Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 10/03/19 ve všech sekcích

  1. Pokud má někdo prémiový telefon od Samsungu S8 nebo NOTE 8 telefony a vyšší řady viz. ODKAZ , může vyzkoušet bezdrátové AA již nyní i na verzi 4.6 . Povedlo se mi to zprovoznit na Samsung S10e . Do verze vývojáře se dostanete - v nastavení AA cca 10x kliknout na verzi AA (4.6.593324) . potvrdíte OK . viz VIDEO Kliknete na Nastaveni pro vývojáře a tam zaškrtnete Přidat do nastaveni bezdrátovou projekci , vypnout zapnout aby se objevilo v nastavení. ( u mě jsem preventivně smazal v aplikaci AA pamět a data )
    2 body
  2. Zajímavé počtení o projektu Beta ve Škodováckém odboráři: 3419.pdf
    2 body
  3. Fabie II o které chci psát patří mé ženě, koupila si ji dříve jako úplně novou. Osobně sedlám jiný vůz, více snad na www.renaultclub.cz, uživatel wc. Jedná se o 1.2 HTP 51kW ve verzi kombi, výbava tuším AMBIENTE. Nejprve napíšu své dojmy z vozu, abyste pochopili proč to všechno... :-) První podnět, kterým asi prošli všichni, byl samozřejmě o výško / šířkové disproporci rozměrů, zprvu a dodnes nepochopitelné. Po svezení jsem oproti F1 musel ocenit výrazný posun odladění podvozku, prostornější interiér, lepší zpracování interiéru a v neposlední řadě taky silnější a živější motor. Ostatní jsou kraviny. Co jsem autu nemohl odpustit, byla enormní hlučnost při cca 2600-3000 ot. Rovněž hluk od kol a tlumení nerovností nejsou to pravé ořechové. Po vypršení záruky jsem se rozhodl pro ukončení dotací autorizovaným servisům. První garanční opravu mi ani na moji výslovnou žádost a informaci o kolísajícím volnoběhu nepřehráli SW ECU. Auto nehodláme prodávat dříve, než za cca 10 let, protože jezdí poměrně málo a nemá smysl každý rok zapsat do servisky razítko za cca 4000 CZK. V rámci servisu jsem si vyměnil olej za plnou syntetiku, filtry a vynuloval palubní PC. Současně s provedením garančky (práce na 20 minut) jsem připravil radikální řešení odstanění hlučnosti ve formě doplňkových odhlučňovacích prací. Už při začátku prací jsem zjistil, že to bude trochu bitva s větrnými mlýny, protože množství odhlučňovacího materiálu, který je ve voze použit odpovídá spíše turbodieselu vyšší střední třídy. Bylo vidět, že v MB se s hlučností hodně prali a ani ve finále ji bohužel zcela nezvládli. Pokračoval jsem v jejich snaze asi takto: A/ Vyplnění prostoru předních sloupků PUR pěnou. Je nutné demontovat obložení sloupků, díry zalepit kvalitní páskou, zakrýt celý interiér okolo a dávkovat patřičné množství pěny. Pro plnění jsme trubku na tubě prodloužili asi metrovou hadicí. Je nutno nechat zaschnout min 12 hod, nejlépe 24 hod. Nutná maximální opatrnost, co ušpiníte, dá se umýt acetonem, ale ihned. Pokud pěna zaschne, je to v pr...li. Aceton se ale zase nemá rád s různými plasty, takže je lepší nic neumazat. B/ vyplnění prostoru nad tapicerií tlumící výplní - postačí demontovat panel ve střešní výplni za světlem, přední část, kde se výplň snižuje jsem vyplnil filcovou instalatérskou páskou (kotouč ca 15 CZK), spotřebovány 2,5 kotouče. C/ vypěnění horních předních nosníků PUR pěnou - zde bylo nutné demontovat plastové kryty blatníků, nosníky ve přední části doplnit o zátky, vyrobené z molitanu. V horní části je potřeba silikonovým tmelem zaplnit 2 kruhové díry o pr. cca 8 mm, pozor na otvor pro misku zajištění kapoty, tuto je nutno demontovat a otvor