Přejít na obsah

Servisní prohlídky


lišák

Doporučené příspěvky

Je to ještě trochu složitější.

Je daný algoritmus, který počítá třeba kolikrát se startovalo, kolikrát se otevřely dveře řidiče, čidlo "kvality" motorového oleje atd.

Je více podmínek, které na to mají vliv.

Mě to hlásilo při 27000 km a to jezdím docela dost krátkých tratí (do 20km na jedno nastartování).

Editováno: , autor: j0ska
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak taky jsem si to myslel že takový algoritnus to má,ale připadá mi po zkušenostech z více OII co mám ve firmě že to je prostě nastavené na 30.000km a tím to končí....

Mám OII jak 1.9TDI tak i 1.8TSI(měl jsem i 2.0TDI) a jestli měla ta OII najeto přes 300.000km nebo 60.000km,tak se to vždy rozsvítí(lo) kolem 26.500km a hlásí to SERVIS ZA 3.500km a odpočítává to ke 30.000km.....a tak to bylo a je u mojich OII vždy a bez vyjímek....

Jen zpočátku když VW přišlo z proměn.servis.intervaly,tak jsem měl Passaty 1.9TDI 96kw nastavené na servis po 50.000km a rozsvicovalo se to jak chtělo....evidentně jim to moc nefungovalo.......dokonce se mi to u jednoho Passatu rozsvítilo po najetí 1.500km..SERVIS NYNÍ.....a tak to šlo dokola...nikdy mi to nevydrželo do 50.000km,vlastně ani né do 15.000km bez rozsvícení-se upozornění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

karlos3: Tak to asi jezdis porad stejne, kdyz ti to hlasi pri 26500. Pokud by to hlasilo vsem porad stejne, tak to nema s promenlivym intervalem nic spolecneho (pokud ovsem neexistuje nejaka moznost nastaveni pevneho intervalu po 30tis.). Me to u VW ukazovalo v celkem rozumnem rozsahu ze mam jet do servisu (s tim, ze bych najel 50tis.km na jeden olej jsem fakt nepocital).

Jirik.DC: o omezeni na 2 roky max. vim, ty kilometry najedu ale vzdycky driv, takze to nehrozi. Spis mi jde o to kolik realne najedete na jednu napln (myslen standardni promenny servisni interval, ne napr. servis pro rozvody, s tim nema max. 30tis nebo 2 roky moc co delat). Jen me prekvapilo ze tady snad spousta lidi jezdi do servisu az najede tech 30tis. bez ohledu na PP.

Editováno: , autor: mikesh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

karlos3: Tak to asi jezdis porad stejne, kdyz ti to hlasi pri 26500. Pokud by to hlasilo vsem porad stejne, tak to nema s promenlivym intervalem nic spolecneho (pokud ovsem neexistuje nejaka moznost nastaveni pevneho intervalu po 30tis.). Me to u VW ukazovalo v celkem rozumnem rozsahu ze mam jet do servisu (s tim, ze bych najel 50tis.km na jeden olej jsem fakt nepocital).

Jirik.DC: o omezeni na 2 roky max. vim, ty kilometry najedu ale vzdycky driv, takze to nehrozi. Spis mi jde o to kolik realne najedete na jednu napln (myslen standardni promenny servisni interval, ne napr. servis pro rozvody, s tim nema max. 30tis nebo 2 roky moc co delat). Jen me prekvapilo ze tady snad spousta lidi jezdi do servisu az najede tech 30tis. bez ohledu na PP.

Jenže vtip je v tom že z každym autem mi jezdí jinej řidič a ještě navíc jedno auto jezdí dálnice(cizinu),druhé třeba městský režim a vždy se to rozsvítí po +-26.500km a hlásí SERVIS ZA 3.500km a odpočítává...

Starší modely koncern aut měli longlife servis po 50.000km....Passaty,Superby,OI atd......brácha třeba měl OI 1.9TDI z roku 2002 a taky měl servis po 50.000km...Na tom něni nic špatného,když se používá správný longlife olej,tak nemůže být problém,já tak měl nastavené všech 7x Passatů,u všech jsem tak olej měnil a najeli mi všechny bez mechanického poškození přes 400.000km a motory vrkaly krásně.....takže současných 30.000km na výměnu je naprosto v klidu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

