Přejít na obsah

Jaký olej do 1.2 TSI (výměna oleje a filtru)


voltys

Doporučené příspěvky

pardon, pane kolego, premiove znacky pneumatik jsou +- stejne kvality... pokud budes tankovat benzin, nebo naftu na znackovych cerpadlech, take dostanes +- stejnou kvalitu... pokud si koupis olej vehlasne mezinarodni znacky v ofiko obchode mas jistou garanci, ze dostanec kvalitni olej.. pokud ovsem tento olej koupis na internetu za zlomek ceny originalu, pak se nemuzes divit, ze dostanes smejda, ktery ti muze odpravit motor... to uz je na kazdem kde nakupuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, Magnatec je na trhu snad 15 let a jedinou zprávou o škodlivých účincích na motor jsou pouze z diskuzí jedna paní povídala, něco jako od našeho "specialisty olejáře" jeho poplašné zprávy. Ještě jsem neviděl průkazné doložení, že byla tímto olejem způsobena škoda, nebo, že se na způsobené škodě podílel olej z off. distribuce-zásadní věc !  O jeho reklamované přidané hodnotě se můžeme pouze dohadovat a spekulovat, pokud na to nebume mít nějaké testy!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koupil jsem Felicii 1.6 z Německa. Byla osm let stará a měla najeto 90k km. Na sloupku u řidiče vrstva nálepek Castrol. Motor byl na ty kilometry dost zakarbonovaný. Neměl jsem ho kompletně rozebraný, pouze sundaný dekl z hlavy. Dal jsem třikrát za sebou levný Divinol a drtivá většina karbonu byla pryč.

Jestli tam germán dával Castrol, tak za mnoho opravdu nestojí, když i to nejlevnější zde dostupné čistí motor lépe.

Druhou Fel. 1.6 stále mám a i při daleko větším náběhu kilometrů pod deklem na hlavě žádný karbon není. Téměř dvě desetiletí jezdí s Mogulem ve vaně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

K tomu MAGNATECU (psal jsem to samé u CITIGA, ale sleduju i toto vlákno a synek má Rapida 1,2TSI , tak třeba to někoho bude zajímat):

 

Magnatec jsem používal léta do Fabie, ale nakonec jsem od něj upustil. Jako většina lidí jsem se nechal nachytat na "inteligentní molekuly" - což jsou jak jsem se později dočetl estery (které pokud je jich víc, tak ale zas zkracují životnost těsnících materiálů), které ale v nějakém procentu obsahuje prakticky každý aditivační balík kdejakého oleje. Tedy ne že by v Magnatecu nebyly, ale obsahuje je kdejaký jiný olej - pouze Castrol to ale využil k reklamním účelům.

 

Magnatec je navíc olej klasifikace C3 - což znamená, že má snížený obsah fosforu, síry a sulfátového popela, což je možná dobré pro katalyzátor (a hlavně pro DPF - filtr pevných částic u dieselů, kde má C3 nějaký význam vzhledem k astronomickým cenám DPF), ale nikoli pro motor, protože právě tyto složky hodně vylepšují mazací vlastnosti oleje, pročež je olejáři používají. Ze stejných důvodů je u C3 snížen i obsah detergentů - přísad na rozpouštění karbonu. Někde zde na fóru jsem si o tom stáhl pdf. Dělá se to vše proto, aby katalyzátor vydržel pokud možno přes 200 tkm (a hlavně DPF u diselů). Vězí za tím možná skutečnost, že ty prvky v katalyzátorech jsou dosti vzácné (a větší naleziště jsou tuším pouze v JAR a RF, takže i politika...ale to bych zas hóóódně odbočil ;)) a při představě, že by se na každém autě měnil kat....

 

Nicméně mě, obyčejnému joudovi, co trochu nahlédl pod pokličku (je to s těmi oleji docela věda, občas tomu věnuju pár hodin studia, ale informací neni mnoho), bude vždy víc záležet na motoru, než na snadno vyměnitelném "kusu trubky" někde pod autem. Takže pro zážehový motor vybírám mezi oleji bez C3. Samozřejmě, že výrobci se zároveň snaží vyvíjet motory, aby zvládly provoz i s těmito "nízkotučnými" (moje interní označení ;)) oleji, ale ne vždy se to daří (už nevím který premiový japonec - diesel - kde se kvůli takovému oleji přidíraly vačky). A lepší olej motoru neublíží.

