Přejít na obsah

Startovanie 1,2 TSI


Doporučené příspěvky

Oproti TDI-PD, HTP a MPI je naozaj o niečo dlhšie, tak na 2 otáčku, no predtým to trvalo ešte dlhšie (3-4?). Nakoľko je tlak vytvorený pružnosťou "trubky" , je to benzínová obdobia Common Rail, preto sa musí niekoľkými zdvihmi čerpadla vytvoriť tlak, ktorý je zosnímaný snímačom tlaku na konci "trubky" a vyhodnotený RJ, ktorá dá následne pokyn na otvorenie vstrekovača.

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Ahoj, 

 

před rokem jsem koupil Roomstříka 1,2 TSI jako roční vůž škodovky a měl najeto 6500 km :-) Nyní je najeto něco kolem 20 tis, auto šlape jako hodinky, jsme nad míru spokojen s výběrem, oproti fábce je to pěkná změna. Jediné co mě zaráží je poněkud delší startování, někdy bych řekl 2-4 sec.. prostě jako by to nechtělo chytnout, ale nakonec chytne... U fabie (r.v. 2005) se při otevření dveří řidiče dalo zaznamenat sluchem nějaké zavrčení, někdo říkal, že to čerpadlo paliva že to natlakuje palivo právě kvůli startu. To tu neslyším a taky to startuje o poznání hůře.... Asi se nevyjadřuji přesně, snad někdo pochopí. Auto je do roku 2015 v záruce, tak jestli se s tím vydat do servisu nebo je to u těchto aut OK. Děkuji!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

chlapi zdá se vám taky někdy, že nastartujete jako by auto na 3 válce?? dnes ráno jsem nastartoval, auto chytlo tak nějak divně právě jako by na ty 3 válce, žádná kontrolka se nerozsvítila, tak jsem to zhasnul, chvíli počkal a nastartoval znovu. pak už v pohodě...nevím co s tím je nebot i na semaforech po ujetí cca 500m motor lehce vibruje a klepe se, tak občas. Můj tip jsou svíčky, nebot najeto 56500km. ale i palivový filtr. Parkuji venku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a veru môžu tie kabely...v prílohe čo som vložil je kábel z 3.valca...auto ráno hlavne za studena potrhávalo,išlo by ako na 3 válce,pamäť závad čistá,v meraných hodnotách žiadne vynechávanie zapalovania...

škoda,že som nevyfotil ako vyzeralo trafo,kontakt pre 3.válec nebol pre oxidáciu ani vidieť 

post-62595-0-80978000-1383164801_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

pročetl jsem si celé vlákno o tom startování ...asi to tím softem nebude..před 4 rokama vám to dělalo a teď to dělá i mě..myslím ty studené starty v létě a v zimě...dokud bylo teplo tož mě vyletěly otáčky na 1200 a držely asi 30 sekund...teď když teplota klesla na 15°C v garáži..tož nastartuju a otáčky jsou na 800 a trochu to kolísá a motor vibruje asi 3 vteřiny..pak je to v pohodě...vypl jsem motor a nastartoval znova..a ejhle otáčky na 1200 ..mám MR 2014... :kol-26:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je úplně normální, mě to až teda na ty vibrace dělá úplně stejně. I když občas si to při rozjezdu taky jemě škubne, ale to beru jako jev bohatší směsi. Jak je kolem 15 tak je to jednou tak a po druhé zase jinak. Jak je ale kolem 8 (třeba dnes ráno) pokaždé hned na 800. Dělá to tak od začátku co auto mám a je to tady na fóru propraný snad v každém příspěvku o tsi (emise atd.) :kol-31:

Editováno: , autor: mkaba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Máma má Fabii II 1.2 TSI 63kW výroba 01/2011 a najeto 18.000 km. Jak za studena, tak za tepla (není rozdíl) motor na můj vkus déle točí než nastartuje. V autorizáku uznali, že to točí déle, ale diagnostika nic neukazuje, tak to prý "má pozorovat". Má s tím někdo nějakou zkušenost???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Vracím se k tomuto tématu s novým příspěvkem. Mámě při rozjezdu do kopce na křižovatce zdechl motor (klasická chyba řidiče spojka-plyn). Problém byl, že potom motor nechtěl nastartovat. Stále točil a nic. Po cca 15-ti pokusech během asi půl hodiny motor naskočil a po dojezdu domů startuje v rámci normálu (viz. příspěvek výše). Čím to může být způsobené, že motor po zdechnutí chybou řidiče nechtěl tak dlouho naskočit???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

TSI po delší odstávce (přes noc) startuje se zpožděním, ale je to cca 1-2s. Určitě ne déle. Po krátké odstávce (nákup v supermarketu), to chytne na první škrtnutí. Důvod je jak psal kolega. Vysokotlaké čerpadlo je mechanické. V nádrži je samozřejmě i elektrické podávací čerpadlo, To zavrčí, když otevřete dveře řidiče.

U MPI bylo jenom to čerpadlo v nádrži a proto MPI startuje na první škrtnutí.

 

To delší startování je taková obdoba protáčení leteckého motoru. Alespoň se to promaže, než to chytne. Olejové čerpadlo to pravděpodobně zvládne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím
já mám problém se startováním jak při studeném startu tak i když motor stál třeba jen hodku ... když je zahřátý - rafika vody je na 90 tak chytne v pohodě.

podezírám baterku. Mám Fabii 1.2 TSI 63 kw rok 2011 a 69 000 km.

