Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravim,

nerad zakladam nove tema, ale odpoved jsem zde na foru nenasel.

nechaval jsem si menit olej u sve 1.9 TDi (rv 2001, cervene D), ve specializovane prodejne mi prodali olej Texaco 5W40 normy 505.00-udajne vhodny pro muj motor. Auto mi ale nejelo tak jako pred tim, az jsem narazil na internetu na stranky oleju Kroon, kde je tento odstavec:

"...The youngest generation of direct injected diesel engines with pump spray technology in particular require special oil with the VW 505.01 specification (These so-called PDi/TDi ( with a red D, red i )engines must never be lubricated with an oil that does not reach the quality of VW 505.01 )...."

Mam se tedka obavat poskozeni motoru?

PS: na Texaco olej jsem uz ujel cca 2300km.

diky za odpoved.

Pro motory VW TDi PD (systém čerpadlo tryska), který je i ve tvé Fabii jsou předepsané oleje normy VW 505.01, které jsou více mazivé z důvodu mazání vysokotlakých trysek. Olej normy VW 505.00 je určený taky pro diesely, ale pro starší typy TDi, SDi.

Já osobně bych ten olej vypustil a použil nějaký co splňuje normu.

  • Autor

Diky za odpoved. Uz se na tu vymenu chystam v pondeli. Jenom doufam ze jsem tim motoru nejak neublizil..

nie som sice ziadny moderator tohto fora, ale prosimta nabuduce ked budes zakladat nove vlakno, tak namiesto "je to pravda?" skus nejako popisat problem, aby podla nadpisu bolo mozne urcit, ci sa vobec oplati otvarat... aj v buducnosti sa bude lepsie hladat...

toho tu na tuto temu bolo popisane na mraky, skus pouzit funkciu hladania, pripadne navstiv specializovany web na oleje: www.oleje.cz

  • Autor
nie som sice ziadny moderator tohto fora, ale prosimta nabuduce ked budes zakladat nove vlakno, tak namiesto "je to pravda?" skus nejako popisat problem, aby podla nadpisu bolo mozne urcit, ci sa vobec oplati otvarat... aj v buducnosti sa bude lepsie hladat...

To je pravda... napadlo me to samy, po tom co jsem to tema zalozil... no holt priste budu chytrejsi starousku ;-)

  • 8 měsíců později...

Zdravim dieselaky.

Mam velice zvlastni a rozpacitou zkusenost s prvni servisni prohlidkou po 15 000km v autorizovanem servisu Skoda.

Po vymene oleje a olej filtru mi bylo nauctovano mnozstvi motor. oleje 4.2l.

V navodu na obsluhu je napsano pouze 3.2l

Po mem upozorneni mi prijimaci technik predlozil tabulku od "olejařů" na 3.6l.

Kdyz jsem se ptal, jak je tedy mozne, ze mi uctovali 4.2l, omluvil se, ze to asi mechanik spletl s 1.9-tkou.

Kdyz si vemu, ze v servisu Skoda si za litr 505 01 uctuji cca 650Kc bez DPH, tak to neni sranda.

Dalsim faktorem je to, ze je v manualu vyslovne napsano, ze se olej nesmi prelit nad rysku.

Vyuctovani mi opravili a ja si doma odsal skoro litr oleje.

A to jsem si myslel, ze to jsou skoleni odbornici?!?!?!?!

Jakou mate zkusenost vy ostatni? :(

najlepsie je si ho menit sam alebo to dat niekomu u koho mas doveru a mas po starostiach a nemusis taketo veci riesit.

Uz jenom kvuli tem 650kc bez DPH za litr jsem presel k jinym lidem, jelikoz dávat za servisní prohlidku skoro 5 litru neni pro lidi co jezdi fabii. Pristi se seber kup si 4 litry oleje bud pres E-shop nebo tady na foru, das za to prumerne 350 kc za litr s DPH, filtry si kup v mototechne, potrebujes k tomu jeden klic, dobry zvedak a misto venku kdyz nemas garaz. I prumerny negramot nezivicí se rukama to jednou dokazal za cca 1 hodinu , bez predchozich zkusenosti. Cena vymeny oleje a filtru na 1.9TDI me tedy vyjde na 2400kc a aspon nepreleju olej :-)

najlepsie je si ho menit sam alebo to dat niekomu u koho mas doveru a mas po starostiach a nemusis taketo veci riesit.

