Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Jo jo potvrzuji a za mě nevyndávat! Ty 2 body CO čkem na každé straně ničemu neublíží. Samozřejmě odpojit alter. a baterku. Kostru od kabelu svářečky umístit co nejblíže ke svařovanému místu.

Vloženo

Zdravím, vlastním Škodu Fabii Combi (6y) 1.9sdi 47kw, mám problém s přední nápravou, když naplno otočím volantem do leva nebo do prava
a rozjedu se, začne mi něco ve předu na nápravě bouchat a další věc co to dělá je, když začnu přídávat plyn tak se auto začne celé klepat,
jak volant tak i pedál od plynu, i celá podlaha... v podstatě celé auto, podle mého názoru to budou homokinetické klouby, ale nevím zda
to může být ten vnitřní, který je na převodovce a nebo ten vnější. Na konci Prosince 2016 jsem měl auto v servisu z důvodu toho, že mi
končila STK a potřeboval jsem dát auto do kupy,abych mohl v pohodě tu STK udělat. Měl jsem ten stejný problém, který tady popisuju.
Bylo mi řečeno že za to může poloosa, na které jsou vlastně tyto klouby, jak vnitřní tak vnější. Takže se vše vyměnilo, udělalo se dalších
x věcí co bylo špatných. STK jsem udělal bez problému, dostal jsem protokoly jak z emisich tak z technické prohlídky a vše bylo OK, žádná závada.
A asi po dvou měsících mi to začlo dělat znova. Dnes jsem auto zvedl a zkontroloval jsem homokineťáky, jak jsou na tom manžety a vše vypadá že je
v pohodě. Upozorňuju, že nejsem žádný mechanik a proto se vás ptám, jestli náhodou nemá s tímhle někdo zkušenosti a nemohl by mi poradit a jestli
je vůbec možné,aby po takové krátké době, to začlo dělat znova. Děkuji za případné odpovědi :)

Vloženo

pokud se to chová stejně jako před tím, tak bych to šel reklamovat.

Jestli tomu správně rozumím, tak STK zajišťoval servis - to může vysvětlovat proč je to zcela bez závad - nikdo je nehledal.

Vloženo
před 3 hodinami, Wittmann napsal:

pokud se to chová stejně jako před tím, tak bych to šel reklamovat.

Jestli tomu správně rozumím, tak STK zajišťoval servis - to může vysvětlovat proč je to zcela bez závad - nikdo je nehledal.

Ano máte pravdu, STK zařizoval servis... taky mě to napadlo že by to nějak pošmelili -_-

Vloženo

Ale STK nekontroluje, v jakém stavu je auto, kolik toho ještě najezdí apod. STK zajímá jen jestli to svítí, brzdí, troubí, neteče z toho olej a jiné bezpečnostní prvky.

To, že kontrolujou např vůli na čepech je jen byrokracie, protože na STK nemusej najít nic, ale za týden už to může mlátit o sto šest. 

Rozhodně je ale nezajímají poloosy (pokud tedy z manžet neuniká mazivo)

U tvýho problému bych to ale taky viděl na poloosy.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Klouby na levé poloose vyměněny a stále beze změn, pravá poloosa vypadá v pořádku, manžety jsou ok, nic neteče.. žádné větší vůle nejsou... Tak nevím jestli vyměnit ještě klouby na pravé poloose, nebo jestli může být problém ještě jinde :(

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Povědomé chroupání na hrbolech při menší rychlosti. Vyměněny tyčky stabilizátoru FRAP - vydržely jen jednu zimu (slabých 25 tisíc), takže žádná sláva. Dal jsem teď Meyle HD, tak uvidíme. 

  • o 5 měsíců později...
  • o 8 měsíců později...
  • o 7 měsíců později...
Vloženo

Tak se přidávám do party bouchačů. :-(

 

Při ostřejších výjezdech z kruháčů se občas ozve rána/klepání v oblasti levého podběhu/podlahy. Při zatočení na opačnou stranu už jsem to taky slyšel (samozřejmě z pravé strany). Hádám správně, že jsou to tyčky stabilizátoru? A pokud ano, můžu s tím ještě tak 2000 km najet?

Přikládám krátká videa z kamery pro lepší představu:

https://www.youtube.com/watch?v=_rMrgbL_7SE

https://www.youtube.com/watch?v=-YuIm5avjVE

Fabia 1.4 16v 55kw, krátká, RV2005

 

Díky za rady

Vloženo

Wittmann: 

Děkuji za odpověď. Rád je zkontoluji, ale nemám tušení jakým způsobem. 

Nechtěl jsem žádné hádání na druhou. Můj předpoklad byl, že se jedná o natolik charakteristický zvuk, že to někdo relativně spolehlivě určí z videa. Omlouvám se za svoji naivitu.

Vloženo

vytočit kolo a zacloumat za kost. Případně chyť část s čepem do dlaně a ať někdo zahoupe s autem - pokud je tam vůle, ucítíš ji.

Podle zvuku se to poznat nedá, může to dělat cokoliv jiného - viz toto vlákno.

Vloženo

Tak jsem s tím zacloumal a žádnou vůli jsem necítil. Samotný stabilizátor byl docela měkký - tyčka se vespod docela ochotně hýbala. Předpokládám, že to je správná funkce?

Vloženo

Tak s jistotou to neřeknu, ale bral jsem za to docela silou a ani se to v těch čepech nehlo.

Mohlo by to souviset s tlumiči? Má to najeto 200 tisíc a přední tlumiče jsou původní. 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...