Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 06/01/16 ve všech sekcích
-
2 body
-
Do nedávna jsem ty kraviny neměl a byl jsem spokojený. Teď je mám a přivádějí mě k šílenství.2 body
-
Milý klubáci, zde je popis celé montáže nezávislého topení! 1. Potřebné díly: komplet topení (topení s pumpou na vodu), sání s trubkou, výfuk s trubkou, palivové čerpadlo, palivová hadice, hadice na vodu s vnitřním průměrem 20 mm. spony na hadici, propojky na hadice Pak je důležitá zástavbová sada pro webasto. V mém případě to byla sada pod označením WEBASTO 1315237A. Ta zástavbová sada je teda pekelně drahá (cca 3 tis), protože tam toho moc není, kromě držáku na topení, hadice do nádrže a pár maličkostí tam nic jiného není. Sadu jsem zakoupil u firmy KÜBELBECK kontakt mám jen email vorisek@kublbeck.cz s dalšími díly mi pomohl eshop http://www.webasto-eshop.cz/. Nejlepší je projít si montážní manuál, který se nechá stáhnout na ruských stránkách. Odkaz jsem už psal v příspěvku víš. Pozor pro fabii FL jsem kombinoval dva návody a to návod na fabii 2010 a návod pro polo 2009!!!!! a to z toho důvodu, že v návodě pro fabii je trochu jiné topení a zástavba je taky trochu jiná. 2. Montáž: Montáž topení byl trochu porod. V každém případě jsem začal v motorovém prostoru, kde jsem hravě (cca 1,5 hodiny, protože není tak uplně přesný a chce to s ním trochu laborovat) přišrouboval držák pro topení. Následně jsem si dle návodu připravil topení k montáži, to zde nebudu rozepisovat, to najdete v návodu na polo. Opět jsem to měl ztížený, protože nějaký umělec co se šťoural v topení utrhnul šroub na krytu řídící jednotky, takže za čas by se tam dostala voda a popravila jednotku, proto jsem si ještě s topením hrál a vytáhnul utržený šroub a nahradil ho. (cca další hodinka zpoždění) Připravený topení jsem umístil do držáku a pokusil přišroubovat k držáku je tam tak málo místa, že jsem musel použít dokonce endoskop, abych viděl jak, to tam je Šrouboval jsem to snad hodinu V dalším kroku jsem k topení připojil vlastní kabeláž, kterou jsem si udělal, aby montáž byla na profi úrovni a nebylo poznat, že topení je aftermarket. I s připojením konektorů byl problém, protože je to přesně v místě, kde je držák trubek od klimy, ale nakonec jsem to tam dostal. Ukostření jsem připojil na pravý podběh a následně jsem šel protáhnout palivovou hadici s kabeláží pro čerpadlo. Jako nejlepší je to protáhnout u stávajících hadic pro palivo. Zde jsem opět pěkně narazil, protože v určitém místě se hadice zasekla a nešla dál a zkoušel jsem to ze shora, ze spodu. Nakonec pomohlo na hadici nasadit a přilepit lepící páskou s čepičku od ventilku. Po protažení palivové hadice jsem se vrhnul na montáž palivového čerpadla, zde jsem opět čerpal z návodu pro fabii a umístil čerpadlo pod palivovou nádrž, ale musel jsem použít držáky dva, abych mohl čerpadlo posunout níž. Bylo tam na montáž málo místa. S tím následně souvisela i úprava zadní část krycího plastu co je na spodku vozu. Následovalo připojení hadice a elektriky do čerpadla. Jako poslední krok byl napojit čerpadlo na palivovou nádrž, zde jsem se nechal "inspirovat" řešením z pola. Na čerpadlu nádrže je zaslepený výstupek, tak jsem uříznul a nasadil trubičku, zde to bylo vše podle návodu z pola. Palivová soustava pro nezávislé bylo hotové a tak jsem se vrátil zpět do motorového prostoru abych připojil topení na stávající topící okruh v autě. Abych nemusel vypouštět celý chladící systém, tak mi táta vyrobil z páskoviny