Keď kontrolujete dotiahnutie skrutiek - ako to robíte ? Podľa manuálu sa doťahujú na 8Nm+45°, takže povedzme že ak ich skontrolujem momentovým klúčom nastaveným na 10Nm malo by to stačiť ? Doteraz som kontroloval len klasickým L klúčom či niesu úplne povolené (plus som ich označil farbou aby som videl či nieje farba prasknutá a teda či sa nepohli), no to nieje asi najideálnejší postup.
Moje auto z 2019 má 140k km a neboli uvolnené - inak zaujímavé že niektoré prestavovače z foto sú matné a iné lesklé, majú teda inú povrchovú úpravu a možno aj iného výrobcu.
Který měnič bude nejlepší pro použití v autě někde pod palubkou? Napájet bude USB pro nabíjení telefonu.
1
2
3
A ještě dotaz, jak funguje rychlonabíjení (fast charge, quick charge)? Stačí silnější zdroj a USB A vstup? To bych udeálně chtěl do auta.
Ako bolo vyššie spomenuté, kvalitnejšie mapové podklady pre pACC boli jedným z hlavných dôvodov, prečo som zvolil Columbus. Realita je taká, že pACC je na Slovensku aj v ČR skôr otrava ako užitočná vec, lebo v podkladoch je veľa chýb a tým pádom auto často zbytočne brzdí, niekedy akceleruje tam, kde by nemalo a podobné psie kusy. A toto je dôvod prečo ja mám pACC vypnuté, inak povedané, priplatiť si za Columbus boli peniaze. vyhodené von oknom. Na samotné navigovanie je zase lepší Waze, alebo Google Maps, prípadne iná online alebo offline navigácia z telefónu, podľa každého osobnej preferencie. Okrem toho pri novších modeloch je síce možnosť offline aktualizácie, ale mne to nefungovalo ani raz a online aktualizácie zase nie sú zadarmo.
Takže moja rada znie, Columbus vôbec nerieš! Ak kupuješ jazdenku a bude ho mať, fajn, ale určite to nie je "must have" položka, kľudne by som zobral auto s Amundsenom.
Tak je to tady, dnes (5.3.2025) Evropská komise zveřejnila prostřednictvím svého eurokomisaře pro dopravu Apostolose Tzitzikostase 5 pilířů pro zajištění konkurenceschopnosti autoprůmyslu.
Tady jsou :
1. Konkurenceschopnost a odolnost dodavatelského řetězce: mj. 1,8 mld. eur investic do bateriového průmyslu v EU
2. Inovace a digitalizace: mj. vznik rozsáhlých přeshraničních testovacích center pro automatizované řízení
3. Čistá mobilita: mj. větší flexibilita při plnění norem CO2
4. Podpora pracovníků: sledování trendů zaměstnanosti a podpora odborné přípravy v odvětví
5. Zajištění rovných podmínek s konkurencí mimo EU
Zní to jako nějaká agitka ze stranické schůze, všeobecné proklamace, o ostatní se postarejte sami.
Blíže se o tomto dočtete v článku viz. odkaz. Jen doplním, že ty emisní pokuty, co se měli počítat a vybírat od automobilek za překročení CO2 vždy po roce, tak se nyní rozložily do 3 let. Sice to na první pohled může zapůsobit, jako že automobilky mají nyní více času pro výrobu a prodej vícero nízkoemisních, nebo tzv. bezemisních aut, ovšem co neprodají tzv. bezemisního letos, tak o to více musí prodat v příštích letech. Takže buď musí zákazníci začít nakupovat více elektromobilů, popř. plug in hybridů a automobilky musí prodat o to méně aut na spalovací motory, nejlépe oboje dohromady. Když z toho nic moc nebude, tak je pokuty stejně neminou, akorát si je o nějaký čas odloží. To je opravdu "účinná" pomoc, teď ještě najít a schválit onen již dříve EK zmiňovaný mechanismus, jak pokud možno přikázat právnickým osobám v EU nákup jen bezemisních aut a to nejlépe ihned ( nečekat na rok 2035), když tedy zákazníky z řad fyzických osob si stále nechtějí nechat "dobrovolně" říci.
Holt, instituce, která na potíže automobilek v mnohém zadělala ( pomineme-li bezmyšlenkovité a překotné schválení dříve navrženého onou Radou Evropy a Evropským parlamentem, kteří jsou v tom namočeni stejně), se nyní snaží předložit ke schválení něco, co sama svými předchozými návrhy dokonila. Pikantní je třeba reakce šéfa VW na ony pilíře:
„Výsledek tohoto dialogu představuje pro skupinu Volkswagen skvělou příležitost z hlediska sladění ochrany klimatu, konkurenceschopnosti a hospodářského pokroku v této náročné geopolitické situaci. Jako vedoucí výrobce automobilů v Evropě vítáme, že se Evropské komisi podařilo najít tento pragmatický přístup, tak krátce po jejím nástupu do funkce. Díky tříletému kompenzačnímu mechanismu EU neztratí ani gram úspor CO₂ na ochranu našeho klimatu,“ prohlásil Blume. (konec agitačního proslovu na závěr fiktivní stranické schůze.....)
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-komise-predstavila-pet-piliru-ktere-maji-zachranit-evropske-automobilky-271221#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest278_hlavicka_2025_varB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz