Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 02/26/21 ve všech sekcích

  1. Tak konečně po půl roce na den přesně... 1.5 DSG sportline :) už se těším na společné km
    5 bodů
  2. Nic ve zlém, ale to ať si dají do pořádku světla, denně potkávám několik takových...
    3 body
  3. To preto,lebo v automatike prazis svetlami stale na max,az do momentu,kedy protiiduce auto minas,vtedy sa na posledny moment uvedeny segment stlmi....hlupaci nevedia nic o inteligentych svetlach a pre istotu Ta akoze vychovavaju,ze co prazis furt tymi dialkovymi.Nevsimaj si to
    2 body
  4. Tak už mi konečně jedou parkováky! Před nějakým časem jsem si zakoupil kompletní sadu origo parkováků (škoda parts) přední i zadní(včetně čtyř kabelových svazků, jednotky,dvou bzučáků a držáků), za docela příjemnou cenu(levnější než jinde). Pán byl ochotný a rovnou mi zadní stříkl do černé, bílé měl rovnou. Jediné, na co je třeba si dávat pozor, jsou držáky senzorů, dal mi jiné(tedy jsem si to alespoň myslel). Z etky jsem si opsal čísla a hledal a hledal. Dokonce ani Autokelliška nebyla extra předražená(docela divné), tak jsem si je tam koupil. Při kontrole jsem si všiml, že čtyři z těch, co jsem měl, byly shodné, tak jsem si poprvé zanadával. Ještě jsem se pokoušel sehnat tu sračku na zvýšení adheze lepících pásek držáků (4298UV), ale marně. Mají to sice asi u tří firem u nás, ale v mnoha servisech a dokonce v autorizáku mi řekli, že to pouze odmašťují isopropanolem. Nakonec jsem něco sehnal a šlo se na věc. 1 - zadní nárazník - kdo to fakt neovládá jako já, prostudujte si karosářské práce, hlavně na demontáž vnějších i vnitřních částí, ušetříte nervy, nadávky, odřené klouby, prachy za náplasti a fáče a hlavně čas. Před samotným sundáním nárazníku je třeba sundat světla a doporučuji sadu plastových montpák z aliexpresu či podobně. Bez nich to jde fakt blbě a i když máte krátké nehty, dají se i tak prolomit. Na demontování šroubů v podběhu zadní kola sundavat ani nemusíte, dá se to docela dobře. Když budete sundavat nárazník sami bez pomoci, nezapomeňte si pod něj dát nějakou deku, aby jste neměli škrábance. Po sundání nárazníku jsem si ještě z uložení vypreparoval ten černý difuzor, ve kterém jsou parkováky, a to kvůli snadnější manipulaci. Ovšem to závisí na každém z Vás. Prostřihovací nástroj BEA000001 je nejlevnější, kupodivu, pořídit si v autorizáku, tuším kolem 360,-. Místa pro držáky a značky na díry jsou velmi dobře vidět, s tím nejsou žádné problémy. Vrtal jsem rovnou osmičkou na dřevo. Prostřihovákem to šlo jak po másle, jen je potřeba trochu strhnout hranu vznikého otvoru, ale fakt opatrně. Po očištění jsem to v místě umístění nastříkal vypůjčenou chemií z Havexu. Po nastříkání to vypadá, jak když se tam vysmrkáte, ale za chvíli se to ztratí a zaschne, takže žádné strachy, jen to moc nepřežeňte. Nalepení držáků se dělá s nasazenými senzory a jde to také bez problémů. Pak zacvakat správné konektory svazku do senzorů a přichytit. Já jsem přichytával svazek připáskovanými svorkami do lůžek v nárazníku, ale má se to chytat na kovovou výztuhu. Pak už jen protáhnout svazek po vyjmutí záslepky do kufru a utěsnit průchodkou a můžete vrátit nárazník zpátky, čímž máte zadní vnější část za sebou. Zbytek svazku pro zadní nárazník v prostoru kufru díky dobře rozmístěným příchytkám zacvakáte do děr v karoserii tak jak to má být. Když jsem to zvládl já, tak už asi každý. 