dva škrtící přípravky. Hadici přeříznul dle návodu z pola a připojil jednu větev, druhou prozatím volnou hadicí jsem nalil vodu a připojil k druhé části. Škrtící prvky jsem odstranil a výsledek bude vidět na následující fotce. Jako další krok volím nasazení výfuku. Bohužel nemám ten univerzální, ale pouze s pevnými vývody. Zde bych opět pokračoval dle návodu z pola, ale musím si zahrát na uměleckého kováře a trubky na výfuku naohýbat. (další velké zdržení) To "nejhorší" jsem měl snad za sebou a teď byla na řadě elektrika. Moje idea byla využít volné pozice v pojistových boxech a držáku relé. Od topení mi tedy vede celkem šest drátu plus ukostření topení a palivového čerpadla, které jsem již přidělal. Napájecí drát k palivovému čerpadlu už je taky natažen, takže mi zbývá pět drátů a to bylo hlavní napájení topení, diagnostika, spínání topení, drát pro letní mod a drát pro ovládání vnítřního ventilátoru. Protože jsem měl jednu volnou pozici s trvalým napětím 12V v malém pojistkovém boxu, tak jsem jí využil pro napájení topení. A nyní jsem se rozhodl udělat první zkoušku topení, zda všechno funguje. Nandal jsem provizorně baterii do auta a přes diagnostiku jsem se k topení připojil. (trochu mě ta diagnostika potrápila, ale kabel KKL z aliexpresu mne nakonec nezklamal) Jako první krok byla kontrola paměti závad v topení, druhý krok odzkoušení čerpadla na vodu, další krok čerpadla na palivo. V diagnostice je mod na zkoušku 60s, pro zaplavení palivového systému. Vše proběhlo v pořádku (neskrývám radost a dostávám zase chuť dokončit montáž) V dalším stupni montáže se vrhám do interiéru, pro snažší montáž volím opět sundání palubní desky, to jsem již popisoval v tomto vláknu http://forum.skodahome.cz/topic/130728-mont%C3%A1%C5%BE-esp-do-fabie-fl-rv-2010/ Po rozebrání přístrojovky protahuji pohodlně čtyři kabely do interiéru. Kabel na diagnostiku, ovládání vnitřního větráku, mod léto a pouštění topení. Začínám s ovládáním větráku, protože má fábie klimatronik, musí tam být nejen relé pro silovou část, ale i modul IPCU pro generování signálu, který větrák ovládá. Zapojení je dle montážní návodu webasto pro fábii 2010. Připojuji kabel do diagnostického konektoru na pozici k line. A opět testuji. Zjištění bylo, že diagnostika funguje, takže kdyby nedej bože něco bylo s topením, tak ho můžu diagnostikovat z pohodlí automobilové diagnostické zásuvky, která je umístěné vedle pojistek v interiéru. Následné testuji, zda funguje i ovládání interiérového větráku a opět úspěch. Následuje připojení ovládací krabičky s názvem Thermo Call, která topení ovládá(SMS, voláním). Napájení pro krabičku a pro větrák opět volím z pojistkového boxu, který je umístěný v interéru. Teď už "jen" chybí ovládací tlačítko v interiéru. Zde jsem realizoval myšlenku to ovládat takovým tlačítkem, jako je tlačítko, které ovládá vyhřívání zadního okna. Je krásně podsvícené, takže ve tmě je vidět a při běhu topení svítí oranžovou barvou, taky podporuje různým blikáním i stav krabičky. Přikládám foto tlačítka. Prosím omluvte opracování krytky, které se mi teda vůbec nepovedlo a budu upravovat ještě jednu krytku, aby to mělo lepší vzhled. Pak už jen vrátit interiér do původního stavu, motorvý prostor taky tak plus ještě přidělání sání pro topení a je komplet hotovo!!!!!!! Fotky celku dodám později. Na konci tohoto příspěvku můžu jen napsat, že fabie mojí mamky je připravené na zimu Ale to nejdůležitější!!! Rád bych poděkoval svýmu bráchovi Pavlovi za trpělivost a pomoc při dodělání nezávislého topení! DĚKUJI brácho!!! PS: Snad to někoho inspiruje, že když se chce a je vůle, tak to dodělat jde. Kdo bude mít otázky rád poradím a pomůžu, když budu vědět. Jo a CENA co Počítejte tak 15-18 tis. Moc záleží, zda je klimatronic, kolik budete muset dokupovat věci a hlavně jak to budete ovládat. Existují aftermarkty za pár stovek a taky to funguje. Thermo call je prostě jiná liga za jinou cenu.2 body