karlos3: To je to o cem je rec, ty VW nemely interval 50tis., ale max. 50tis. pokud neukaze PP driv. To bych se vsadil ze ti to ukazovalo uz pri nejakych 30tis.km nejpozdeji a tys na tom najel o 20tis. km vic... Ten olej musel vypadat... 30tis. km na vymenu u O2 asi neni v klidu kdyz auto vyhodnoti servis driv. To by to jinak rovnou nastavili fixne interval na 30tis.km a neresili prubezne vyhodnocovani.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli máš někoho známého mechanika v autor.servisu,tak se ho prosimtě nejdřív zeptej a pak něco někam piš........VW v současné době testuje při použití longlife oleje intervaly výměny po 90.000km(s tím že se každých 30.000km vymění pouze olej.filtr)článek ze SM.....dokonce v západ.evropě se už prodávají auta(stejné jak u nás) z koncernu VW který maj intervaly po 60.000km.

Když jsem se ptal mistra v jednom z největších a nejvyhlášenějších autor.servisů v Praze a ČR vůbec co ty oleje při takových intervalech jako je 30.000km,50.000km a více,tak mi odpověděl.....že na popud jednoho z problém.zákazníků udělali laborator.rozbor oleje po ujetí 30.000km a byl naprosto v pohodě.

Tak to by potom muselo být v prdeli min.1.000.000 motorů od VW kterých minimum jezdí po evropě z intervalem po 50.000km....Jak řikám pokud používáš longlife olej a né jinou sračku,tak je to bez problému...vlastní zkušenost z min.7x vozy které mi naběhly ve firmě každý přes 400.000km.

Ano jsou mraky borců typu můj známej,ten přešel z klasického TDI kam nalejval obyč.minerál olej 15W-40(interval po 15.000km),což je u klasických starých TDI v pohodě,ale pak pořídil TDI-PD což vyžaduje pouze a jen longlife a né kvůli long intervalům,ale proto že se u TDI-PD obyč.olej(i nejlepší obyč.syntetika) nedostane nahoru(prostě to neumaže kvůli specifickým mazac.kanálkům) a pak se u nich zadírá vačka atd. .......No ten chytrej známej tehdy když pořídil TDI-PD začal prohlašovat že neni debil aby dával takový prachy za olej a že tam bude lejt klasickou syntetiku(5W-40) a měnit jí po 15.000km(byl jsem kolikrát u toho když tam dolejval Castrol TXT)........No udělal tak a v cca 100.000km mu šel motor do kopru.....na vačce mu zjistily takové vůle že z něho udělali v servisu raritu...na vačce měl vůle od 5mm a více.....Já tehdy ve stejnou dobu jezdil z Passaty normál po 50.000km na longlife a nebyl jsem rozhodně jediný z mojich známých a ty motory jezděj někde dodnes a musej mít min.500.000km.

Kdybych se měl tehdy u těch Passatů řídit maxidotem kdy mi hlásil výměnu longlife oleje,tak ho měnim tak po zhruba 5-8.000km a opravdu max.se stalo že se to rozsvítilo po 10-15.000km......nikdy to nevydrželo nerozsvítit se déle......tenkrát jsem s tim jezdil i do I.S.R. a tam mi na to řekl borec ze servisu že to kolikrát svítí i u úplně nových aut co tam maj na place a at to neřešim že to evidentně VW nemá ještě vychytaní.(rok cca 2001-2002)

Jo a proč jsou u nás oproti co v západ.evropě ještě intervaly po 30.000km a u nich už po 60.000km???....jednoduchý...jsou to PHM...u nás se prostě ještě dá někde natankovat pěkná sračka,ale pokud jezdíš k pumpám typu Shell,OMV nemusíš mít obavy.

U nich byl jednou Belgičan z A6 3.0TDI na servisu (u nás tento typ má interval po 35.000km) a ten to měl nastavené na 60.000km.......kvůli tomu autu volali na ředitelství Audi v ČR jestli to neni nejakej blud z AUDI a tam jim to vysvětlily proč to máj západ.země takto nastavené.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My máme na podniku dvě OC I s motory TDI PD 74 kW, obě mají interval od nova po max 50 tis. km, no a jedna má dnes přes 300 tis. a druhá přes 250 tis. a obě naprosto v pohodě. Na motory se nemuselo zatím ani šáhnout. Na výměnu je to žene pravidelně po asi 48 až 49 tis. km. Jinak k těm palivům, největší pohroma pro vysoce kvalitní Long Life oleje je síra v naftě, ta je totálně znehodnotí, někdy již po pár tisíci km. Naše auta tankují jen u Benziny, tak tam asi budoui mít docela dobrou naftu, to jsou mé poznatky s praxe. Kdo má jiné ať je dá do fóra.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to ještě trochu složitější.