2 - přední nárazník - podle příručky to jde docela dobře. Je potřeba to zespodu oddeklovat, sundat plastové podběhy a hlavně nezapomeňte na všechny šrouby. Taky nezapomeňte odpojit konektor pro mlhovky, je u nádobky k ostřikovačům v přední části na straně řidiče. Deka pod nárazník je samozřejmostí. Odmontovat šrouby spojení nárazníku a blatníků je docela nadlidský úkon. Zahrál jsem si na saxánu s natřikrát zlomenou rukou, abych se dostal do správné pozice pro povolování a pozdější dotažení oněch šroubů. Po sundání nárazníku se opakuje postup při děrování, lepení držáků a přichycení svazku. Pán, co mi to prodával už neměl klasický svazek, tak mi dal pro RS se čtyřmi konektory pro mlhovky a šesti konektory pro senzory. Po troše tupého přemýšlení, čtyřmi střihy štípačkami a omotání střižených kabílků izolačkou byl výsledkem přepychový svazek. Nutno podotknout, že jsem si pro jistotu napojil konektor mlhovek na stávající rozvod a vyzkoušel funkčnost. Ještě, že jsem to udělal, ušetřil jsem si opětovné sundavání nárazníku nebo přepinování konektoru ve stísněných podmínkách (nemám velký zvedák ani jámu). Poté, co jsem vše poopravil, jal jsem se umístit svazek spojující jednotku a přední nárazník. Hergot to byl porod. Nejprve jsem odpojil a vyndal baterku. Pod držákem na baterku je plastový tunel na kabely, který mi padl do oka. Nevím jestli to bylo potřeba, ale odpojil jsem a sundal i jednotku motoru. No a teď začala anabáze. Abyste sundali držák baterky, musíte sundat filtr vzduchu. Ten sundáte po demontáži přívodní trubice po demontáži příruby nad chladičem. No, než jsem začal umísťovat svazek, byl kolem docela slušnej bordel. Chvíli jsem si myslel, že mi dá žena do držky, když to viděla. Pak už jen lehce přizdvihnete kryt tunelu a umístíte svazek. Pak už jen stačí v opačném pořadí namontovat díly zpět. Ovšem to rozhodně nedělejte a nejprve si protáhněte svazek do kabiny. Je na to připravená zaslepená gumová průchodka vpravo, vede tam tudy, tuším, bovden na otvírání kapoty. Je to dobře vidět, když tam není baterka. Gumu něčím propíchněte a můžete začít s protahováním svazku. Já jsem to udělal tak, že jsem si odstranil krytku konektoru a rozpinoval ho (důležité - zapamatovat si, na jaké pozici konektoru kabílky byly). pak jsem jen konec svazku s piny nastrkal do pevnější hadičky a protáhl do kabiny. Pak už jen namontoval všechny díly do motorové části a vrátil zpátky podběhy. Tím byla práce v přední části hotová. . 3 - vnitřní část - Nejdříve je dobré říci, že veškeré kryty na straně řidiče půjdou dolů. Dodržujte fakt postup dle servisky, ať si tam něco nedolámete. Rovnou, když už budete mít oddeklováno, sundejte si pravou horní část sloupku "B", zadní střešní madla a kryty sloupků "C". Pak už jen sundat zadní sedák, odmontovat a odpojit zadní airbag. Dál už asi nic nebrání umisťování svazku. Já osobně začal odzadu a ukázalo se to jako chyba, protože svazek vnitřního prostoru byl enormně dlouhý a vpředu bych měl hrozně velkou smyčku, tudíž jsem to předělal. Je lepší to mít pod tapecem v kufru než pod palubkou. Jediné, co jsem na obdrženém svazku předělával byly tři kabílky, a to CAN H, CAN L, a konstra. Všechy tyto tři kabílky jsem dělal delší, nacvakl piny a dal do konektoru k jednotce. Na kostřící kabílek dal očko a upevnil na ukostření sloupku "A" (je to dole pod čalouněním). Oba datové kabílky (or/bí a or/hn) jsem izolovanými spojkami spojil kousek za svorkovnicí pod krytem "A" sloupku s totožnými kabílky. Pak už jen oddeklovanou částí zpředu dozadu tahejte svazek a přichytávejte stahovačkama k stávajícímu vedení a protáhněte to až do kufru. Hlavně si nezapomeňte u oddeklovaného "C" sloupku vytáhnout dvojici kabílků k zadnímu repráčku. Teď už je stačí z gum stáhnout střešní panel. Bacha, na konci u pátých dveří je panel do střechy přichycený plastovou příchytkou, která je přilepená k panelu, tak ať jí nestrhnete jako já (to bylo zase nadávek). Po přilepení jsem si umístil a připevnil plastovými nýty bzučák. Je to u konce uložení panelu vprostřed a chycení nýtů, tedy alespoň toho zadního, jde docela blbě. Po úspěšné instalaci bzučáku připojte kabel a kde jsou po cestě kruhové díry, tam chytněte kabílky předem pořízenými stahovacími páskami s příchytkami. Dále stačí zase přidělat stropnici a zadeklovat. V kufru je ještě potřeba odmontovat ten černý boční plast, pod který schováte smotanou část nadbytečné délky svazku. V kufru pod tapecem protáhněte a zajistěte páskami