Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 09/27/19 ve všech sekcích

  1. Tak po přehrátí software jsem velmi překvapen a zatím spokojenej.Dále uvidíme.
    3 body
  2. @bouchy Ano, má to být 2.0 TDI, opravím (snad to bylo z kontextu jasné a moc lidí to nezmátlo, díky za upozornění :) )
    2 body
  3. Protože můj RAPID nebyl ze série (ani za příplatek) vybaven zadními reproduktory (stejně dle ohlasů zde nevalné kvality), nastal čas dodělání ozvučení zadní části auta. Využil jsem nabídky vsetínské formy HTCAR a stal se pokusným králíkem aplikace reproduktorů do zadních výplní dveří. Zadní reproduktory jsou totožné jako přední u OI nebo zadní u OII, tzn.širokopásmový s uchycením 165mm, výkon 80W, výškový 50W, oba impendance 4 Ohm. Dodané reproduktory mají originální koncernové označení čísla ND. Balení reproduktorů: Relativně zkušenému a znalému člověku montáž zabere cca 6 hodin práce, protože tato montáž se musí dělat s rozmyslem a trpělivě. Doporučuji koupit dostatek stahovacích elektrikářských pásek, pokud chcete mít kabeláž solidně uchycenou k originálním svazkům elektroistalace. Hodí se i pájka a teplovzdušná pístole na smršťování bužírek v případě zkracování kabelů, pokud vám někde bude vadit jejich zbytečná délka navíc. V případě nýtování reproduktorů do plechu dveří jsou nutností nýtovací kleště na nýty s trnem. Pro fixaci kabelů v průchodkách si pořiďte opravdu pevnou a dobře lepící pásku, třeba Pattex Power Tape. Dále se hodí i speciální montpáky na rozdělávání panelů: Postup montáže. 1. Demontujte dveřní panely. Prvním krokem je pootočit o 90° černým čepem ve vybrání v dolní části panelu (stranový klíč č.10). Potom najděte první příchytku směrem dozadu od tohoto čepu (na toto jsou dobré ty montpáky, bez nich je to trápení a strach, že panel rupne). Je nutno s citem, ale dost silně zabrat, aby příchytka povolila. Další příchytky (celkem je 7 příchytek) po obvodu už jdou odcvaknout snadněji. Odpojte lanko otevírání dveří, západka bílého úchytu bowdenu se odmačkává směrem ven. Panel vysuňte směrem nahoru z horní okenní lišty. 2. Odpojte dveřní 28 pinovou svorkovnici na B sloupku vyklopením oranžové pojistky. 3.Vymáčkněte obdélníkovou průchodku husího krku směrem dovnitř dveří a protáhněte svazek ven otvorem pro reproduktor. Vymáčkněte kulatou průchodku. . 4. Odstraňte fixaci původního svazku k oběma průchodkám, je to jen normální izolační páska. Ze svazků odstaňte jakési vyplňovací válečky, které zvětšují menší průměr svazku, aby úplně vyplnil otvor v průchodce. Jsou také z izolačky, lze je opatrně podélně naříznout a odstranit. Poté protáhněte kabel pro širokopásmový repoduktor (má širokou čtyřpólovou svorkovnici) nejprve skrz kulatou a obdélníkovou průchodku a pak skrz husí krk až k 28 pinové svorkovnici. Piny zapojte do pozic 21 (černý vodič) a 22 (černo-červený vodič). Svorkovnice má fialovou pojistku, tu je nutno nejprve povysunout. . 5. Kabel přichyťte k původnímu svazku stahovacími páskami, dodržte hlavně prohnutí mezi příchytkou uvnitř dveří a kruhovou průchodkou kvůli prostoru pro okno! 6. Nový kabel a původní svazek zaizolujte k průchodkám pomocí PATTEX pásky. 7. Nasaďte zpět průchodky. Zapojte svorkovnici do B sloupku a nasaďte krytku, aby se nepoškodila při zavírání dveří. 8. Až teď je ten správný čas na uchycení reproduktoru přinýtováním nebo přišroubováním. 