Přejít na obsah

kterou verzi 1.8T?


Martin Denosa

Doporučené příspěvky

Po dlouhém uvažování..., jsem se rozhodl po úžasném, ale jaksi poruchové Renault Laguna (musel jsem měnit kromě destiček už i kotouče a začal kvést jeden lem) sehnat si škodovku Octavii v ostré verzi. A jelikož nechci být brzdou provozu ( jako s Lagunou ve 3 lidech byl kopec problem s 2.0motorem 83kw) pokukuji po 1.8T. Zjistil jsem, že jsou 3 výkonnové verze a rozdíly jsou vcelku znatelné. Nejsnáze se dá sehnat tato s 210Nm při 1750ot, 110KW při 5700ot, max 217, 0-100 8.6s, ale vetšina ohlasů na kvalitu této verze je špatná (dano nejvetším zastoupením?:), pak jsou ty další 2 verze RS jedna má 235Nm, 132kw, max235kmh a 0-100 za 7.9s, a pak vrcholná 300Nm/2500ot, 147kw/5500ot, max 235 (že by elektronicky omezeno?:), a zrychlení 7.3s. Ta poslední verze je asi nejhůře sehnatelná. Takže se spíše rozhoduju pro střední volbu, ta by mela mít i spotrebu kolem 7l/100 oproti 8l/100 u té 200konove verze (při klidnější jízdě). Takze, kterou verzi mi doporučíte aby to nebylo poruchové a jelo to svižně i ve třech lidech?

Editováno: , autor: Martin Denosa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hm, tyhle tři verze jsem našel v autokatalogu na hyperinzerci....

samozřejmě je pro mě důležitá cena, ta zakládní verze je vcelku levná (kolem 60000,-), ale dle příspěvků nejvíc poruchová a u té nejvýkonnější už je cena jinde (150000,-), takže se fakt příkláním k tej střední variantě (100000,-).

Editováno: , autor: Martin Denosa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak ono se to takhle říct nedá, protože všechny ty poruchy té první verze jak píšeš platí samozřejmě i pro ty všechny ostatní, protože to je stejný motor jen s různými vylepšeními a obměnami, spíš bych řek že ten první - AGU je nejméně poruchový protože je nejjednodušší, má jen jednu lambda sondu, nemá elektronický plyn, chybí přenastavování vaček... Nevím o jakým množství závad jsi o něm četl ale o žádný fatální závadě co by nemohl postihnout a postihuje ty další dva nevím, jen kolem roku výroby 2001 odcházely cívky ( 1 ks. za cca 1000,-) pak zpukřelé to hadičkové kálovství a toť asi vše...

Jen pozor při výběru na 1.8 20V 92kW a 1.8T 20V, tyhle dva motory to je úplně něco jiného a v inzerátech to je někdy docela nepřehledné ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem nakonec koupil tu 1.8T 147kw , r.2002,za 170 000,- (ukecal jsem 15tácu dolu, ale sundal si ztoho hlinikový kola a dal tam jen plecháče:(, vtmavě zelená metalíze. Prodávájící mi tvrdil, že mam tankovat jen Natural 98, že prý to na Natural 95 jede taky, ale má to nižší výkon. Že při měření na nějaké brzdě nebo čem, to mělo na natural 95 jen 136kw a uveděnej výkon je dosažitelnejjen při natural 98. Ale nějak se mi to nezdá, že by ty 3 oktany dělaly takovej rozdíl?? Jo a ještě jedna věc, přijde mi že turbo jede normálně (no zatím jsem žádnym jiným nejel, tak nevím) ale vždy když to zabare a následně uberu plyn tak je nepatrně slyšet takovej jakoby výdech, jak když se něco odtlakuje, to je u turba v pořádku? Jo a ptal jsem na to přechipování a prý to nečipoval. Jedinou úpravou je křídlo, výfuk a filtr.

Editováno: , autor: Martin Denosa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

je to ale i v technicaku (zdvihový objem 1781, palivo BA 95B, Max.výkon 147.0/5 500, nejvyšší rychlost 235). Neni možný, že byla nějaká speciální edice?

Moze to byt kludne Octavia GT co sa namiesto RS predavala v Grecku. Ta by mala mat takyto vykon...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak to bych řekl, že je přesně ono (auto pochází z jihu evropy). Jinak už stím víc jak měsíc jezdím a naprostá pohoda. Monstrozní zrychlení. Hrabe to i na trojku v 60kmh. Občas je problem při prudkém zrychlení udržet auto v kolmém směru. Párkrát už se mi povedlo dostat se i na hranici možnosti držení v zatáčce, kdy už bylo cítit , že ne všechny kola se drží. Papírově to má zrychlení 7.3s na 100kmh, ale změřili jsme 6.7s. Zatím nepřemýšlím o navýšení výkonu, tenhle základ mi zatím stačím:) Výfuk je taky původní a tak ten zvuk není nic extra....ale zas dělat bordel na sidlišti přidáním koncovky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

pokud by to byla GT je nějak výbavově odlišená od našich Octávek??

tak to nevim....ma to ABS+ebd, protiprokluz vypinatelnej, tempomat,vsechny okna v el. i zrcatka, palub pc, vyhrivane- sedacky, zrcatka, ostriky,predni,zadni sklo, imobilizer, zamek radici paky vestaveny primo do stredoveho mustku (je tam jen zamek, zadna zastrkavaci paka), automaticka i manualni klima, kontrola zapnutych pasu, 4airbag (predni+bocni), imitace dřeva . Na tehdejsi dobu luxusni autoradio s CD se 6ti repro(uz nefunguje mechanika) + manualni equalizer. mozna jsem jeste na neco zapomnel:) kupodivu vse krome toho cd funguje jak ma:) jediny co mně vadí je slabej nástup brzd (oboje jsou kotoučove s chlazenim)

Editováno: , autor: Martin Denosa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...