Přejít na obsah

Motor 1.6 MPI 75 kW


petrenka

Doporučené příspěvky

dadacek: taky přezouvám 15"-17" kola a tak markantní rozdíl jako je 1.5l tam určitě není. Ano 1000 ot./min. to může na volnoběh točit, ale za studeného motoru. Spotřeba hodně záleží na stylu jízdy, ale i na těch 17kách když dám mimo obec na tempomat 90 km/h a často nepředjíždím, tak spotřeba jde pod 6 litrů. Kolik tak po tý dálnici jedeš při spotřebě 8 - 8.5 l/100km? Odhaduju 150 - 160? S tou klimou si to vyzkoušej.. vypínej ji, zapínej a uvidíš. Já znatelnej rozdíl nezaznamenal, i ten známej zátah od 2500 ot. tam stále je (ten jde akorát dopryč se zatížením dalšíma osobama). Tankuješ Shell V-power nebo Shell V-power Racing? První případ je asi zdravější pro motor než je klasickej N95, ale nečekej, že s ním poznáš nějakou změnu v chování motoru. V-power racing jsem jedno období zkoušel a měl jsem pocit, že mu opravdu víc chutná, že se mu chce líp do otáček a že ten motor tak netočím, proto mě zajímá i ten chip, jak se řeší ve vedlejším vlákně. S těma otáčkama.. já si naopak myslím, že osmiventil se nemusí tak točit jako šestnáctiventil, ale od toho ty benzíny jsou, aby se točily ;):D. Točím jak potřebuju, ale pokud mám ve městě udržovat 50ku, tak 3.° opravdu zbytečnost.

Ten rozdíl soudím z toho, že jsem jezdil za 5,5 v průměru (i míň), ted jsem se zatím pod 7,2 nedostal :( = nárust o víc jak 1,5 - výsledek delší úsporné jízdy např. domov-chata.

S tou klimou to zkouším průběžně, ale nevím, nějakej rozdíl nepozoruju a jet v noci bez klimi - jen okna dole tak bud umrznu nebo se udusím nebo dokonale zamlžím okna.

Tu spotřebu ti moc moc závidím :aggressive: k této hodnotě jsem se prostě zatím nedostal, jo jednou jsem na PP viděl tuším 6,4 a pak ten kopec dolů skončil :D

Nemůžu mít tu spotřebu zatím velkou tím, že to auto je defakto skorem nový - najeto 13tis KM čerstvě asi po roce a 3/4 od výroby. ?

No jedu tacháčově 140-150 = hodnoty km celkem v normě. Hrotím to jenom chvilkově při předjíždění. Ale je to hodnota se 2spolujezdcama. Ale ani s těma 15kama sem tu dálnici nejel pod 7.. Tak nevím čím to :(

Tankuju V Pover klasiku. RAcing jsem skusil 2x - nepoznal přínos- rači si za ušetřený love koupím něco do autí ;) Tu změnu čekám jenom na důsledek peněženky nikoliv motoru.. a tak o výkendu V Pover a v tejdnu klasika 95ka, když někde maj 98 tak jí to občas též dopřeju.

Díky za info, budu teda točit a točit :D třeba něco i vyhraju :D

Čili 50ku jezdit na 4ku? Jak to tam hodím tak to má jenom 1700-2200otáček = moc málo ne? A hlavně je to pak dost líný za zatáčkou, ale to očekává reakci z mojí strany - podřadit a to je pak moje chyba, takže se není čemu divit..

PS: omluva, že jsem se nějak rozepsal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Luke: kolegovi splašeně blikala kontrolka ESP, mně ne, protože ESP nemám, ale v jednom eSíčku jsem musel vyrovnávat rozhozenou záď auta, ale to šlo bez problému. Vysoký otáčky, brzda-plyn, výsledná spotřeba 11l. Tak a teď doufám, že jsem tu ze sebe neudělal silniční prase :D. Takhle samozřejmě běžně nejezdím, ale s tímhle člověkem, který je u mě velmi dobrej řidič se občas rád svezu svižně, ale bezpečně.. tím myslím to, že neriskujem něco nepředvídatelnýho. Tak snad jsem ti to teď objasnil.