Bohuzel nemam nikoho, kdo by mi bokem potvrdil servisku, tak kuliva zaruce mi nic jineho nezbyva. Jen letos si ten olej koupim pres e-shop a uvidim

jestli mi ho v servisu vemou. (myslim, ze pokud bude mit spravnou specifikaci, tak to snad nebude problem)

Po skonceni zaruky na ne dlabu a budu si to delat sam.

Bohuzel nemam nikoho, kdo by mi bokem potvrdil servisku, tak kuliva zaruce mi nic jineho nezbyva. Jen letos si ten olej koupim pres e-shop a uvidim

jestli mi ho v servisu vemou. (myslim, ze pokud bude mit spravnou specifikaci, tak to snad nebude problem)

Po skonceni zaruky na ne dlabu a budu si to delat sam.

problém by neměl být, musí být jen v origo nerozdělaných nádobách (tedy ne žádný stáčený). Já to tak praktikoval celé dva roky po dobu záruky (6 servisních prohlídek).

  • 1 měsíc později...
problém by neměl být, musí být jen v origo nerozdělaných nádobách (tedy ne žádný stáčený). Já to tak praktikoval celé dva roky po dobu záruky (6 servisních prohlídek).

Dobry napad. Po konzultaci v nejblizsim servisu mi rekli, ze to nejni problem, kdyz si privezu origo baleni.

Na netu jsem nasel Castrol TXT 505 01 za 257Kc 1l.

Uz je doma.

  • 9 měsíců později...

Doporučili byste výměnu motorového (popř. převodového) oleje u Fábie 1.4TDi, když nebyla v provozu cca posledních 3/4 roku? Rok výroby 2006, najeto 24000km do 6/2008 pak minimální provoz...Díky

Doporučili byste výměnu motorového (popř. převodového) oleje u Fábie 1.4TDi, když nebyla v provozu cca posledních 3/4 roku? Rok výroby 2006, najeto 24000km do 6/2008 pak minimální provoz...Díky

Motorovej olej bych určitě vyměnil..Ten převoďák nebude potřeba..

Jak se to píše v manuálu - většinou se v manuálu k motoru uvádí u starých keplů 10 tkm nebo rok, a u nových to bývá 15-20 tkm nebo 2 roky, záleží na tom, co přijde dříve.

Takže mrkni do manuálu ke svému motoru a porovnej to s tím, jestli musíš nebo jak jsi ochotný ten olej měnit ;)

  • 11 měsíců později...

Jsem také před výměnou oleje, v jednom neznačkovém servisu mi doporučili do 1.4 TDI 55KW nějakou polosyntetiku 10w 40. Prý bude lépe mazat za studena. Tak nevím, zdá se mi to blbost. Norma mluví jasně. Co vy na to?

tak tak..do PDéček se musí lejt 505.01, jaká je zimní a letní norma (viskozita olejů) je už v podstatě jedno...pro naše podnebí je asi nej (s velkou rezervou) 5W40 ;)

tady nějaký počtení co vlastně ty čísla znamenají: http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko

mam fabiu 1,4tdi 55kw 10/2005 najazdenych 215 000km. doteraz sa pouzival olej Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40. ale momentalne mozem za dobru cenu nakupit Castrol Edge 5W-30.

jazdim denne. auto slape zatial super a s velmi dobrou spotrebou ( tankujem BP diesel ultimate 6litrov mesto- vieden, 4,2 dialnica). len sa bojim , ci nieco nepokazim, ked tam vymenim ten olej za tu 5w30.

za dalsie, tento tyzden mi precipuju z 55kw na 74kw priamo vo WV po znamosti. neovplivni to tiez nieco?

dakujem za odpoved.

+ dalsia vec. 15 000 km najazdim asi za 3-4 mesiace. pokial sa najzdi v tak kratkej dobe tolko km, nemoze sa olej nechat par km dlksie ? popripade odpustenim/doliatim cca 2litre ?

a este jedna vec nech nezakladam nove tema :

oplati sa kupovat a prilievat do nafty tie skvalitnovace pavila (vysie otany, cistenie atd) ?

ma zmysel kupit a doliat do oleja niektory z vyrobkov na baze vseliakych teflonov, ....., atd na znizenie trenivosti a spol ?

