No abyste se s tou antikorozní ochranou nepřepočítali. Nevím jak v MB, ale v jiných automobilkách to tak růžové není. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že to celé je tak, že plechy které se do automobilky dodávají ve svitcích jsou pozinkované. Problém zde je ale opracování různými brusnými kameny a papíry ještě na svařovně, než auto do lakovny vjede (různé otřepy, kovové zrnka na plechu aj nerovné věci na plechu, aby to potom po nalakování karoserie nešlo poznat a povrch byl dokonale hladký). Tímto opracováním (ručním, lidmi) se někdy nemalá část antikorozní ochrany sundá (zbrousí na čistý plech). Často se jedná o dveře, páté dveře, kapotu a to byste se divili, kolik aut se takto opracovává - prakticky každé.
Takto opracované auto vjíždí do lakovny, kde - jak je psáno - se ještě lehce karoserie upraví, odmastí. Po té jde karoserie do vany s ochrannou vrstvou, kdy za pomoci procesu klasické fyzické elektrolýzy se ponořená karoserie "obalí" ochrannou vrstvou i v těch menších a hůře dostupných místech. Po té nasleduje pec - vypálení při vyšší teplotě a až následně jsou na řadě barvy, od základovky až po vrchní clear vrstvu.
Co se onoho převozu do Neměcka týče, dle mého názoru jsou obavy opravdu na místě (a to je opravdu můj názor a nikomu ho nevnucuji), protože vyjmutí auta z linky většinou není tak automatické a robotizované jak by se mohlo zdát a leckdy je to až pěkná prasečina na pohled, když se karoserie nakládají do kontejnerů za různého počasí. Zbytek si umíte domyslet sami. Často jsou podložené na dřevech, aby se lak nepoškodil. něco jako větší palety, nicméně i tady se může cokoliv stát a jak říkám, rozhodně to nebude pro karoserii něco prospěšného, takové vandrovaní po Evropě.
Teď co se koroze a laku u F3 týče. Je pravda že F1 a O1 brutálně trpěly na dutiny za předními koly. Mám rok Rapida (2017) a teď, když jsem přezouval na letní, tak jsem se mrknul pod plastové podběhy za předními koly a nestačil jsem se divit, myslel jsem, že se Škodovka poučila. Leda tak prd, po jednom roce ježdění tam byla tuna bláta, listí a pak jakási houba, která má údajně tlumit nárazy z kol do kabiny, která je permanentně mokrá a čpí tam. Tohle podle mě nemůže lak dlouho vydržet. Ještě sám uvažuji jak to budu řešit, zda tu "houbu" úplně nevytáhnu, protože fakt je ten, že teď bylo 5 dní slunečno a houba pořád mokrá, nasáklá. K tomu bych jen dodal, že jsem měl celý rok od novotí namontované přední lapače nečistot (i vzadu).
Takže obrázek si udělejte sami a doporučuji si tohle nějak ošetřit .... protože někdy mi to připadá udělané opravdu jako naschvál.