 

Mám tedy pro up!-íka a (také pro další výměnu u synkovo Rapida 1,2TSI) předběžně vyhlídnutý MOBIL 1 - 0W-40 NEW LITE což je plně popelný olej s obsahem sulfátového popela 1,3 a TBN - alkalickou rezervou 11,8 (alkalická rezerva - čím větší, tím lepší - provozem klesá, jakmile olej překročí bod chemické neutrality směrem ke kyselosti, začne docházet ke korozi dílů motoru a tím vysokému opotřebení), což jsou vynikající hodnoty (které ne každý výrobce uvádí). Tenhle olej má navíc vynikající viskozitní indnex pro moje různorodé ježdění 0W pro moje časté studené starty a dobrou hodnotu HTHS viskozity (při 150°C) 3,8 mPa•s, což laicky řečeno znamená, že se zněj při vysokých teplotách "nestává voda" (což bývá další nešvar moderních olejů, tzv. lehkoběžnost - tedy co nejnižší možná viskozita kvůli snížení odporu a uspoře půl deci paliva na 100km). MOBIL samozřejmě vyrábí i ty "odtučněné" oleje, i LF, ale je fajn, že dělá i tento.

 

Tedy ne že by Magnatec nešel použít...ale je to spíš taková "levná záležitost" bez slibované (a vůbec jakékoli) přidané hodnoty.

____________________________________

 

A ještě k LF - měnil jsem synovi v 1,2TSI olej po cca 6,6 tkm po koupi nového auta, dal jsem Castroll Edge 5W-30 LF. Bez vynulování servisního intervalu - takže řídící jednotka "si myslela" že je tam furt stejný. A jelikož syn jezdí couračky 5km do práce a pak zpět (+občas dálka), proměnlivý servisní interval si řekl o další výměnu při cca 15,8tkm a 21 měsících. Kapkovou zkouškou jsem ale zjistil přítomnost vody a paliva v oleji (což je při městských couračkách a častých studených startech jev normální). Nicméně - olej nebyl v motoru ani 10 tkm a vykazoval znaky vyžadující výměnu - pokud bych jej neměnil při 6,6 tkm byl by ve stavu ještě horším. Takže za mě LF - výměna po 30 tkm (tj. při nájezdu 100 tkm olej teprve po 3 výměně!!!) - ani náhodou. Nevím - možná při velmi rychlém nájezdu na dálkách to olej chemicky a motor mechanicky nějak ustojí - ale podle mě jsou tyhle prodloužené intervaly výměny olejů výsledkem ne optimálního požadavku konstruktérů, ale výsledkem tlaku manažerů a neznalých zákazníků, kteří by pokud možno neměnili olej vůbec.  

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vidím, že si nejaký ten čas strávil na stránke aj fóre oleje.cz. A podľa všetkého si nevynechal ani tamojšie vlákno o 1.2 TSI. :D
Ale toto ber ako pochvalu, domácu úlohu si zvládol viac než slušne a olej si nakoniec vybral presne tak, ako ja. A musím povedať, že ja som zatiaľ s Mobil 1 New Life 0W-40 tiež veľmi spokojný.

Teraz akurát riešim, či tento istý olej dám aj priateľke do Thalie 1.4 8V, ale vzhľadom na to, že má teraz v motore nejakú 10W-40-ku a jazdí málo, asi tam kúpim skôr Elf Evolution SXR 5W-40.  To som už ale odbočil od témy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Prosim o radu pri vybere oleja (Roomster 1,2 TSi 63kW, 2013). Mam nastavena premenlivy interval vymeny a rozmyslam, ze prejdem na pevny 1r/15tkm. Doteraz som daval Castrol profesional 5w30 LL. 08/2016 ma caka vymena brzdovky po 3 rokoch, tak by som zmenil aj interval vymeny oleja. Jazdim 90% mesto, kratke trasy, studeny motor, rocne do 10tkm. PP ma aktualne posiela na vymenu cca. 18 mesiacov/13tkm od poslednej vymeny. Predtym som menil pri 15tkm a 23tkm. Momentalne mam 30tkm.

 

Ktory z olejov VW 502.00 mi odporucite? 5w40 alebo 5w30? Alebo tam nechat LL? Dakujem.