mam ten stejny motor, i rok a mesic výroby, akorat kombi. Olej dávám 5W30. Když splnuje normu 505.01, není co řešit. Je jen řidky. Tady ten Castrol je Longlife, tak by mohl vydržet déle, udává se až 30 tisíc km. Co se týče výměny oleje, vždy vypustit celou nápln, a nalít nový. Do oleje bych už žádné další aditiva nelil, olej sám je aditivován. Do paliva liju VIF. V zimě to pomáhá dost, hlavně nezamrzne nafta, líp to startuje.

diky. no ten castrol edge 5w30 je longlife ale nie asi vo fabii :) nema normu 505 01 ale 507 00.

do paliva som v zime nic nedaval a vzdy som nastartoval na prvy sup , ale moze to byt pouzitym bp diesel ultimate. minule som natakoval bezny diesel a mozem povedat, ze je to o dost horsie citit. diesel ultimate je o 7 centov draksi co nieje taka hroza. na nasej BP ho mavaju po 1.05 az 1,09 centa co sa da zniest.

ale mavaju vyrobky co zvysuje udajne oktany/vykon do nafty. ale za 10euro na 60 litrov sa mi to zda dost.

dnes som v jednej predajni drzal nieco do oljea, nejake keramicke ciastocky ci co za 70euro. ze sa to nabali na motor a tichsie slape.

inak dost ludii sa na fabiu stazuje ze 1,4 je dost hlucna, mne sa to take hrozne nezda, hlavne sa treba naucit chodit na 2000 otackach pri zabere a nizsie len pri dojazde - udrzovani.

dufam len, ze sa mi pri precipovani nedo***** spotreba.

inak ten castrol edge 5w30 vyjde na 1ero liter, a edge turbo diesel 5w40 vyjde na 10.30eu liter. ale potrebujem uz surne vymenit olej, a maju skladom len tento a 40 az za 10 dni.

Za sebe to řeknu stručně,proč dávat Za 5W-40 horší viskozní rozsah 5W-30? na léto rozhodně min ..40 a vyšší např 5w-50 Doporučuju si nastudovat co vůbec tyhle čísla znamenají a pak to řešit.

no auto je uz precipovane. z 55kw na 74kw cca 100koni. cas trvania asi hodinu, najskor ztiahol z auta staru mapu, podla tej vyse polhodiny v pc upravoval mapu novu. nastalo nahranie a test . vsetko prebehlo velmi dobre, auto zostalo neskutocne zive a silne. tych 20kw naviac je velmi velmi citit. spotreba klesla. z novych zamkov do prievidze po cestach a dedinklach (kopec dediniek) spotreba 3,8litra. prievidza -trencin cesty prvej triedy cca90km/h prevazne : 4.0litre, trencin- vieden dialnica 130km/h 5,2l spotreba ( 2 osoby + dieta + skoro 60kilo towaru =cca 260kilo :) ) po meste 5.9 litra.

este nedostatky, za dva tyzdne sa davaju nove tlmice a su obute zimne gumy 185/60/r14 3 + jazdim na zimnej rezerve inej + treba po havarke spravit geometriu. takze i s tymito nedostatkami celkom slusna spotreba, na to ze vykon stupol. doma som si dal v servise skontrolovat auto, a mechanik nechcel verit ze je to 1.4 trojvalcovy dieslak, ze to ma prilis silny vykon :) po obuti r16 205/45 , novych tlmicov a geometri som zvedavy na vykon a spotrebu.

dal som tam ten olej castrol edge 5w-30, ale to este do juna vymenim za 5w-40, kazde 3 mesiace mam 15 000km. prilial som do oleja ceramix , a mozem povedat, ze motor neskutocne stichol a to som tam dal iba nieco vyse pol davky. zatial som priesiel na tom 500km za 3 dni a maximalna spokojnost.

inak chiptuning mi spravili v SH tuning v novych zamkoch a odviedol fakt dobru pracu. na ziadnych otackach a prevode nieje ani najmensi problem.

Upraveno od martin janka

já jsem si dneska udělal výměnu oleje, klasicky 505.01, používám helix plus 5w-30 , max spokojenost. Olej měním zásadně sám. Hezky to nechám pořádně vytéct a žádné ojeb...jak v některých značkových servisech....(vždy interval 15000) by mě zajímalo, kolik by to sneslo ještě km :o)) ale to bych neriskl . klasicky vyměním paliváč, kabin.filtr uhlíkový a vzducháč.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.