Přejít na obsah

Spotřeba oleje 1,8 20V, 92kW


TomasB

Doporučené příspěvky

Pánové, jak vám bere motorový olej? Zdá se mi, že mám nějak velkej úbytek. Je v tom olej Valvoline DuraBlend 10w 40. Je před výměnou. Pod autem žádný únik oleje není patrný a ani v motorovém prostoru. Odhadem bych řekl, že tak 0,5 l/1000km :o Je pravda, že jsem hodně km najezdil v dost velkejch točkách.

No nejsem si ještě 100% jistej, uvidím nejlépe po výměně, ale trošku jsem vyděšenej.

V hledání jsem nic k tomuto nenašel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, jak vám bere motorový olej? Zdá se mi, že mám nějak velkej úbytek. Je v tom olej Valvoline DuraBlend 10w 40. Je před výměnou. Pod autem žádný únik oleje není patrný a ani v motorovém prostoru. Odhadem bych řekl, že tak 0,5 l/1000km :o Je pravda, že jsem hodně km najezdil v dost velkejch točkách.

No nejsem si ještě 100% jistej, uvidím nejlépe po výměně, ale trošku jsem vyděšenej.

V hledání jsem nic k tomuto nenašel.

Zdar, člověče mám úplně opačnou (ne že by mi to vadilo) zkušenost.

Mám OMV a teď nevím přesně, ale asi FullSyn 5W40 a úbytek defacto žádný. Předpokládám, že při poslední serv. prohlídce to bylo nalité doplna a teď mě čeká znova prohlídka (po 15t. km) a hladina je zhruba v půlce mezi ryskama.

Těch 0,5l/1000km se mi zdá opravdu móóóc hodně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, jak vám bere motorový olej? Zdá se mi, že mám nějak velkej úbytek. Je v tom olej Valvoline DuraBlend 10w 40. Je před výměnou. Pod autem žádný únik oleje není patrný a ani v motorovém prostoru. Odhadem bych řekl, že tak 0,5 l/1000km :o Je pravda, že jsem hodně km najezdil v dost velkejch točkách.

No nejsem si ještě 100% jistej, uvidím nejlépe po výměně, ale trošku jsem vyděšenej.

V hledání jsem nic k tomuto nenašel.

Zdar, člověče mám úplně opačnou (ne že by mi to vadilo) zkušenost.

Mám OMV a teď nevím přesně, ale asi FullSyn 5W40 a úbytek defacto žádný. Předpokládám, že při poslední serv. prohlídce to bylo nalité doplna a teď mě čeká znova prohlídka (po 15t. km) a hladina je zhruba v půlce mezi ryskama.

Těch 0,5l/1000km se mi zdá opravdu móóóc hodně.

no já si tím nejsem tak 100% jistej, ale když jsem to koupil, tak tam bylo oleje že sotva zašpinil měrku. Ale má to i dle servisky jít na výměnu, resp. už měl bejt před více než 1000km vyměněnej. Měnit se bude v pondělí. A abych nekurvil ventyly, tak jsem dolil alespoň po minimum(za studena) cca 0,5 l. No a dneska jsem zase za studena koukal, že tam zase moc není, tak jsem zas dolil cca 0,5 l. Je jednak možný, že tím jak jsem to dolil posledně, a pak jezdil, že se to ztratilo někde po motoru, když ho bylo tak málo a nebo je taky možný, že si ho to fakt vzalo, protože jsem docela jezdil i v dost vysokejch otáčkách. Možná už je ten olej taky moc řídkej. Uvidíme a po výměně. A taky kouknem, jestli to fakt někudy neteče, ale pod autem žádnej olej není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nebo taky ten Valvoline DuraBlend stojí za hovno, nevím, nemám s ním zkušenost, všechny auta od Astry jsem provozoval na Shell.

Olej v chladící kapalině není, ani voda v oleji. Z výfuku žádnej smrad, akorát po nastartování za studena z výfuku prská docela dost vody. Ale ta je absolutně čistá, tak jako kdybych tam nalil pitnou. A to je myslím O.K.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak jsem brouzdal po audiclubu a zjistil, že u tohohle motoru bývá často po nějakejch 150-200tkm potřeba vyměnit gufera ventilů. Prej to pak žere olej. Cena gufer 8x40,-Kč. Píšou, že to pak žere i 1 l/500km. :o když jsou totál. Mám namotáno nějakejch 180tkm, takže by to sedělo. Samozřejmě se musí měnit i těsnění víka, protože se víko sundává.

Máte s tím někdo zkušenost na Oktávce?

Když jsou gufera good, tak to prej olej nežere prakticky vůbec, teda za předpokladu, že nejsou v prdeli kroužky. Píšou tam kluci, že prej i za 600km trasu z plné olejové náplně pod minimum a po výměně žádný úbytek.