-
Ahoj přátelé, tak již po 5tis. mohu odhalit nějaké funkční chyby, které mi vadí a nejsou pro mě kosmetického charakteru. Budu rád, když přidáte své, ať se potenciál kupec zamyslí, jestli mu vadí nebo ať odhalím případné další a jejich řešení. 1. Výška dveří vozu je na 15" už tak nízká, podařilo se mi dveřmi dotknout obrubníku v centru města 2. Pokud prší a člověk si otevře okénko třeba na předání věcí, tak fakt, kdy mu do auta lehce prší, není problém, protože ze střechy kapou kapky přímo na opěrku nebo rovnou mezi sedačku a opěrku - musím říct, že mi to přijde dost stupidně vymyšlené 3. Pokud otevřu kufr po dešti, tak bokem mi všechna voda okamžitě nakape do kufru, taky moc nechápu, kde se stala chyba, ale vadí mi, když mi teče do auta nebo kape na záda, když něco vyndavám 4. Tolik diskutovaná uzávěrka nádrže mě donutila k tankování vždy jen plné, takže až na to, nezapomenout jí zamknout, to není takový problém, jak by se mohlo zdát.1 bod
-
Ahoj klubáci, protože se internet šíří nabídkami na nezávislá topení(za docela dobré peníze) a já jsem tu nenašel žádného šílence, který by to nainstaloval a trochu o tom napsal rozhodl jsem se, že do toho půjdu. Budu instalovat nezávislé benzínové topení WEBASTO THERMO TOP C do škody fabie 2 s motorem 1,2l HTP 51kW. Jako výbava je klimatronik, takže tam to bude ještě s modulem pro ovládání větráku. Pro ovládání topení jsem vybral Thermo call TC3 + ovládací tlačítko v interiéru. Kabeláž si budu dělat svojí a přidám jí do stávající kabeláže aby to vypadalo fakt dobře . Držte mi pěsti. Postupně jsem budu psát co jsem všechno potřeboval a co to všechno stálo. počítám s maximální investicí 15 tis.1 bod
-
1 bod
-
Zase přidám takový měnší návod. Protože mi osvětlení v kufru Fabie II combi nevyhovovalo, tak jsem se rozhodl, že si dodělám druhou, stejnou lampičku i na druhou stranu, kde podle mě měla být už z výroby. Co je pro dodělávku potřeba: 1) Světýlko (koupil jsem použité za 90,-), č. dílu 6L0947415 2) Svorkovnice (konektor do světýlka, koupeno nové v autorizovaném servise 36,-), č. dílu 1J0971972 3) Piny do svorkovnice jsem musel koupit sady 2 drátů s 4-mi piny na konci, protože pry se jinak neprodává, také autorizovaný servis, cena 151,-) č. dílu 000979131 EA 4) Koupil jsem konektory 4 ks ( 1ks = samec + samice + piny, všechny kusy 40 kč) abych bylo vše rozebíratelné na části, není potřeba kdyby to někdo přidělal rovnou na světýlko původní, ale já si to takhle rozdělil.. 5) Cín, kabely, nářadí, pájka,.... + ledka (má 6x5050 diody cena cca 20-50 korun třeba e-bay) Vše jsem ale měl doma, tak jsem kupovat nemusel.. Postup: 1) Vyházet vše z kufru, včetně rezervy a koberce na podlahu 2) Vypáčit 2 plastové pojistky, co drží oplastování nákladové hrany kufru. Jsou to takové malé plastové potvory z vnitřní strany kufru, vypáčil jsem je dokola šroubovákem až vyskočily 3) Úplně dole pod plastem jsou 2 plastové matky, tuším klíč č. 10 pasoval, tak vyšroubovat 4) Doslova vytrhnou střední část platu směrem vzhůru z kufru (drží to na 4 ks kovových svorek zacvaknutých do karoserie) 5) Dále pomocí Torxu drží již boční oplastování, šroubek byl ukrytý pod střední části oplastování nákladové hrany - vyšroubovat. dále vyšrobouvat háček - torx a matku zadního světla.. 