Jump to content

Sondy v motoru Fabia 1,4 MPI 44kw


trek2008
 Share

Recommended Posts

Ahoj, chtel bych se Vas zeptat, jestli v motoru Fabie 1,4 MPI 2002 je vice ruznych sond nebo jen lambda sonda? Byl jsem na STK a technik mi po pripojeni na diagnostiku nahlasil, ze mam v motoru vypalene nejake dve sondy. Ja motorum moc nerozumim, tak by me zajimalo, o cem vlastne mluvil? Mluvil o cene, ze by mela jedna ta sonda stat cca 2500kc. Sviti mi oranzova kontrolka, ktera by mela znacit nejake problemy s exhalacemi a jeste se mi rozsvitilo EPC, ale EPC by mel byt problem brzdoveho spinace, co jsem se tady docetl. Ale nejake problemy s motorem zatim nepozoruji, krome toho, ze mi na volnobeh lehce kolisaji otacky, ale to je asi taky normalni, podle toho, co jsem tady cetl. Diky za odpoved.

Link to comment
Share on other sites

Záleží aký máš typ motora. 2002 ako máš ty, má už pravdepodobne 2 lambda sondy, jednu pred a druhú za katalyzátorom. Treba spraviť poriadnu diagnostiku (VAG) a zistiť ktorá je vadná. Môžu byť aj obe. Keď ti svieti kontrolka motora ale na chode motora nič nie je znať, môžu byť problém emisie - katalyzátor je po smrti.

No a EPC by mal byť brzdový spínač, ale či ti svietia brzdové svetlá, tak to hádam zistíš aj sám.

Btw. koľko máš na tom nabehané?

Edited by Lukynoo
Link to comment
Share on other sites

Diky za odpoved. Mam najeto cca 110 000km a motor mam 1,4 MPI 44kw. Jinak ty zavady na sondach mi zjistil prave, kdyz jsem byl na STK, ale emise byly bez problemu, az se tomu ten mechanik sam divil, tak nevim. Kazdopadne si asi necham udelat znovu VAG a potom to nejak vyresim. Jinak je mozno vymenit lambdu sondu doma nebo je treba nejaky slozitejsi zakrok? Na ty brzdovky se musim mrknout, at to do me nekdo nenasije zezadu ;) . Diky

Edited by trek2008
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ahoj, chtel bych se Vas zeptat, jestli v motoru Fabie 1,4 MPI 2002 je vice ruznych sond nebo jen lambda sonda? Byl jsem na STK a technik mi po pripojeni na diagnostiku nahlasil, ze mam v motoru vypalene nejake dve sondy. Ja motorum moc nerozumim, tak by me zajimalo, o cem vlastne mluvil? Mluvil o cene, ze by mela jedna ta sonda stat cca 2500kc. Sviti mi oranzova kontrolka, ktera by mela znacit nejake problemy s exhalacemi a jeste se mi rozsvitilo EPC, ale EPC by mel byt problem brzdoveho spinace, co jsem se tady docetl. Ale nejake problemy s motorem zatim nepozoruji, krome toho, ze mi na volnobeh lehce kolisaji otacky, ale to je asi taky normalni, podle toho, co jsem tady cetl. Diky za odpoved.

zdravím no já mám 1.4 mpi 44kw rv. 2000 a mám jen jednu sondu před katem za katem nemám žádnou

Link to comment
Share on other sites

zdravím no já mám 1.4 mpi 44kw rv. 2000 a mám jen jednu sondu před katem za katem nemám žádnou

Některej motor má jen jednu. Záleží na označení a hlavně jakou normu emisních limitů ten motor plní. Pokud to je EURO IV tak bys měl mít 2.

Třeba můj motor AZF (EURO IV) má 2 lambda sondy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...