Výměna zadního blatníku - Exteriér - ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz Přejít na obsah

Výměna zadního blatníku


ratafak

Doporučené příspěvky

Řeším následující problém a pořád nevím, jaké řešení je to nejméně bolestivé-pro auto fyzicky a pro mne psychicky. :D Podobné téma se tu již před časem probíralo,ale názor na jeho řešení ne.

Jsem také jeden z těch nešťastníků, kterým rezne PZ blatník v oblasti hrany víčka palivové nádrže.Octavia z roku 97, první majitel,nebouraná. Protože jsem absolvoval všechny prohlídky v autorizovaném servisu,nebude podle předběžné informace ze servisu problém s reklamací.Zatím jsem se dohodl,že to budeme řešit až teď na jaře.Chtěl bych se ale zeptat na jednu věc: jako jediné možné řešení reklamace je podle autorizovaného servisu pouze výměna celého zadního blatníku-tedy říznutí a navaření. To mi celkem nahání hrůzu,i když servis se dušuje,že na to jsou přesné postupy a že nebude nic vidět.Bojím se také toho,že to v místech nových svarů bude reznout.Máte s tím někdo zkušenost-třeba výměna stejného dílu po havárii? Zatím jsem se v okruhu svých známých setkal se zcela protichůdnými názory-od toho, že dneska je to vcelku brnkačka až po ten, že pokud je to auto nebourané a jinak v pořádku,tak že mi ho vlastně tímto zásahem zničí. Jaký na řešení "celé té hrůzy" :angry: máte názor? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

ja měl bourany zadni pravy blatnik (už jsem to tak kupoval). Vyměna celeho blatniku. Jedine co lze vypozorovat z vnějšku zkušeným okem, je lak u svaru nad sloupkem. Takže, pokud to udělají kvalitně, nevidím problém. Pokud to dobře ošetří, reznout to nebude.

Problém vidím jen v tom, že asi při potencionálním prodeji nikomu nevysvětlíš, že to nebylo bouraný.

Hodně zdaru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radafáku vítej v klubu. Já mám ten samý problem - vykvetlo mi to přesně v té hraně u víčka u nádrže, protože moje auto nemělo plastové podběhy zadních kol, které jsem si později pořídíl cca za 1200 (v origo servisu). Protože se chystám předělávat předek a bude se lakovat, přišla řada i na tuhle "kosmetickou vadu". Budu to dělat s kamarádem, takže 100% práce. Postup je následovný, měnit celý blatník je blbost, odmontuješ víčko od nádrže, karboflexou tneš do živého a prorezivělý plech se prostě vyřeže. Kolem řezů se cca probrousí 5cm až na plech z venku i ze vnitř. Pak přijde na řadu "CO-čko", naboduje se nový, zdravý plech. Body cca po 3cm. Mezery mezi body a plechem se pocínují klempířskou pájkou. Pak přijdou na řadu kyty. Napřed sklo, pak klasický dvousložkový a nakonec plnič. (Jednotlivé operace se opakují, broušení a kytování až do dokonalého vyhlazení). Ze spodu základovka, případně nějaká antikorozní barva a ochranný nástřik spodku + nazpět plastové podběhy. Pak už se vezme jemný "šmirgl" pod vodu a zlehka se rozleští plnič. A finále 3x vrstva barvy + 2x vrstva laku. Stříká se celý díl. Tzn celá jedna strana mimo předního blatníku a dveří aby to nebylo poznat. Náklady 2. 000 + lak (celkem cca 4.500)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Co je vlastně důvodem té koroze??? Já slyšel že právě plastový podběh na jehož vršku se v prohlubni hromadí bordel a proto to rezne. Teď se ale dozvídám, že to má na svědomí absence plastového podběhu. Je fakt, že u starších ročníků se dodávaly jen přední. Takže když tam podběh mám mělo by to být v pohodě? Nebo se mám snažit tomu nějak preventivně předcházet? Vyndat podběh...vyčistit....???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  TomášT napsal:
Co je vlastně důvodem té koroze??? Já slyšel že právě plastový podběh na jehož vršku se v prohlubni hromadí bordel a proto to rezne. Teď se ale dozvídám, že to má na svědomí absence plastového podběhu. Je fakt, že u starších ročníků se dodávaly jen přední. Takže když tam podběh mám mělo by to být v pohodě? Nebo se mám snažit tomu nějak preventivně předcházet? Vyndat podběh...vyčistit....???

Důvod je prostý. Když tam nemáš plastový podběh, tak ti kolo hází bordel přímo do toho nejchoulostivějšího místa - styk tří plechů, vnějšího (toho co vidíš u víčka u nádrže) podběhu (plech co tvoří dno a bok kufru) a hadici od benzinu. Vznikne tak velice agresivní prostředí - voda a kamínky vymijí místo až na "plech" nehledě na to, že prach a jemné bláto, které se tam nahromadí obsahuje soli a vše jen urychluje. Když tam dáš podběh, tak ti bordel končí na plastovém podběhu, toť vše. Samozřejmě, že se dostanou nečistoty i nad plastový podběh, ale již nemají přímý kontakt s kolem a je to tudíž ochráněno na 100%. Když se tak koukám na ten svůj 2roky starý přízspěvek, tak musím ještě doplnit, že po opravě a vyvaření jsem doplnil plasty dozadu a víčko od nádrže je po opravě bez koroze a naprosto ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, jak píše Píst - hromadění toho bordelu je smrtící. Stačí se projít po nějakém parkovišti a vyhledat Octávky z prvních roků výroby, které zadní plasťák ještě neměly. Jen málo která z nich na tomhle místě "nekvete". Tenkrát jsem to řešil v rámci záruky se Škodovkou a vyměnili mi celý blatník a dodali právě ty podběhy. Od té doby zatím klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  VRBIC napsal:
Řešil jsem to tady před dvěmi roky, tak tady máte moje foto jako ostrašující případ :rip: - a pak že octávky nehnijou ;) .

Nechal jsem vyměnit celej blatník, přidělal jsem plast. podběhy a už to zase vypadá jako auto .

Super. Dík už jsem o něco chytřejší :palec2: takže když tam mám podběh, tak je to v pohodě...

No Oktávky bohužel reznou no. Kolem té nádrže. Kua že v tý Boleslavi taky nepoužívají hlavu :aggressive: kolem víčka nádrže už hnil Favorit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Co jsem se ptal ve Skodovce tak od zacetku vyroby jsou celopozink.Ale taky jsem slysel,ze postupem casu to zaceli mixovat s cernym plechem,pac cena pozinkovanyho plechu sla moc do nakladu.Tak nevim jestlo je to pravda. Ja mam 99,s korozi zadny problem,ale uz jsem videl i nejake 01,02 i 04 a pekne zrzky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  Iguka napsal:
Tak koukám, že ty první oktávky hnijí pouze u víčka nádrže...

Nejenom u víčka nádrže, taky přední blatníky v místě, kde navazují na prahy. I přes plastový podběh se tam hromadí svinčík, který je vlhký a způsobuje korozi. Vykydal jsem toho asi dvě kila z každého blatníku, osušil a důkladně naplácal rezistinem, snad to dá chvíli pokoj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Takze muj verny mechanik se mrkl na ta mista ktera potrebuji osetrit :

jojo ocistit za prednima podbehama, defakto za placackama - doma jak Fabia tak i Octavia - neuveritelny kus mokre hliny nas prekvapilo.

Ihned se slo opravovat - take to tam rezatelo :(

post-3876-1233458046_thumb.jpg

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...