Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 12/18/21 ve všech sekcích

  1. Mám pocit, že už to bylo řečeno mnohokrát, ale zásadní problém vidím už v samotném nařízení elektromobility. Jednak kým je nařízená - tedy bandou neschopných lidí, kteří problematice evidentně nerozumí, viz dřívější kroky typu biopaliva, pokuty za flotilové emise, s tím spojené "euro" měření emisí, downsizing, start-stop, e-call atd. Všechno v postatě katastrofy, výhradně zhoršující aktuální stav. Navíc věci nařizují bez důkladných (vědeckých) studií proveditelnosti vč. nákladů a následků, a následné kontroly, jestli nařízení plní vytyčený (a reálný) cíl. A to platí i mimo oblast dopravy. Já nejsem odpůrce elektromobility*, ale jsem odpůrce bezhlavě a hystericky nařízené povinné elektromobility, která není schopna plně nahradit současné standardy dopravy. Navíc zásadně nesouhlasím, aby dříve zmínění nevolení lidé disponovali výnosy z ekologických daní či pokut za flotilové emise apod, mmj tam úplně chybí základní princip demokracie, tedy když dělají něco, co se mi nelíbí, příště nedostanou můj hlas - vláda lidu se změnila na despotickou (ano i vinou národních parlamentů) vládu nevolené EK. *To, co popisuješ jde opět úplně proti záměrům. Velká auta s velkou a těžkou baterkou spotřebují mnoho energie, víc likvidují podvozek a baterku, víc práší od brzd a větších kol, víc energie na recyklaci atd. a ještě aktuálně nikam daleko nedojedou! Naopak městské "nákupní tašky" by ovzduší ve městech mohly pomoct a obří dojezd nepotřebují, jenže vinou EU (flotilové emise CO2 = podpora dýzlových motorů, kterým ale nesvědčí provoz od semaforu k semaforu) se 10-15 let nesmyslně podporuje všude TDI (pamatujete dávnou reklamu P206 "dýzl za cenu benzínu"?) kvůli nižší spotřebě tedy emisím CO2.
    5 bodů
  2. Zde v tomto pořadu test dojezdu z ČR do HR s Nissanem Leaf . https://www.ceskatelevize.cz/porady/14081697546-auto-moto-svet/221562221400028/ Vynechám komentář k propagaci sítě dobíjecích stanic . Ovšem komentář k samotné cestě si neodpustím : pokud by každý z nás mohl takto nabíjet během cesty, asi by nebyl elektromobil (zde neřeším jeho pořizovací cenu) nějak zvlášť špatnou volbou. Ale je tu hodně velký otazník - co jsem postřehl, je na těch nabíjecích místech jeden dobíjecí stojan. Teď v tomto období není takový provoz jako ve špičkových dnech dovolenkových termínů, takže přijedeš a nabíjíš, jenže stačí aby se sjelo těch elektromobilů více a co pak ? Dobíjel na jednom místě i 80 minut, takže pokud nebude člověk první v řadě, tak si počká na uvolnění místa a hned má klidně hodinu navíc a stejně nemá ještě dobito nic. Každý kdo v sezóně jezdí delší trasy dobře ví, že že i na velkých čerpačkách kde je i více než 10 výdejních míst stojí někdy i dvě, tři auta za sebou. Jenže natankováno mají všichni za pár minut. Dalo by se tomu oponovat tím, že bude určitě více nabíjecích stojanů a kabelů, ale nikdo nepíše kolik by jich skutečně na každém nabíjecím místě muselo být. Navíc vzhledem k dojezdu to stejně znamená u slabších baterií každých zhruba 300 km dobíjení - a to s auta se spalovacím motorema a rozumnou spotřebou rozhodně nehrozí. Vždyť některými se dá dostat třeba do HR i na jednu nádrž. Podle mě je elektromobil v současnosti (a nejspíš i dlouho bude) naprostý nesmysl na delší trasy a to jsou ještě stojany celkem volné. A pro co nejdelší dojezd budou stejně vhodná vzhledem k váze výkonnějších baterií jen ta velká auta, kde se tak nějak jejich cena schová. Ovšem ty si asi každý opravdu nekoupí.
