Ak budeš meniť každých 10 tisíc (čo je naozaj rozumné), tak by som nekupoval LL olej so schválením VW 504.00 ale klasickú VW 502.00-ku.
Dôvod: Všetky LL oleje so schválením VW 504.00 majú zároveň aj VW 507.00, ktoré je určené pre naftové motory s DPF. A nakoľko sa jedná o motory s DPF, všetko to sú oleje triedy ACEA C3, a majú zníženú hodnotu TBN. Inak povedané, sú to mid SAPS, alebo dokonca low SAPS oleje. Znížená hodnota SAPS je potrebná iba kvôli DPF, ale nakoľko mi ich pri benzínových motoroch nemáme, je škoda si nekúpiť olej s normálnou hodnotou TBN.
Samozrejme ak teraz (aj nabudúce) použiješ ten Castrol EDGE ktorý si písal, je to v pohode, je to dobrý olej, len tie low/mid-SAPS oleje sú primárne pre naftáky.
Pozeral som sa či má Castrol ešte v ponuke nejakú 5W-30-ku ktorá by bola bez ACEA C3, ale nepochodil som. Ten olej ktorý bol, nahradili teraz iným, ktorý už je zároveň aj ACEA C3.
Pozrel som sa aj na iné značky, a s viskozitou 5W-30 som našiel ešte Shell Helix Ultra AB, Valvoline SynPower a Valvoline SynPower MXL. Potom už iba oleje s inou viskozitou. Žiaľ, 5W-30 je taká typická "naftová viskozita" určená hlavne pre dlhé intervaly výmeny oleja.