Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/17/22 ve všech sekcích

  1. Omlouvám se, že jsem trochu mimo téma, ale chci vám všem popřát Veselé Velikonoce 🙂 Zítra ráno odjíždím do Slezska a budu celý den zaneprázdněný 😃
    3 body
  2. Ako to tu čítam, sú tu dve skupiny. Prvá skupina to nerieši, a nechápu že prečo to vôbec riešiť, keď šťastnejší odjazdia aj 9 rokov alebo 200-250 tisíc km s pôvodnou AGM batériou a so zapnutou rekuperáciou. Druhá skupina zase túto rekuperáciu nemusí, lebo buď im baterka odišla predčasne, alebo napr. chcú aby batéria z nejakého dôvodu bola po odstavení auta na maximálnej možnej kapacite. Pritom obe skupiny majú svoju pravdu, lebo každý z nás má rozdielny spôsob prevádzkovania auta. Niekto jazdí denne aj stovky kilometrov, niekto iba pár krát za týždeň aj to krátku trasu. Niekto využíva stop-štart systém, niekto ho okamžite vypína. Niekto má auto garážované, niekto parkuje vonku (takže aj nároky na kúrenie sú iné). Niekto má auto v nižšej výbave s menším počtom elektrických spotrebičov, niekto v plnej výbave a napr. chce mať možnosť pustiť bufíka aj niekoľkokrát za deň. Potom tu sú ľudia, ktorí majú v aute ďalšiu nadštandardnú výbavu, ako ďalší alarm, GPS sledovanie vozidla, palubný kamerový systém a podobné dobroty, a pre nich je dôležité, aby im tieto spotrebiče fungovali celý čas kým je auto zaparkované a následne aby dokázali auto aj naštartovať. Nakoniec tu je skupina ľudí ktorí si síce Superba mohli kúpiť, ale možno si ho kúpili ako jazdenku, alebo na neho našetrili práve vďaka tomu, že optimalizujú okrem iného servisné náklady. To že si tu niekto môže dovoliť kúpiť nové auto za 30 až 60 tisíc euro neznamená, že musí podporovať aj zdieračské správanie niektorých servisov. Na druhej strane sú ľudia, pre ktorých je ich čas cennejší, a nemajú problém z času na čas vymeniť baterku v značkovom servise, hoc aj za trojnásobnú cenu. Pokúsme sa na to pozerať s nadhľadom a pochopiť, že každý z nás má iné priority a inú motiváciu, a pokúsme sa nájsť najlepšie možné riešenia pre každého, kto nejakým spôsobom bojuje vo svojom aute s baterkou a s rekuperáciou.
    2 body
  3. Tie kolesa s tou umelou hmotou 😂😂😂 Kde sa inšpirovali?
    2 body
  4. Auto s inteligentním dobíjením nevlastním, takže info čerpám jen z fora a od známých, kteří inteligentní dobíjení mají. Z toho co jsem se dočetl s odpojeným kablíkem by mělo auto nabíjet konstantním napětím cca 14V. S inteligentním nabíjením napětí kolísá podle jízdního režimu a dalších faktorů a proto AKU je mnohem víc zatěžovaný a případná nekvalita AKU se projeví rychleji (stejný "nekvalitní AKU" by pravděpodobně bez inteligentního nabíjení vydržel mnohem déle). Zde na foru je x příspěvků od lidí s inteligentním nabíjením, kterým AKU odešel třeba po 2 letech, popř. po pár dnech odstavení vozidla nenastartovali. Mě vydržel první origo AKU 9 let, druhý EXIDE mám 5 let a stále funguje bez problému a zkušenosti z okolí s životností AKU byz inteligentního dobíjení jsou podobné.
    2 body
  5. No já bych spíš řekl, že jezdí jako dobytek, a ne jako ďábel. Auto které na to nemá a s řidičem který si naopak myslí, že má na všechno.. to opravdu není dobrá kombinace Chraň bůh toho kdo jej na silnici potká.
    2 body
  6. To určitě ne, kdybych na to neměl a nutně bych chtěl novou káru s pohonem 4x4 za Duster bych se třeba nestyděl, ale modlu bych z něj určitě nedělal.
    1 bod
  7. Proti Dacii nic nemám, nové Sandero se mi tvarově líbí. Problém je ten, že on s tím jezdí tak, že to auto na to jednak nemá (snaží se to dohnat jiným podvozkem a keramickýma brzdama) a hlavně na tenhle styl nebylo ani určeno 😄 Ale za to to auto nemůže 😄
    1 bod
  8. S tím nezbývá než souhlasit :D
    1 bod
  9. Majitelé Superbu ale očekávají, že po pár dnech odstavení vozidla nastartují bez problémů, budou mít funkční nezávislé topení ...(potřebují být včas na jednání a pod). Ale právě díky inteligentnímu dobíjení si tím nemohou být jisti, klasické dobíjení by pořád udržovalo akumulátor nabitý a tyto problémy by neměli.
    1 bod
  10. Než výměnu repro, vytlum dveře. Bez tlumení by výměna reproduktorů stejně neměla ani smysl.
    1 bod
  11. Mám stejný motor jako ty. Nejhorší pro tu regeneraci je jízda právě mezi obcema třeba, kde se hodně mění otáčky, brzdí se motorem a filtr chladne. Nejlepší je ustálená jízda a konstantní otáčky. Blbý je, že většinou se ta regenerace spouští právě, když třeba sjedeš z dálnice. Na dálnici si jednotka snaží ten filtr držet kolem 300°C, ale jak sjedeš tak se filtr ochladí, stoupne trochu odpor filtru a spustí se regenerace. Je to dobře vidět na Soot mass measured.
    1 bod
  12. Taky přeji pěkné Velikonoce 😎
    1 bod
  13. Tak jsem měl tu čest a pán mě svezl prvně jeho upraveným Dusterem. Motor 1.2 120k 4x4, prý nechal upravit mapu a teď má 150k. Odjezd od obchodu nebyl po cestě, ale přes vysoký patník na chodník, pěkně v rychlosti :D Prý se Kodiaqy RS můžou jít schovat, no, šel jsem do kolen :D Poté mi byl ukázat jeho sbírku modelů autíček, tam před ním smekám. Prý jak půjde za 7 let do důchodu, postaví muzeum :D Poté vzal jeho půl roku staré Sandero 1.0 s najetými 12 000km a pěkně jak to nastartoval, tak dal za 1 plný a hned to točil až do 6500ot/min. Takhle řadil celou cestu i s Dusterem :D Údajně ho bude taky upravovat... :D No, v Golfu se svézt nechtěl, prý tyhle auta zná :D Tak jsme nakonec sedl do Golfa sám, rázem jsem si připadal asi o X tříd jinde a jel domů :D
    1 bod
  14. Tak se dnes konečně sejdeme, pán prý uvidí podle počasí, zda dojede Sanderem a nebo Dusterem 😎
    1 bod
  15. @provit tohle fakt nedokážu pochopit, guma za 900 na disku za x tisíc na autě za xxx tisíc, přičemž to je to nejdůležitější, co dokáže těch xxx tisíc zachránit, když jde do tuhého ale proti gustu ;) ať slouží dobře, disky super :)
    1 bod
  16. Gratuluju, že s tím bordelem na střeše lítáš tak rychle. Možná bys potřeboval zažít, co to je, když ti přistane nosič se 4 kolama na čelním skle...
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...