Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Na VAG to ukazuje reálné hodnoty.....občas mi to vyhodí chybu 16556. Cimbu mi psal že mi to přisává někde vzduch, přitom to sám ale zkoušel sprejem, nebo že můžou být špatné vstřikovače vlivem tankování nekvalitních benzinů.... Co myslíte? Mám ještě co měnit?

tak ono je toho hodne co by se dalo menit. ale otazka zda se to vyplati. ted uz nevim kterou verzi motoru mas, ale jestli 50ke AQW tak se v kombinaci pod 8, v lete 7,5 stejne nedostanes

motor mám AME. Dle diagnostiky a manuálu by vše mělo být OK....až na občasné naskočení té chyby.

zdravim chlapi, mam 1,4MPi 44kw este pred upravami motoru mi to zralo okolo tych 7 litrov. pri beznej jazde 100vkou bola aktualna spotreba 5,3l neskor jeden clen z fabiaclubu vyvinul "chipbox" napaja sa na cidlo teploty vzduchu a posiela do RJ klamne info o teplote vzduchu, ta potom inak miesa palivo. spotreba mi isla cca o 0,3 0,4 litra dole. v sucastnej dobe to uz chlapik nevyraba. teda aspon pokial viem. za kvalitu uvedenych fotiek sa ospravedlnujem. na poslednej fotke pri 100km/h spotreba 4,9l

post-58327-0-16790300-1303157894_thumb.j

post-58327-0-26436700-1303157962_thumb.j

post-58327-0-81494200-1303157999_thumb.j

post-58327-0-62357100-1303158037_thumb.j

Tyhle "chipboxy" nebo "tuningboxy" už se tady řešily - s výsledkem, že je to víceméně na ho*no... Myslím že když si to dáš do vyhledávání, najdeš dost materiálu na den-dva čtení.

ospravedlnujem sa, nehladal som ci tu take nieco moze byt. na ho*no to je len tym co cakaju ze im to stiahne spotrebu o liter dole a prida 5kw. mam to tam asi rok a bol som spokojny ked som mal motor este v serii, 0,3l je kvapka do mora ale aspon nieco ;) tak isto male + bolo ze sa mi ustalilo kolisanie otacok na volnobehu co je pre mpi dost odvykle

No mohli by ste tu dat link kde predavaju tu vecicku na mensiu spotrebu a popripade ako presne sa to namontuje?

napis uzivatelovi "Kubox" ja to mam od neho ale ako som uz pisal viem ze to uz nevyraba ale mozno mu ostal nejaky. montaz je lahka ak si zrucny. odpojis baterku vytiahnes snimac teploty vzduchu. su tam 4 kable, na 1 a 2 napojis kable z chipboxu paralelne, polarita nerozhoduje. potom to uz len niekde zavesis a mozes to ist skusit. auto preslo aj emisnou mame to vyskusane. napis mu ze som ta poslal.

reci ze to je na ho*no mozes mat u prdele kto nevyskusal nemoze vediet a kto si mysli ze mu to da liter dole je pako... ;)

netuším co uvnitř té krabičky je, ale osobně si myslím, že tam je pouze a jen odpor ( rezistor, odporník). Jednotka si pak myslí, že čidlo má vyšší odpor (nebo je paralelně a odpor je nižší) a tím pádem to, že vzduch je teplejší (nebo studenější?) a nevstřikuje zbytečně moc paliva???

Tak včera jsem jel do Brna (100 tam a 100 zpátky + 20 km po městě) a spotřeba vyšla 4,9 :prc: Vůbec to nechápu :) . Před Brnem jsem jel i 150, jinak víceméně předpisová jízda a po městě jsem jí dal taky občas napít...... Jinak 80% okresky a 20% město si vezme 8,3.

ty si nemas na co stezovat...v lete az bude +30 a vic, tak ti to bude zrat 6, cim vetsi hic, tim min to zere, u tohohle motoru je to extra citit

Jako já? Čím to?

