Již cca 14 dní mám upravený S3 2018, 140kW@165kW TDI, 4x4, 7° DSG. Chip prováděl jeden z českých větších a dražších tunerů (volba úpravce nebyla na mně a nechci dělat reklamu). Na webu má tento úpravce, tak jako všichni, naprosto nedostatečné a zavádějící informace, které se týkají pouze 6° DSG.
Zkušenosti:
- Ačkoliv to na webu není uvedeno, automaticky s úpravou výkonu a kroutícího momentu motoru upravují i maximální kroutící moment DSG pro 2 ... 6 stupeň a tím i rychlost spínání (prokluz spojky). Spojka se nesnaží při rozjezdu tak dlouho prokluzovat a konečně spíná podobně rychle jako zkušený řidič. Zejména v S je to znát. Nyní je teplo, ale jsem zvědavý, jak se bude spojka chovat v zimě. Spínání promrzlé spojky mi přišlo před úpravou až neuvěřitelně pomalé.
- Rozjezdy mi vrátily úsměv na tvář. Na suchém rovném asfaltu i čtyřkolka "podhrábne" a do sedadla tlačí dalece přes 100km/h. Jsem realista. Nejezdím sporťákem, ale oproti sérii velmi příjemné. Už za tenhle pocit úprava stála.
- Jízda za někým, kdo šetří benzín (případně dává nohu z plynu, když v dáli vidí auto), je stále stejné utrpení. Při lechtání plynu na prvních pár milimetrech je stejně jako bez úpravy motor silně podtočený. Když potřebuju malinko zrychlit, tak převodovka celé věky přemýšlí, jestli opravdu podřadí nebo si to raději rozmyslím. Jízda je jako na gumičce. Předemnoujedoucí se pomalinku vzdaluje. Přidávám plyn. Nic. Přidávám víc. Nic. Přidávám ještě víc. Podřazení, hup a skok, lepím se na kufr. Pokud jsem byl příliš nedočkavý, tak i brzdím. A stále dokola. Nezáleží jestli jedu na D nebo S.
- Změna dynamiky v běžných dálničních rychlostech je vidět, ale zase takový rozdíl, že bych platil úpravu jen kvůli ní, to není.