Přejít na obsah

Topeni


Pitrsak

Doporučené příspěvky

:help: Dobry den, mam takovej mensi vetsi problem. Mam F1 2001 Elegance 2.0 MPi s klimatizaci, ted v zime mi to nejak nevadi, ale co v lete, az bude vedro, no proste, nastartuju nastavim teplotu topeni treba do pulky, (klimatizaci nezapinam) a chvili to jede na pozadovanou teplotu, ale casem tak po peti minutach to zacne topit jako kdybych to mel na plny kule v cervenym, pritom ovladac je porad jen na pulce, kdyz chci stahnout teplotu uplne do modryho tak se nic nedeje a vesele si to topi dal, takze to ovladam uz jen rychlosti vetraku, kdyz mam teplotu nastavenou na studeno uplne, tak to chladi jak ma, do ty doby nez nepohnu trochu s ovladacem na teplotu, pak se to zase roztopi jak a uz s tim nic neudelam, ted v zime mi to moc nevadi, ale v lete asi bude, ptz kdyz uz to topi na max tak zapnu klimu, ovladac dam uplne do modryho a stejne si to topi jak chce naplno proste :feve: tak prosim poradte

v lete jsem nechaval vymenovat termostat ptz se to trochu prehrejvalo jestli to s tim treba nahodou nesouvisi, a jeste ze mi obcas nefunguje tlacitko na cirkulaci vzduchu, obcas se to rozsviti obcas ne, ale to me nejak moc netrapi.

Jeden znamí rikal ze by to mohl byt nejakej potenciometr, ale jisty si tim neni.

kdyztak poradte co kde za kolik prosim :-) dekuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je tím, že je tam poloautomatická klimatizace, takže když mu nastavíš teplotu na polovinu (tedy nějakých 22 stupňů), tak se snaží co nejdříve dosáhnout teploty, proto to tak topí. Po tom, co se interiér vytopí na požadovanou teplotu, tak bude z výdechů proudit jen taková teplota, aby teplotu interiéru udržoval. V létě ti to bude dělat opačně, bude se snažit chladit, pokud mu nenastavíš vyšší teplotu než venkovní. Jinak pokud dáš ovladač teploty do jedné z krajních poloh, regulátor nebude brát vliv na teplotu interiéru a proudícího vzduchu a bude proudit plně teplý nebo studený vzduch.

Ohledně té cirkulace, nerozsvítí se ti tehdy, pokud máš nastavený výdech na okna, aby se ti nemlžila.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak teplotu reguluje i když je klimatizace vypnutá. Jak dlouhé jízdy jezdíš? Na našem roomsteru se teplota ustálí až po nějakých 20 minutách až klidně půl hodině půl hodině, tedy plynule, ne skokovitě.

Jestli ti opravdu pořád topí, i když máš nastaveno úplně na modré (krajní poloha), tak někde bude závada, pokud dáš o jeden skok od krajní polohy, tak to je myslím pro něj 16 stupňů a vzhledem k nynějším venkovním teplotám se bude snažit přitápět.

Závady mohou být různě: servo mísící klapky, potenciometr zpětné vazby mísící klapky, snímače teploty vzduchu z výdechů, snímač vnitřní teploty, nebo ovládání nastavení teploty. Nejlepší by asi bylo připojit na VAG a zkontrolovat akční členy a snímače.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JAKÝ NEMÁ?!?!?! Tak se podívej třeba do schématu, nebo do auta s klimou a pak něco říkej...

- Servo mísící klapky tam je a jelikož je to servo, tak to má i zpětnou vazbu polohy.

- G191 - snímač teploty přiváděného vzduchu uprostřed

- G192 - snímač teploty přiváděného vzduchu v prostoru nohou

- je tam dokonce snímač teploty na výparníku

- snímač teploty interiéru je přímo v panelu ovládání topení, hned vedle tlačítek cirkulace a AC... budeš se asi divit, ale má i svůj větráček

- a taky je tam potenciometr na nastavení teploty... když už je tam servo, tak je to asi logické, ne?!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Juuu moc dekuji, hledal jsem vsude mozne tady ale tohle jsem bohuzel nenasel, moc dekuju, zkusim to teda rozebrat jak je to v tom navodu, striknout tim kontaktolem a uvidi se, VAG mam ale jen demo verzi, tam asi nedam test akcnich clenu a zakladni nastaveni co? vrhnu se na to az bude lepsi pocasi a hlavne cas :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... A najpravdepodobnejšie odišlo aj druhé servo nastavujúce smer vzduchu, takže odporúčam výmenu oboch.

Jestli myslíš klapku nastavení směru výdechu jako např. na okna nebo na nohy atd., tak to fabia nemá, to mám OII, F to má řešený pořád bowdenem.

Editováno: , autor: Ciryl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem ten stejný problém - byla to mísící klapka - je ve středovém panelu vedle plynového pedálu.

Když sem to rozdělal a otočil regulací tak se prostě v určitém místě přidírala.

Jestli chceš mít klid kup novou - ja jsem ji celou vyčistil (prostříkl kontaktolem a ozubená kolečka namazal vazelinou - byla tam) a už skoro rok jede jak má.

Ale jeto strašná práce dostat ji ven.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Já mám trošku jinej problém.

Po cestě 360 km mi auto celej den topilo, topení jsem měl přitom stáhlé na nejnižší teplotu v modrém a hlavně bylo vypnuté. Když jsem ho zapnul, tak z ofuků šel teplý vzduch rychleji.

Co by to mohlo být?

Naposledy jsem měl venku středový panel, je možné, že jsem tam nějak špatně hnul s drátkama od topení?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dneska opětovně rozebral celou palubovku, při zpětné montáži mi dělal problémy konetor od autorádia, kterej mi překážel, ale už se to vyřešilo.

Vyskočili mi obě lanka od topení, na regulaci teploty se nachází lanko na levé straně prostřední palubky, jako by nad pravou nohou řidiče, regulace místa kam má foukat se naopak nachází vedle levé nohy spolujezdce, u řidiče se dá dostat pěkně, od spolujezdce tomu brání černý spodní kryt, takže se tam musí jít přes střed. Stačí lanka jen nacvaknout zpátky a pak vychytat správnou polohu lanka od teploty a vyzkoušet, jak jde otáčet s kolečkem.

Topení už v pohodě fachčí, ted jen vyluxovat auto, vyměnit olej a svíčky a pak vyšňořit na sestry svatbu, když už vezu nevěstu do kostela :) .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...