    5 bodů
  3. Navíc jeli 900 km 14 hodin. 5 hodin nabíjení na tak krátkou ujetou vzdálenost. Nejsem odpůrcem elektromobility, ale některé věci kolem ní jdou vyloženě proti sobě. Některé automobilky, z důvodu větší dostupnosti elektromobility, začínají upouštět od zaklínadla co nejvyššího dojezdu, tím ale, paradoxně, dělají podobné výlety ještě nesmyslnějšími.
    3 body
  4. Já objednával první týden v červenci s tím, že doba dodání cca 8 měsíců. Ale také nějak pohnuli a auto mám už týden doma. Combi 2.0 TSI 140 kW.
    2 body
  5. Redaktoři z webu "Testy ojetin" se rozhodli v současném zimním počasí dojet z Prahy do Brna a to s nejvýkonnějším Enyaqem 80iV. Baterii měli nabitou na doporučených 90% a teplota byla jen lehce pod nulou a přesto cestu vzdali. Divíte se proč, když to po dálnici je z Prahy do Brna cca 200 km? No zjistili, že palubní počítač Enyaqu jim v tom počasí a pokud chtěli po cestě topit ukázal dojezd jen 210 km. Tento test měl být podstoupen bez nabíjení po cestě a tak to vzhledem k údajům palubního počítače a vzhledem k počasí vzdali. Pěkné že, hlavně že dle WLTP má plně dobitá baterie Enyaqu dávat dojezd 488 km a ejhle, stačí mít nabito jen na 90% a trochu té zimy a dojezd není ani 50% a to je tedy dosti velká bída! Nakonec přečtěte si to sami. https://www.testyojetin.cz/nove-vozy/skoda/zkusili-jsme-jestli-se-da-dojet-s-nejvykonnejsim-enyaqem-80iv-z-prahy-do-brna
    2 body
  6. Pěkná věc. Ale myslím, že problém je v znečištění vzduchových průduchů nebo filtru.
    1 bod
  7. V paralele na ty neplánovaně odstavené jaderné reaktory ve Francii a s tím spojené zvýšení cen el. energie v Evropě, si dokáži v budoucnu představit situace, např. dlouhodobá předpověď počasí s bezvětřím a s okamžitým navýšením ceny energií na komoditních burzách. Navíc třeba neplánovaný výbuch vulkánu někde na Kanárech, dohromady se sopkou na Islandu s utlumením sluneční činnosti v důsledku zvýšeného popílku v ovzduší a ejhle zase cena letí nahoru a energie stejně chybí, cena, necena. Tuší lidé ve vedení EU a v EK kam nás hodlají budoucími, čistě bezemisními zdroji energií zavléct? Doufám, že dostanou rozum, nebo je někdo klepne přes prsty a uznají jadernou energii jako rovnocenný ekvivalent bezemisním zdrojům, jinak může být v budoucnu pěkně zle.
    1 bod
  8. Tak z tohto som ja veruže smutný... keby to bolo na mne... tak počkám kým si ludia vyberú čo im vyhovuje... viem si predstaviť elektro auta aj vodík aj benzín/nafta súčasne... pre každého dáva význam niečo iné... a nevidím dôvod prečo by sám trh nemal postupne eliminovať zastaralý systém... niečo ako to samo prebehlo pri zmene z CRT na LCD... za mňa je totiž 1.0 tsi neuveriteľný motor v porovnaní s dajme tomu 1.4 mpi co bol kedysi základ... ide to o 200 percent lepšie a zerie o 30percent menej a vyzerá že spoľahlivosť je plus mínus rovnaká... aj keď podľa papierov to vyzerá ze EVO je horšie ako staršie 1.0tsi
    1 bod
  9. Lampárna, nelampárna, kdo chce k tématu diskutovat, ten tady zůstane, nebo si něco k tomu přečte. To, že se do tématu Elektromobilita často vkrádá tak trochu i politikum, popř. probírá se zde Elektromobilita v kontextu širších souvislostí, které na první dobrou nemusí možná 100% souviset, není ani tak záměr, nebo účel, ale prostě je to tak dané. Jen bych si přál, aby souvislosti s Elektromobilitou a vše z toho vyplývající, si taky uvědomovali Ti, co o ní rozhodují a co ji tlačí. Nejsem přesvědčen, že to tak mají.
