Plácačka Vloženo 18. leden 2010 Sdílet Vloženo 18. leden 2010 Dobrý den pánové, jsem majitelem Octavie I 4x4 TDi 66kW a potřeboval bych nějaké info k jízdním vlastnostem. Abych pravdu řekl moc s autem nejsem spokojenej a to z jednoho jedinýho důvodu. Při jízdě na zasněžené silnici popř. na rozbředlém sněhu, ani nemusí být toho sněhu moc (prostě při zmenšených adhezních podmínkách) při rychlosti nad 60 km/hod. auto neskutečně plave a jet trochu rychleji asi ho neudržím na silnici. I při jízdě rovně auto honím ze strany na stranu a je to děsný. Připadá mi, že mám něco v nepořádku, protože pochybuji že takové jízdní vlastnosti u čtyřkolky jsou normální. Abych to popsal ještě trochu lépe připadá mi, že nekontrolovatelně mi zabírá levé a pravé zadní kolo a pořád mi tak tancuje zadek. Nevím co by to mohlo být ale je to hodně nepříjemná jízda. Přitom při rozjezdech i v hlubším sněhu, při rozjezdech na sněhu do kopce apod. mi pěkně sepne zadek a vše je super. Taky při jízdě na suchu je vše v pohodě a dá se i jezdit rychle, ale jak nasněží je to děsný. Nemá z vás někdo taky takový problém nebo radu čím by to mohlo být. Velice děkuji za příspěvky pánové. Ještě k upřesnění r.v. 1999, najeto 210 tkm, bez ESP. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmik Vloženo 18. leden 2010 Sdílet Vloženo 18. leden 2010 a neni spis treba vymenit neco na napravach? Tlumice, pruziny atd... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Plácačka Vloženo 18. leden 2010 Autor Sdílet Vloženo 18. leden 2010 Zdravím, myslím že v tom nebude zakopanej pes protože na suchý silnice zcela bez problémů. Tam bude něco (absolutně nevím co) v tom pohonu 4x4. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmik Vloženo 18. leden 2010 Sdílet Vloženo 18. leden 2010 myslim, ze vsichni nejdriv poradi diagnostiku, jestli nevyhodi nejaky chybovy hlasky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 18. leden 2010 Sdílet Vloženo 18. leden 2010 Přesně tak! Napíchnout na VAG a zkontrolovat řídící jednotky. Hlavně HALDEX Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fire Vloženo 18. leden 2010 Sdílet Vloženo 18. leden 2010 tak tak, kdo ví jak ti spíná.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Plácačka Vloženo 18. leden 2010 Autor Sdílet Vloženo 18. leden 2010 Asi opravdu budu muset začít u VAGa. No uvidíme. Každopádně vidím že vy asi takový problém nemáte, aby jste se ve 4x4 báli víc jak s předokolkou. Je to hnus. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 18. leden 2010 Sdílet Vloženo 18. leden 2010 Naopak 4x4 musí sedět jak přilepená! Něco není v pořádku. Fakt nejdřív zkus tu diagnostiku. Takhle to je jak věštit z křišťálové koule... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Plácačka Vloženo 18. leden 2010 Autor Sdílet Vloženo 18. leden 2010 Taky si říkám, že to tak asi nemá být. Uvidím co VAG a doufám že to nebude nic drastickýho. Každopádně když budu vědět víc dám hned vědět. Zatím díky za info Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Franta123 Vloženo 22. leden 2010 Sdílet Vloženo 22. leden 2010 Zdravim taky mam tento problem se 4*4 99 najeto 207000 plave na ledě nebo na sněhu měl sem dojem že to dělaj kola a nic dal sem nove obuti a je to stejne vyměna pružin nepomohla měl sem jedno praskle ,a na vagu vše v poradku haldex bez zavad.Vic lidi me tvrdi,že to děla nakej sylemblog na naprave ale zatim sem nanic nepryšel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Plácačka Vloženo 25. leden 2010 Autor Sdílet