s příchytkami zbytek svazku a propojte se svazkem zadního nárazníku. Spojovat se bude u světla. Nadále nandejte zpět plasty na straně řidiče a vrchní část sloupku "B" na pravé straně. Zbývá jen dobastlit kabeláž pod přístrojovkou a ke středové konzoli. Podle návodu jsem si odmontoval palubní desku, ale jen na straně řidiče, na rádio jsem neměl demontážní klíče, ale stejně to nebylo potřeba. Prve jsem si odpojil hlavní přívod do pojistkového boxu (jak jsem to odpojil doteď nevím, ale povedlo se) a pak uvolnil box z uložení. Po otočení a odjištění jsem zastrčil kontakt na pozici 32, jde to docela dobře a opětovně umístil box na své místo a připojil hlavní přívod. Poslední podstatnou prací je protáhnout zbytek vodičů s konektorem do středové konzole, což jsem udělal tak, že si vyndal budíky a kolem tyče pod palubkou protahoval, pustil pod plastem a vytáhl dírou po spínačích před šaltrpákou. Asi jsem měl velké štěstí, že to šlo v rekordním čase a bez jakýchkoliv problémů. Volné vodiče z konektoru jsem spojil se stávajícími kabílky, jedná se pouze o podsvětlení tlačítka. Tlačítko jsem koupil přímo ve Škodovce, spolu s držákem jednotky a plastovými nýty na bzučák. Vrchní i spodní díl tlačítkové části jsem rozpojil a spodní část nahradil zakoupenou ve Škodovce, zapojil konektor a zacvakl do plastu. Ještě jsem se potom nacpal nějak prapodivně obráceně pod volant, abych viděl pod palubku a natlačil přední bzučák do lůžka (je to na plastovém držáku z druhé strany pojistkového boxu) a zapojil konektůrek. Ještě stačilo nacvaknout držák jednotky do svého uložení (zadní strana držáku BCM), zasunout jednotku a zapojit dvojici konektorů. Tím byla celá práce prakticky hotová a už jen stačilo dokódovat a hurá na silnici. Podle návodu není kódování nic složitého, tedy alespoň jsem si to tak říkal. Napojil jsem si diagnostiku, v gateway povolil parkovacího asistenta a začal kódovat. Už jsem měl všechno kódování podle požadavku, zmáčkl Start(VCDS) a ..... hovno. Vyskočila hláška, že jednotka nepřijímá kódování. S tímhle problémem jsem po nějakém tom pátrání kontaktoval Ferdu25 a i když jsem byl prodejcem asistenta ujištěný, že jednotka má všechno potřebné v sobě, nebylo to tak. Chyběla datová sada. Nejprve jsem to zkoušel po různých fachmanech, kteří neuspěli, až jsem nakonec skončil v Havexu v Boleslavi. Tam jsem jim přesně a několikrát popsal, co potřebuji a oni, samozřejmě s jistým odstupem času, přijali auto do servisu. Ještě při předání jsem jim znovu zopakoval, co po nich chci. Ujistili mě, že to budu mít hotové. Po nějaké době mi zavolali, že je tam problém, že jim to nějak nejde. Přijel jsem si pro auto a když mi řekli, že jim to nepřijímá kódování, šel jsem málem do vrtule. Už jsem si začal o sobě myslet, že jsem debil, který neumí pořádně vysvětlit o co mu jde, ale později se ukázalo, že chyba je na jejich straně. Prostě to skončilo tím, že jsem po domluvě poslal jednotku Ferdovi do Strakonic a obratem se mi vrátila zpět. Nasunul jsem jí do držáku, připojil svazky a ejhle, vono to běželo a bez jakéhokoliv kódování. Pak už jsem si jen přizpůsobil rádio, aby se mi to zobrazovalo. I když jsem mu již poděkoval e-mailem, chtěl bych ještě jednou velice poděkovat Ferdovi za jeho pomoc, je to fakt borec. "Odborníci" v autorizovanému servisu by se od něj mohli učit. Pro úplnost dávám k dispozici přizpůsobení(ve VCDS) rádia na zobrazení PDC 1. Nejprve si zálohovat jednotku 5F (syrový hex), přes mapu kanálů v aplikacích 2. Vybrat jednotku 5F 3. Vstoupit do přizpůsobení, najít a upravit následující příkazy: 1) XXXXXXXXX - Car_Function_List_Bap_Gen2-Parking_Asist_0x0A změnit na aktivováno 2) XXXXXXXXX - Car_Function_Adaptations_Gen2-Menu_Display_Pdc změnit na aktivováno 3) XXXXXXXX - Car_Function_Adaptations_Gen2-Menu_Display_Pdc_Over_Treshold_High změnit na aktivováno No a to by mělo být asi tak vše. Kdyby to přizpůsobení bylo jinak, tak to, prosím, někdo opravte. Díkes!!