    1 bod
  10. @Termiter: víš jak funguje tlakové mazání kliky a vačky? Proč pro dostatečné mazání musíš mít určitý tlak oleje? T.j. proč je v motoru snímač tlaku oleje nastavený na určitý tlak a proč je tento tlak odpouštěcím ventilem udržován v určitém, poměrně úzkém, rozmezí? Ono to totiž není proto, "aby tam nějakej olej byl", ale proto, aby aby se vytvořil dostatečně "tuhý" polštář oleje, po kterém kluzná ložiska "plují", který tlumí rázy. Čili každé vypnutí motoru způsobí, že tento olejový polštář zmizí a, byť v malé míře, dojde při každém startu k poškození povrchů. Pokud by byla klika šroubovaná (tj. drahá, těžká, trpící jínými neduhy) a osazená valivými ložisky, bylo by to o něčem jiném, ale v případě kluzných pánví je takovéto opotřebení při nedostatečném tlaku oleje konstrukční vlastností. Dokonce existují případy havárie motoru způsobené přicpáním olejového rozvodu, kdy odešla do věčných lovišť právě ložiska nejvzdálenější od olejového čerpadla právě kvůli o něco nižšímu tlaku oleje. T.j. stop motoru na minutku, oranžová, za jedna, start a plnej z křižovatky bez normálního tlaku oleje je z hlediska životnosti motoru opravdu lahůdka. Dále např. hydroštely a hydraulický přestavovač vačky: pokud klesne tlak oleje, přestávají plnit svoji funkci a každý start vede k jejich vyššímu opořebení, nehledě na vyšší opotřebení ventilových sedel. Dále taháš s sebou těžší startér, akumulátor a alternátor...
    1 bod
  11. klasicky drzi rychlost a neskace zbytocne na brzdu ako truba... idem po dialnici povedzme 150. predomnou niekto predieha kamion. kamion ide 95 a osobak 130. s klasickym tempomatom vidim, ze osobak sa bez problemu stihne zaradit skor ako sa k nemu priblizim a preto necham auto ist dalej na tempomate. (alebo vidim, ze to nestihne, tak tempomat chancelnem a motor si to pozvolna dobrzdi. urcite vsak nepotrebujem pouzit brzdy. nasledne samozrejme resume na nastavenu rychlost) adaptivny (a to som ho mal nastaveny na minimalnu citlivost) v takej situacii pri priblizeni na nejakych 70-80 metrov (celkom citelne) zabrzdil na tych 130, aby mohol o niekolko sekund zase pridat naspat na tych 150. dalsia vec: rozostup, ktory si adaptivny tempomat nechaval bol natolko velky, ze sa predomna pchali auta z pomaleho pruhu, co viedlo k dalsiemu automatickemu brzdeniu. poznam vyhody adaptivneho tempomatu a v urcitych situaciach to moze byt prijemne. ak by sa dalo adaptivny prepnut do rezimu obycajny tempomat, tak by to bolo aj pre mna pouzitelne. takto ani zadarmo. PS este doplnim, ze mi nerobi problem jazdit s mensimi rozostupmi. obvykle vidim dalej ako len po najblizsie auto a co to sa da aj predvidat...
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...