zalepit. Později vyřezat, vymazat silikonem a misku vtlačit dovnitř. D/ vyplnění dolních nosníků PUR pěnou - obdoba horních nosníků, nutno řešit všechna místa, kde pěna může ven . pozor hlavně na kapsu, ze které ústí přívody paliva. Po zkušenostech (dělám to už na několikátém voze) tyto práce absolutně nedoporučuju někomu, kdo se bojí do auta sáhnout, aby nedej Bože něco nepoškrábal. Pěna spolehlivě vyplní prostor nosníků, není se třeba obávat koroze či zadržení vody, existuje ale velmi pravděpodobné nebezpečí, že neodhadnete množství, někde to vyleze a něco ušpiní, což se mi naštěstí stalo jen v jednom místě, kde to navíc není vidět. E/ odhlučňovací deka na kapotu - použil jsem tohle: http://www.auto-doplnky.com/protihlukovy-tepelne-izolacni-material-adc400113.html můžu vřele doporučit, parádně se s tím dělá... 1 ks (1m2) materiál s rezervou vyšel i na přepážku motorového prostoru deka je samolepící, místo je nutno umýt a odmastit, lepidlo drží velmi dobře. V prostřední části na 3 úchytech jsem použil plastové pásky. Než to budete stříhat načisto, udělejte si šablonu ze starého kartonu, vyplatí se... F/ odhlučňovací deka na přepážku motorového prostoru Drží na vrutech, které trčí z přepážky, na 3 místech přitlačována matkami z mosazného plíšku. Deka kryje přepážku odshora až pod úroveň hadic od topení. G/ Těsnění nasazené pod plastový kryt před předním sklem - obyčejná měkká bublina do okna - toto , myslím si, nemá valného významu. Měl jsem kryt dole, tak jen pro pořádek... H/ těsnění po stranách kapoty - použita kaučuková (černá, která se používá na solár nebo klimatizaci) izolace 18-9, rozřezaná a nasazená na hrany plechu. I/ povolení a opětovné utáhnutí horního silentblocku motoru Výsledky odhlučnění jsou rozpačité, protože vyřešily něco jiného, než co jsem tím sledoval. Kňučivý zvuk alternátoru či ozubeného soukolí vyvažovací hřídele se jen mírně utlumil, bylo mi jasné, že toto nevyřeším a ani jsem to řešit nechtěl. Je to charakteristické pro HTP, možná trochu škoda, ale je to tak. Zvuk, který mi nejvíce vadil kolem 2600-3000rpm se ale skoro nezměnil, případně jen mírně. Kde jsem ale zaznamenal zcela fatální úspěch, je odhlučnění od kol při jízdě na poškozeném povrchu. Auto je k nerozeznání od originálu, působí kompaktněji, tlumeněji a je podvozkově výrazně kultivovanější. Celkové základy nepřesáhly 800 CZK, takže prakticky nic. Množství odvedené práce (8 hod/2 prac) ale není úměrné dosaženým výsledkům... Dále jsem vypozoroval, že onen hrkavý zvuk provází motor při běžném provozu, až se 100%ně po cca půl hodině až hodině provozu prohřeje, zvuk zcela zmizí. !!!???!!! Zmizí ale většinou, když motor vypnete, necháte odstát a natočíte znovu... divné... Sahal jsem na silentbloky a jiné prvky, které by mohly zvuk přenášet do karoserie - bezvýsledně - vše studené. Výfuk nepodezřívám, visí na gumách, filtrbox má rovněž pryžová lůžka. Pokus z odpojením sání přehlušil onen hrčivý hluk příšerným hukotem. Další testy budou později pokračovat demontáží filtrboxu a jeho pokusným zabalením do tlumícího materiálu. Spíše zamýšlím provést UPG SW ECU, což jsem chtěl udělat od začátku... jen musím zjistit, kdo a kde mi to je ochotný udělat, myslím, že ten motor není doladěný. 47kW HTP v F1 . kterou si občas beru jako služební je výrazně ale výrazně tišší... tolik k jednomu šílenství :-) wecka PS: jestli nějak pokročím, napíšu...