9. Do čtyřpólové svorkovnice zapojte piny kabelu pro výškový reproduktor a svorkovnici zacvakněte do reproduktoru. Kabel k širokopásmovému reproduktoru upevněte společně s kabelem výškového pomocí stahovacích pásek k původnímu svazku. Já ještě zkrátil kabel k výškovému reproduktoru o 50cm, je zbytečně dlouhý. Dvoupólovou svorkovnici připojení výškového reproduktoru uchyťte pomocí samolepícího držáku se stahovací páskou do polohy dle fotky. 10. Do dveřního panelu dveří zalepte výškový reproduktor. Doporučuji použít nějaký tmel či lepidlo pro vymezení vůle v loži reproduktoru. Já použil polyuretanové jednosložkové lepidlo, které mi zbylo z lepení lišty na mřížku v nárazníku. Bohužel lože nemá fixaci reproduktoru zacvaknutím, ale jsou použity jen vodící čepy pro správnou polohu reproduktoru. Asi nejlepší řešení je reproduktor zalepit na čepech tavnou pistolí. 11. Na kabel od výškového reproduktoru namotejte lepící pásku, aby vznikl tlumící váleček (cca 0,8 - 1cm v průměru), zabrání klepání kabelu o výplň nebo plech dveří. Tímto jsou dveře připravené. 12. Demontujte spodní obložení B sloupku, prahů a spodní kryt A sloupku. Tady jsou použity pružinové tvarové spony. Pomocí plastové montpáky nejdříve mírně odchlípněte panel u těsnění dveří a pak plochým šroubovákem páčit v místě spony. Spodní panel B sloupku má celkem čtyři úchyty. Doporučuji také částečně demontovat spodní uchycení horního panelu B sloupku (stejné pružinové spony). Obložení prahu jde vycvaknout jen rukama tahem nahoru. Bohužel plast zůstane na místě a trochu překáží manipulaci, protože zadní uchycení je šroubem, který je pod zadním sedadlem. 13. Vycvakněte svorkovnici z B sloupku a zapojte do ní piny na pozici 21 (černý vodič) a 22 (černo-červený vodič). Na kabelech je barevné označení strany vozidla, nepoplést aby pak byl L a P kanál správně zapojen. 14. Kabely véďte podle původního svazku směrem dopředu. Fixovat doporučuji vždy nejlépe u původních plastových příchytek. Asi 2x jsem přidal fixaci v místech velké vzdálenosti mezi příchytkami. . 15. Až se dostanete s kabely do oblasti pod přístrojovku, nezbývá než vypnout rádio, které vám doteď hrálo k práci. Rádio demontujte a odpojte vzadu všechny konektory. Líp tak uvidíte kudy kabely přivést až k rádiu. Doporučuji použít dostatek stahovacích pásek a taky samolepící držáčky stahovacích pásek a kabely pořádně zafixovat, zvlášť pak u řídiče, aby nebyly prověšené. 16. Kabely zapojte do pravého, pískově hnědého konektoru FAKRA, který je určen pro reproduktory. http://www.autoradiahifi.cz/ftp/images/MOST.jpg Pravá strana auta - zelená: 1 - repro pravý zadní (+) černo-červený vodič 5 - repro pravý zadní (-) černý vodič Levá strana auta - modrá: 4 - repro levý zadní (+) černo-červený vodič 8 - repro levý zadní (-) černý vodič Nepoplést barvy stran a barvy vodičů. Svorkovnice má opět fialovou pojistku, kterou je nutno vysunout nahoru, aby šly piny zacvaknout. Přebytečnou část kabelů smotejte a fixujte k původnímu svazku. Mě zbylo cca 20cm, takže jsem kabely nezkracoval. 17. Finále. Nasaďte výplně dveří do podokenní lišty, ale ještě nezacvakávejte příchytky! Propojte kabely výškových reproduktorů. Zapojte rádio a vyzkoušejte, zda vše hraje tak, jak má. Pokud je vše OK, lze nacvakat zpět výplně dveří a obložení sloupků a prahů. Asi nejproblematičtější místo je spojení dolního obložení B sloupku a krytu prahů. Jsou tam poměrně subtilní západky a je potřeba dost trpělivosti, aby vše sedělo, jak má. Děkuji tímto "orlovi" a panu Holeňovi z HTCARu za informace, které jsem s díky využil při montáži a vložil i do tohoto textu.
