Přejít na obsah

1.6 TDI CR (66 kW)


Doporučené příspěvky

Čeho se boj u údržby je poměrně brzy odcházející EGR ventil .. ten většinou kolem 120 tisíc odejde .. někomu vydrží do 200 jinému už při 100 000 končí .. poslední typ EGR zase musí mít jinou podložku jinak vypadne kolík a měníš znovu. Je to mechanický problém s potenciometrem takže to není tím že by se zasral sazemi.. A pokud auto neničíš po městě a nebo nepodtáčíš pod otáčkami turba tak ti DPF odejde někde kolem 250 000km .. někomu později někomu dříve. Záleží na kvalitě nafty a stylu jízdy. Ale taky funkčnosti vstřiku. Ale DPF se dnes dá sehnat za nějakých 10 000 druhovýroba + práce a nebo vyprat od sazí za nějakých 8000.. Dodnes mám trauma do čeho půjdu jestli do vyprání nebo do nového .. Oreginál stojí přes 30 000. A Egr jedině origo za 13 000.. Ve světě motorů je o nich článek. Píšou že má drahé díly ale kvalita zpracování a celkově použitá hmota je stejně nebo ještě víc kvalitní jako staré TDI .. tak uvidíme co je na tom pravdy. A doporučují 1,6 TDI 77kw protože má stejnou spotřebu i hmotnost jako ostatní slabší motorizace takže není důvod brát menší výkony .. Hodil bych ti to tu ale nevím jak :(

 

A rozvody se mění co 210 000km pokud ti dříve nezačne prosakovat vodní pumpa .. Já je plánuju na výměn při 180 000-200 000.. Cenou si teď nejsem jist ale myslím že kolem 5000 i s pumpou.. A co 60 000km vzduchový a palivový filtr ..

 

A pozdější ročníky nějak 2011 už neměly dvouhmotový setrvačník ale jednohmotu .. A je strašný rozdíl v tichosti motoru proti staré TDI PD..

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To o čem píšeš jsou věci , které čekají každé auto současnosti jednou za jeho život. Ceny jsou dnes už příznivější než v minulosti. Nedělal bych z toho vědu, nebál se toho, a pokud bych auto chtěl, tak by to nemělo ovlivnit moje rozhodnutí a šel do toho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže na údržbu také není tak náročný, jak jsem si myslel. Většinu těchto bolístek už jsem čet z více míst. Co se týká provozu, moje cesty jsou většinou po okreskách, nějaký podíl má i město konkrétně Plzeň, ale pokud není auto potřeba, chodím pěšky nebo využiji MHD. Naftu tankuji kvalitní, občas Benzina nebo EuroOil, ve většině případů tankuju na samoobslužné pumpě, kterou u nás provozuje dopravce. Tankuje ji do svých vozidel a jezdí tam hodně lidí, takže se nafta pořád točí, mimo to má také nejlevnější cenu. Jezdím tam už tři roky a auto funguje skvěle.

Editováno: , autor: Tomáš Slabý
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Hodim do placu moji servisní historií za cca 50kkm koupeno ve 180tis. z operaku (3roky staré auto) v průběhu dělaný kotouče nějaký ten silentblok stabilizační tyčka (řešeno doma vešel sem se do cca -+6000 to bych neresil) měsíc po koupi odešel EGR ventil oprava ve škodě 12000kc (u garazisty nemá vůbec cenu dělat musí se přehrát soft a škodovka mi udělala takovou cenu na díl, ze po započtení práce jsme byli na ceně za kterou to udělal garazista). V 205tis dělaný rozvody+olej+filtry 13500kc (opět škoda). V 220tis spojka mám dvojhmotu (škoda začala na 25tis. Pak, že teda by to zvládly za 13 s tím že spojka nebude na fakturu od nich) nakonec koupeno díky radě na fóru za 7700 známí to za necelé 2000 vyměnil. No a poslední sranda přišla v 231tis teď odešla regulační baňka turba. Ve škodovce opraveno za 5200 a prý to už několikrát dokonce na to je opravárenská sada. Upřímně kdybych kupoval auto dnes nafta by to asi už nebyla. Ale dle slov servisaka že skodovky je to to poslední co by se mělo rozbít a teď už bych měl jen jezdit tak uvidíme...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jujing: Vzhledem k nájezdu tě pořád mohou potkat ještě vstřiky. ;)