    1 bod
  4. Jak jsem před časem slíbil, tak činím. Pro představu sem dávám pár fotek, jak na Karoqu vypadá a sedí Thule Motion XT XL - titan (500 litrů). Pohodlně se dá s boxem na příčníkách předozadně posouvat a najít optimální umístění hlavně s ohledem na otevíraní pátých dveří. Přecijenom už ten box nějakou váhu má, takže je určitě pohodlnější, když ho na auto dávají dva. Ale i v jednom se to s trochou šikovnosti zvládne. Spotřeba se podle mne odhadem zvýšila tak o 0,5 litru / 100km při dálničních rychlostech tak těch 110 - max 120 km/h. Při vyšších rychlostech to pak bude asi výrazně růst. Určitý hukot při jízdě samozřejmě od boxu je, ale není to nijak výrazné nebo otravující.
    1 bod
  5. No hej, dotacie, to aby vyrobca mohol navysit cenu. A zaplatime to vsetci, takze fakt super. Niekto si bude vozit zadok v e aute za moje peniaze.
    1 bod
  6. Tak ten se rozpadl už v momentě, když se Škodovka prodala. Na druhou stranu jí to zachránilo. Takže záleží na úhlu pohledu. Spíš se obávám, co přinese budoucnost - kategorie sedanu typu Superb to mají dost nahnuté. Nyní frčí SUV. A také s tím zamíchá ektromobilita a emisní pokuty :-(
    1 bod
  7. Pokud bys chtěl pouze dočasné řešení, které jde na zimu sundat, tak já mám třeba tyhle clony. Mám je tedy ještě i v kombinaci se Sunsetem, ale jsou super. Bral jsem je hlavně z toho důvodu, protože vozíme v kufru psa. S kombinací Sunset a těchto clon může být venku vedro jako prase a vevnitř je pořád celkem příjemně.
    1 bod
  8. Jako by pokuty ze zahraničí přišly v jazyce státu kam ho posílají...
    1 bod
  9. To fakt někdo jezdí kolem 800ot. a diví se, že to tam cuká a netáhne?
    1 bod
  10. Tak já se taky přidám, taky pískám (Swing). Začlo to přesně tím, že mi to hodilo nějakou chybu, když jsem zkoušel Android auto. Od té doby píská. Mám vysledováno, že pískání reaguje na světelný senzor, tzn. svítí slunce (hodně světla) = nepíská, zajedu např. do zastřešeného průjezdu (méně světla) = píská. Zatím jsem to neřešil. Fabia 3 HB FL STYLE
    1 bod
  11. tak pak máš dvě možnosti, jezdit s odpojeným EGR (tedy smířit se svítícím checkem-kontrolka motoru), ale vysledovat, zda se ti výrazně nezvýšila spotřeba, ŘJ pojede podle náhradního algoritmu, nebude počítat se spalinami vracejícími se do válců, ale asi to neřeší případné STK nebo koupit nový EGR
    1 bod
  12. Zatím jsem to nevyřešil ani v rámci záruky, ani jinak. Píská to pořád. Zajeď a uvidíš. Držím palce!
    1 bod
  13. Díky moc za sraz, rád jsem vás všechny poznal. A přikládám ještě fotografii všech 6 kusů Fábií pohromadě :)
    1 bod
  14. Mám Karoq Style Plus- 3 plastové vystřelovací klíče.Stupněm výbavy to taky asi nebude
    1 bod
  15. Mám model (asi 2020 nevyznám se v těch kódových zkratkách), na kufru nápis škoda, mrtví úhel v boku zrcátka... k tomu 3 "plastové" klíče a všechny vystřelovací... :(
    1 bod
  16. Zdar nejde předělat na CNG. Jde předělat na LPG jenom.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...