Přejít na obsah

Lozisko vymena


Relic

Doporučené příspěvky

Ahoj,

odpoviem len na tvoju otazku: ano da sa vymenit len samotne lozisko, ale bez lisu to nespravis. Stare treba lisom vytlacit a nove lisom nalisovat.

Co sa tyka zvuku pri otoceni a zabere kolies, treba si to dobre skontrolovat, moze ist aj o homokyneticky klb. Ale prajem ti aby to bolo lozisko naboja. Drzim palkce.

Pekny den.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

odpoviem len na tvoju otazku: ano da sa vymenit len samotne lozisko, ale bez lisu to nespravis. Stare treba lisom vytlacit a nove lisom nalisovat.

Co sa tyka zvuku pri otoceni a zabere kolies, treba si to dobre skontrolovat, moze ist aj o homokyneticky klb. Ale prajem ti aby to bolo lozisko naboja. Drzim palkce.

Pekny den.

to viem ze na to treba stahovak ja to dam do servisu... no dufam teraz ze to nebude ten klb tan je asik o dost drahsiii hm hm

ale ono to nerobii pri zabere kolesa staci ked idem prudsie do zakruty v tedy sa to niekedy ozve

Editováno: , autor: Relic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nikdo nic ? :feve: Tak jsem to zvládl a nebyl to zase takový horor ;) Je k tomu třeba 30 ořech / tona/ dvanactihran , a 7 imbus tak to jsem musel sehnat + nové ložisko fag .

Povolit matici náboje kola / na zemi / ,pak zvednout auto a sundat kolo , sundat brzdový třmen a brzd. kotouč ,odpojit čídlo ABs ,odšroubovat rejdový čep + svislý čep ,odšroubovat těhlici od tlumiče vyndat těhlici ,ale opatrně vyndat z poloosu.

Náboj kola upnout do pořadného svěráku a trubkou patřičného rozměru vyklepnout náboj z ložiska / šlo to v pohodě / akorat vnitřní kroužek z ložiska zůstane na náboji ten je třeba sundat stahovakem / nebo da se i naříznout jemně flexou 115 x 1mm a rozbít/ pak vyklepnout ložisko z těhlice a jeto :) Očistit dobře vnitřek těhlice jemně namazat a nalisovat ložisko / předtím jsem ho zchladil v mrazaku / a náboj a zbytek poskládat / utáhnout matku náboje nelépe momenťákem / žádná velká věda to není takže tak :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Miko hezky serialek :palec2: díky .akorát potřebuješ ty special stahovaky k tomu ,možná by šly vyrobit ,originál stahovaky to bude asi mazec ,to asi servis vyjde levněji. Akorát si myslím že je jednodušší povolit matici na svislaku a vyklepnout ho než ty tři šrouby v rameni . Ale super alespoń další budou vědět jak na to ;) a nebudou mystifikovat , že řešením je jen servis

Editováno: , autor: haromax
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Móóóc pěknej foto seriálek o demontáži ložiska. Jen to má ten háček, kde splašíte ten fajnovej přípravek! Je pěknej, to klobouk dolů. Vyplatí se investice za něj na jedno, či dvě auta?? Už jsem dělal asi 7 aut tak, že jsem celé těhlice z auta sundal a vše si chystal na ponku. Přes vyrobený kus kulatiny (39,5mm) z nich vyrazil náboje. Z nábojů stahovákem stáhl vnitřní kroužky - pozůstatky ložiska. I ložisko jsem opatrně z těhlice vyrážel přes kulatinu o prům. 73 mm. Pak samozřejmě následuje nalisování nových ložisek, nejprve do těhlic a až pak náboje kol. Vše se tak děje přes předem vysoustružené podpěrky... Náboje kol před montáží je vhodné taktéž nasadit do soustruhu a hodinkama změřit jejich házivost! Pokud bude potřeba, tak náboje - dosedací plochu pro kotouče olíznout o cca 0,05 mm! Taková nepatrná hazivost by se pak projevila na "šmatlání" kotoučů a po pár tisících km by v jednom místě desky vydřeli do kot. prohlubně. Pak začne to peklo v podobě kopání brzd. pedálu.

PS: jen chci doplnit, proč je nutné povolovat spodní kulový čep (ty 3 šrouby) od ramene. Kdo už někdy klekl na kolena a podíval se na to, tak ví že povolit rejdový kulák z těhlice nejde. Protože tomu ve "složeném stavu" vadí homokynetický kloub! Když někdo zkusí povolovat samojistnou matici kuláku s homo kloubem v těhlici, matice se mu tak opře do kloubu, tím vytlačí kužel z těhlice! Tím si zadělá na pěkný problém v podobě "flexa tuningu".

takže hezké počasí na výměnu přeje MZ.

kol11

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a tom pochybuju. Co by tam chtěl čistit. Bud to přibrzďuje furt a ne jen v zatačce. Zkus když to zrovna dělá přibrzdit a uvidíš. Hlavně si nenatluč hubu :)

no sak ale ja ani nebrzdim ked mi to robii hm ta ja nevim co tam mam vycistit ze vraj sa to nevracia od kotuuca tak to skrie hm

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

těžko říct , nadzvedni předek vozu a toč koly ,ložísko vadne se dá poznat nemá hladký chod ,nebo taky to může být něco na brzdách ,desky , viděl jsem už i odlepené obložení od desky ,prostě to zkoukni ;)

Editováno: , autor: haromax
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...