Takže jestli máte někdo na 1,8 nějakou spotřebu oleje, tak můžete zkusit vyměnit ty gufera, není to žádná darda, je to pár Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nebo taky ten Valvoline DuraBlend stojí za hovno, nevím, nemám s ním zkušenost, všechny auta od Astry jsem provozoval na Shell.

Olej v chladící kapalině není, ani voda v oleji. Z výfuku žádnej smrad, akorát po nastartování za studena z výfuku prská docela dost vody. Ale ta je absolutně čistá, tak jako kdybych tam nalil pitnou. A to je myslím O.K.

No však uvidíš v pondělí, to že by se "ztratil" v motoru by mohlo teoreticky být možné (vzhledem k tomu, že jsi tam skoro nic neměl), ale zas na druhou stranu, tak malé množství oleje-to by snad už měla i svítit kontrolka ne?!

A navíc otázka je, proč ho tam bylo tak málo?!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak jsem brouzdal po audiclubu a zjistil, že u tohohle motoru bývá často po nějakejch 150-200tkm potřeba vyměnit gufera ventilů. Prej to pak žere olej. Cena gufer 8x40,-Kč. Píšou, že to pak žere i 1 l/500km. :o když jsou totál. Mám namotáno nějakejch 180tkm, takže by to sedělo. Samozřejmě se musí měnit i těsnění víka, protože se víko sundává.

Máte s tím někdo zkušenost na Oktávce?

Když jsou gufera good, tak to prej olej nežere prakticky vůbec, teda za předpokladu, že nejsou v prdeli kroužky. Píšou tam kluci, že prej i za 600km trasu z plné olejové náplně pod minimum a po výměně žádný úbytek.

Takže jestli máte někdo na 1,8 nějakou spotřebu oleje, tak můžete zkusit vyměnit ty gufera, není to žádná darda, je to pár Kč.

He he, já půl hodiny píšu odpověď a ty si mezitím jednu z možných příčin zjistíš sám, to je tak, když člověk dělá naráz víc věcí, pak nestíhá nic... :doh

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nebo taky ten Valvoline DuraBlend stojí za hovno, nevím, nemám s ním zkušenost, všechny auta od Astry jsem provozoval na Shell.

Olej v chladící kapalině není, ani voda v oleji. Z výfuku žádnej smrad, akorát po nastartování za studena z výfuku prská docela dost vody. Ale ta je absolutně čistá, tak jako kdybych tam nalil pitnou. A to je myslím O.K.

No však uvidíš v pondělí, to že by se "ztratil" v motoru by mohlo teoreticky být možné (vzhledem k tomu, že jsi tam skoro nic neměl), ale zas na druhou stranu, tak malé množství oleje-to by snad už měla i svítit kontrolka ne?!

A navíc otázka je, proč ho tam bylo tak málo?!

jj, když jsem to více osolil, tak k 6000ot, tak se kontrolka rosvítila. Přisuzoval jsem to tomu, že už měla být udělána výměna, teda resp., že byl její čas. Taky ve svým TDi před výměnou atakuju spodní hranici, ale nedolejvám nic. Takže mi to divný nepřišlo. No a ten klučina co to prodával, tak toho o autech moc nevěděl, nechával to servisovat a ani olej na dolití neměl, protože všechno jen přes servis. :smich:

Tak je taky možný, že se to třeba ztatilo taky někde ve filtru nebo tak. Ale myslím, že spíše ty gufera. Celý by to mělo přijít, jak jsem koukal na ceny cca 1000,- včetně práce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to byl dneska projet po stočení zadních kotoučů a jak jsem dojel, tak jsem cítil smrad a koukám, že se kouří zpod kapoty. Projížděl jsem to hodně v otáčkách a rychlostech 180-200. Otevřu kapotu a zrovna vidím bílý obláček a slyším zasyčení od výfuku. Tak to prohlížím a koukám, že nad výfukem končí takovej plechovej okap, kterej tam je zřejmě kvůli úkapu oleje a je to svedený nad výfuk. A koukám, že v zadu je od oleje těsnění víka ventilů. Zřejmě ten olej ztrácím tam tudy. A protože je tam ten okap svedenej tak, aby to kapalo na rozpálený výfuk, tak proto asi žádná loužička! Navíc pokud je to těsněním víka ventilů, tak to tam může prosakovat jen za chodu motoru. Navíc teď mám plno až po horní rysku, protože mám po výměně oleje. Jinak je celej motorovej prostor suchej a čistej, takže to může bejt jen tam.

Ještě otázečka, stačí měnit to vnější těsnění nebo by se mělo vyměnit i to vnitřní?

Ještě na studeným motoru ověřím jestli malinko nečoudí a nesmrdí po oleji a jestli ne, tak gufera to nebudou a dám jen nový těsnění.