dadacek: nevím no, 13t km.. už by měl být motor zaběhlej. Nevím, jestli na to může mít vliv i zajetí motoru. Přesný hodnoty spotřeby uvést nemůžu, protože každá moje jízda je jiná a spotřeba každé jízdy taky. Většinou mám dlouhodobou kolem 7.5 (80-90% město) a když jezdím hodně krátký vzdálenosti a z města nevyjíždím, tak to jde k těm 8. Jasně, taky mám občas jízdy za 8,9 l, ale dlouhodobá se mi snad nikdy přes 8.5 nedostala. Ty momentální taky nerad udávám, protože mi příjde, že na to má vliv hodně faktorů... venkovní teplota, povrch silnice atd. Jednou jedu dálnici při 130 za 6.5, jednou zas za 7.5. Mně tu 50ku snese auto i na 5.° aniž by se dusilo. Teď někam jedu, tak schválně zjistím ty otáčky.

Editováno: , autor: ViktorMPI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viktor: lepší než když mu trvale svítí kontrolka airbagu :D jako mě kdysik.. Si člověk pak myslí, že se něco děje a on to jen blbej drátek..

Taky mám podobnýho kamoše, jezdí jak to prasátko, ale ví kdy si to může dovolit a kdy ne, takže se s ním nebojím, já jsem přesný opak - rychlosti dodržuju - občas - jezdím pomale opatrně a teorii smyku nepobírám. Vrátím se k té dálnici - občas tam těch 11l vidím, ale nikdy jsem nedojel s takým výsledkem do Ostravy, páč jak to tam vidím, tak se krotím ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dadacek: přesně tak, člověk musí znát dobře svoje auto, vědět, kde má limity a co si k němu může dovolit. Osobně si myslím, že Octavka je velmi dobře čitelná, má výborný podvozek, na 17" kolech krásně drží a to lehčí MPIčko na předku taky ještě přispěje k dobru. Podvozek jsem vyloženě "utrhl", že jsem chytil jak nedotáčivej, tak přetáčivej smyk pouze na okruhu v Brně, ale to byl vyloženej extrém, kdy člověk chtěl vyzkoušet některý chování auta na jeho limitech v širokých bezpečných zatáčkách a jel s autem způsobem, jakým by si to v běžným provozu nikdy nedovolil. Opravdu dobrá příležitost jak dobře poznat některý reakce auta, což by se někdy v krizové situaci v běžným provozu mohlo hodit.

Editováno: , autor: ViktorMPI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

samozřejmě, že nemůže, ale když to vztáhneš na situaci kdy se striktně držíš předpisů, tak i ta fabka bude držet stále 50/90/130 to by ses musel dostat do dost těžkých podmínek, kdy by cesta byla takovým způsobem zatáčkovitá, že by fabie musela hodně brzdit a to druhý auto ne. pak v zatáčce náskok naroste, ale tim to hasne

Viktor: ale já tomu rozumim, jenže jsem myslel, že když to takhle napíšeš, tak že jste jeli nějak ostře. při normální jízdě neujede ani M3 favoritu

V tom případě máš pravdu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dadacek: takže při tachometrových 50 km/h na 5° cca 1600 ot./min., na 4° cca 1900, na 3° 2500. Ta trojka už je spíš připravená na nějaký zrychlení a pokud pravě to nepotřebuju nebo nejedu do prudkýho kopce, tak je to zbytečný ve městě tolik točit. Zkus řadit podle toho jak to vyžaduje auto a situace a třeba ti klesne i ta spotřeba ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viktor: tak jedu se projet, tak to skusím :) hned teda jak nainstaluju ty přední a zadní lapače :)

Zvažuju bud školu smyku a nebo okruh mám v podstatě za barákem, tak si tam možná někdy domluvím jízdy a skusíme co Oktávečka dá :)

Uvidíme kam se dostanem se spotřebou :prc: ale o 0,1 mi to nepomůže :D

Na 17kách drží výborně :palec2: sám jsem se divil jak se s ní báječně jezdí :) Jenom na těch panelových dálnicích je to fest záhul na člověka.. (prostě drncá no)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hehe a já jezdím někdy u nás po městě i na dvojku :) Ale většinou teda ta trojka. Na čtverku se u nás nedostanu, jedině až vyjedu za město :)

Jinak má dlouhodobá spotřeba na 17" kolech je 6,3 l/100 km při průměrné rychlosti memory2 MD 55km/h

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cau vseci..... Kurwa to sem zase neco rek....