Jednoduše - studenější vzduch = řidší vzduch neboli určitý objem má menší hmotnost = ve stejném objemu nasátého vzduchu je menší hmotnostní množství kyslíku, ŘJ proto vstřikuje méně benzínu. Ten "tuning-box" doslova oblbne ŘJ tím, že jí po připojení k čidlu teploty tvrdí, že nasávaný vzduch je teplejší než skutečně je => ŘJ omezí dodávku paliva. Výsledkem je provoz motoru s chudší směsí = s vyššími emisemi NOx a s vyšší spalovací teplotou při zdánlivé úspoře paliva - ta úspora je dost diskutabilní, protože ŘJ stejně bohatost paliva ve směsi kompenzuje i podle údaje z lambda sondy. Navíc se takto provozovaný motor více opotřebovává - což se samozřejmě pozná až po delší době, není to rychlá likvidace stylem hrc-prc, ale žádné pohonné jednotce takový provoz mimo běžné parametry neprospívá. Pro dosažení stejného výkonu je potřeba stejně jako u motoru bez "tuning-boxu" šlapat více na plyn a vzhledem k tomu, že ŘJ dostává falešnou informaci o teplotě => hmotnosti nasátého vzduchu, je nejvyšší dosažitelný výkon tímto způsobem omezen. Jde tedy ve skutečnosti pouze o "šidítko" než o skutečný prostředek reálně upravující motor.

až na to že studenější vzduch= hustší vzduch

U teplého vzduchu vidím jen jednu výhodu a to rychlejší ohřátí motoru....

Upraveno od Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.

Jo, sorry, patří tam samozřejmě teplejší - jinak všecko dál platí. "Tuning-box" skutečně nic jiného než odpor (součástku správně česky nazývanou REZISTOR) neobsahuje - jeho připojením k vedení mezi čidlem teploty a ŘJ se ovlivní údaj, který naměří převodník v ŘJ a ta se potom chová jako by nasávaný vzduch měl vyšší teplotu atd.

ta hodnota ktoru vysiela box do RJ nie je rapidna, takze co ty tu pises ze motor sa po nejakom case znici je blbost :aggressive:

ta hodnota ktoru vysiela box do RJ nie je rapidna, takze co ty tu pises ze motor sa po nejakom case znici je blbost

Ten box nic nevysílá, nevím, kdes tohle sebral - přídavný odpor v boxu jen ovlivní to, co si o teplotě čidla zjistí ŘJ motoru pomocí proudu, který do toho čidla pouští - a AD převodníkem měří ovlivnění toho proudu v závislosti na teplotě čidla. Přídavný odpor ten proud ovlivní stejně, jako vyšší teplota čidla. A že vyšší spalovací teplota chudší směsi a vyšší obsah NOx na životnosti motoru nepřidají chceš popírat na základě jakého dalšího moudra? Já jsem přece nenapsal, že se ten motor zničí hned - ale že se sníží jeho další životnost právě z těch popsaných důvodů. Nic víc a nic míň.

Upraveno od Ekkar_z_Bastlírny

nemyslel som to doslovne "vysiela" je to aj pre tych co nerozumia ako to s tym odporom funguje. je pravda co hovoris to nepopieram len sa ta opytam taku vec, keby si mal auto s MPi motorom niekde v krajine kde su nizsie teploty ako u nas, nemal by si box, cize teplota by bola realne nizsia, tiez si myslis ze by motoru uberalo na zivotnosti? preto hovorim ze box je skonstruovany tak aby rozdiel tych teplot nebol velky aby nedoslo k tomu co ty hovoris, keby bol ten rozdiel teplot 10° tak zamozrejme ze to uz by dochadzalo k daleko horsiemu davkovaniu paliva. mimochodom autor tohoto konkretneho boxu co mam ja a samozrejme aj on ho ma na aute bol na ek a hodnota NOx zostala nezmenena. akoze to co hovoris to je pravda len ja sa bavim o tomto boxe nie o vseobecnom rozsahu vsetkych powerboxov a chipboxov ;)

nemyslel som to doslovne "vysiela" je to aj pre tych co nerozumia ako to s tym odporom funguje.

