Já vybíral auto tak, aby hlavně nebylo bourané a aby bylo v co nejlepší kondici.
Vybíral jsem původně i normálně přes bazary (internet i fyzicky obhlídky aut, ale to bylo vše naprosto marné, protože u všech byly problém s bouračkami, poškozením, měněnými částmi karoserií, nebo netransparentní historií.
Bouraných, ač u některých velmi dobře spravených jsem jich našel desítky (samozřejmě vše prodáváno jako nebourané)
Proto jsem se přesměroval na auto ze ŠkodaPlus a nebo přímo od dealerů s nějakou vidinou větší jistoty, kde se opět z obrovského množství šrotů podařilo vybrat postupně 12 kandidátů.
Z těch 12ks jich po důkladné lustraci přes ELSU, prověření historie atd. bylo 10ks nakonec také bouraných s různými měněnými částmi lépe či hůře opravených. Až do konfrontace s prodávajícím přímo k danému problému auta vždy všichni tvrdili, že je vše v pořádku, pak už samozřejmě najednou otočili a náhle moc dobře věděli co všechno bylo na autě měněno z různých důvodů. U mnoha aut, na která jsem se jel fyzicky podívat, protože byla čistá dle záznamů v systémech jsem nakonec po prohlídce stejně zjistil, že byla taky bouraná, nebo něco zásadního měněno. Takže to někdo musel udělat někde mimo systém (mimo škodovku)
Byly to prodejci po celé republice, takže je to asi jedno kde chce člověk koupit.
Zbyly mi dvě, které byly čisté co se týká bouraček, poškození, servisní historie atd. A z těch dvou mám nyní jednu doma.
Tenhle proces trval skoro tři měsíce a už jsem si říkal, že se na to všechno snad vykašlu, protože v tomhle kocourkově koupit dobré auto je snad nemožné.
Tedy přeju hodně štěstí při výběru, protože mě ani ve snu nenapadlo, že bude takový obrovský problém sehnat nějaký rok staré auto v požadovaném stavu. To bych čekal u aut 5 nebo 10 let starých, ale bohužel se to týká i mladých aut.