V přízpěvku jsou dvě videa, jedno je startování z dnešního rána - to mě uplně zaskočilo pač jsem myslel že neodjedu :D
Druhe je asi po hodinové pauze.

Myslíte že to bude tou baterkou, nebo může být i startér načnutý ?
Popřípadě co zapalovací kabely?

 

Díky

startování.3gp

startování 2.3gp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Na své Fabii 2 r. 2010 pozuruji ráno, když tedkomc na podzim nastartuji a nechám motor běžet na volnoběh (u mě 700 otáček), tak cca první 10-30s ten motor jakoby cuká a třepe se (otáčky mírně kolísají). Můžou to být rozvody? Osobně si myslím že ne, ty by dělali asi větší kravál....

Pokud ale vytočím trochu otáčky nad 1000ot. tak už je vše v pohodě, a nikde nic necuká. Tak by mě zajímalo kolik máte vy otáčky na volnoběh po nastartování? Vím že v zimě se otáčky samy trochu zvíší po nastartování, ale mě ještě nejde o tu třeskutou zimu, kdy je ráno pod nulou, ale kolem 5-10°C.

 

Bratr mi řekl že ať tam zkusím párkrát nalít benzín s vyšším oktan. číslem, N98, že by se to mohlo pročistit a pomoct, jsem k tomu trochu skeptický. co myslíte?

Zalapovací soustava, včetně svíček byla měněna min. rok po překousání kabelu kunou, takže to by to nemělo dělat.

 

Lze nějak přes diagnostiku/případně mechanicky zvednout otáčky na volnoběh. Myslím že by takových 900ot. problém vyřešilo.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Po nedávné výměně oleje se mi změnil proces nastartování auta. Možná i hraje roli venkovní teplota nebo olejový filtr.. Teď když nastartuji, mi vyskočí otáčky na 1200 na pár vteřin, v zimě byly v pohodě, kolem 800. Nerozumím tomu, proč se startovací proces bezdůvodně změnil. Motor přede (cvaká) jako předtím, ale je tam ještě slyšet jiný zvuk, jakoby kolísavý, jakoby motor haproval. Nerozumím tomu. Může to dělat olejový filtr který není originální? Je to Borsehung. Ale to už patří do jiné sekce. Pomohlo by vyměnit olejový filtr za originální VW? Motor 1.2 63kw, Golf 6.

Editováno: , autor: jaroslavii
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viděl bych to na vliv vyšší venkovní teploty - a s tím související funkci zahřívání katalyzátoru, které je funkční právě jen v určitém intervalu venkovní teploty (respektive správně teploty chladící kapaliny). Ty teploty uvedené v TPI ze zkušenosti úplně nesedí, hlavně tedy těch 18°C -  u mě to někdy funguje i při nižší teplotě. Ale rozhodně ne pod 5°C.

 

5aa57b2a4c4b1_TPI2029720-1Zvenvolnobnotkypostartu.thumb.jpeg.00adef106616a9f853a7419b643083dd.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj všem, 

nevim jestli jsem to někde neprehlednul, ale my máme jiný problém. Když je auto venku a je teplo (20 stupňů a více), tak auto chytne třeba až na potřetí. Točí a nic. Ale jen když je teplo a auto stálo dlouho. Po nastartování už pak vse funguje normálně. Najeto 26 tisíc. 

Nejaka rada? 

 

Diky Pavel

Editováno: , autor: Štumby
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zaujímavé, podobný problém mávajú väčšinou majitelia s motorom 1.4 16V. Pre začiatok ti doporučujem návštevu servisu. Tam by som začal s kontrolou sviečok a prípadnou aktualizáciou riadiacej jednotky motora. Nový softvér takéto problémy rieši často.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusím servis (ale když jsem to tam hlásil naposledy cca 2 roky zpět, tak mi řekli, že nic nenašli a vše je jak má být (Porsche Plzeň)). Ty svíčky nevím nevím. Dělá to víceméně od začátku. Mě to přijde, že když je teplo, tak tam ta jednotka prostě dá nějakou špatnou směs. 

Sorry technik nejsem, ale nejsou tam nějaká čidla, podle kterých určí ta vstřikovací jednotka jakou směs pošle do motoru? Nebo jedině fakt to chce nový software pro takovou jednotku. 

Každopádně díky za radu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 15. 4. 2018 na 6:27, Štumby napsal:

Zkusím servis (ale když jsem to tam hlásil naposledy cca 2 roky zpět, tak mi řekli, že nic nenašli a vše je jak má být (Porsche Plzeň)). Ty svíčky nevím nevím. Dělá to víceméně od začátku. Mě to přijde, že když je teplo, tak tam ta jednotka prostě dá nějakou špatnou směs. 

Sorry technik nejsem, ale nejsou tam nějaká čidla, podle kterých určí ta vstřikovací jednotka jakou směs pošle do motoru? Nebo jedině fakt to chce nový software pro takovou jednotku. 

Každopádně díky za radu.

Škoda že s problémem se sem jde.. Ale případné řešení už tady není... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...