    1 bod
  5. Zde moje z ciny. Pasuji jako origo. Za dva týdny byli v ČR.
    1 bod
  6. Na skusku som objednal set Meterk Link: https://m.tomtop.com/p-e2084.html Objednane 15.02. niekedy v noci, dorazili 25.02. Teda asi 10 dni Paci sa mi to ako set - krimpovacie, odizolovacie. Plus skrutkovac (imbus), set hlavic a puzdro Vyzeraju celkom sikovne, voci Proskitom su mensie, lahsie. V baleni je aj niekolko nadstavcov na rozne typy pinov/dutiniek Skrutkovac klasicky imbus, su pribalene aj 4 nahradne skrutky Mam aj porovnanie s kliestami co som tu uz daval a ktore pouzivam bezne Odizolovacie klieste su pomerne ostre, treba pri tenkych vodicoch davat pozor na znicenie buzirky. Su ale dost mohutne, podla info na nich pre prierez 0,2-6 mm. Skusal som 0.5 (na foto) a 4 mm, islo to pekne. Sucast rukovate su aj stipacky a nejake nahrady krimpovacich kliesti pre velke dutinky Na bezne domacie pouzitie urcite postacia. Skusim ich pouzivat a uvidim ci sa mi osvedcia, alebo poslem do sveta a investujem do Proskitov aj pre domace pouzitie. Rusi na drive2 si ich chvalili 👌
    1 bod
  7. Já teda kdy bych vyzkoušel elektroauto, tak bych maximálně pochválil ticho, zrychlení a veliký točivý moment od 0 otáček. Tím by to skončilo. Potřebuju auto které utáhne velký karavan a podval 3,5 tuny, dále které vyjede v zimě kamkoliv a má velký dojezd na nádrž. Taky přídavný topení je super věc. Tohle zatím žádné EV nedokáže a ke všemu má životnost do 10 let. Tedy ekologie není žádná. Až někdo spočítá tuto ekologichou zátěž na těžbu surovin, pak výrobu baterií, auta a pak celková likvidace po skončení životnosti baterie, zjistí se že klasický spalovák je na tom daleko lépe. A co se týče emisí, podívejte se nyní na Etnu, ta vypustí tolik , ze auta jsou úplná nevińátka.
    1 bod
  8. Ach bože, to snad ne... Ohledně té fotovoltaiky doma, na to budeš ale potřebovat baterky a sluníčko. Nebo počítáš s tím, že nabíjet budeš jen přes letní den a v noci budeš jezdit do práce?
    1 bod
  9. je to test vodotesnosti ...