Vloženo 25. leden 2010 Zdravím kolegu, tak to vypadá na úplně stejný problém. Já jsem se zatím na VAGa nedostal, tak nic bližšího říct nemůžu. O víkendu jsem byl ale na horách a v rozjezdech na uježděném sněhu Haldex funguje úplně úžasně, rozjezd jedna báseň, na suché silnici jízdní vlastnosti také super, ale jak je při vyšší rychlosti na silnici ten sníh tak je to hodně zoufalé. Jsem zvědav jestli mně něco VAG ukáže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PatrickE3 Vloženo 1. Únor 2010 Sdílet Vloženo 1. Únor 2010 Ahoj, tak ten problem mam taky, nejdriv jsem si myslel ze mi otocili v servisu pravou stranu pneu, ale akorat jsem ze sebe udelal blba :-D taky si nedokazu moc predstavit jizdu ve vyssi rychlosti, sice jsem s tim 100 po nasnezeny dalnici jel, ale teda rikal jsem si kam me to vynese ... dooost neprijemny pocity ... k VAGu se taky nikde nedostanu, takze nevim co v tom muze byt, ze zacatku jsem se bal toho divnyho "skripeni" kdyz proklouzne predek, ale pry je to normalni ... co kdyz date plny rejd a zkusite se rychleji rozjet? taky vam tam neco jakoby drhne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jenik3 Vloženo 7. Únor 2010 Sdílet Vloženo 7. Únor 2010 Cau panove, napichnul nekdo z vas auto na VAG? Docela by me zajimalo, v cem je zakopanej pes. Tento problem sice nemam, ale zajima me to. H. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PatrickE3 Vloženo 11. Únor 2010 Sdílet Vloženo 11. Únor 2010 Nezkouseli jste s tim nekdo jezdit bez nahonu na zadek? sem zkousel vyndat pojistku, ale jenom na rozjezdy, by to do zatacek asi ujizdelo co, pokud by to bylo pri ostrejsi jizde a na rozjezd to bude asi vic hrabavy, nemam ted na to abych kupoval ridici jednotku a v kilu smrt v ocich se mi taky nelibi moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AlesK916 Vloženo 16. Únor 2010 Sdílet Vloženo 16. Únor 2010 Zdravím, jelikož mě tento problém postihnul taky, konzultoval jsem to po přečtení zdejších příspěvků s jedním borcem, kterej do toho hodně dělá a tu máte odpověd: Hlavní vinu přikládá staré generaci (druhé) spojky Haldex, která měla převážně hydraulicko-mechanické ovládání a spínání a měla tedy oproti té dnešní (čtvrtá generace) razantnější nástup při prokluzu předních kol. V dnešní době je tento nástup potlačen elektronicky a ještě pomáhá ESP přibrzďováním kol, která by se protáčela a způsobovala přetáčivý smyk. Doporučuje jemné dávkování plynu, aby nedocházelo ke zbytečnému prokluzu předních kol a v případě, že všechny ostatní věci jsou na autě v pořádku (pneu, geometrie, tlumiče a pod.) , tak kontrolu Haldexu v nějakém specializovaném servisu, kde to umějí a mají k tomu zařízení. Kontrola VAGem je prý naprosto nedostatečná právě kvůli tomu hydraulicko-mechanickému ovládání. To se elektricky nepodchytí a nezjistí. Je třeba zkontrolovat olej ve spojce popř. i otáčky a okamžik sepnutí spojky. Dále je prý důležitá tzv. referenční rychlost tzn. určitá průměrná rychlost vypočítaná z otáček jednotlivých kol (informace jde od senzorů ABS), která má vliv na spínaní Haldexu. Vzhledem k tomu, že všichni zde diskutující máme na autech najeto docela dost kilometrů, tak říkal, že se paramatry Haldexu mohly změnit až někam za toleranci a může tak opravdu Haldex spínat dřív a razantněji než je sériové nastavení, které bylo z výroby. Pokusí se mi sehnat servis někde poblíž mýho bydliště, kde se s tímto problémem umí poprat a pak dám vědět řešení ... jestli nějaké vznikne AlesK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eda1 