Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 06/23/19 ve všech sekcích
-
bylo moc fajn,dík za učast.třešně sem dorazil u tv.4 body
-
Na Slovensku lze legálně vyměnit motor za jiný typ? Dost pochybuji. DSG, co budeš mít v Superbu, je stejná, jako se používá u BITDI? A pokud jde o výměnu jednotlivých dílů - na to rovnou zapomeň, ten motor není stejný. Viz příručka: SSP-547_The_2_0-l_176-kW_TDI_Biturbo_Engine_from_the_EA288_Diesel_Engine_Family.pdf2 body
-
2 body
-
Ahoj klubáci a nadšenci, protože je tady hrozně moc málo návodů, rozhodl jsem se zase jeden přidat :-). Tentokrát to bude montáž tažného zařízení do superba II. V mém případě combi, ale pro sedan to bude skoro stejná pakárna. Protože v autě nebyla příprava pro tažné a to je škoda, musel jsem absolvovat tahání kabelů až k pojistkovému boxu. Jinak pro montáž tažného jsem se rohodl z několika důvodů superb 2,0l TDI 125kW může tahat 1800kg (4x4 až 2000kg), pak jsem slíbil dětem, že pojedeme na výlet s domečkem za autem(karavan)(ten slib jsem neměl nikdy dávat :-)) a pak tažné se čas od času prostě hodí. Já jsem se rozhodl sehnat origo tažné s origo jednotkou, abych se vyhnul dalším nepříjemnostem s funkčností přívěsu. Potřebný materiál: 1x EEA 800 001 (3T0 092 155) Tažné zařízení https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/eea800001-tazne-zarizeni-odnimatelne-sedan-i-combi-skoda-24368.html 1x EEA 800 001 EL - elektrika https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/eea800001el-elektricka-instalace-pro-tazne-zarizeni-bez-pripravy-skoda-23332.html V těchto dvou položkách je vše co potřebujete pro montáž tažného Pokud si budete shánět starší tažné je potřeba: Konektory do ŘJ tažného 6Q0 937 713 + piny 6Q0972 883 + piny Piny do pojistkového boxu, očka pro kostření Matice rozpínací 2 x N 908 338 01 Šroub 2x N 909 562 02 Kabeláž 3x 2,5mm2 - 6m 3x 0,5mm2 - 6m 1x CAN komfort - 4m 2x 2,5mm2 - 2m hnědý 1x 2,5mm2 - 2m 1x 1,0mm2 - 2m hnědy 7x 0,075mm2 - 2m Pokud je vše připraveno, tak jdeme na to(předem se omlouvám, že nemám dostatek fotek, ale pokud nemám osobního fotografa(můj bratr) tak prostě dělám a zapomínám fotit) Montáž tažného jako takového není tak velký problém - sundat nárazník, odepnout kabeláž od senzoru v nárazníku(pokud senzory jsou) - odmontovat plechový kryt pod nárazníkem - vložit do nosníku tažné a zašroubovat 4 šrouby co tažné drží(pozor u strany výfuku, je plechové stínění, to je potřeba povolit z držáku, aby bylo možné zašroubovat šrouby co drží tažné. Jde to bez nutnosti vyvěšení výfuku) - vyříznout do spodku nárazníku díru pro tažné( je to tam naznačené, takže se nelze splést) Po montáži to vypadá asi takto: V dalším kroku jsem se vrhnul na interiér v kufru, kdy jsem z kufru vyházel vše až po rezervu: Kabely od zásuvky jsem protáhnul do interiéru kufru připravenou dírou od výroby: Dále bylo potřeba rozebrat levou stranu interiéru v kufru, to tu nebudu rozepisovat, ale docela pakárna, vyndání zadní sedačky a rozebrání boku u sedačky: Montáž jednotky a dotažení kabelu od zásuvky tažného: Pak jsem si připravil druhý konektor co vede přes celé auto až do pojistkového boxu, CAN jsem napojil v kabelovém svazku pod bočním airbegem zadní sedačky, ale CAN jde zapojit i u zadních, předních dvěří, v BCM konektoru... Následovalo provizorní zapojení drátů na baterii a zkouška diagnostikovat ŘJ tažného: To se povedlo na výbornou a tak jsem začal tahat kabely od zadního blatníku až k pojistkovému boxu. V cestě mi stálo obložení prahu, sedačka řidiče, to muselo vše ven. Pak odhrnutí koberce: Po té hrůze mě čekala další hrůza a to napojení kabelů do pojistkového boxu: Musel ven ofuk nohou, kolenní airbag, BCM jednotka, a v rámci možností i pojistkový box. Brzdový singál jsem připojil na drát od BCM hnědá svorkovnice pin č. 17 drát pro spínané + (svorka 15) šel do pojistkového boxu pojistka č.8 a tři dráty napojit do pojistkek 43, 44, 45, tam bylo potřeba dodělat i přívod. Po zapojení jsem ještě musel nakodovat Gateway, respektivně v ní zaškrtnou, že je přítomná jednotka pro tažné a předokovat parkovacího asistenta. Pak jen test tažného. a závěrečné složení ineriéru. Protože já jsem hračička a chtěl jsem to mít hezké, jako z výroby, tak jsem se s tím mazal 18 hodin, ale asi by to šlo stihnout za lepší čas. Teď už jen na STK aby mi vystavili protokol, uřad zapsal a můžeme jet s tím domečkem za autem.1 bod