    1 bod
  10. Tady: https://forum.skodahome.cz/topic/150373-karoq-dodělání-elektrických-pátých-dvěří/?do=findComment&comment=2443461
    1 bod
  11. Ahoj.Souhlasim s vami naprosto. Ja jsem bezny uzivatel ktereho zajima naklady na auto vs pohodli a jizdni vlastnosti. Pak teprve ekologie. Ale samozrejme ekologie me zajima tudis vim ze EV je zelenejsi kvuli tomu ze nespotrebovava ropu , elektricky proud na rafinaci 1,3 kw +- na jeden litr paliva a nesmrdi mi jako stare diesely kdyz mam jet na okreskach za dymovnici popelnici tak to je hroznej smrad.Dalsi servisni material ktere potrebuje spalovak... Muzu si vyrabet a budu na domaci FV elektrinu uz brzy. Chapu teror EU nad emisema nedali automobilkam dost casu na jinou cestu nez tam narvat baterie. Take vim ze neni dost surovin na vetsi rozsireni EV , baterie jak si planuji automobilky. Pracuji ve skode auto uz 27 let. Denne dojizdim 100 obe cesty dohromady, do prace Cng golfem. Druhe auto bude zrejme enyaq.Jen me zarazi neznalost fanatismus lidi kteri o danem tematu moc nevedi.Jako ze nabijeni 1kwh 23 korun a podobne nesmysly. Sireni hovadin medii jenom any meli navstevy sebu a to na obou stranach Ev weby i takove autoforum. Politika me nezajima je to hnus jako komerce. Neco vam povim o necem o cem nikdo jeste asi nemluvil pokud jezdite EV tak se z vas stane spokojeny tolerantni ridic kteremu nevadi ze nekoho pusti na prechodu nebo musi spomalit naopak je to zabava.Je pak na silnici bezpecneji. To je moje osobni zlusenost.Normalni ridic ani nevnima zvukove tlakove vlny od vyfukove soustavy atd.. tak preji pekny den a snad si to nekdo precte a pochopi :) u nas si lidi pujcuji zadarmo citigo ev a vsichni meni nazor VSICHNI i zatvrzeli petrohedi:)
    1 bod
  12. Odpovědi tu už jsou, nicméně zkusím sem dát i své postřehy z řad čerstvého majitele tohoto motoru v Octavii. Co se týká prvního dotazu, nic takového v podstatě nikde nenajdeš. V návodu jsou popsané pouze poruchy, které ti auto ukáže pomocí kontrolek. Druhý dotaz, ještě nemám naježděno tolik, ale zátah je opravdu znatelný oproti verzi bez etec. Problém je spíš prodleva DSG, ale jinak v pohodě. Co se týká toho jak se s tím jezdí, tak Škodovka se hodně snažila aby to nebylo vůbec poznat, pokud bych nevěděl že jedu s hybridem tak to vlastně nepoznám. Jak tu říkali kolegové je to mild hybrid, rozhodně to není elektrické auto. Původně jsem hybrid nechtěl, ale tahle technologie mne přesvědčila. Je to opravdu chytře vymyšlené a je to první auto kde mne nerozčiluje start stop, vůbec o něm nevím a vypínám ho jenom ze zvyku. Časem ho asi i přestanu vypínat.
    1 bod
  13. Zdravím všechny, (Předem se omlouvám všem, pro které by mé vyjádření k tomuto produktu mohlo působit negativisticky a být pobuřující. Prosím nereagujte tedy vulgárně v rámci mého příspěvku. Děkuji. ) Jsem vlastníkem několika těchto krabiček již skoro rok, a nashromáždil jsem za tuto dobu několik poznatků, v mém blízkém okolí nejsem jediný kdo tuto hračku má a názor i těch dalších se ani vzdáleně neslučuje se slovem "SPOKOJEN". Několikrát jsem kontaktoval T-M* jejich výkruty však neznají mezí, hlavní že máme smlouvy ze kterých nelze odstoupit byť produkt nefunguje jak by měl... Musím se přiznat že provozuji v autech i 4 kousky jejího předchůdce "T-mobile GPS LOCATOR", který sice neměl mobilní aplikaci ale je 100% spolehlivý co se dohledatelnosti vozidla týče..... Své tvrzení můžu doložit 3-mi protokoly PČR o zajištění vozidla.... Sice se občas pohybovalo vozidlo zmatečně po mapě dle vlivu GPS satelitů ale když už přišlo na lámání chleba tak nezklamalo(vždy se dal spustit intenzivní mód s propisováním lokace každých 7 vteřin vč. udání aktuální rychlosti). Ve třech vozidlech mám "Chytré auto" s jedním jezdím osobně já (SUPERB 3T 2014FL) - zkoušel jsem v něm všechny 3 kusy zlepšení = 0 Veřejně prohlašuji že : kdo si myslí že mu tato krabička auto ochrání před krádeží se velice mýlí... nefunguje ani při odtahu !!!! .... Zainvestoval jsem a nechal si auto odtáhnout v náhodnou dobu jednou společností. Na jedno z parkovišť tak abych nevěděl kam. A kdyby to nebylo objednané auto bych už neviděl. 