Přejít na obsah

Přední ložiska


Shaarky

Doporučené příspěvky

...a všude sem hledal co je to za ořech a nic ,tak sem si to nakonec musel změřit je to 30 tisícihran ;-)

Hledal jsi tohle?? 30 nádstavec 3/4" gola klíče na povolení 12ctihranné matice poloosy?

ty najdeš tady: http://www.tona.cz/brutus/?language=cs&amp...e=5018T+-+5050T

Editováno: , autor: Milan II
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Ahoj docela by mě zajímalo jak se pozná špatné ložisko.

Zní mi někde z pravé přední strany takový hučivý zvuk, který stejnoměrně zesiluje a zeslabuje a to pouze v případě natočení (i velmi mírného) volantu do leva (při rychlostech do 40km/hod není slyšet žádný zvuk). Dá se to nějak 100% identifikovat bez demontáže ložiska?

Geometrii má zkontrolovanou a dělá to i po přezutí z letních na nové zimní. Ještě mě napadlo aby to nebyl "homokineťák".

Pokud bych s tím třeba jezdil déle může se něco stát a poškodit nebo to bude jenom hučet?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj docela by mě zajímalo jak se pozná špatné ložisko.

Zní mi někde z pravé přední strany takový hučivý zvuk, který stejnoměrně zesiluje a zeslabuje a to pouze v případě natočení (i velmi mírného) volantu do leva (při rychlostech do 40km/hod není slyšet žádný zvuk). Dá se to nějak 100% identifikovat bez demontáže ložiska?

Geometrii má zkontrolovanou a dělá to i po přezutí z letních na nové zimní. Ještě mě napadlo aby to nebyl "homokineťák".

Pokud bych s tím třeba jezdil déle může se něco stát a poškodit nebo to bude jenom hučet?

je to ložisko

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj docela by mě zajímalo jak se pozná špatné ložisko.

Zní mi někde z pravé přední strany takový hučivý zvuk, který stejnoměrně zesiluje a zeslabuje a to pouze v případě natočení (i velmi mírného) volantu do leva (při rychlostech do 40km/hod není slyšet žádný zvuk). Dá se to nějak 100% identifikovat bez demontáže ložiska?

Geometrii má zkontrolovanou a dělá to i po přezutí z letních na nové zimní. Ještě mě napadlo aby to nebyl "homokineťák".

Pokud bych s tím třeba jezdil déle může se něco stát a poškodit nebo to bude jenom hučet?

Je to ložisko . Zvedni a zatoč. Potom druhým . Měl by být rozdíl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to ložisko . Zvedni a zatoč. Potom druhým . Měl by být rozdíl.

tak tak, dle popisu odhaduju na PP ložisko

jinak jezdit se na tom dá, ale samozdřejmě čim dřív se to vymění tím lépe, jednak to bude stále intenzivnější a může dojít k rozpadu ložiska - pak už je odtahovka :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem to absolvoval v servisu, měnil jsem obě přední ložiska.

To co tady popisujete je pravda. Můj závěr (z toho co jsem viděl, stál jsem si u toho) - šikovnej chlap co se v autech vyzná a ví co je co, dokáže dostat tu těhlici s ložiskem. Pokud teda má ten stahovák na tu centrální matici anebo ví jak ji odtáhnout bez stahováku. Ten zbytek bych v domácích podmínkách neviděl tak růžově, ale jestli na to znáte nějaký triky, tak budiž.

Já osobně bych si na to netroufl a radši jsem to svěřil servisu (za 5700 celkem). Jinak výměna jednoho ložiska mu trvala tak hodinu, možná hodinu a půl, dýl určitě ne.

Jestli můžu položit dotaz - v kolika km jste měnili ložisko? Mám na O1 najeto cca 100 000 km (MR 2004), tak mi to přišlo že je to brzo. Ale přes ten řev už nebyl slyšet ani motor. Ani dieselovej motor :-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem to absolvoval v servisu, měnil jsem obě přední ložiska.

To co tady popisujete je pravda. Můj závěr (z toho co jsem viděl, stál jsem si u toho) - šikovnej chlap co se v autech vyzná a ví co je co, dokáže dostat tu těhlici s ložiskem. Pokud teda má ten stahovák na tu centrální matici anebo ví jak ji odtáhnout bez stahováku. Ten zbytek bych v domácích podmínkách neviděl tak růžově, ale jestli na to znáte nějaký triky, tak budiž.

Já osobně bych si na to netroufl a radši jsem to svěřil servisu (za 5700 celkem). Jinak výměna jednoho ložiska mu trvala tak hodinu, možná hodinu a půl, dýl určitě ne.

Jestli můžu položit dotaz - v kolika km jste měnili ložisko? Mám na O1 najeto cca 100 000 km (MR 2004), tak mi to přišlo že je to brzo. Ale přes ten řev už nebyl slyšet ani motor. Ani dieselovej motor :-).

Ložiska sem měnil u 1.9tky nedavno všechny 4 = ve 270.000 km a za 4 sem dal i s prací v autorizovanym servisu míň než ty tu píšeš za 2 lol :laugh.gif

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, pro jistotu si ještě zatočím levým a pravým kolem abych poznal rozdíl. Napadlo mě jestli se nemusí po výměně ložiska dělat znovu geometrie?