6) Sundat plast zadního sloupku, je pouze nacvaktnutý opět pomocí kovových spon, opatrně vytrhnout směrem do kufru, jde ztuha, ale je potřeba, protože je pod ním schovaný další šroubek 7) odšroubovat opět torxem - vyklápěcí háčky v kufru, pozor ať vám nezapadne šroubek za obložení 8) opatrně ohnout plast boční stěny směrem do kufru, opět jsou tam kovové spony, stačí tak ať se tam dostane ruka. 9) Dále jsem si vyměřil a zalamovacím nožíkem vyřízl do plastu díru pro nové světýlko cca 22 x 46 mm 10) Natáhnout kabel - táhl k původnímu světýlku (prostrčil jsem jej do "dutiny" v karoserii a protáhl prahem na druhou stranu, kde jej opět vytáhl a nacvakal konektory 11) Je dobré si rukou zacvaknout zámek ve dveřích, ať světýlko nesvítí, pak jsem ho kleštěma ucvakl a naletoval nový konektor, původní použiji pro nové světýlko. 12) Vše zapojit, zkontrolovat, jestli vše svítí a v opačném pořadí naskládat a nacvakat Kabel jsem dělal takový: Místo původního konektoru jsem nacvakl svůj, do kterého jsem připojil "rozbočku" a do té pak napojil přes další konektor původní lampičku + druhý kabel protažený hranou zakončený opět konektorem, na který je připojená další lampička. Protože jsem nevěděl jak to rozebrat, tak mě dodělávka trvala asi 4 hodiny. Nejhorší bylo zjištování a hledání ukrytých šroubku, protože plasty pořád někde držely... Více je na fotkách, kde je vidět kde je jaká šroubek ukrytý. Celková přestavba mě přišla na cca 320,-. Kabel pro propojení světýlek jsem měl (dal jsem 2 metry, ale i 1,5 metru by v pohodě stačilo, ale už se mě to nechtělo ustřihávat a znova přidělávat konektory). Popis fotek: 1. Původní kabel od světýlka 2. Druhé světýlko včetně koupené nové svorkovnice a kabelu s konektorem pro zapojení na kabel protažený prahem kufru 3. Konektory které jsem použil (pokud nebudete chtít dělat rozebíratelné a uděláte to v kuse, tak se používat nemusí 4. Platová hrana kufru (vlevo a vpravo díry, kde držely plastové pojistky, dole pak výstupky, kde byl přišroubován pomocí plastových matek) 5. Kovové spony, držící plast ke karoserii 6. Vlevo jde vidět torx držící boční plast (stejné i na druhé straně) + šroubek háčku + matka zadního světla.. 7. Po oddělání krytí sloupku opět šroubek 8. Ustřižený a naletovaný původní konektor světýlka 9-11. Fotky výsledku Fotky s protahování kabelu nemám, ale je protažený v místě pod šrobem zadního světla, byl kruhový otvor do karoserie a pak středem prahu a na druhé straně opět kruhovým otvorem vytažen + kabel zajištěn plastovýmy nalepovacím držáky..1 bod
-
1 bod
-
Souhlas, hold kvalita jde stale dolu a je treba si to priznat. Auto je vec, kterou ma clovek standartne pouzivat a ne se hlidat pri kazdem uziti jestli tuhle z necim moc nesoupe, moc nesaha na radicku a vubec jestli by to auto nemel mit jen v garazi a chodit se na nej jen koukat. Skoda a celej koncern je proste klump.1 bod
-
1 bod
-
Ti nemaj co rikat kde mas nebo nemas sedet a jak to vytahovat. Setrili, tak ted budou menit zadarmo. Muzou bejt radi ze nejsou v USA. Tam uz by meli na krku zalobu :-) Hlavne to proste nasere, co si budem povidat.1 bod
-
