tak tipovali cenu? Rozvody se delat nebudou. Jeste by me zajimalo jestli onen opěvovaný olej Long live by byl v hodny i do meho motoru. 1.8T AUM. Děkuji předem za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mas uplnou pravdu mam OI, ale prece nechces rict ze se s nama co mame starsi kary nebavite? V sekci OI jsem tema o servisnich intervalech nenasel tak jsem to skusil tady, snad se tak moc nestalo.

Úplně v poho :) ......

Tak ten tvůj motor může scela jistě jezdit na oba dva druhy olejů.....mrkni ale do návodu jakou specifikaci oleje tam máš napsanou a podle toho bych se řídil....

Vím od mého bráchy kterej se u pár firem stará o služebáky a vše kolem aut a i jich nespočet vystřídal na kšeft,převážně OI a už i OII,tak u OI změnily intrevaly koncem roku 2001....dřív byl u všech motorizací po 15.000km a najednou při použití stejných motorů jen na longlife oleje tam byl interval Diesely po 50.000km a benzíny po 30.000km a mezi nimi je i ta 1.8T protože ta se ještě u současné OI-Tour dělá dodnes,takže scela určitě mu nebude vadit ani longlife.

Jestli ale ten motor vrká už 150.000km třeba na klasický oleje,tak bych to asi už neměnil na longlife a nechal to jak to je.....

S tim autor.servisem....každopádně je to tvoje věc,to si musíš rozmyslet sám komu to svěříš....jestli chceš razítko do servisky,tak tam budeš hold muset,jestli ne,tak bych na autor.servis kašlal.....Servis.prohlídky jsou o tom že se vymění olej,filtry,max.destičky a pak už je to jen kontrolách který se navíc prováděj letem světem....což výměnu oleje,filtrů a destiček si můžeš udělat i sám,neni na tom absolutně vůbec nic světobornýho....a jeslti si na autě nic neumíš udělat tak si zajeť k nějakýmu známýmu a ten ti to za hoďku udělá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to vcera dohledaval neco o tom long live oleji a do motoru 1.8t se nedoporucuji udajne se prepaluji a zasiraji filtr atd. Mechanika uz jsem sehnal je to clovek co delal u skodovky v servise a ted jede na vlastni pest ten me prave na ten problem upozornil hned jak slysel co mam za motor. Jinak mi jde spis o diagnostiku a vynulovani intervalu na aute jsem si delal vzdy vsechno sam protoze nikomu jinymu neverim. :) .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mas uplnou pravdu mam OI, ale prece nechces rict ze se s nama co mame starsi kary nebavite? V sekci OI jsem tema o servisnich intervalech nenasel tak jsem to skusil tady, snad se tak moc nestalo.

Ne, tak jsem to nemyslel, jen jsem si chtěl být jist, že víš, kde seš, prt. spousta lidí na tomhle fóru je chvílema mimo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...