Proste resume. Mam zdechlou verzi motoru. Bohuzel sebou vozim VAG napichnutej obcas v aute. Takze pokud xcete vedet presne kolik zere klima na 1.6 jaky ma mA odber jestli ECON opravdu klimu vypne a nebo jen prostredni tlacitko dam sem screenshoty.

Skoda ze nemuzu takhle screenshotnout jak je 1.6 zdechla ve 4 lidech s klimou !! Leda na HDV kameru...

Kasleme na to. Muj novej motor bude 1.9 Tdi ale pokud bude uz CR tak zvazim tento. 1.8 TFSI zere jako prase. Ale zase to fiiiiiiiiiiiiiiiii jede. Ale do mesta zbytecny.

To jako se ti zda 1.6 MPI 75Kw zdechla a koupis si 1.9 TDI 66Kw ? :-) tohle jsem trosku nepochopil ,ale ono uz clovek co si koupi 1.6 a chce v kopci zavodit s kamionem to o necem vypovida, btw nikdy jsem nemel s predjizdenim sebemensi problem , podradim a otacky leti nahoru tak rychle ze to taky udela fiiiiiiiiiiiiii

Editováno: , autor: creck
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co se může stát motoru? podle mě nic. jinak co tě k týhle investici vedlo? kdyby to bylo aspon z 5ti kvaltu na 6ti kvalt, pak bych to pochopil, takhle se ti o 600 sice snížily otáčky, na spotřebu to bude mít dopad minimální, tipnu tak jednu, dvě desetinky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co se může stát motoru? podle mě nic. jinak co tě k týhle investici vedlo? kdyby to bylo aspon z 5ti kvaltu na 6ti kvalt, pak bych to pochopil, takhle se ti o 600 sice snížily otáčky, na spotřebu to bude mít dopad minimální, tipnu tak jednu, dvě desetinky

Jo souhlas ale podstatně se mi snížila hlučnost a vůbec jízdní komfort se dle mého o dost zlepšil

jak jsem říkal má to více najeto pak je hlučnější hlavně kolem 4000 ale motor nebere olej a zdá se stále ok jen mi vadila ta hlučnost při 130 -140 fakt doost nepříjemné znám i jiné 74 kw -75 kw a je to podobné...no nic čas ukáže jestli to bylo vhodné nyní spotřeba 7,7 na pětku motor nevadne jen při spomalení v kopci je lepší podřadit dolu jistě je to znát na akceleraci ,ale nijak zvlášt.....zdravim diesla

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem jel dnes i na 4 a 5° B) Spotřeba 6l ovšem z kopečka - nic nevypovídající :D jenom jsem se dostal na rovinku hnedle se to zvedlo na 7.., zaparkováno se 7,4 - ujde, ale chtělo by to furt mín.

No 14tis budu mít najeto za chvile :( na motor si nestěžuju - tej šlape OK, jen spotřebu chcu ještě dolů..

Lancelot: Na 15" jsem jezdil i za 5,5 ;)

Marios: závidím :help: ale možná záleží i na pneu, ne jen disky..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vorlajz: To s tebou souhlasím :) No vzhledem k tomu, že vážím necelých 90kg, tak se neberu zase jako taková velká zátěž.. v kufru akorát rezerva a pár plastovejch dílů - lapače nečistot = auto skoro free a abych nekecal mívám tam vtšinou ještě 2l pití.

