Přejít na obsah

Denní svícení


virgin

Doporučené příspěvky

Mohl bych poprosit někoho, kdo už například dělal denní světla na jedničkové fabii, nemůžu najít to čidlo zpátečky, kam má prijit drat, ktery potrebuje + po sepnutí klicku.

Už jsem si to tu celé pročetl a hodinu ležel pod autem a podle obrázků a textů hledal to čidlo, ale nenašel. Dočetl jsem se, že by mělo být u převodovky ze strany startéru zespodu, ale prostě ani podle obrázku jak by měl vypadat jsem ho nenašel.

 

Mohl by mi někdo upřesnit pozici, nebo jestli třeba nevypadá jinak ? I kryt motoru jsem měl dole.

 

No a ještě jedna věc,  to je na něj napojený konektor kam se dá drát ze světel přímo ucyhtit, nebo musím drát prostě přestřihnout a nakonektorovat ho společně s tím drátem pro světla.

 

Předem díky moc za rady  :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a proč ty denní nenapojíš rovnou na konektor přepínače světel, je tam proto určená pozice PINu, kde je napětí než otočíš knoflíkem do polohy parkovaček, nebo tlumených. Přepínač jde lehce vyndat, jde jen o to natáhnout jeden drát z pod palubky do motorového prostoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Popravdě jsem to už četl a taky mě to napadlo, ale šlo o to dlouhý tahání drátu. Průchodka je hádám z pohledu zepředu v levé částí kapoty, která vede za vnitřní chránku k ventilátoru ?

Přepínač světel jsem zkoušel demontovat, ale nešlo mi to. Četl jsem: "V pozici 0 zatlačit, pootočit doprava a vysunout".

Drbal jsem se s tím 10 minut a stejně mi to nešlo. Mám klasický originální přepínač bez poškození i úprav.

A tam je teda volný pin, kam napojím nový konektor pro tento drát ?

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky!!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano přesně tak, při pohledu na kabinu je "snadnější" průchodka vlevo, když se sundá schránka, podhrne tlumení, tak tvrdým dlouhým drátem krásně tama drát protáhneš, když pak sundáš i spodní kryt u řidiče pod volantem je to brnkačka. S tím vyjmutím koktoru se neboj použít mírného násilí, zamáčknout pootočit doprava a pak tahat, případně kolíbavě do stran a mělo by se to uvolnit, vytáhneš konektor z přepínače, na drát hodíš kontakt a ten zasuneš do plastového konektoru na správnou pozici, její označení tu je (já si to už nepamatuji), zasuneš zpět konetor do přepínače, zadekluješ inetriér a už se bavíš světly ve předu :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, všechno je přichycené torxy, ten u řidiče pozor, dva šrouby jsou pod krytem u budíků, ten je tam jen nasunutý, takže vysuneš směrem k volantu.

 

je to nejelegantnější řešení, natáhneš jen jeden drát a nemusíš řešit ještě spínaný drát DLR, prostě od přepínače natáhneš plusový, a mínus od DLR ukostříš v motorové části

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám, třívodičová DLR, ale zapojil jsem jen plus a mínus ... plus mi právě, přesně dle předpisů ovládá ten výstup s přepínače světel ... nejsem si teď jistý úplně, dělal jsem to snad před 6 lety, ale tutově mám zapojené jen 2 dráty ... ale je možné že napájím z přepínače ten "ovládací" drát, je potřeba to vyzkoušet ... stačí vyzkoušet, světla ukostřit a plusový dát na baterku, zda se rozsvítí, pokud ne, tak dát na baterku ten "ovládací" pokud budou světla svítit, tak ten drát připojíš na ten natažený od přepínače

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně tak, dá se klíček do zapalování a po pootočení do plohy I, rozsvícené kontrolky, svítí také DLR, pootočení do polohy II, tedy start, DLR zháší a rozsvítí se až běží motor.

Jen bych teda potřeboval poslední věc. Mám na nich bílý, žlutý a černý drát. Podle návodu je to takto: černý ukostřit, bílý ke  +12V po sepnutí a žlutý na parkovačky.

Do toho přepínače mám teda tahat ovládací, a to je v mém případě ten bílý ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím všechny, chtěl bych se poptat na doporučení LED DRL na Fabii RS. Mlhovky bych chtěl zachovat, uvažuju o nějakém horizontálním pásku, ale pokud možno s homologací. Mátě někdo nějaký vyzkoušení typ, který nenaruší estetiku předního nárazníku a přitom bude funkční (bílé světlo, žádné modré blbosti apod.) 

Díky moc za reakce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem řešil to samé. Myslím, že jsem to vymyslel -koupil jsem od stualarmu sj-292en , rozdělil na 2x3 a namontoval do mlhovkovejch krycích mřížek , mezi ty žebra. Není to skoro vidět-než se rozsvítí. Elektrické zapojení je  + ze spátečkového spínače přes odpor 22ohm 6w na 3x led do serie a - na parkovací žárovku. levý na levou parkovačku a pravý na pravou. 2x stk a bez problemu. Musím zdůraznit, že nehyzdí. Vše chce opatlat silikonem proti vodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Prosím neuvažoval jste někdo o použití pro denní svícení nějáké přimeřeně silnější LED žárovky na pozici parkovaček namísto původní 5W žárovky ? Tak, aby splnila účel být viděn, jak je potřeba pro denní svícení. Nevím, jestli je toto řešení povoleno.
Svícení trvale potkávacími světly (2x55W) jednak trochu zvyšuje spotřebu a víc zatěžuje baterku, hlavně teď v zimě.
Řešení nějákého klasického homologovaného přídavného LED světla pro denní svícené bych nechal až jako další v pořadí. Přece jen to je trochu dražší, a je potřeba toho v autě hodně rozebrat kvůli zapojení světla.

Zajímal se o tuto možnost někdo ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji. tak uvidím, jest na to přidání DLR dojde. Tady v tomto vláknu je toho hodně, super.

 

upraveno: Díky Ekkarovi z Bastlírny za osvětlení, moc jsem toho doteď nevěděl. Něják jsem dal na řeči lidí okolo, a myslel, že alternátor nebude stíhat jen tak dobíjet baterku, když jezdím denně 10km do práce. A domyslel jsem si k tomu, že nahrazením potkávaček nějákými LED DLR tomu výrazně pomůžu, a toto chtěl řešit. Je pravda, že to nebude nic moc tak dramatického. Jestli je alternátor např. 70A, tak nějákých 10A na svícení není až tak zásadní. Pomohlo by to lehce rychlejšímu dobíjení baterky po startu, ale asi jen tak lehce, že nemá smysl se tím něják zbytečně trápit. Díky :-)

Editováno: , autor: Firuz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...