Takze kupil som a namontoval vzpery KI-R (tie co maju v ponuke napr.aj obautodily.cz alebo aj ine obchody), cena 45€ (1199 Kc) za 2 kusy, ziadne podlozky ani ine drziaky navyse neboli potrebne, postacovali len prilozene 4 klby a ziadny problem s montazou. Vyzera to ako keby to bolo original, nic navyse tam nie je co tam od vyroby nebolo (ziadne podlozky s drziakmi). Nechapem, na co su potrebne nejake dodatocne specialne drziaky ci podlozky, co ma Milotec, snad asi len preto ze su ich vzpery kratsie. Takze zatial max.spokojnost ;-)1 bod
-
Nazdar, je to problem v ramci koncernu . "Na závadu pískání spojkového pedálu existuje TPI, kde je nutno vyyměnít čep spojkového pedálu ND č. 5Q0721123 a 2 ks pouzder ložiska ND č. 5Q0721359. Cena ND 268,- Kč včetně DPH."1 bod
-
Takže tam nebylo chlazení. Je možný že tam nebylo od začátku, protože já v zimě na klimu nejezdím + tam byli tři svolávačky a to také udělali, nevím ale detail.1 bod
-
1 bod
-
Ahojte, já si FA nemůžu vynachválit, sem tam mi dává indikace, že jsem blízko aut (jezdím 95% město), vypozoroval jsem, že na dálnici mu to trvá oproti městu celkem dlouho, než začne hlásit. A jednou mě už i zachránil, jel jsem na sídlišti za autem, celkem si to frajer hnal a přijížděli jsme k přechodu, kde bylo hodně keřů. Tak jsem tam vyhlížel děcka/psi, když najednou borec viděl volné místo a zašlápl to. Já zrovna koukal na ten přechod a jenom slyším pííííp a plné brzdy. Kdybych FA neměl, tak bych ještě tak sekundu nereagoval a to by bylo hodně těsné... Takže za mě do města výborná věc. S cyklisty zatím žádný problém, ale dávám jim fakt hodně místa, protože sám jezdím kolo/moto. Jednou mi na kole sjelo přední kolo mimo asfalt, naklopilo mě to a už jsem se viděl, jak mám hlavu pod kolem auta, co mě zrovna předjíždělo. Takže od té doby dávám tolik místa, aby se tam borec vlezl, kdyby se náhodou vyklopil.. L.1 bod
-
Kdyby Petrrr nekoupil tu bronzovou sochu Obamy do obejváku a originální obraz RAMu od Rembranta, tak byla i klimatizace [emoji23]1 bod
-
A bude hůř. Kuwa, když nechtějí řídit, tak ať jedou vlakem. http://auto.idnes.cz/tesla-nehoda-dodavka-0l2-/automoto.aspx?c=A160531_140645_automoto_fdv1 bod
-
Značka IP29 "Střídavé řazení" označuje nebo zdůrazňuje místo, kde PŘI SOUBĚŽNÉ JÍZDĚ platí střídavé řazení do jízdního proudu průběžného pruhu.1 bod
-
bez klimy už ani fabii či podobný auta. njn jak si člověk zvykne na lepší jízdní vlastnosti, vykon apod tak se hůř leze do horšího.1 bod
-
Copak línější, ale taky se musí přidat více plynu při rozjezdu, aby ta chuděra nechcípla... Teda aspoň ve Fábii tomu tak bylo.1 bod
-
je to blbost, protože při tomhle chování by nedocházelo k popojetí opačným směrem při stání v kopci. Ať už při potřebě jet dopředu a nebo couvat.. A logicky - dřít spojku na místě, když máš zařazeno a stojíš na brzdě by asi nezaručilo zrovna dlouhou životnost spojky, co?1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Ve zkratce je to režim pro ohřátí studeného katalyzátoru na provozní teplotu v co nejkratším čase kvůli splnění emisí. Aktivuje se pouze při splnění několika vstupních podmínek (teplota motoru, katalyzátoru atd.). Motor v tomhle režimu běží na zvýšený volnoběh cca 1200ot/min a je vstřikováno mnohem více paliva při sníženém předstihu. Výsledkem je mnohem vyšší teplota výfukových plynů - rychlejší ohřátí katu a s tím zároveň mnohem větší spotřeba paliva a zvýšený hluk ala TDI. Vypne se cca 40s po studeném startu. Pokud těch 40s nepočkáte a bude se chtít v tomhle režimu rozjíždět, tak motor může i škubat.1 bod
-
uh...a neni to trochu moc? mi prijde, ze LED pasky ty blinkry uplne presviti... navic, neodporuje to nahodou vyhlasce?1 bod
-
1 bod