Já jsem u O1 kufr pouštěl tak 20cm nad od zavřené polohy, pokud jsem jej pustil dříve byla rána, prostě jsem to víko musel do těch 20cm přidržovat. Jenže to už plynové vzpěry měly ledascos za sebou. Tady protože jsou vzpěry nové a těsnění ještě nevymačkané, tak ho z vrchní polohy nemusím vůbec přidržovat a pustím ho v určité poloze a samo vlastní vahou bez rány zaklapne. Pokud bych měl dále srovnávat a to musím souhlasit s předchozími příspěvky, že od určité výbavy Rapid nemá cenu. Mám výbavu Ambition fresh + zadní stěrač + třetí hla. opěrka vzadu + plnohod. rezerva a to auto tedy má vše co běžný člověk potřebuje včetně climatroniku atd. Octávka 1 ač byla výbavou Elegance, tak se nedá s touto srovnávat a to hlavně v bezpečnosti (o 6 airbagů se jí mohlo zdát, stejně tak o ESC atd.) 5 hvězd dle nynějších již přísnějších nárazových testů EURO N CUP (přístupné na netu kde vyšel velice dobře včetně videa) také nejsou k zahození a bezpečnost byla také jedna u mne z důležitých kritérií. Místa pro posádku vzadu, to je nebe a dudy oproti O1 (včetně odkládacích prostor, lépe řešeného kufru a přihrádek, síťový program atd.) a takhle bych mohl pokračovat, je jen pár věcí co bych řekl, že jsou lepší u O1. S O1 najeto 170tis a s Rapidem zatím 2tis. Pokud bych měl být ovšem objektivní (i jako nynější majitel), musím souhlasit s výše uvedenými příspěvky o tvrdých plastech. I když palubovka nevypadá vůbec zle a od oka nejde poznat, že je neměkčená na dotek je prostě tvrdá a o dveřních výplní ani nemluvím. To bych hodnotil jako jedinou zásadní výtku a je škoda, že toto Škoda neřešila jinak i když žádné pazvuky od nikud z auta jsem nezaznamenal, čas teprve ukáže. Jinak jsem velice spokojen a o jízdních vlastnostech nemá cenu se rozepisovat, ty jsou dle mého názoru na povahu auta a kategorie výtečné, motor + podvozek super, hlavně motor, to odpovídá bych řekl novinářským testům. Spotřeba 6,3 dlouhodobá po těch 2tisících (jezdím jak město, tak mimo město i dálnice). Prostě všem potencionálním zájemcům doporučuji se v tom svést, teorie z článků, testů a postřehů stáv. majitelů je jedna věc, ale dokud se v tom člověk nesveze nemůže říct nic.