    1 bod
  4. Stafa: Ok, no prob, nastavoval jsem si vysku imbusem, proto jsem si tvuj text vztahl i na sebe ;-) . Snad se v autorizovanych servisech nekdy nauci ta svetla nastavovat....
    1 bod
  5. Ten komentář byl asi spíše k těm lakovaným plechům bez koberce nebo oplastování.
    1 bod
  6. Dnes dokódováno odklopení zrcátek nikoliv při odemknutí vozu, ale až po zapnutí zapalovaní.
    1 bod
  7. Savy Eskimo 205/55/16 jsem jezdil na OII a spokojenost, OIII RS 205/50/17 Barum polaris 3 nikde jsem nezůstal viset, OIII Nokian WD 3 505/55/16 taky bez problémů na letošek Barum Polaris 5 205/55/16(made in Germany) jsem zvědavej ?
    1 bod
  8. Poistovna odobrila nizsi index rychlosti ako je v TP. Takže za mňa to budú NOKIAN D4 rozmer 205/55R16 91H a plecháče podľa TP k tomu. Pripajam odpoved z poistovne: "nesulad rychlostneho indexu nebude mat vplyv na pripadne poistne plnenie"
    1 bod
  9. Netvrdím, že to imbusom nenastavíš /veď na Škodu 100 stačil plochý skrutkovač/, akurát to nenastavíš správne, podľa predpisov... Ver mi, viem o čom rozprávam. Záverom odcitujem kolegu @Krenstik, kde povedal všetko, a tým by som to uzavrel: Zbytek diskuze mi pripada zbytecny, i LED na OIII lze seridit jednoduse, nicmene s regloskopem je to presnejsi a bez diagnostiky vcelku dost nesmyslne, ale ano, panicke stesti funguje. Navic OIII ma ve velke casti pripadu hlavni svetla spatne serizene. To jsou fakta.
    1 bod
  10. Premiéra 11.listopadu: http://www.autoforum.cz/predstaveni/uz-vime-kdy-skoda-odhali-novou-octavii-dostane-i-novou-digitalni-asistentku/
    1 bod
  11. ale ono se to tím imbusem dá pořád nastavovat
    1 bod
  12. Řekl bych, jak bylo x-krát řečeno, že záleží, neboť 81 kw motor kvůli velkým kotoucum nelze osadit 14”, nevlezou se tam, u 15” nezáleží.
    1 bod
  13. Jestli to náhodou nebude tím, že Caddy na výfuk vpravo už z výroby [emoji846] https://images.app.goo.gl/sTV3wAfiVY2AadeX6
    1 bod
  14. Jeden dnešní úlovek z Mohelnice. Jel jsem za ním už od Svitav? Caddyaq??
    1 bod
  15. Asi nechapu otazku? ( P.S. to je jen brand pod kterym dneska delame regloskopy na trh, stejne jako diagnostiku a ADAS kalibrace. Realne ale patrime pod Hellu, ktera dela svetla pres 120 let) Zbytek diskuze mi pripada zbytecny, i LED na OIII lze seridit jednoduse, nicmene s regloskopem je to presnejsi a bez diagnostiky vcelku dost nesmyslne, ale ano, panicke stesti funguje. Navic OIII ma ve velke casti pripadu hlavni svetla spatne serizene. To jsou fakta.
    1 bod
  16. dá se to otevřít velice lehce,popis je v pro členy
    1 bod
  17. Na zadne okno sa folia nedáva:!!!!
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...