Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Taková ta šedá deska na zadní straně motoru. Informace čerpám také z dílenských učebních pomůcek. Všechny najde zde na foru, jsou vždy ve vyvěšeném vlákně v jednotlivých sekcích "Ostatní".
 

As spolehlivost - těžko říct, tam jde o něco jiného - totiž o stálou teplotu. Protože u vzduchového se mění se stoupající, či klesající venkovní teplotou účinnost chlazení, zatímco u vodního je ta teplota stálá (chladí se pomocí cirkulace chladící kapaliny).

Minulý týden jsem byl na avizované zkušební jízdě s Roomsterem 1,2 TSI 63kW Ambition Trumf. Motor se ohřál odhadem stejně rychle, jako moje současná 1,4. Auto bylo syrové, tak jsem ho nijak nehonil, ale TSI je uživatelsky moc příjemný. Ticho, jak v kostele, a to i v dálniční rychlosti, proti 1,4 výrazně tišší. Tak doufám, že budu spokojený, výbava je za ty peníze fakt dobrá.  

mna by velmi zaujimalo rozdiel medzi EA111 a 211 viem ze v 211 je remen ale ten motor aj pri pohlade nan inac vyzera vie to niekto vypisat alebo link? :)

Dej si to do Googla - "EA111 vs. EA211 differencies" a čti, Tady už se toho napsalo tolik, že to nemá cenu opakovat. Pohon rozvodu řemenem je jen třešinka na vršku, těch změn je samozřejmě mnohem víc a dá se říct že kromě konstruktéra a už proškolený servisní sítě nikdo pořádně neví, o jaký se jedná.

Jen stručně:

- jiná hlava s rozvodem DOHC = 4 ventily na válec s jiným průměrem než má EA111

- měnitelný časování sacích ventilů minimálně u výkonnější verze

- obrácenej sklon bloku válců (EA111 dopředu, EA211 dozadu)

- z obrácenýho sklonu vyplývající obrácení směru proudění plynů v hlavě = sání vepředu, vejfuk vzadu

- v hlavě integrovanej vejfukovej svod, sloužící po startu k rychlýmu ohřevu chladicí kapaliny a obráceně při velký zátěži k předchlazení vejfukovýho plynu před vlítnutím do turba

- jiný provedení pístů a ojnic vylepšený podle zkušeností s EA111

- jinej soft v ŘJ

...

dik ;) ale nechápem prečo 211 nedostal už aj Yeti,Roomster,Rapid,... veď ked to dostala octa tak aj iny nie? čo ma octavia naviac? ano je drahsia ale predsalen :/

Problém je v podvozku - na novej motor by se musela starší podvozková platforma nejdřív upravit a potom i homologovat - to stojí prachy navíc, takže se to nechalo u všech aut až na další generaci - oktávka byla zrovna na začátku vývoje, tak se jí platformu MQB podařilo našroubovat nejdřív, ostatní typy prostě přijdou na řadu až pozdějc... Fábule trojka taky ještě nemá komplet celej spodek MQB, ale předek už má upravenej, aby se do ní ty nový agregáty daly vestavět - kvůli emisním normám.

Taky možná proto, že podobně, jako VW má vždy lepší techniku, než Škoda, tak Octavie má lepší motor, než Rapid, atd. S motorem 211 by RApid asi docela dost konkuroval Octavii. Taky by nejspíš nebyl za současnou cenu...

No, v tomhle případě to opravdu bylo jen časovým posunem v rozpracovanosti konstrukce - když se řada EA211 zaváděla do vývoje a výroby, akorát souběžně nabíhala konstrukce a výroba OIII (a příslušný generace golfa - tam VII) jako zcela nový generační obměny. 

 

Rapid byl od začátku koncipovanej jako auto využívající starší osvědčený komponenty koncernový techniky = konkrétně o maličko pokrácenou podvozkovou platformu z Roomstera, kterej má předek z fábule/pola a zadek ze starší oktávky/golfa (střední díl je speciálně zkonstruovanej), takže cpát do něj novou řadu agregátů nešlo - a nešlo to ani do fábule dvojky, která má předek prakticky shodnej s "jedničkou" (myslím podvozkově a zavěšením agregátu) a tím pádem ani do roomstera (mají s FII shodnej předek). No a nešlo to ani do Jetýho - ten má zase předek platformy shodnej s oktávkou "dvojkou" (má de facto celej podvozek z octavie II scout) - takže zase na nový motory s obráceným sklonem neměl místo. 

 

Musíš uvažovat, že úplným obrácením sklonu bloku válců se taky úplně změní geometrie zástavby agregátu = posunou se přední a zadní obrys motoru vůči ose přední nápravy, takže pro novej motor stačí daleko míň místa "od přední nápravy dopředu", ale obráceně vyžaduje víc místa ZA motorem, takže u jeho zástavby do starších kastlí by se musela minimálně měnit pozice přepážky za motorem, nebo by se musela celá přední náprava i s agregátem posunout dopředu - a to je takovej zásah do konstrukce auta, že ho prostě koncern zařadil až do dalších vyvíjenejch generací aut.

mna by velmi zaujimalo rozdiel medzi EA111 a 211 viem ze v 211 je remen ale ten motor aj pri pohlade nan inac vyzera vie to niekto vypisat alebo link? :)

Všechno toto zde najdeš v příslušných tématech. Jsou zde Učební pomůcky atd. Je to chce hledat!