Po každém zásahu do nápravy geo + odklon kol určitě ano. Pokud s tím budeš chtít vydrbat, pak auto :prc: s tebou v podobě oholených gum (třeba ne hned) v ceně nejmíň za 4 000,- za 15" šunty, při 17" bez problému 7 000,-

Z vlastní skušenosti: kámoš mi při geo špatně nastavil odklon a jedna pneu za 4150,- je v pi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám podobný problém. Když jedu rovně, tak mi něco vpředu "vrčí" trochu, když zatáčím doleva (i jen trochu), tak to silně zesílí - hlavně při rychlosti nad 60km/h.

Zdá se mi, že je to levé kolo. Vrčení je jako bych jel po bílé vroubkované čáře, co tě má probudit, když jedeš mimo cestu...

Myslel jsem, že jsou to už ojeté letní pneu, ale se zimníma to je to samé.

Je to ložisko? Levé, pravé?

Nebo může to být kloub na poloose?

Nebo geometrie?

Editováno: , autor: DrPa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám podobný problém. Když jedu rovně, tak mi něco vpředu "vrčí" trochu, když zatáčím doleva (i jen trochu), tak to silně zesílí - hlavně při rychlosti nad 60km/h.

Zdá se mi, že je to levé kolo. Vrčení je jako bych jel po bílé vroubkované čáře, co tě má probudit, když jedeš mimo cestu...

Myslel jsem, že jsou to už ojeté letní pneu, ale se zimníma to je to samé.

Je to ložisko? Levé, pravé?

Nebo může to být kloub na poloose?

Nebo geometrie?

Je to ložisko - vyměnil bych obě přední a máš na 180.000 km klid...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

pri rychlosti cca 70 km za hodinu zacina hucat prave predne koleso..pri pravotocivej zakrute hucanie prestava a pri lavotocivej zakrute alebo pri jazde priamo vpred hluk opat da o sebe vediet..moze to byt lozisko?Poradte prosim..auto octavia combi 1,9 TDI 4x4...auto ma najazdenych cca 110 000 km..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pri rychlosti cca 70 km za hodinu zacina hucat prave predne koleso..pri pravotocivej zakrute hucanie prestava a pri lavotocivej zakrute alebo pri jazde priamo vpred hluk opat da o sebe vediet..moze to byt lozisko?Poradte prosim..auto octavia combi 1,9 TDI 4x4...auto ma najazdenych cca 110 000 km..

a je ten zvuk pravidelny nebo prerusovany

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ze lozisko huci je celkem normalni, ony ty loziska zkratka jsou spotrebni zbozi... huceni lozisek je znamy zvuk. Ale setkal jste se nekdo uz s tim ze lozisko piska?

Menil jsem predni loziska (daval jsem Meyle a nebylo to v autorizaku) na konci unora, mam od te doby nejakych 10t km. Jezdil jsem od te doby stare letni pneu na dojeti (oslizle Barumy) a protoze planuju delat na predni naprave vic veci neresil jsem geo.

Pri rychlosti vyssi nez 50-60kmh zacne predni leve lozisko piskat. Nepomuze brzdit, vyradit, nic takoveho. Pokud nesnizim rychlost tak kvici a kvici. Mel jsem dole i trmen a brzovy kotouc, neni tam nic videt vubec nic, v lozisku neni zadna vule.

Na zimakach to kupodivu nepiska vubec (jezdil jsem na nich ted asi dva dny), vcera jsem dal nove Michelin EnergySaver (standard rozmer 195/65 R15) a je to lepsi nez na Barumech, piska min a od vyssi rychlosti.

Tak porad premyslim jestli je lozisko vadne nebo ci spatne nalisovane, jestli to nechat vymenit znovu nebo to zkratka neresit... nema prosim nekdo podobnou zkusenost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zdravím. Chystám se na výměnu předního levého ložiska a mám jen malý dotaz. O tom jak ložisko vyměnit tu něco je, ale nikde sem se tu nedočetl, na jaký moment se má utáhnout ta dvanáctihranná matice. Někde sem se doslechl, že na 250Nm a pak povolit o jednu otáčku. Prosím tedy o radu, zda je tomu tak či nikoliv. Předem díky za odpověď... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podla mojho manualu sa musi povolit o 1/2 otacky , kolesom sa v zapeti otoci minimalne o 90° zase sa dotiahne silou 50Nm a nakoniec este o 60°. (auto je vtedy uz na kolesach). Pri zdvihnutom aute sa zatahuje len 50Nm ,nasledne sa auto pusti na kolesa a dalej nasleduje tych 250Nm co spominas.post-28368-1232994931_thumb.jpg

Editováno: , autor: juro sdi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj pánové,Musím měnit ložiska na předku mé Octavie 1,9 tdi a prosím vás o názory jakou značku(firmu) vybrat.A také jestli není lepší to vyměnit i s nábojem,popřípadě jestli měnit ještě něco jiného když už to bude dole.A také mám dotaz na cenu kolik vás stála výměna v servisech.Moc díky za názory

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...