Jinak rozvody (předepsané v 210 tkm), spojka a drobnosti na podvozku se daly čekat, pokud nebyly už dříve měněné. To bych vůbec nevypisoval, s tím jsi musel počítat, když jsi kupoval auto se 180 tkm...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JayBee1: Ano vstřiky mě tak nějak hlodají, a jediný co mě utěšuje, že se dají už za docela slušnou cenu sehnat z málo jetých aut. No musel nemusel. Pokud má člověk dvojhmotu asi je dobré to vzhledem k ceně spojky vhodné zmínit. Stejně tak sem nemusel zmiňovat rozvody... Prostě dobrý vědět co kupce čeká :)

 

Terenius: Ano rozvody to bez problému zvádnou :) u mě měněny v 205 protože mi to vycházelo akorát na olej (jezdím po 25tis) tak když už tam to auto stálo tak se to udělalo. Ptal jsme se na ty rozvody při nákupu auta ve Škodovce (vždy když sem koupil auto rozvody sem dělal automaticky) a i tam mi řekly, že to ty rozvody snesou a běžně je dělají v 210tis :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 rok později...
  • o 5 měsíců později...

Ahoj chlapi. Mám možnost koupit fabku combi II 1.6tdi 55kw r.v. 2014/11, najeto 61tis. Nevíte jestli i u těchto ročníku odchází egr, vysokotlaké čerpadlo, vsřiky. Jde mi o to jestli již tyto pozdější verze mají  vylepšené díly. To co jsem vyčetl tak snad nejsou tak náchylné. Jinak vozidlo by bylo pro manželku jezdí přes týden prahu cca 18km jedna cesta do práce. O víkendu tak jednou dvakrát za měsíc Praha - Jeseník. Díky za rady. Petr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 28. 1. 2018 na 13:12, Petr AMF napsal:

Ahoj chlapi. Mám možnost koupit fabku combi II 1.6tdi 55kw r.v. 2014/11, najeto 61tis. Nevíte jestli i u těchto ročníku odchází egr, vysokotlaké čerpadlo, vsřiky. Jde mi o to jestli již tyto pozdější verze mají  vylepšené díly. To co jsem vyčetl tak snad nejsou tak náchylné. Jinak vozidlo by bylo pro manželku jezdí přes týden prahu cca 18km jedna cesta do práce. O víkendu tak jednou dvakrát za měsíc Praha - Jeseník. Díky za rady. Petr

A už si s tím ty nebo ona jela? Ta 55 kW verze je fakt slabá, aby to jelo, musíš mít pedál plynu furt na podlaze a pak už to není úsporné. Pokud TDI, tak 66 kW, či ještě lépe 77 kW verzi. A nebo 1.2 TSI ... žere skoro stejně jako to 55 kW TDI, ale kultura jízdy je o dvě třídy výše a s modifikovanými rozvody by to mělo být spolehlivé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 9. 2. 2018 na 18:49, jipol57 napsal:

Je pro to nějaké vysvětleni? Můžu to nějak ovlivnit? Mám 66kW, ale zatím v poho. Najeto 80t km.

 

77KW rychleji zavírá ventil aby docílila chtěného výkonu. Čím víc je EGR pootevřený tím víc ti utlumuje výkon. U 77 kW je ten průběh směsy víc "čerství", takže se tolik nesviní. Taky to bude tím že 55/66kw jezdí víc po okreskách. Pokud 66 a 77 bude jezdit 90 % dálnice, tak v obou případech bude ten Egr při 130 skoro pořád zavřený a životnost bude prakticky stejná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...