Přejít na obsah

Prosím radu začátečníkovi - Pár dotazů....


DarkManCZ

Doporučené příspěvky

Zdravím,

nyní jsem dodělal školu a udělal si autoškolu a zakoupil si za cenu 15000kč škodu Favorit 105 Katalyzator (Myslím LS musel bych se podívat do papírů,které mam v autě, dopíšu zítra).

Automobil má super karoserii bez koroze, ale mam z něj nějaký divný pocit. Doma jsem jezdil klasickým Favoritem 135L, kde nebyl mentší problém a ve škole s Felicií.

Tak k věci:

1. - V papírech je psáno, že má vozidlo hlučnější převodovku, při jízdě se to projevuje jako kdybych občas držel vozidlo v extremních otáčkách (sportovnější zvuk). Otáčkoměr nemá, ale jelikož mam papíry na náklaďák a traktor, tak trochu ten zvuk motoru poznám a myslím, že to není nijak dobré.

2. - Kolísání otáček, při rozjezdu, nebo jízdě (80km/h) se vozidlo chová divně, jako když kolísají otáčky zvuk je jako při přidání a ubrání plynu, a rychlost někdy kolísne kolem 5km/h.... Může to být katalyzátorem, nebo nějaým filtrem? Příde mi to jako když to nedostane podtlak na sání a pak co cucne palivo a přidá (je to jen přirování :-D )

3. - V papírech bylo psáno i opotřebená spojka, nutno seřídit.... Spojka bere přesně v prostřed pedálu, jak jsem psal v předchozím bodě, tak mi dělají problémy rozjezdy - auto při rozjezdu zahrabe, začne skákat, nebo jednoduše škytne a chcípne, zdá se mi, že je tam pro spotřebu nastaveno málo otáček na volnoběh (otáčkoměr to nemá). Čím to může být? Je to nezvyk, nebo to je nějak špatně seřízené? Ještě dodávám, že při řazení větších kvaltů a puštění spojky (samozřejmě plynulém) auto trochu škubne - to jsem viděl u favoritu s přiškrceným volnoběhem na nižší otáčky.

Další chyby co jsem objevil jsou rezivější trubky na podvozku (žádný extrém,ale vyměnit bude třeba), zlobící vypínač světel (zapnu,ale nevypnu napoprve, též oprava jednduchá), slabší akumulátor (dal jsem tam svůj), vadný spínač ventilátou (někdy sepne správně, někdy má snahu vařit - spravím jednoduše).

Děkuji všem za každou radu, po škole jsemšel na řidiře tříd T,B,C a tohle auto je buď nezvyk, nebo nějaká závada... Výhoda je, že mam pár přátel, co odtahují odstavené vozy z parkovišť a ekologicky zpracovávají vyřazené vozy, tak některé díly mohu sehnat. Automobil mam na vyřizování, nějaké ty nákupy a pod, žádné týrání či závody. Kastle je jak od výroby :-)

S pozdravem: Lukáš (18)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto forum neni pro tebe, registruj se na http://skoda.panda.cz/forum/index.php tam najdes lidi co maj auta jako ty.

Jinak favo 105 neni, bud 135 nebo 136. Jaky mas palivovy system? Je to karbec, BMM a nebo prinejhorsim elektronicky karburator - ecotronik?

Jinak spojka se neserizuje, mozna jde jen o zvyk ... spis bude problem s motorem jesi nekdy hrabe a nekdy zdecha.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teda nechápu pánové jednu věc. Fórum není pro tebe!!!!????? Tak na co tady ta podsekce Škoda Favorit je???? To bych rád věděl!!!

K původnímu dotazu: Poškubávání atd. Určitě bych se zaměřil na zapalování (svíčky, kabely, rozdělovač) pak by určitě neškodilo nechat seřídit karburátor-bohatost směsi a volnoběh. Hlučnější převodovku bych vyřešil výměnou oleje-třeba by to pomohlo. Spojka bude asi v pořádku. Měla by zabírat zhruba ve dvou třetinách. Seřídit by se měla dát na bovdenu. Na jeho konci u vypínací páky, která jde z převodovky je šroubovice a matka na seřízení.

Jinak Favorit za 15 tis. nemusí být špatný, ale člověk musí mít štěstí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teda nechápu pánové jednu věc. Fórum není pro tebe!!!!????? Tak na co tady ta podsekce Škoda Favorit je???? To bych rád věděl!!!

Toto forum neni pro nej protoze tady neni skoro nikdo kdo ma auto jako on, popripade se v nem vyzna ...

Proste je lepci jit na forum ktere je specializovane na dany vuz. Se podivej tady ve vsech sekcich kolik je nezodpovezenych dotazu - proc myslis ze tu jsou? :) Proto sem dal odkaz na specializovane forum :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Omlouvám se za neodpovězení, páč jsem čekal email, že bylo odpovězeno :kuk:

Je to favorit 135 LE (Rok 1991)

jinak, tak jsem auto prozkoumával a za ty peníze je opravdu v dobrém stavu, všechno je tam nov (komplet brzdový systém až na ty trubky, výfuk, čerpadlo, těsnění...)

Kámen úrazu je zde ten karburátor, je to samá elektronika, měl jsem jej rozdělaný a při nízkých otáčkách, když přidám, se ta klapka asi 4x zhoupně a uzavře, tím to asi nedostane kyslík a začne se to dusit, při větších otáčkách se klapka otevřela a už to jelo samo. Zajímavé je, že to někdy nedělá.

Může to být vada karbecu, nebo té řídicí jednotky co je za baterkou? Ještě jsem zaregistrova, že když dám klíček do polohy na rozsvícení kontrolek, tak ta klapka (elektromagnet co jí ovládá) vrčí.

Autíčkem už jsem ujel 800km a jsem spokojený, mam to sem tam na nějaký nákup a podobně

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...