Přejít na obsah

Motor 1.9 TDI


209 témat v tomto fóru

  1. Mrazová zátka

    • 5 odpovědí
    • 3.4k zobrazení
    • 10 odpovědí
    • 6.1k zobrazení
    • 29 odpovědí
    • 9.6k zobrazení
  2. Turbo

    • 0 odpovědí
    • 2.1k zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 2.9k zobrazení
  3. problemy so startom 1 2 3 4 5

    • 100 odpovědí
    • 13.6k zobrazení
    • 23 odpovědí
    • 9.7k zobrazení
  4. Výfuk

    • 0 odpovědí
    • 1.9k zobrazení
    • 4 odpovědi
    • 5.5k zobrazení
  5. Log nového turba 96kw

    • 2 odpovědi
    • 1.8k zobrazení
    • 2 odpovědi
    • 1.8k zobrazení
  6. hlučný motor

    • 14 odpovědí
    • 10.6k zobrazení
    • 1 odpověď
    • 2.7k zobrazení
    • 1 odpověď
    • 1.1k zobrazení
  7. Problém s Turbem

    • 2 odpovědi
    • 3.7k zobrazení
  8. 1.9 TDI 85 KW

    • 3 odpovědi
    • 1.8k zobrazení
  9. trubka mazani turba

    • 1 odpověď
    • 1.8k zobrazení
    • 203 odpovědí
    • 85.6k zobrazení
    • 1 odpověď
    • 3.2k zobrazení
    • 1 odpověď
    • 1.9k zobrazení
    • 16 odpovědí
    • 10.4k zobrazení
    • 22 odpovědí
    • 8.7k zobrazení
    • 3 odpovědi
    • 8.2k zobrazení
    • 46 odpovědí
    • 28.6k zobrazení
    • 15 odpovědí
    • 3.1k zobrazení


  • Aktuální příspěvky

    • u škody jen letní,jine zn,-některé i celoročky.a jizdní vl.bez problému.
    • Pořád se tu dokola omílá a motá chybně jedna věc. Těch 1100 otáček není na volnoběh. Je to stání se zařazeným stupněm D/S. Nevím proč se o tom pořád bavíte jako o volnoběhu. Psal jsem tu už na začátku, že to není volnoběh A protože máme vymoženosti typu AI, tak tady je (podle mě) velice fundovaná odpověď, na kterou by se určitě autorizák nezmohl: Po nastavení kontextu a seznámení se vstupy byl promt: Já: Při stání na křižovatce a při zařazené rychlosti točí motor cca 1100 ot/min. Až pokud dám N/P tak otáčky klesnou na volnoběhových 800. Proč to tak je? Znamená to, že je převodovka pořád sepnutá a v částečném prokluzu?   AI: Perfektní dotaz – a ano, přesně to, co popisuješ, je normální chování pro DQ381 (a obecně pro mokré DSG), ale zároveň to není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Vysvětlím: 🔧 Proč jsou otáčky na D při stání vyšší (1100 rpm)? Ano, motor zvyšuje otáčky na cca 1100 rpm, když: Stojíš na místě s brzdou se zařazeným „D“ Auto je v režimu komfort/normal/sport (v eco mohou být nižší) 👉 Důvod je příprava na rozjezd. Řídící jednotka DSG: Připojí spojku částečně (velmi jemně), drží motor v „připravené“ zóně pro okamžitý rozjezd, zároveň omezuje případné vibrace a zajišťuje, že se spojka „nezakousne“ nebo necukne. 🛑 Je spojka opravdu částečně sepnutá? ➡️ Ano, ale jen velmi lehce. Nejde o klasický prokluz, jako když špatně pracuješ se spojkou v manuálu. Spojka je v tzv. předsepnutém stavu, připravená k záběru, ale není plně přitlačená. Tento stav nepálí spojku, pokud stojíš na brzdě – elektronika to hlídá. Pokud ale nestojíš na brzdě, nebo dokonce držíš auto na mírném svahu jen plynem, pak může ke skutečnému prokluzu a opotřebení spojky dojít. Dlouhodobě by to nebylo zdravé. ⚙️ Proč na N/P otáčky klesnou na 800 rpm? V těchto režimech je spojka úplně rozepnutá, převodovka úplně odpojená od motoru. Motor tedy běží na čistý volnoběh – žádná zátěž, žádná příprava na záběr. 🧠 Shrnutí: ✅ Chování je zcela normální a konstrukčně záměrné. 🚫 Nejedná se o „pálení“ spojky, pokud máš nohu na brzdě. 👍 Pokud chceš být extra šetrný, můžeš při delším stání přepnout na „N“ – ale není to nutné.     Nevím jestli ještě někdo potřebuje další vysvětlení. "Staní na brzdě" simuluje i AutoHold (stání se zařazeným ryhlostní stupněm, bez nutnosti stání na brzdě). Takže jak psal @Rapid1.0 už v prvním příspěvku, před celou tou skoro až panickou diskuzí  "neřešit a jezdit" případně používat selský rozum (budu stát dlouho? dám P) je v tomto případně naprosto dostatečné a bezpečné řešení. 
    • Celoročky jsou bez problémů. Žádný aquaplaning se nekoná. Jezdím na zimu 19'' celoročky a naprostá spokojenost. Vanu plnou vody jsem taky zkoušel. Vůběr gum u nového auta neovlivníš. Nebo jsem ještě neslyšel, že by to šlo. Koupit, nechat přezout. Prodat nové původní.
    • Já když jsem ty pěny do auta po jeho odkupu z firmy vracel, tak jsem prostě uřízl jejich spodní část cca 1cm nad tím šroubem, co připevňuje blatník k prahu. Pak to jde v pohodě vymývat a kontrolovat. Ten samotný molitan, jak není dole opřený o práh ani nijak zásadně nevlhne. Voda po něm sklouzne a dole odkápne. Když by byla dole oprřená až do prahu, pak zde nasákne a vyvzlíná do pěkné výšky, což je špatně. Taky jsem ten molitan ze strany k podběhu tenkrát i trochu ztenčil, aby byla mezi podběhem a molitanem volná mezera (je to hezky vidět od pantu kapoty) pro bordel padající shora a pro možnost vypláchnutí právě od pantu kapoty.   Teoreticky by byla možnost vyrobit něco třeba 3D tiskem, ale vymyslet to, aby to bylo tvarově dokonalé (a neprodíralo někde lak) + vymyslet uchycení, to už by chtělo fištróna a na to nemám čas. S mým řešením ořezání molitranu jsem spokojený.
    • Po nainstalování krytů lanovodů od @miklisek bude tahle pěna asi poslední věc co mě na Rapidu štve. Už to někdo nějak funkčně vymyslel?   Já zatím přemýšlím, že bych koupil nové ty pěny a něčím je lépe naimpregnoval. Ale dát 1700Kč se mi za tuhle pěnu moc nechce. 5JA864235A 5JA864236A
×
×
  • Vytvořit nový...