Jinak zadní kotouče mám teď po stočení jak nový. Akorát jak jsem fest brzdil(ze 180 přes ABS), tak jsem si asi drobet zvlnil ty přední, který tam byly nový :disgust: Takže je asi taky budu muset nechat malinko stočit. To jsem asi trošku přehnal :huh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Nechci zakládat nové téma, tak opráším tohle. Mám sice 2.0, ale přemýšlín také nad tím, že bych vyměnil ty gufera na ventilech. Mám jich jen osm, tak je to celkem zanedbatelná finanční položka, a kdyby mi spotřeba oleje šla třeba o decku/100 km dolů, tak by to nebylo špatné. Měnil tojiž tedy někdo? Poraďte, jaké gumera koupit, a jak to vyměnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to byl dneska projet po stočení zadních kotoučů a jak jsem dojel, tak jsem cítil smrad a koukám, že se kouří zpod kapoty. Projížděl jsem to hodně v otáčkách a rychlostech 180-200. Otevřu kapotu a zrovna vidím bílý obláček a slyším zasyčení od výfuku. Tak to prohlížím a koukám, že nad výfukem končí takovej plechovej okap, kterej tam je zřejmě kvůli úkapu oleje a je to svedený nad výfuk. A koukám, že v zadu je od oleje těsnění víka ventilů. Zřejmě ten olej ztrácím tam tudy. A protože je tam ten okap svedenej tak, aby to kapalo na rozpálený výfuk, tak proto asi žádná loužička! Navíc pokud je to těsněním víka ventilů, tak to tam může prosakovat jen za chodu motoru. Navíc teď mám plno až po horní rysku, protože mám po výměně oleje. Jinak je celej motorovej prostor suchej a čistej, takže to může bejt jen tam.

Ještě otázečka, stačí měnit to vnější těsnění nebo by se mělo vyměnit i to vnitřní?

Ještě na studeným motoru ověřím jestli malinko nečoudí a nesmrdí po oleji a jestli ne, tak gufera to nebudou a dám jen nový těsnění.

Jinak zadní kotouče mám teď po stočení jak nový. Akorát jak jsem fest brzdil(ze 180 přes ABS), tak jsem si asi drobet zvlnil ty přední, který tam byly nový :disgust: Takže je asi taky budu muset nechat malinko stočit. To jsem asi trošku přehnal :huh:

mám stený motor, a žere mi to odhadem asi 1l/7000 km ...jo, je tam 5w-40 castrol magnatec...na to, jak je to řídký, si myslím, že je to dobrý..a když se podíváš do brožurky pro užívání vozidla, tak tam výrobce udává v extrémních podmínkách (město) spotřebu až 1l/1000km .. to by byla pecka.... asi by ti to na tu polosyntetiku mělo brát míň, ale nebude to nic strašnýho...asi ti to fakt pídí pod víkem, já to mám suchý...a ten odkap, to je fakt fikaný :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Čau, známému vychází spotřeba oleje u Octavia 1,8 20v neturbo, 93kW celkem na 1.66 litrů na 10 000km. Nějakej pokoutní servisák mu nabízel výměnu motoru za nějaký z vraku, ale nevím, jetli by to nebylo z bláta do louže.

Je to moc nebo málo? Zajímá mě to, protože máme to auto dostat a nevím, jestli pak případné opravy nebudou stát majlant...

Díky

PS nekamenujte mě, v autech jsem amatér :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=...83696c#p6962569

tady jsem se ptal také a lidé píšou, že ta naše spotřeba by měla být v normě, tak snad to bude v pohodě...

tvoje spotřeba oleje je upe v poho dokonce jsem četl v manualu od mé octavky 1.6 55kw že spotřeba muže byt i 1l/1000km , mě to žere cca 2 litry na 6 000 km, a auto je bez závad

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Pánové, jak vám bere motorový olej? Zdá se mi, že mám nějak velkej úbytek. Je v tom olej Valvoline DuraBlend 10w 40. Je před výměnou. Pod autem žádný únik oleje není patrný a ani v motorovém prostoru. Odhadem bych řekl, že tak 0,5 l/1000km :o Je pravda, že jsem hodně km najezdil v dost velkejch točkách.

No nejsem si ještě 100% jistej, uvidím nejlépe po výměně, ale trošku jsem vyděšenej.

V hledání jsem nic k tomuto nenašel.

Zdar, mám stejný motor, a to co naleju taky vyleju, mám najeto asi 160000 , auto z bazaru bez servisky, tak musím věřit údaji na tachometru. Předtím nalitej olej Texaco 10W40, nyní Valvoline 10W40, tak uvidím. Měnil jsem Vv pátek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja se chci zeptat leju do 1,8T olej 10w60 a menim ho po 15tis. km a ted mam najeto 4000km a rosvitil se mi servise 1500km, a bude to rok co jsem naposledy menil, to se rosvicuje bud po ujeti km nebo po roce??

i po roce, nevím přesně jak je to nastaveno,. Ale

Asi po roce, ale nevím přesně jak je to nastaveno. Zkus hledat, třeba najdeš něco přesnějšího.Jezdím s nákladním Manem, a tam je to nastaveno po roce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...