Ale zase co mi tu píšou, že jezdí za 6 neuvádí jestli maj Combi jak já :p a jestli to nebude o tom :D ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dadacek : 7,4 l/100 je bych řekl už celkem dost na 1,6 benzín. Někde bude asi možná problém, ale pokud si na 15" jezdil za 5,5l/100 tak těžko říct, pač těch 5,5 litru je celkem slušná spotřeba. Kde jezdíš, jak jezdíš a jak dlouhé cesty jezdíš? pokud to je po městě 4 km tam a zpět tak se nedivím a nebo zase pokud denně třeba 50 km dálnice tak taky, ale pokud máš okresky a delší trasy (cca. tak aspoň 15km a víc) tak 7,5l/100 je hodně.

Co se týče mě, tak mám liftback, což je podle údajů Škodovky o 40kg lehčí než Combi a v kufru kromě rezervy nevozím lautr nic (pokud teda nejedu na dovču a nebo s nákupem na víkend :) ) A 40kg navíc nemůže jít poznat na spotřebě, respektive úplně minimálně v rámci výpočetní chyby.

Máš správné nahuštěné pneumatiky? Jakou značku těch pneu máš? Podle čeho měříš spotřebu, podle Maxidotu, nebo např. v excelu podle dotankovaného množství paliva a ujetých km? Mě např. maxidot "lže" o 0,1 l/100 oproti reálu což je dost málo, ale jsou i tací kterým to prej proměřovalo o více jak půl litru. Třeba tobě ukazuje více než kolik je skutečnost, i když většinou to je naopak a MD ukazuje o toho 0,5l méné než real.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vorlajz: Problém je v tom, že já těžkou nohu nemám ;):( snažím se fakt co to de spíš na tu spotřebu..

Marios: díky za vyčerpávající odpověď možností :) kolik je dle tebe ideál na tu 1,6 ? Má to najeto 14tis km.. Skusím se na to zaměřit, jezdím spíš krátké tratě, ale včera jsem skusil skrz toto si i vyjet prostě jen tak - nákup, za bratrem, mimo brno - okresky a dálnice a výsledek? nic moc..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ajko Dado, neřeš to takhle... prostě jezdi... čím víc se na to budeš soustředit, tím hůř! :) prostě 7,4 l na combi není špatný! není to nafťák... ta spotřeba jako taková je prostě závislá na hodně faktorech... k těm co jsem napsal taky záleží například na hustotě provozu a na profilu trati... já třeba jezdím na chalupu za 8,5 a z chalupy za 7,2 klidně... když sem naloženej tak i za víc... a ten rozdíl je třeba i půl litru.. ;) užívej si jízdu a na těch pár deci se vyprdni! ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sice to je jiny auto, ale zmena 215/45/17" na 185/65/15" je 2 litry(LPG) dolu (Alfa Romeo 156 1.8TS)

omg... tak když je to jiný auto, tak to sem necpi... :kol-98:

nééé, dělám si prdel... je jasný, že gumy ovliňujou spotřebu dost... jejich nahuštění, vzorek, šíře... ale i to, zda jsou a na ALU bo na plecháčích s poklicema ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vorlajz: Problém je v tom, že já těžkou nohu nemám ;):( snažím se fakt co to de spíš na tu spotřebu..

Marios: díky za vyčerpávající odpověď možností :) kolik je dle tebe ideál na tu 1,6 ? Má to najeto 14tis km.. Skusím se na to zaměřit, jezdím spíš krátké tratě, ale včera jsem skusil skrz toto si i vyjet prostě jen tak - nákup, za bratrem, mimo brno - okresky a dálnice a výsledek? nic moc..

Mě se ta tvoje spotřeba 7,5 l taky nezdá nijak vysoká, OII combi je dost velké a těžké auto a ani konkurenční vozy stejné velikosti na tom nejsou lépe.Zvláště jestli jezdíš na 17".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně se dlouhodobá spotřeba neustále mění, ale v podstatě se většinou pohybuje okolo 7.5 l /100 km, ale to je město s neustálými rozjezdy a dálnice. Když jedu dálkovou cestu, tak se to stahuje pod 7, když naopak jedu několikrát za sebou hodně krátké cesty s mnoha rozjezdy popř. ještě s klimou, tak to zas táhne k osmi litrům. Vyloženě na spotřebu moc nejezdím. Jezdit okresky, tak bych to odhadoval na 6 - 6.5 l dlouhodobá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...