Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Já jsem kupoval převodový olej do F I ve Škoda servise. Podle VINka snadno zjistí jaký tam patří (v nabídce mají asi pět druhů), a mám jistotu že jsem nic nepodělal.

Hlavně je třeba při nelévání počkat, až nový olej proteče všemi ložisky, já to nechal přes noc v garáži, a ráno jsem tam dolil ještě asi dvě deci do plna.

na to netreba čakať do rána...stačí pri nadvihnutom aute naštartovať,zaradiť 2 alebo 3q a nechať tak minútku prevodovku točiť ..potom vypnúť,skontrolovať prípadne doplniť olej a je HOTOVO ;)

 Jistě, i to je jedna z možností. Já chtěl jen říct, že nestačí tam olej jen nalít, a když začne vytékat ven, tak to zavřít a je hotovo. Většinou je tam pak toho oleje málo.

Trochu jste mi nahnali strach, zdali jsem dost naplnil, už nepamatuji přesně, ale zkoušel jsem jen zařadit asi 3 rychlosti bez startování a pak dolil a uzavřel. Protože jsem neměl auto na rovině, tak jsem dolil o trochu více a doufám že je ve ok.

čo malo za význam zaradiť tri qvalty pri nenaštartovanom motore?.. :kol-32:

Aby se olej alespoň trochu promíchal, ale bylo to nejspíš k ničemu. Řadit jde ale pěkně tak snad je to dobré.

  • 7 měsíců později...

Ahojte, nikde jsem nenasel NM na utahnuti napoustaku+vypoustaku + viko prevodovky ( budu menit tesneni ). Nevite nahodou kde to zjistit?

plniaci/vypúšťací šrób → 32Nm

šróby veka → 5Nm+90°

Diky Moc. Tech 90° po momentu me vzdycky desi jen kdyz to vidim :kol-27:  To same hlava na moto. Nejakych 20Mn +180°... Ufff

Upraveno od Malta
necituj předchozí příspěvek

Takze tesneni vymenene a snad jsem opravil unik. Ac se to zda neuveritelne, problem s unikem oleje mi zpusobila oxidace. Hlinik tak nabyl, ze to prizdvihlo tesneni a udelala se tam meza kterou to unikalo. Aspon to tak vypada. Ukaze to cas. Zatim jsem dal jen 5km a bez kapky oleje.Takze pouceni pro ostatni.

 

Jo jen nevim jestli nebudu muset zkontrolovat hladinu. Z pod vika na me totoiz vychrstlo dost oleje, kterej se tam mozna dostane jen pri jizde. Nevim jestli na tu stranu nejake propojovaci kanal. Ale nalil jsem tam kolem 1.6-1,7l Oleje.

post-50756-0-64640700-1406612172_thumb.j

post-50756-0-90166500-1406612182_thumb.j

Upraveno od milanosor

Tak jsem pres den projel, necha lsednout a nakonec jsem tam nalil jeste 2 decky po okraj nalivaciho otvoru. Takze snad vse vyreseno a uz o tom delsi dobu nechci ani slyset :-/

  • 10 měsíců později...

Mne tecie cez spoje poloosy a diferncialu. Musim ist dat vymenit gufera a hned mi doleju olej. Dlho to tam vlhne - asi 2roky - a uz sa mi tazsie radia rychlosti. Co stoja tie gufera?

Dnes som sa konečne dostal k vymeneniu toho prevodového oleja. Robil som to v jame, čiže robota celkom v pohode, hlavne mi pomohla originál imbus bit TONA 17 (ak chcel niekto v okolí si požičať, hodte mi správu), ktorý som zohnal za cca 4EUR.

 

Najdlhšie na celej robote bolo asi čakanie, kým sa riadne stará náplň vykvapká von. Von vyšlo cca 1,8litra a aj dnu išlo tolko isto.

 

Takto vyzeral olej po 7 rokoch a 66tis km

 

 

Ale aky cisty olej? ja som mal taku zaujimavost, na mojom(1,4 63kw 2008) som menil po 120000 olej spinavy cierny vypadavali hrce volajakeho cierneho sairajtu, ako motorovy z stareho diesla po 30000, tak som sa splasil a menil som aj na zeninom htp(bme 47kw 2005) olej cisty skoro ako z flase co som nalieval a to po 155000, daval som origo skodovacky olej + prisadu metabond, oplati sa odporucam, a co sa tyka imbusu 17 da sa pouzit aj 17 stob s dvoma kontramatkami a vyjde to na par centov alebo v nudzi to poskytne kazda aj chudobne vybavena garaz

Upraveno od Pawouk
Necituj tak velkou fotku, zabírá to zbytečně místo a odporuje to pravidlům fora.

Měl by znát kod převodovky. Cena cca od 40Kč.

hh,to by dosť pomohlo...

Měl by znát kod převodovky. Cena cca od 40Kč.

v ETKE čo som pozeral,tak cca okolo 5€/ks

  • 6 měsíců později...

Trochu to tady oživím. Pomalu, ale jistě se připravuji na Velikonoce, kdy má roční servisní interval má 1.2 40kW. Mám nyní něco málo přes 102 tisíc kilometrů. I přes fakt, že jsem toto téma přečetl úplně celé si nejsem jistý, zda je potřeba ten olej měnit nebo ne. Jelikož jsem si jistý, že se olej měnil naposledy před tím, co jsem auto kupoval (cca. 35 tisíc km), tak bych ho pro jistotu vyměnil a dalších 100 tisíc km to neřešil. Nebo to nemám řešit?

 

Mimochodem nemá někdo číslo originálního oleje? Jedná se o čísla G06 072 6A2, G05 217 8A2 a G05 272 6A2? Chci to sehnat u ASParts a nemůžu to podle těchto čísel najít.

vidíš, mám už skoro 320t km a ještě jsem se k tomu nedostal ... ale chystal jsem se už několikrát :kol-28:

mně říkal mechoš.. mam na sve fabii 420000 km a olej je puvodní.. když už tak vyměnit preventivně kolem 200000km..

  to Sabiza  Jaký tam patří olej si nech zjistit podle VIN kódu. To je jediná jistota.

Dobrá, takže to ještě jeden nebo dva roky počká. Alespoň se s tím nebudu muset zaobírat. :kol-136:

a já už jsem ve fázi, kdy přemýšlím, zda-li to má ještě cenu :kol-32:

Tak mi ze servisu napsali, že olej u nich stojí 375,- za litr. Tak se vydělává!

škoda dily 315kč litr plus pošta.. nečekáš snad, že v origi servisu ti daj ceny jak na eshopu že ne..?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.