Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 07/13/20 ve všech sekcích
-
[emoji1787][emoji1787][emoji1787] nas taketo memečka nerozhodia. Lebo vieme ze ten váš mlady parik vyrastie, kupia si sandalky a ponozky, a prvy krat ich skusia v Tatrach. Aj posledny. [emoji8][emoji8][emoji8]4 body
-
Pro ty, kteří kutí tak jako já a není jim cizí trocha té modelařiny, přidávám návod jak předělat zrcátka bez blinkru na verzi s blinkrem. Důvodem přestavby je to, že jsem nechtěl dávat 1500-2000 Kč za jedno zrcátko z bazaru. Vystačil jsem si s 2x 148Kč za blinkry 6V0 949 102 a 6V0 949 102 , 763Kč za kryty (v černé perleti) 6V0 072 530 A a 2x 25Kč za patici patici T10. Plus nějaké ty piny a dráty, které jsem měl doma z předchozích přestaveb auta. Časová náročnost úpravy je cca 4 hodiny ořezávání a 5 hodin elektrické zapojení. Základem je to, že se dá tělo zrcátka ořezat tak, aby v něm sedělo těleso blinkru. Stačí odřezat plochy, které nejsou funkční a kde je pak uložen vlastní blinkr. Na pevnost uložení zrcátka a stabilitu uchycení krytu úprava nemá vliv. Velké díky patří @wirer, který mi poskytl fotky, jak vypadá zrcátko s blinkrem zevnitř. Dobré je mít modelářské frézičky a rotační pilník o průměru 3mm. Lze je upnout do normální vrtačky a pak už jen opatrně odřezávat a pilovat přebytečné plochy, výztuhy a hrany. O zbytek se postará ostrý zalamovací nůž. Výsledkem je zub na vnějšku těla zrcátka. Vybrání těla v levé části fotky se musí přizpůsobit tvaru blinkru aby dokonale bez násilí seděl v tělu. Osazení na horní hraně těla zrcátka, kam zapadal horní kryt, se celé musí odříznout a vnitřek plochy obrousit až ke svislé ploše, aby zbyla vlastně jen tloušťka materiálu. Je nutné také ořezat nálitek s otvorem pro šroub (nevím k čemu tam byl, nic na něm není uchyceno) a srazit plochu čtvercového otvoru. Rámeček zrcátka se nemusí nutně měnit, stačí odříznout jednu západku a oříznout výstupek pod ní. Pak už stačí díly sesadit a případně doladit nedostatky, nesmí být nikde žádné pnutí ani velká vůle. Bez rámečku: S rámečkem: Blinkr je nutné uchytit k tělu zrcátka. U originálu je tam nálitek, zde je použito plastové distanční pouzdro 10x6x12mm. Hranu pouzdra u blinkru je nutné seříznout 1,5x45° nebo použít pouzdro průměru 8mm. Demontovat ovladač natáčení zrcadla (centrální šroub s hlavičkou TORX) a blinkr svrtat s tělem zrcátka. Přišroubovat šroubem M4x20. Matici pojistit proti povolení vibracemi základovou nitrobarvou. Půlka práce je za námi a můžeme se kochat. Druhá půlka práce je elektrické zapojení blinkru. Ideální je tahat vodiče ze svazků v prahu, kde je vše dobře dostupné na rozdíl od blatníku. U MR2013 je levý zadní blinkr černo-bílý vodič, pravý blinkr černo-zelený. Ty jsou v pravém svazku dva, je nutné tedy zjistit který je ten správný. Stačí k tomu odstranit opatrně izolaci a připojit zkušební žárovku. Multimetr mi neukázal nic, buď neumím měřit, nebo měřák nezaznamená impulzy blikání. Mě ukazoval totiž stabilních 5V.... Použité piny: 000 979 019 - 6ks 000 979 020 - 4ks Vodiče 0,5mm2: bílý, šedý, hnědý, černý, zeleno-žlutý. Pokud se budete držet originálu zapojení v autě, tak bílý s šedým by měl být černo-bílý https://www.autokabel.cz/autovodice-fly-a-flry/autovodice-flry-0,50/autovodic-flry-b-050-mm-bily-cerny, hnědý a černý je hnědý https://www.autokabel.cz/autovodice-fly-a-flry/autovodice-flry-0,50/autovodic-flry-b-050-mm-hnedy a zeleno-žlutý by měl být černo-zelený https://www.autokabel.cz/autovodice-fly-a-flry/autovodice-flry-0,50/autovodic-flry-b-050-mm-zeleny-cerny. Od každého je potřeba cca 4m. Je nutné odcvakat kryty prahů, demontovat spodní kryty A sloupků, demontovat tapece dveří, vytrhnout krycí plast, kudy se leze dovnitř dveří a odvrtat nýty reproduktorů, aby byl dobrý přístup k upevnění nového vodiče na stávající svazek ve