....

mimochodom autor tohoto konkretneho boxu co mam ja a samozrejme aj on ho ma na aute bol na ek a hodnota NOx zostala nezmenena. akoze to co hovoris to je pravda len ja sa bavim o tomto boxe nie o vseobecnom rozsahu vsetkych powerboxov a chipboxov ;)

U některých věcí je lepší vysvětlovat polopatisticky než maskovat skutečnost za nějaké termíny s jiným významem - "vysílat" znamená aktivně předávat informaci. Ten odpor jen pasivně ovlivňuje proud vysílaný aktivním prvkem uvnitř ŘJ. Proto říkám to co říkám.

A s těmi emisemi - samozřejmě že mu naměřili vyhovující obsah NOx - protože má v autě ještě lambda sondu a (předpokládám) fungující katalyzátor, který NOx rozloží na dusík a kyslík a kyslíkem následně zoxiduje zbytky nespálených uhlovodíků CHx. Ochuzením směsi ve válci se ale zhorší pracovní podmínky právě té lambdy i katu, protože ty jsou při své výrobě navrženy a konstruovány na určitý poměr míchání směsi - a když se tento poměr nedodržuje (chudá nebo naopak příliš bohatá směs), vždycky se to podepíše na životnosti i funkčnosti - jak motoru, tak všech ostatních dílů - katu, sond...

Tak ja jsem se byl vcera vecer projet a mel jsem napojeny vag a sledoval prave teplotu motoru a nasavaneho vzduchu....kratce po nastartovani, kdy bylo na motoru 65C byl nasavany vzduch 45C....pri jizde se zahratym motorem pak vyrostl az na 55C...takze nekde bude chyba, bud v klapce nebo v cidlu. ALE ze bych mel diky tomu zrovna nizkou spotrebu se rict neda. Pohybuju se porad kolem 8 litru LPG. Spis mi to po rozjezdu ma tendenci chcipnout a nez zaradim trojku, tak si obcas dost cukne s celym autem, takze si nemyslim, ze by takove oblbnuti jednotky bylo k necemu dobre....zvlaste za 25 Euro :-)

Upraveno od Manek88

ja som s tym nemal problemy, co hovris ze ti to chcelo aj zdochnut, motor sa choval normalne. a ked si to mal na VAGu neukazalo ziadnu chybu? priemernu spotrebu benzinu ti kolko ukazuje?

Zdravím všechny.

Mám problém.Poslední dobou mě auto vezme cca 12-13 /100.Mám 1,4 MPI 50kW asi.

V techničáku je to psané :Druh vozidla > OA-M1-KO < , typ AQW < , max výkon 50 /5 000.Je to kombi elegant r.v 2001.

Ta spotřeba je sice na courání do práce,která je cca 3 km a zpět.Sem tam nějaké ježdění do 30 km a zpět.

No jednoduše,natankuju za 200kč a najedu cca 52km a to je fakt strop.Počítač mi ukáže při natankování 95km dojezd a při příjezdu z benzínky což je cca také 3km mi to ukáže 60 a pak se to vleče až mi to druhý den zase začne pípat 50km při nastartování a to je cesta do práce.V práci už mám po 3km 25 a než dojedu 3km domu tak tam mám10,někdy 5 km.Je to normální?

Moc děkuji za každou odpověď.

spotrebu zmer od plne do plne...kolem deseti litru bych to videl jako naprosto normalni, pri takovych courackach

na plnou jsem najel nejvíc 430 km

takze to je vzhledem k tvym jizdam normalni spotreba kolem deseti litru

viděl bych to na lambda sondu,měl jsem to samé,vysoká spotřeba a VAG nic nehlásil. Vyměňoval jsem 1 věc po druhé a furt nic,až jsem koupil origo lambdu a spotřeba spadla na průměr 7 litrů.

Upraveno od Albín

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.