Vloženo 17. Únor 2010 Sdílet Vloženo 17. Únor 2010 Ten borec, který do toho hodně dělá, by měl vědět, že v O1 je Haldex 1. generace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Franta123 Vloženo 17. Únor 2010 Sdílet Vloženo 17. Únor 2010 Zdravim dneska sem se dozveděl ,že to mužou dělat ramena mezi diferakem a kolem jak se naně dival sou uplně k jedne straně a začinaj se prodirat.Sou tam prej naky kloubky a ty často odchazi ,že to shaněl na svoji oktavcu+praskle rameno co setam prodřelo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukash Vloženo 18. Únor 2010 Sdílet Vloženo 18. Únor 2010 Je spousta odborníků, co O1 4x4 viděli jen na obrázku, ale hned mají ve všem jasno K těm ramenům asi takhle, uchycení do rámu je realizováno pomocí silentbloku - mimochodem je naprosto stejný jako na přední nápravě. Uchycení do těhlice je realizováno pomocí kloubu. Právě v tomto místě je obvykle problém, protože gumové manžety časem nevydrží a dostane se tam smetí a celé to zarezne. Extrémním výsledkem zarezléhlo kloubu je prasklé rameno. Pokud k tomu dojde, tak je auto na odtah... případně může dojít k poškození vnějšího homokynetického kloubu. Ponaučení... věnovat tomuto zvýšenou pozornost kloub stojí asi 300,- výměna je dost opruz. A ještě poslední věc, když budete kupovat náhradní ramena - tak bacha z jakýho jsou auta a o jaké se jedná, je rozdíl horní/dolní, jsou různě dlouhá! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukash Vloženo 10. Březen 2010 Sdílet Vloženo 10. Březen 2010 (editace) Občerstvím toto téma. Stal jsem se členem /nechtěným/ klubu lidí se špatně fungujícím Haldexem... auto skáče jako koza při pojíždění v plném rejdu. ŘJ ABS - chyba v komunikaci s Haldexem, měřené hodnoty 125 - CAN Haldex bez komunikace. ŘJ Haldex - chyba v komunikaci s ABS, chyba v komunikaci s motorem. ŘJ Haldexu je normálně diagnostikovatelná, test akčních členů funguje, signál parkovací brzdy ok, signál od brzdového pedálu je taktéž ok, z toho mi vychází problém s CAN vedením /dle VAGu taktéž/. Na kontrolu elektriky ještě nebyl čas - je zima na válení pod autem Vím, že tu několik lidí řešilo obdobný problém a výsledkem byla nutnost výměny ŘJ... Moje otázka je následující, zkoušel někdo rozebrat ŘJ, zjistit kde by mohl být problém a tento následně opravit... ? Nějaké fotky rozebrané jednotky ? Nemá někdo nefunkční jednotku na pokusy ? Rady tytu "zkontroluj elektriku" již mám a tudíš netřeba je znovu uvádět... Editováno: 10. Březen 2010, autor: lukash Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stradivari Vloženo 20. Duben 2010 Sdílet Vloženo 20. Duben 2010 Je spousta odborníků, co O1 4x4 viděli jen na obrázku, ale hned mají ve všem jasno K těm ramenům asi takhle, uchycení do rámu je realizováno pomocí silentbloku - mimochodem je naprosto stejný jako na přední nápravě. Uchycení do těhlice je realizováno pomocí kloubu. Právě v tomto místě je obvykle problém, protože gumové manžety časem nevydrží a dostane se tam smetí a celé to zarezne. Extrémním výsledkem zarezléhlo kloubu je prasklé rameno. Pokud k tomu dojde, tak je auto na odtah... případně může dojít k poškození vnějšího homokynetického kloubu. Ponaučení... věnovat tomuto zvýšenou pozornost kloub stojí asi 300,- výměna je dost opruz. A ještě poslední věc, když budete kupovat náhradní ramena - tak bacha z jakýho jsou auta a o jaké se jedná, je rozdíl horní/dolní, jsou různě dlouhá! Souhlas, mám stejnou zkušenost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.