  • 3 týdny později...

chcem sa spýtať keď idem cca 55km po dialnici rýchlosťou 100-115 a posledných 5 km sa ide len 90, e1 túto situáciu bude poznať nakoľko je blavák,potom keď odbočím cca 1km k Ikei z toho 2x stojím na križovatke, je v pohode že nechám na parkovisku motor bežať len cca 1,5minúty? alebo ho mám nechať trocha viac?

 

 

napísal som to trocha asi blbo ale hádam to pochopíte

To dle mě dochlazovat nemusíš vůbec. Možná tak kdyby si jel těch 55 km 170-180 km/h a pak si sjel na pumpu...

len 1,5 minúty ? Ja som v živote nestál po zaparkovaní viac ako 20 sekund :D

Presne tak ako píše rkonf. Iné by bolo keby si šiel aj dajme tomu 140 a hned na dialnici zastavil na pumpe, ale nie ešte sa candrať po semaforoch.. to sa stihne vychladiť

ok vďaka :) , nóó nie 1,5 tak sotva 1 :D 

Mně prodejce říkal, že dochlazování je potřeba jen po delší (desítky minut trvající) razantní jízdě. A mělo by stačit 1/2 minuty. Na dálnici to obnáší v podstatě včas vyřadit na neutrál.

Presne ako tu chlapci píšu, pri takomto režime vôbec nemusíš dochladzovať. Ja osobne takto dochladzujem iba po naozaj svižnej jazde (trakcday, sprint, vysoké tempo na diaľnici a zastavenie na ČS). Keď vidím, že olej má okolo 87°C alebo menej, motor hneď vypínam.

  • 1 měsíc později...

někdo tady psal, že zkoušel dát VIF do nádrže, jsou už nějaký dlouhodobější výsledky a má to smysl?

Já jsem na VIFu najezdil už přes 5 tisíc km a bez zjevného účinku na cokoli :) 

Nevím, jak se VIF projeví u turbomotoru - NEZKOUŠEL JSEM TO.

 

Ale u 1,4 atmosky je jeho pozitivní vliv znát, hlavně když se tankuje "neprémiová značka" paliva - už několik let tankuju skoro výhradně na TankONO na Kujebáku (Vysoké Mýto - Hrušová na I/35), jezdil jsem tam ještě s formanem. 

Tahle firma prodává benzín, kterej prošel německým systémem "nedotknutelnejch zásob" alias "státních palivovejch rezerv" = z rafinérky se přepravil do velkokapacitních zásobníků paliva, tam ležel ve formě státní rezervy nějakej ten měsíc a po uplynutí jeho skladovací lhůty se teprve prodává (a je v systému rezerv průběžně nahrazovanej dalším, čerstvým) - tudíž by to nemuselo bejt úplně nejlepší palivo. Nikdy, opakuju NIKDY jsem ale s benzínem odtamtud neměl sebemenší problémy s pravidelností běhu nebo při startech.

Letos v létě jsem se rozhodnul udělat takovou soukromou zkoušku, co s motorem udělá "lepší benzín" - natankoval jsem několikrát po sobě "prémiovku" s vyšším oktanovým číslem - vždycky jsem vyjel nádrž až do rezervy a natankoval u jiný pumpy, obvykle jen do půlky nádrže - kolem 20 litrů (jindy normálně tankuju až po hrdlo). Nejlepší výsledek jsem dostal s MaxMotion 98 od ÖMV, za ním se "umístil" škeblovkovej V-power Nitro 98 - a kupodivu se škeblou srovnatelný výsledky mám i s benzínem "bez jména" právě z Kujebáku, ale s přilitým VIFem - motor je ochotnější táhnout z nižších otáček, podřadit musím až ve vyšší partii kopce podobně jako u vícoktanovýho benzínu - na mnohonásobně najetý trase vím naprosto přesně, kde jsem třeba z 5 na 4, ze 4 na 3 nebo dokonce ze 3 na 2 (máme tady i takový trasy) řadil před VIFem, s ním a se "stovkovým" benzínem - a to s různě velkým zatížením, takže i když placebo efekt může bejt nezanedbatelnej, já vliv přidání VIFu registruju. 

  • 1 měsíc později...

Já tankoval maxmotion 95 a teď jsem přešel na eurooil, který mám po cestě mimo Prahu a začal přidávat vif. Za dvě stovky, je to na 500 litrů paliva a co pociťuju nejvíc, tak je menší vítr v peněžence :kol-131: . Rozdíl je minimálně dvě koruny na litru. Ale přijde mi, že to jede líp jak s maxxmotionem 95. Sice nevýhoda je si to odměřovat u čerpačky, ale kde tankuju, tak nebývá takovej fofr a beru vždy jen plnou. Né, že bych počítal s nějakým výkonem, chci jen aby ten motor šlapal jak má a padesátník na litru mě nezabije.

Upraveno od Peky1

Přesně, s VIFem přidaným do lacinýho benzínu zaplatíš v průměru o 3-4 koruny míň, než za předraženou škeblovku "nitro" - a vlastnosti toho "mixu" jsou podle subjektivního srovnání shodný s hojně reklamou podporovaným "prémiovým palivem"... 

..pokud natankujes obyc natural a das do toho VIF a budes ho mit v nadrzi 2mesice, co to udela s bioslozkou..? nic?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.