1x mi bylo Lupičem auto taktéž vykradeno a milá krabička, která registruje i blbě zabouchnuté dveře se na vymlácení okna neobtěžovala ani upozornit... to provedla až PČR Nepravidelné závady: - se stává že notifikace chodí jak se jim zlíbí i když je auto na signálu (vidím dle záložního zařízení starší verze - stejný operátor), - v autě sedím je nastartované přesto notifikace nic a auto je zaparkováno a když jedu tak píše že se auto naklání a že je odtahováno - na každé křižovatce to přerušuje jízdu (START STOP systém) je pro to asi úhlavní nepřítel... (to že to "ničí" motory je věc druhá) - aktualizace té aplikace ( OS není důležitý ) mění několikrát do měsíce, každou chvíli tedy nefunguje jiná funkce ( stav paliva , baterie, historie jízd, auto mizí a objevuje se nové, nepočítá to KM ) - často ráno nevidím historii jízd, odpoledne třeba ano, jindy to naběhne až za několik dní. - ta aplikace na WWW portálu moj.io, tak tu radši zavřeli jelikož byla chytřejší než ta jejich do mobilu... Shrnutí a rady: - pokud chcete mít jistotu že auto najdete, když vám jej odcizí - Kupte si jiné řešení - tohle je jen na hraní a ta "pseudo" baterie, která v tom je, moc záložně nefunguje zvládne to jen poslat zprávu, že vám zařízení odpojili a tím to hasne (defakto víte že jse o auto přišli, pokud jste ji neodpojili Vy nebo servis který provádí údržbu vozu. - některé statistiky, které z toho lezou jsou docela užitečné a v případě správného vyhodnocení se dá jezdit s autem šetrněji. - chybí funkce vynutit aktualizaci polohy neprodleně. - Musí být zapojena v OBD, je všem na očích a není těžké jí odpojit a tím pak i auto odcizit. Nedá se tedy schovat tak aby nebylo patrné že auto má sledovací systém. - V případě odpojení nezačne zasílat polohu kde se přístroj nachází. Ukazuje jen kde jste auto zaparkovali Téma k zamyšlení/zlepšení funkce a otázka na všechny: Je zde někdo takový, kdo by byl ochoten s tímto experimentovat a rozumí elektronice ve voze a komunikačnímu protokolu tak aby bylo možno připojit tuto krabičku na 12V a CAN kabel bez OBD(třeba přes redukci) a dát zařízení trvalý impulz nastartovaného vozu ? Pak by totiž mohl být ukryta kdekoli ve voze a být zapojena k záložní baterii pro případ odpojení či krádeže... Klidně takového kutila budu sponzorovat. (Jen seriozně) Sama podstata tohoto zařízení "Chytré auto" je vynikající. Však je potřeba vychytat několik závazných much a tou třeba odpojení baterie či vypojení z OBD zásuvky skutečně jsou. Předem děkuji za pozornost a objektivní reakce.
    1 bod
  14. S ekologií a s tím související a prosazovanou elektromobilitou je to jako, když sledujete přímý přenos z našeho parlamentu. Vystoupí koaliční poslanec a mele si svou, klidně by jste těm jeho argumentům uvěřili, pokud se opravdu důkladně o ten problém vedený v diskusi nezajímáte . Následně vystoupí opoziční poslanec a mele si svou, i když je to úplně opačná argumentace, ale zase má nezasvěcenec dojem, že jeho argumenty jsou správné. Tak, kde je pravda???? Všechny ty studie, vědecké práce aj. o klimatu a vše co s tím souvisí, jsou si velice protichůdné, stejně jako ta řeč našich poslanců a politiků. Dnes si skoro všechno z těch studií jde pořídit na dálku elektronicky. Občas je pročítám a nevím jestli se mám z té naprosté protichůdnosti rozbrečet, nebo se smát. Tolik propagandy a demagogie ( a to na obě strany), politického a mocenského nátlaku a systémového zpracovávání myšlení nastupujících generací, to je opravdu "radost" pohledět. Karel Marx (Kapitál a teze propagandy) a Josef Goebbels by měli opravdu radost, jak se jim dílo daří.......... Dnes stačí většinové společnosti vidina plného břicha a vidina sladké odměny za málo snahy a je vymalováno. Pakliže tak, jako dnes za koronaviru, nebo jiné krize se jí sebere jen malá hrstka sladkosti života, tak padáme imaginárně skoro všichni na hubu a naříkáme. Pěkně si nás seřadili do vyrovnané řady a běda z ní vystoupit! No ale je jen a jen na každém z nás, co si a jak, v té své makovici přebere a čemu uvěří. Elektromobily? Částečně ano, proč ne, ale u mne by museli na to jít jinak. Opravdu mám poslouchat a věřit "zloději, který křičí, chyťte zloděje"?