Je daný algoritmus, který počítá třeba kolikrát se startovalo, kolikrát se otevřely dveře řidiče, čidlo "kvality" motorového oleje atd.

Je více podmínek, které na to mají vliv.

Mě to hlásilo při 27000 km a to jezdím docela dost krátkých tratí (do 20km na jedno nastartování).

To je jasné..ale i když to zdaleka nenajedeš, tak tě to cca po dvou letech do servisu nažene..aspoň mně to tak stále ukazuje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Karlos: já nevím...možná že máš pravdu ale třeba Mladá Boleslav od těch longlife udajně odstupuje.Podle mě i sebelepší olej cca po 20 tisicich najetých km ztráci svou viskozitu neboli svoje mazací vlastností.Osobně na tom nešetřim a měnim každých 15 tisic(max.20 tisicich km) Ptal jsem se i známého co dělá šéfa servisu ve Veroldu a ten mi potvrdil,že to je rozumny jak k tomu přistupuju.Je to každého věc...znám borce co má Audi A6 a mění olej jednou za dva roky a aby ušetřil kačky tak jezdí jen na nutny opravy.Co k tomu řict?...nemám slov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Karlos: já nevím...možná že máš pravdu ale třeba Mladá Boleslav od těch longlife udajně odstupuje.Podle mě i sebelepší olej cca po 20 tisicich najetých km ztráci svou viskozitu neboli svoje mazací vlastností.Osobně na tom nešetřim a měnim každých 15 tisic(max.20 tisicich km) Ptal jsem se i známého co dělá šéfa servisu ve Veroldu a ten mi potvrdil,že to je rozumny jak k tomu přistupuju.Je to každého věc...znám borce co má Audi A6 a mění olej jednou za dva roky a aby ušetřil kačky tak jezdí jen na nutny opravy.Co k tomu řict?...nemám slov.

Takových borců jezdí mraky......já znám třeba borce co si vzal na leasing od nuly posledního Passata 2.0TDI 125kw,platí skoro 30.000kč leasing...na servis mu nezbejvaj kč,tak u toho auta nedělá lautr nic,až když se mu na tom něco vysype.Naposledy co jsem se s nim bavil o autech,tak má najeto na tom Passatu ke 100.000km a jediné co u toho měnil byl prý jednou olej a to tak že ho jen vypustil a nalil novej.....filtr nevěděl jak se mění,tak se na něj vykašlal...Když mu na to řeknu svůj názor...tak odvětí tím že to auto nebude rozmazlovat že má sloužit to auto jemu a né naopak.......Co taky na to říct???...taky nenacházim slov.....A bohužel neni jedinej koho znám s takovym přístupem k autu...

Co se longlife týče,tak co jsem zas já četl v SM,AutoTipu apod....tak naopak VW z důvodu že se jim osvědčil longservis na 30000 a 50000km už testuje auta z long servisem až po 90.000km a v západ.evrpoě už jezděj auta z koncernu VW s intrevaly 60.000km.

Ono já nemám nic proti tomu měnit olej dříve..chraň bůh,ale aspoň za ten správnej....co znám právě borce tak ústoupí od longlife na klasiku 15.000km,ale změní i olej na klasickou syntetiku.... a né a né jim vysvětlit že to prostě neni olej pro TDI-PD....že ten olej neni jen kvůli proměn.intervalům,ale kvůli specifickému mazání PD motorů...i při použití jakéhokoliv klasického syntetického oleje i toho nejlepšího se prostě špatně dostává nahoru a zadírá to vačku apod.......Když chce někdo použít jiný olej než longlife protože zkrátí prohlídky na 15.000km,tak může max.použít olej TopUp(od Castrolu).....prostě musí mít vlastnosti pro PD motory.

Ono taky s tim jak měněj oleje v servisu bych nikde neměl tu jistotu že ho zkutečně mám vyměněnej.......známe takový borce co vypustěj půlku a dolejou to novym....kór u nafťáku si to lajsnou 100%,ten je hned černej tak i tak,tak to nepozná nikdo a pak borci(mechanici) obcházej Pražský štafly a prodávaj taxikářům litr za 150kč.....Zrovna nedavno mi řikal známej taxikář že na štafl na Flórenci chodí borec z nějakýho autor.servisu a bere objednávky dopředu co a kolik toho chce kdo přinést......