Castrol Magnatec 5W-40
Mobil Super 3000 X1 5W-40
Shell Helix Ultra 5W-40

Castrol Magnatec 5W-30 C3
Mobil Super 3000 XE 5W-30
Shell Helix Ultra 5W-30

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli jezdíš téměř pořád město, doporučuji nastavit interval alespoň max 10 tkm/1rok (i když ten rok asi nastane dřív) jde tuším nastavit i 7,5tkm/1rok. Syn s Rapidem 1,2TSI jezdí taky takto, po 14 měsících a 9,2tkm měl dle kapkové zkoušky v oleji palivo a vodu (kondenzace při studeném motoru, málo provozu se zahřátým motorem, takže se nestihne dostatečně vypařovat).

 

Olej nech stejný nebo doporučuji Mobil 1 _ 0W-40 New Life - na odkazu je za dobrou cenu, maj i pětilitrovku.

 

Ty levnější 5W-XX nedoporučuju, hlavně ne "odtučněnou" normu C3 - ta má význam možná pro DPF u dieselů za cenu kompromisu požadavků motorů (velmi stručně řečeno, zdaleka nezáleží jen na viskozitní třídě...).

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mojí mámě do Fabie 2 1.2 TSI 63kW (2/2011) doporučili polosyntetiku Shell Helix HX7 10W-40 (VW 502.00, ACEA A3/B4). Mění olej po 12ti měsících při nájezdu cca 3.500 km - 90% popojíždění město. To je asi v takovém případě zbytečné lít něco jiného?

Editováno: , autor: MiSKO83
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A prosím ťa, kto jej doporučil do turbomotora s olejovým napinákom reťaze 10W olej? On ten olej má síce správne schválenie, ale zaujíma ma, že čo je potom vhodný olej do atmosferického motora, keď do maloobjemového a preplňovaného motora považuješ toto za správnu voľbu.

Čo sa týka jazdenia tvojej mamky, tak jazda v meste je jedna z najviac zaťažujúcou pre motor. Dajte tam aspoň 5W-40-ku. V prípade Shell to je Helix Ultra 5W-40.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ak je nastavený pevný výmenný interval a olej má schválenie VW 502.00 (pravdepodobne ho bude mať), tak je to papierovo v poriadku.

Vec sa má ale tak, že do moderného preplňovaného motora 10W oleje nepatria.

A pokiaľ máš nastavený premenlivý interval výmeny oleja (známy ako long life), tak je zvolený olej dokonca nesprávny, a to z dôvodu že tam je predpísaný olej so schválením VW 504.00. Toto schválenie aktuálne nemá žiaden olej s viskozitou 10W-40 a s pravdepodobne ho ani nikdy nebude mať, nakoľko tomuto schváleniu vyhovujú skôr oleje so SAE viskozitou 0W-30 a 5W-30.

Takže, pozri sa do servisnej knižky, že kedy máš prísť najbližšie. Ak servisku nemáš, pohľadaj niekde na aute nálepku s najbližšou výmenou a tiež sa pozri na palubný počítač, že čo ti píše na výmenu oleja. Ak tam bude od výmeny oleja 15 tisíc km alebo jeden rok, tak je to v poriadku. Ak na nálepke je 30 tisíc km alebo 2 roky, a palubný počítač ukazuje viac ako 15 tisíc km a približne 2 roky, tak ten olej je určite nesprávne zvolený a pekne to oplieskaj servisu o hlavu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnia 9.08.2016 o 07:27, pskodarapid napisał:

Dobry den,

rad bych se zeptal,vcera jsem byl na vymene oleje v autorizovanem servisu Skoda s vozem Skoda Rapid 1.2TSI a mechanik mi nalil olej 10W40.Cekem me to stve,on tvrdi ze je to tak v poradku.Mohu se zeptat na vas nazor?Myslite ze mam olej vypustit a vymenit za 5W40?

Ahoj.

Tento mechanik udělal Ti velky prdel :D:D . K 1.2 TSI můžeš použit olej s normou 502.00 nebo 504.00. Prvni je 5W40 a druhý 5W30. V tuto chvili musiš udělat myti motoru nějakou chemickou substanci, ktera myji posledni olej. Potom nalit nový olej :)

Doba 10W40 skončila se na Felicii a od Fabie byl už 5W40 modernějši oleje :) . Ja bycho změnil servis na jiný značkový :) . V pořadku tento mechanik ma něco jiného ... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...