-
z Polska nie je ani maso dobre, preco tam chces menit motor? Inak ten motor by mal byt uz aj v skodovke. Kodiaq RS BiTdi 176kW. Kup si Kodiaq a neprzni Superba. Co?1 bod
-
V rámci ŠKODA záruky poskytuje společnost ŠKODA AUTO následující plnění. ▶ Bezplatná oprava poškození způsobeného vadou, projeví-li se na Vašem vozidle v době dvou let od začátku ŠKODA záruky. ▶ Bezplatná oprava poškození způsobeného vadou laku, projeví-li se na Vašem vozidle v době tří let od začátku ŠKODA záruky. ▶ Bezplatná oprava prorezavění karoserie, projeví-li se na Vašem vozidle v době dvanácti let od začátku záruky. Prorezavěním karoserie v rámci ŠKODA záruky je výlučně prorezavění plechu karoserie, k němuž došlo průnikem rzi z vnitřní strany karoserie na stranu vnější. Začátkem záruky je den, kdy je prvnímu kupujícímu předáno při koupi nové vozidlo od partnera ŠKODA.1 bod
-
Ahoj, Fabii 1.0mpi 44 kw 2017, mam 2 roky,za tu dobu najeto 18 000 km. Nejsem žádný zavodnik, ani brzda provozu.Auto použivám převážně na cesty do práce , denně 2 x 18 km,tady mi spotřebu kazí město,mám tam několik semaforu. O víkendech něco delšího, dálnice nejezdím, v autě převážně sám,nebo ve dvou.Za tu dobu mám dle tankování spotřebu 4,54 L/100km,eviduji na spritmonitor.de. Palubní počitač ukazuje dle mého měření o 0,2-0,3 meně. Na delších trasách po okreskách není problém jezdit kolem 4L/100km,dle pp. Zrovna včera jsem jel trasu 60 km, u nás je nadmořská výška 250 m,konec cesty do výšky 600 m,cesta tedy převážně do kopce,se spotřebou dle pp 4,4 l . Za hodinu, ta samá trasa zpět ,tedy převážně z kopce. Výsledná spotřeba 3,8 l ,dle pp, realná o 0,2 l větší. Cestu zpět jsem tedy dle mého propočtu zvládl za 3,2 l . Bylo to 120 km ,které jsem ujel za rovné 2h , při pruměrné rychlosti 60 km/h , což myslím není uplně málo. Chci tím říct že při klidné plynulé jízdě , se s tímto motorem dá jezdit usporně , a zároveň nejste brzda provozu. S autem jsem maximálně spokojen , doveze mě z místa A , do místa B . A že je to 3 válec , to mě vůbec netrápí. Ten motor se povedl , vibrace jsou cítit jen při startovaní , potom jej téměř neslyším. Za mě palec nahoru.1 bod
-
@radeonko Servisní interval je 2 roky nebo 30tis km, dle toho co nastane dříve. tedy ano, pokud máš auto 2 roky a servis/olej nebyl dělaný, tak bys měl jet do servisu.1 bod
-
Tam je těch podmínek více, musí to být otočení klíčkem do nějaké doby po odemknutí/otevření dveří, možná se musí auto po zamknutí "uspat" atd. Vím že když jsme to "testoval" tak mi to taky "blblo", ale teď když se na to nezaměřuji a auto používám, funguje to OK.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Mě vždycky zaráží jak většina lidí zije v domnění že tlumiče které mají odpracovaných 150-200tis km můžou být za určitých podmínek v pořádku. Nemůžou i kdyby to bylo jen na dálnici. Realita je ale taková že průměrná životnost tlumiče je 60/80tis km dle podmínek a auta. Někdo argumentuje že má tlumiče suché a proto se domnívá že jsou v pořádku o. K. To taky není pravda. První ve většině případů uteče plyn a když už začne utíkat i olej jsou už úplně nepoužitelný. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10153324976410633&id=323662495632&refsrc=http%3A%2F%2Fsearch.seznam.cz%2F&_rdr1 bod
-
Ešte k tomu oleju... Špecifikáciu musím dodržať, ale to je jedno akú značku kúpim? Lebo teoreticky každých 15000km tam bude iná znacka oleja...1 bod
-
1 bod
-
Prepáč ale toto fórum som snáď celé prešiel a nenašiel som. Je tu toho dosť ale všetko nie :D :) a ostatným dakujem zajtra skúsim pozrieť.1 bod