    0 bodů
  15. Já se musím smát. Německo jede z 35 procent z obnovitelných zdrojů a? Až pojede 100% tak to bude konečné vítězství? Proč Němci řeší Nordstream? Proč uvádějí do provozu nové fosilní elektrárny? Ono že často fouká vítr a sem tam svítí Slunce (v Německu), bohužel nestačí, ale to bys o tom musel něco vědět a ne čerpat hlavní info z demagogických Elektrodadových videí... Co to píšeš o nočním proudu? To je snad z tvých solárních panelů? Nedělej z lidí blbce, ať se to neobrátí proti tobě... Budeš mít doma kapacitu v baterkách, která Ti pokryje nabití auta? Fakt? A jestli ano, pak se ale bavme o koníčku pro milionáře... Máš představu, kolik je sluneční výkon na metr čtvereční v zimních měsících? Kolik je teoretický sluneční výkon na metr čtvereční a jaká je účinnost fotovoltaických panelů? Asi ne, ale klidně sleduj YT dál. Dodatek: Ach bože se týkalo "změny řidičova chování".
    -1 bodů
  16. Alien je mimozemšťan, tedy v překladu a tak se nedivím fandovství do elektromobility. Bez kyslíku opravdu spalovák nefunguje a ve vesmíru by nebyl možný běžný jeho provoz. Tam jedině na elektriku a to nejlépe s malým jaderným zdrojem. Ale to taky není v mobilním prostředku zrovna nejlépe ekologické .
    -1 bodů
  17. @alien5Bohužel, ekologie, energetika je silně zprofanována politikou. Myslíš, že to většině lidí takhle vyhovuje? Určitě nevyhovuje. Přeji taky pěkný den. :-)
    -1 bodů
  18. Naznačení dalšího problému při provozu elektromobilů! V Německu se začíná prosazovat zákaz vjezdu elektromobilů do podzemních garáží. Proč? No protože, když začne hořet elektromobil, tak v závažných případech se musí strčit celé auto do kontejneru s vodou. Opravdu si nedokážu moc dobře představit, jak do úzkých a nízkých podzemních garáží se dostává velký hasičský kamion s obrovským kontejnerem, coby vodním bazénem. Ledaže by hořící elektromobil zapřáhli nějakým ocelovým lanem a takto hořící ho vytáhli na tom laně ven na ulici, pokud by to tedy bylo vůbec možné. Dobrá perspektiva zásahu hasičů, že ? To je tak, když se nedomýšlejí možné související věci a problémy. Uznávám, v současnosti aspoň já vím jen o 2 hořících elektromobilech, co musely být v ČR strčeny do vodního bazénu. Ale kolik máme elektromobilů dnes a kolik jich má nuceně nakonec být? Když mě bude v podzemní garáži hořet spalovák, tak tam ty hadice z venku hasiči dotáhnou, ale bazén těžko. A nakonec, aby ten zákaz parkování elektromobilů, nepadl i na bytové domy s jejich podzemními garážemi, ale to snad již i já sám asi přeháním. :-) https://www.autojournal.cz/nemci-zakazali-parkovani-elektromobilu-v-podzemnich-garazich/
    -1 bodů
  19. Je to pravda extrém a kdoví, kolik si přibásnili novináři, ale je to minimálně zajímavé :-) https://www.autoforum.cz/zajimavosti/mrazy-delaji-z-elektromobilu-drahy-spas-jedno-dobiti-tesly-stoji-skoro-20-tisic-korun/?fbclid=IwAR3eHilcw4A6xMU7Nn1ZFxpCxqqY80krf8ye71sAP-m50S_igT5j9wyMgGA
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...