Kde vim že se toto často děje je u Auto-Exner....jezdil jsem tam dřívě ze začátku z Passaty a známýmu tam naposledy(je to cca půl roku) dělali prohlídku s tim že si on přinesl vlastní věci(olej+filtry)....udělali mu to tam a hned víkend na to jel na chatu a tam si chtěl upevnit(dopasovat) tu bandasku na vzduch.filtr(řikal že mu rezonovala),tak odšrouboval horní kryt toho filtru a měl překvapení......On si totiž dodal ty vlastní filtry od firmy Mann+Hummel nebo Bosch(už nevim přesně,každopádně to nebyli origo)a po sundání toho krytu po prohlíce zjistil že tam má stále ten původní originál špinavej jak prase. ...Tak to prolezl celé a zjistil že kryt olej.fitru je zaprášení a neni na něm ani stopa po tom že by na něj někdo šahal a to když se mění prostě neni možně to neušpinit nebo aspoň osahat že.......Tak tam hned v pondělí jel a udělal tam takovej bordel že si střhnuli páni v servisu repeté,ale už za jeho přítomnosti......Kdyby byl nějakej ňouma a nechtěl si sám dopasovat tu bandasku na vzduch.filtr,tak na to nikdy nepřišel a jezdil by s tim jak má o auto dobře postaráno......

Toto taktéž neni jediný případ co znám....bohužel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel s těma borcema máš pravdu.Včera jsem mluvil s podobnym co si koupil Audi A4 5 let starou a když jsem se ho ptal proč jezdí pořád na zimních kolech v létě tak mi odpověděl,že už na letní nemá peníze...Hotovo! To je prostě komedie.Co se týče servisu tak to je taky o lidéch a představa že se to děje v autorizovaném servisu...dělá se mi špatně.Já jen doufám,že přehániš a Tvoje zkušenosti jsou co se týče toho oleje ojedinělé.Nemužu si pomoct ale konkrétně s tim olejem si to nedovoli ale opět potvrzuju že všechno je v lidéch a jeden idiot Ti pak zkazí jméno celé firmy co buduješ třeba deset let.Je to tak?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel s těma borcema máš pravdu.Včera jsem mluvil s podobnym co si koupil Audi A4 5 let starou a když jsem se ho ptal proč jezdí pořád na zimních kolech v létě tak mi odpověděl,že už na letní nemá peníze...Hotovo! To je prostě komedie.Co se týče servisu tak to je taky o lidéch a představa že se to děje v autorizovaném servisu...dělá se mi špatně.Já jen doufám,že přehániš a Tvoje zkušenosti jsou co se týče toho oleje ojedinělé.Nemužu si pomoct ale konkrétně s tim olejem si to nedovoli ale opět potvrzuju že všechno je v lidéch a jeden idiot Ti pak zkazí jméno celé firmy co buduješ třeba deset let.Je to tak?

Je to tak....

Já proto co jsem už v sevisech za svůj život zažil jezdim jen ke známému co dělá v autor.servisu Audi,VW,škoda,Seat kterýho znám od dětství a ke kterýmu mám naprostou důvěru....navíc ještě když to vyjde tak v sobotu,kde u něj dřepim..kecáme o všem a on maká :) ...navíc on má stejný postižení jako já a to že je nehoráznej puntičkář až estét...takže si rozumíme :) .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To dolejváte celkem hodně......do OII 1.9TDI z jakou jsem jezdil posledních necel.200.000km jsem doplnil mezi servisem vždy max.1,5L a opravdu max.Vždy mi to spíš vyšlo že při výměně oleje jsem si dal novou 1L do kufru a ta mi vyšla na doplňování na celých 30.000km do další výměny a to hladinu udržuju v horních mezích.

Je ale fakt že jedna OII 1.9TDI mi papala mezi výměnami přes 2L,ale ta jezdila jen Prahu,tak jsem to přisuzoval k tomu.

