Přejít na obsah

Má se u těchto aut z kopce vyřazovat? ušetří se?


orist

Doporučené příspěvky

Jistě, se zařazenou rychlostí brzdíš motorem a spotřeba je od 0,0 - 0,3, bez zařazeného rychlostního stupně je spotřeba větší

to je relativne, absolutne to neplati B)

nevim,ale zkusenost mám takovou jakou jsem napsal, samozřejmě nesmíš mít studenej motor

A proč bys nemohl mít studenej motor? Při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí bez plynu přece bude zavřený přívod paliva tak jako tak, ať je motor teplý či studený, ne? Jen asi je otázka, jestli je to při studeném motoru rozumné s ohledem na jeho životnost, bych si tipoval..... :huh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jistě, se zařazenou rychlostí brzdíš motorem a spotřeba je od 0,0 - 0,3, bez zařazeného rychlostního stupně je spotřeba větší

to je relativne, absolutne to neplati B)

nevim,ale zkusenost mám takovou jakou jsem napsal, samozřejmě nesmíš mít studenej motor

A proč bys nemohl mít studenej motor? Při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí bez plynu přece bude zavřený přívod paliva tak jako tak, ať je motor teplý či studený, ne? Jen asi je otázka, jestli je to při studeném motoru rozumné s ohledem na jeho životnost, bych si tipoval..... :huh:

Protože když máš studenej motor, tak ho asi chceš co nejrychleji zahřát, ne? Se zařazeným kvaltem a bez plynu se úplně zastaví přívod paliva a motor se ti neohřívá. Zbytečě pracuje bez tolik potřebného benzínu k zahřátí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jistě, se zařazenou rychlostí brzdíš motorem a spotřeba je od 0,0 - 0,3, bez zařazeného rychlostního stupně je spotřeba větší

to je relativne, absolutne to neplati B)

nevim,ale zkusenost mám takovou jakou jsem napsal, samozřejmě nesmíš mít studenej motor

A proč bys nemohl mít studenej motor? Při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí bez plynu přece bude zavřený přívod paliva tak jako tak, ať je motor teplý či studený, ne? Jen asi je otázka, jestli je to při studeném motoru rozumné s ohledem na jeho životnost, bych si tipoval..... :huh:

tak to teda ze nie....... skus si a udivis ... nechce sa mi rozpisovat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobě jsem názoru,že nemá smysl vyřazovet z kopce. Jen pro zajímavost, známý co se pravidelně zůčastňuje Economy Run má taktiku,že před kopcem to rozjede a tak ve 2/3 vyřadí a setrvačností vyjede, sice jsem nad tím koukal jak játro,ale zas jeho výsledky jsou dobré.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobě jsem názoru,že nemá smysl vyřazovet z kopce. Jen pro zajímavost, známý co se pravidelně zůčastňuje Economy Run má taktiku,že před kopcem to rozjede a tak ve 2/3 vyřadí a setrvačností vyjede, sice jsem nad tím koukal jak játro,ale zas jeho výsledky jsou dobré.

nejak si odporujes sam sebe :smich:

v prispevku pises ze sa nema vyradovat, a potom pridavas priklad econorun jazdca ktory vyraduje a hvoris ako usetril..

Niesi rozdvojena osobnost? :ph34r:

Tu zaujimavost co opisjes, je to normalny jav, vola sa to fyzika hybnosti.

Auto bude mat vacsiu kineticku energiu pri vyssej rychlosti (ale to uz vedia ziaci na ZŠ)

takze kopec moze vyjst s lahsou nohou (mensou spotrebou) pri rovnakej rychlosti pred kopcom a za kopcom (priemer) akokeby iba udrziaval rychlost a korigoval narast stupania pridavanim plynu (teda zvysovanim spotreby)

Je rozumne pred kopcom pridat a do kopca udrziavat (este lespie je mierne spomalovat) rychlost, pricom ustertite na spotrebe pri zachovani priemernej rychlosti.

Ci udrziavat v kopci ci mierne spomalovat v kopci zalezi od profilu kopca a hlavne jeho dlzky stupania a najpodstatnejsie je co bude nasledovat za kopcom, ci rovinka ci dalsi dokopec ci skopec B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokiaľ nie je potrebné znižovať rýchlosť auta, tak je jednoznačne výhodnejšie ísť s vyreadenou rýchlosťou. Zaradená rýchlosť sa používa ak treba rýchlosť znižovať, alebo ak je kopec tak prudký, že by auto príliš zrýchľovalo.

Prečo by mal voľnobeh vadiť mazaniu? To je ako voľnobeh pri rýchlosti 70 km/h škodlivejšší, než voľnobeh na križovatke?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobě jsem názoru,že nemá smysl vyřazovet z kopce. Jen pro zajímavost, známý co se pravidelně zůčastňuje Economy Run má taktiku,že před kopcem to rozjede a tak ve 2/3 vyřadí a setrvačností vyjede, sice jsem nad tím koukal jak játro,ale zas jeho výsledky jsou dobré.

nejak si odporujes sam sebe :smich:

v prispevku pises ze sa nema vyradovat, a potom pridavas priklad econorun jazdca ktory vyraduje a hvoris ako usetril..

Niesi rozdvojena osobnost? :ph34r:

Tu zaujimavost co opisjes, je to normalny jav, vola sa to fyzika hybnosti.

Auto bude mat vacsiu kineticku energiu pri vyssej rychlosti (ale to uz vedia ziaci na ZŠ)

takze kopec moze vyjst s lahsou nohou (mensou spotrebou) pri rovnakej rychlosti pred kopcom a za kopcom (priemer) akokeby iba udrziaval rychlost a korigoval narast stupania pridavanim plynu (teda zvysovanim spotreby)

Je rozumne pred kopcom pridat a do kopca udrziavat (este lespie je mierne spomalovat) rychlost, pricom ustertite na spotrebe pri zachovani priemernej rychlosti.

Ci udrziavat v kopci ci mierne spomalovat v kopci zalezi od profilu kopca a hlavne jeho dlzky stupania a najpodstatnejsie je co bude nasledovat za kopcom, ci rovinka ci dalsi dokopec ci skopec B)

Tak si to přečti ještě několikrát a porovnej s úvodním příspěvkem a třeba príjdeš na pointu :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím, že vyřazování ničemu nevadí a navíc přináší úsporu paliva,

dnes jsem jel trasu Strakonice-Řitka-Dobříchovice-Praha-Chlumec nad Cidlinou-Hradec Králové a zkusil jsem jet na spotřebu, ale ne žádné Eko rallye.

Celou cestu jsem dodržoval víceméně předpisy o rychlosti, jakmile to bylo možné vyřazoval jsem, obzvlášť při dojezdech a jízdách z kopce a v max. možné míře používal tempomat. Rychlost byla cca mimo obec 90-100, při předjíždění 110 max., obec max 60, dálnice 120-130, při předjíždění max 145.

Snažil jsem se o plynulou jízdu a předvídat situace brždění apod.

Výsledek:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...