dveřích. Samozřejmostí je použití TESA textilní pásky https://www.autokabel.cz/izolacni-pasky/tesa-51608-19mm-x-15m, stahovacích elektrikářských pásek a PATEX silně lepící lepenky pro izolaci vstupu do pryžových průchodek, kudy se protahuje nový vodič. Ten jsem v celé délce (kromě částí blízko svorkovnic) omotal TESA páskou a připevnil ke stávajícím svazkům buď opět TESA páskou nebo elektrikářskými páskami. Odbočku ze stávajících vodičů nebo napojení na další vodiče dělám pomocí kulatých konektorů MATE-N-LOK https://www.autokabel.cz/konektory/konektory-mate-n-lok/dutinka-pro-konektory-mate-n-lok a https://www.autokabel.cz/konektory/konektory-mate-n-lok/kolik pro konektory mate-n-lok, které důkladně zaizoluji smršťovací bužírkou https://www.autokabel.cz/ochrana-kabelu/smrstovaci-buzirky/smrstovaci trubice 32 cerna a pak ještě TESA páskou. Potřeba je 6 párů konektorů Originální patice T10 pro blinkr, napsaná v ETCE, má číslo 161 949 111, ale bohužel jí chybí pryžová čepička, která ji jistí a těsní v těle blinkru. Proto jsem použil aftermarketovou pryžovou, i když stejně bylo nutné obalit ji 2x TESA páskou, aby dobře držela. Samostatnou kapitolou je použití oranžové LEDky místo žárovky - zde odkazuji na téma o LED blinkrech, couvačkách a brzdách, kde jsem úpravu na použití LEDky řešil - https://forum.skodahome.cz/topic/134601-ledky-do-blinkrů-couvaček-a-brzdových-světel-u-rapidaspacebacku/?do=findComment&comment=2392393 Zapojení levých dveří: Zapojení pravých dveří: No a výsledek je...... : https://youtu.be/J7Ga8JLj7O42 body
-
2 body
-
Velká pochvala za dokonale zdokumentovaný postup.1 bod
-
1 bod
-
@tomprazak bezprostředně předcházející příspěvek se necituje - viz pravidla fora. Interval výměna svíček pro motory 2.0 TSI je podle dílenské příručky každých 60 000 km nebo 4 roky.1 bod
-
Naprostý souhlas. Teď jsem měl na 2 dny O4 2.0TDI 85kW manual půjčenou. Vypnul jsem si lane assist. Potom jsem jel po úzké okresce lemované bílýma čárama, na které se tak tak vyhnou dvě auta. Při míjení protijedoucího auta jsem si samozřejmě musel najet na čáru. V tom okamžiku se mohl lane assist zbláznit a trhnul mi volantem směrem k protijedoucímu autu. Ty vole, prdel mi v tom okamžiku byla schopná přestříhnout stovku hřebík. Teprve pak jsem zjistil, že auto si samo assistenty zapíná. Nechápu. Tohle se hodí na dlouhou štreku na dálnici.1 bod
-
Mám takové lehké tušení, že na Slovensku nebudeš zrovna vítaná osoba ... :-)1 bod
-
Když mě s olejem vypekl yeti ... stála mě lahev v autorizáku 700 Kč. Teď už jsem byl chytřejší a koupil jsem si lahev na případné dolití v autodílech za 300 Kč :-)1 bod
-
To prý přijel Babiš do jedné vesnice na setkání s obyvateli a starosta hned na něj: „Pane premiére, máme tady dva velké problémy…jednak nemáme hasičskou zbrojnici a hasičské auto…“ „Moment, top hned zařídím!“ Vytáhne z kapsy mobil, vyťuká číslo a praví: „Spojte mne ihned s ministryní financí!“ a pak rozkáže do telefonu, ať ihned uvolní dotaci na stavbu a vybavení hasičské zbrojnice v té vesnici. Když skončí, starosta pokračuje: „A ten druhý velký problém je, že tu není signál ani jednoho mobilního operátora…“1 bod
-
On byl do listopadu 2017 za priplatek, teprve pak presel do zakladni vybavy.1 bod
-
Je. Asi ne moc pěkně, ale alespoň tipy. Od nejnovějších po nejstarší. Pokud je tam i popis, pak pod linkem odkazujícím na daný post. Autor @Pawouk to může upravit a vložit :) Možnosti kódování u OIII.docx1 bod
-
Kedze z telefonu neviem o ake auto sa jedna, tak na octavii a superb je priechodka nad nohami vodica, a z motoroveho priestoru vyjdes za baterkou, v priechodke kde je cely zvazok z interieru...ak je to ine auto tak napis ake.1 bod
-
Škoda že se to neřešilo už dřív ... Jinak mám objednáno a dušička bude mít o něco větší klid . A tím uspáním by měl i šetřit baterku v ovladači .-1 bodů