Znám chlápka ze Superbem 2.0TDI a ten tam doleje mezi výměnami tolik že ho prakticky mezi výměnami znova vymění..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...ale pak pořídil TDI-PD což vyžaduje pouze a jen longlife a né kvůli long intervalům,ale proto že se u TDI-PD obyč.olej(i nejlepší obyč.syntetika) nedostane nahoru(prostě to neumaže kvůli specifickým mazac.kanálkům) a pak se u nich zadírá vačka atd. .......No ten chytrej známej tehdy když pořídil TDI-PD začal prohlašovat že neni debil aby dával takový prachy za olej a že tam bude lejt klasickou syntetiku(5W-40) a měnit jí po 15.000km(byl jsem kolikrát u toho když tam dolejval Castrol TXT)........No udělal tak a v cca 100.000km mu šel motor do kopru.....na vačce mu zjistily takové vůle že z něho udělali v servisu raritu...na vačce měl vůle od 5mm a více.....Já tehdy ve stejnou dobu jezdil z Passaty normál po 50.000km na longlife a nebyl jsem rozhodně jediný z mojich známých a ty motory jezděj někde dodnes a musej mít min.500.000km.

Hele, zase to nehroť a nemlž. A co taková FRS? TDI-PD a má interval 15tkm, olej 5W40 spec. 505.01, tedy ne LL... Je úplně jedno, jestli je to Castrol, Shell, nebo Ludvaodvedle olej, hlavní je specifikace.

Ten motor toho tvýho borce známýho šel do kopru asi z jinýho důvodu. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele, zase to nehroť a nemlž. A co taková FRS? TDI-PD a má interval 15tkm, olej 5W40 spec. 505.01, tedy ne LL... Je úplně jedno, jestli je to Castrol, Shell, nebo Ludvaodvedle olej, hlavní je specifikace.

Ten motor toho tvýho borce známýho šel do kopru asi z jinýho důvodu. ;)

Bravo.....tak i zde se najdou borci co do TDI-PD lejou klasickou syntetiku :help: .............doufám že jsem pak napíšete až se vám zadře vačka :) ..řekl bych že to už asi ne ........

Nebudu vám to vymlouvat je to vaše kárka respektive motor.....ale já mám z TDI-PD mnohamiliónové(km) zkušenosti,tak vim o čem mluvim a rozhodně to neřikám schválně....jen vim jak dopadlo pár známých z branže(autodopravci) co si mysleli to samé co vy.......Nikomu z nich ten motor nevydržel bez poškození nad 160.000km a to je opravdu strop....většině začínali problémy už tak po překročení 100.000km.

Jen by mě zajímalo do jakýho "bezvadnýho" servisu jezdíte na výměnu oleje že vám to tam vůbec nalejou........usuzoval bych že k nějakýmu známýmu na dvoreček,jinak to neni možný.............No vlastně pardón....oni to dokážou zkurvit i borci ze Škodovky....slyšel jsem něco podobného o Veroldu-Benešov....tak "odborníci".. :palec2:

P.S. ....takových borců co se jim zdál longlife drahej a přešlo na klasickou syntetiku u TDI-PD znám tak min.pět osobně(+z doslechu dalších 10) a každýmu později začly potíže....

Zkusim říct tomu jednomu známýmu co se takto poučil u Passatu TDI-PD..nedal na rady ..at se tu registruje a napíše vám....třeba uvěřitě jemu...

Neřikám to naschvál...určitě ne to mi věřte...

Editováno: , autor: karlos3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Víte co...zavolejte si třeba na AutoJarov a tam vám řeknou jakej olej lejt do TDI-PD....tam by vás z takovýma syntetikama poslal technik do prdele.......taky od tí doby co tam měli pár takových borců co si přinesli vlastní obyč.syntetiku do TDI-PD a pak se tam s nima handrkovali ...už vlasní díly zakázali........

TDI-PD vyžaduje speciální oleje kvůli specifickému mazání těchto motorů a když nejezdíte na long-servisy,tak pak existujou asi 2 max.3 druhy oleje pro krátkodob.servis,ale ty maj označení TOPUP nebo tak nějak(nepoužívám je tak přesně nevim).....Každopádně co takto bylo chytrejch i pár mojich známých a pak si tloukly hlavou do zdi do svých aut(TDI-PD) mi nesmí nic jiného než longlife..a taky jezdim bez problému a ty motory šlapou i po 400.000km jak nový.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono jak jsem zjistil tak se nedá spolehnout na to co vám tam nalejou i ve škodovce...........Toto(viz.obr.) třeba dal p.technik z Veroldu-Benešov známému do auta když si tam dal auto umýt a řekl jim ať mu pak šoupnou jednolitrovku do kufru na dolití a ještě mu podotýkal že jezdí na longlifeIII.....Co dodat???..dementi a určitě bych si tam dal někdy auto na servis...

Vzadu je norma 502.00 a 505.00

post-12679-1216047844_thumb.jpg

Editováno: , autor: karlos3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...